5 راه برای بهبود چشمگیر بازگشت سرمایه (ROI) استراتژی سئوی شما
در نمودار بالا، می بینید که یک منطقه “هدف” در فرصت درآمد تخمینی Pi Datametrics Market Intelligence شناسایی شده است.
محتوای این عبارات کلیدی به اندازه کافی رتبه بندی خوبی دارد، اما در حال حاضر در خارج از موقعیت هایی قرار دارد که بیشترین تعداد کلیک (و در نهایت درآمد) را دریافت می کند.
هنگامی که این میوه کم آویزان را شناسایی کردید، مکانی عالی برای تمرکز تلاش و بهینه سازی بر اساس آن است.
اغلب در این منطقه هدف، راهحلهای آسانی وجود دارد، برای مثال، مرتبسازی پیوندهای داخلی که باعث آدمخواری محتوا میشود.
اگر همچنین می توانید تشخیص دهید که چقدر درآمد اضافی از بهبود این محتوای هدف به دست خواهید آورد. این به شما کمک می کند تا موارد کسب و کار داخلی را برای دریافت اصلاحات فنی وب سایت در چرخه های انتشار بسازید.
چگونه از کلمات کلیدی با حجم متوسط استفاده کنیم
- شناسایی کنید: محتوایی را پیدا کنید و شناسایی کنید که در آن فرصت قبلا ایجاد شده است و محتوایی دارید که از قبل وجود دارد. به محتوایی که در صفحات 2 و 3 گوگل دارید نگاه کنید.
- اولویت بندی کنید: روی شرایط با بالاترین فرصت درآمدی تمرکز کنید تا تأثیر سریعی بر روی اعداد و اهداف عملکرد داشته باشید.
- بهینه سازی کنید: هنگامی که اولویت بندی کردید که ابتدا روی کدام عبارات تمرکز کنید، هر صفحه را یکی یکی مرور کنید و بر اساس آن بهینه سازی کنید.
3. محتوای خود را برای جستجوهای اطلاعاتی بهینه کنید
بهینه سازی برای جستجوهای طولانی، کلید جذب مخاطبان شما در چندین نقطه تماس قبل از تبدیل است.
یکی از بهترین مکانها برای شروع، بررسی سوالاتی است که مخاطبان شما در ویژگی People also Ask جستجوی Google میپرسند.
همانطور که در زیر مشاهده می کنید، می توانید این کار را به راحتی با Pi Datametrics People Also Ask Explorer انجام دهید.
داشتن درک و درک خوب از هدف مخاطبان می تواند به اطلاع رسانی محتوای شما کمک کند تا با مشتری و نیازهای آنها هماهنگ باشد.
ویژگی Google’s People Also Ask ابزاری واقعاً مفید برای ورود به ذهن مشتری شما و داشتن تصویر واضح تری از محتوای مورد جستجو است.
از آن برای بررسی اینکه کدام سوال در SERP به محصول شما و عبارات کلیدی جستجو مربوط می شود، استفاده کنید.
سپس، محتوای خود را بسازید و بهینه کنید تا به این سؤالات پاسخ دهید و اطلاعات مورد نظر مشتری را قبل از نقطه خرید در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
تحقیقات ما نشان می دهد که اگر مشتری قبل از صفحه محصول یک صفحه “اطلاعاتی” را مشاهده کند، احتمال بیشتری دارد که تبدیل کند، میانگین ارزش سفارش (AOV) بالاتری داشته باشد و همچنین مشتری تکراری باشد.
نکات مهم برای تأثیرگذاری بر مخاطبان قبل از تبدیل
- از ویژگی Google’s People also Ask استفاده کنید تا در ذهن مشتری خود وارد شوید و پرس و جوهایی را که از گوگل در رابطه با محصول شما می پرسند، پیش بینی کنید.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای پاسخ به این سوالات بهینه شده استو اگر اینطور نیست، به فکر اضافه کردن محتوای جدید به استراتژی خود باشید.
- سایر ویژگی های SERP را فراموش نکنید. همه آنها فرصت های جدیدی را برای ارائه محتوای شما در مقابل مشتریان و باز کردن درهای بیشتری برای سایت شما فراهم می کنند.
4. به حداکثر رساندن فرصت ها از کل SERP
ویژگی های SERP به شما امکان می دهد چندین بار در صفحه 1 ظاهر شوید و مشتریان را با محتوای مفید و جذاب جذب کنید.
یکی از فرصت های جدیدی که برای به دست آوردن املاک و مستغلات اضافی در SERP ها دیده ایم، ظهور ویژگی محصولات محبوب است.
از طریق تحقیقات خود با Pi Datametrics – SERP Feature Radar، متوجه شدیم که نتایج جستجوی Google ایالات متحده توسط محصولات محبوب پر شده است.
وقتی به دسته بندی های فردی نگاه کردیم، دیدیم که در:
- جستجوهای برق ایالات متحده، 75٪ از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای مد ایالات متحده، 91٪ از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای Homeware در ایالات متحده، 89٪ از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
- جستجوهای مد لوکس ایالات متحده، 90٪ از جستجوها شامل محصولات محبوب هستند.
رواج این ویژگی در نتایج جستجوی ایالات متحده می تواند پیشروی برای چیزهایی باشد که در بریتانیا و سایر بازارها نیز به وجود می آیند.
اگر وب سایت شما محصولاتی را می فروشد، باید بهینه سازی را برای ویژگی محصول محبوب در نظر بگیرید.
چگونه محصولات خود را برای ویژگی محبوب جستجوی محصول بهینه کنید
این عمدتا به ارسال فیدهای محصول شما به Google Merchant Center و افزودن طرح محصول به صفحات جزئیات محصول سایت شما (PDP) بستگی دارد.
مطمئن شوید که فیدهای محصول شما شامل موارد زیر است:
- شناسه.
- عنوان.
- شرح.
- ارتباط دادن.
- لینک تصویر.
- جیتین.
- قیمت.
- نام تجاری.
- دسترسی.
جایزه: برخی از بهینهسازیهای دیگر که شانس شما را برای ظاهر شدن در ویژگیهای محصول محبوب افزایش میدهند عبارتند از:
- بررسی محصول
- عناوین محصول مرتبط که کلمه کلیدی تطابق دقیق را هدف قرار می دهند.
- قیمت گذاری رقابتی محصول
در مورد تمام ویژگیهای موجود در خوراک محصول خود فکر کنید که به محصول شما کمک میکند رقابتی به نظر برسد و اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد (مثلاً گزینههای رنگی متعدد).
5. سهم خود را از ارزش بیابید و افزایش دهید
در سطح کلان، یک راه عالی برای شناسایی فرصتهای تجاری اضافی برای نام تجاری شما این است که به سهم ارگانیک ارزش (SOV) خود نگاه کنید.
سهم ارزش چیست؟
سهم ارزش در ابزار هوش بازار Pi سهم امتیاز ارزش ارگانیک (OVS) یک دامنه را در یک دسته خاص محاسبه می کند. هر موقعیت یک امتیاز کسب می کند، این امتیاز جمع می شود و سپس به یک محاسبه “سهم” تقسیم می شود.
ارزیابی دستهها و زیرمجموعههایی که در مقابل رقبای خود عملکرد خوبی دارید، میتواند به تمرکز توجه شما بر روی حوزههایی که احتمالاً SOV شما را افزایش میدهند، کمک کند.
در نمودار سهم ارزش هوشی بازار زیر، می توانید ببینید که نوردستروم در کل قوی ترین عملکرد را دارد. اما به طور مشخص تر، آنها به وضوح از رقبا در رده لباس زنانه بهتر عمل می کنند.
در مرحله بعد، میخواهید زیرمجموعههای دستهبندی لباسهای زنانه را در عملکرد برتر Nordstrom مشخص کنید.
در زیر، می توانید دید آنها را برای [Coats and Jackets] و [Dresses] شرایط جایی است که آنها عالی هستند. این دیدگاه در Pi Datametrics Market Intelligence’s Share of Value فرصتی را در این زیر مجموعهها برای افزایش عملکرد و در نتیجه درآمد نشان میدهد.
کشف کنید که کدام عبارات در آن دسته ها به عملکرد خوب کمک می کنند. این به شما امکان می دهد تمرکز بهتری برای بهینه سازی از سطح بالا به پایین داشته باشید. می توانید مطمئن تر باشید که تلاش های شما باعث افزایش درآمد و آگاهی از برند می شود.
علاقه مندید ببینید که رهبران بازار در بخش شما چه کسانی هستند؟ تابلوهای برتر بازار Pi Datametrics را در زیر مشاهده کنید:
چگونه می توانید از داده های سهم ارزش استفاده کنید؟
- از سهم داده های ارزش به عنوان معیار استفاده کنید اندازه گیری عملکرد آینده.
- دستههایی را برجسته کنید که تلاشهای شما در آن به نتیجه میرسد افزایش بازگشت سرمایه و آگاهی از برند.
- رقبای کلیدی را شناسایی کنید و رقبای اصلی در یک بخش خاص.
- شرکای بالقوه را کشف کنید – اگر ناشران درصد زیادی از ارزش را در بازار شما به اشتراک می گذارند، ممکن است ارزش دستیابی به روابط عمومی یا فرصت های تبلیغاتی جدید را داشته باشد.