5 نوع شبکه های اجتماعی و مزایای هر یک


مردم از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها، ارسال به روز رسانی ها و ارتباط با خانواده، دوستان و برندها استفاده می کنند.

به همین ترتیب، برندها از این شبکه های رسانه های اجتماعی برای رشد مخاطبان خود، انجام تحقیقات بازار هدف و افزایش تعامل پلت فرم استفاده می کنند.

با این حال، همانطور که رسانه های اجتماعی در حال تکامل هستند، برای برندها دشوار است که تعیین کنند توجه خود را در کجا متمرکز کنند. و چه کسی زمان دارد که به طور مؤثر در تمام پلتفرم ها و برنامه های رسانه های اجتماعی مشارکت کند؟ هیچکس.

بنابراین، برند شما باید از کدام یک برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کند؟ خوب، این به چند عامل بستگی دارد.

اکثر برندها منابع یا، صادقانه بگوییم، نیازی به حضور در تمام پلتفرم‌ها، سایت‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ندارند.

در این راهنما، من در مورد تکامل رسانه های اجتماعی و شبکه های رسانه های اجتماعی برتر بحث خواهم کرد. همچنین به مزایای برندهای مختلف هر نوع شبکه می پردازم.

این به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ای را تعیین کنید که در کجا تمرکز کنید، چه چیزی را می‌خواهید در خانه نگه دارید، و مناطقی را که ممکن است بخواهید برون سپاری کنید.

تکامل رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از فضای بازاریابی امروزی تبدیل شده اند.

آنها نقش مهمی در ارتباط و تعامل تجارت با مشتریان فعلی و بالقوه ایفا می کنند.

از اشتراک گذاری اطلاعات تا ایجاد روابط، این پلتفرم ها فرصت های بی پایانی را فراهم می کنند.

وقتی به رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنید، احتمالاً به بهترین‌ها مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر فکر می‌کنید – و احتمالاً آنها را با هم جمع می‌کنید.

اما حتی در میان این پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی، انواع فرعی وجود دارد.

یادگیری ویژگی‌های مختلف و فرصت‌های بالقوه هر پلتفرم می‌تواند به برندها کمک کند تا استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مؤثرتری ایجاد کنند.

پس بیایید با پلتفرم های مدرسه قدیمی شروع کنیم. لینکدین و فیسبوک (در اصل Facemash، اما چه کسی آن را به یاد می آورد) در سال 2003 راه اندازی شد.

توییتر مدت کوتاهی پس از آن در سال 2006 دنبال شد.

موج دوم اینستاگرام و پینترست را در سال 2010 به ارمغان آورد. رشد پینترست قبل از جلب توجه بیشتر به کندی شروع شد – امروزه این پلتفرم تنها در ایالات متحده بیش از 86 میلیون دنبال کننده دارد.

سپس، چیزی که برخی آن را اولین تکرار TikTok – Vine – در سال 2013 می دانند.

افزایش محبوبیت Vine کوتاه مدت بود، زیرا این پلتفرم در سال 2017 تعطیل شد. اما این بدان معنا نیست که ما متوجه نشدیم که توجه مردم کجاست: ویدیوهای کوتاه.

رسانه های اجتماعی امروز

همانطور که امروزه می بینیم، شبکه های رسانه های اجتماعی برای همگام شدن با یکدیگر و افزودن ویژگی های بیشتری برای نگه داشتن افراد در پلتفرم های خود با یکدیگر رقابت می کنند.

به عنوان مثال، زمانی که اینستاگرام حلقه‌های اینستاگرام را اضافه کرد تا با TikTok همگام شود، این را دیدیم.

ما همچنین شاهد هستیم که پلتفرم‌های بیشتری مانند توییتر، اکنون فرصت‌هایی را برای کاربران خود ارائه می‌دهند تا بتوانند به صورت زنده فعالیت کنند.

اکنون که نحوه رقابت پلتفرم‌ها برای تکامل و جلب توجه کاربران را پوشش داده‌ام، بیایید منظور من از شبکه اجتماعی را بررسی کنیم.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی دسته یا گروهی از نوع خاصی از پلتفرم یا اپلیکیشن رسانه اجتماعی است. انواع و اقسام فرعی زیادی از شبکه های اجتماعی وجود دارد – بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید.

من مطمئن هستم که شما با پلتفرم های خاصی که قبلاً در مورد آنها صحبت کرده ایم، مانند فیس بوک و اینستاگرام، آشنا هستید. اما این انواع در کدام دسته قرار می گیرند؟ و چگونه برند شما می تواند به بهترین وجه با مخاطبان خود در هر کدام ارتباط برقرار کند؟

در مرحله بعد، انواع شبکه های اجتماعی زیر و مزایای هر کدام را شرح می دهم:

  • شبکه های اجتماعی سنتی
  • شبکه های اشتراک گذاری رسانه
  • شبکه های بحث
  • شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی
  • بررسی شبکه ها

1. شبکه های اجتماعی سنتی

  • مثال ها: فیسبوک، لینکدین، توییتر.

ما در مورد شبکه های اجتماعی سنتی زیاد صحبت کردیم، بنابراین من بیشتر از این به آن نوع نمی پردازم.

اما، همانطور که در مورد آن صحبت کردم، روندهایی در حال تغییر در نحوه استفاده برندها از شبکه های اجتماعی سنتی وجود دارد.

برای مثال، می‌توانیم در لینکدین و فیس‌بوک ببینیم که مردم اغلب مقالات و پست‌های طولانی را به اشتراک می‌گذارند.

این بدان معنا نیست که پست های کوتاه از بین رفته اند. ما در تمام شبکه های اجتماعی سنتی، پست های کوتاهی را می بینیم.

همچنین می‌توانیم ببینیم که فیس‌بوک به گونه‌ای تکامل یافته است که گزینه‌های تعامل بیشتری را شامل می‌شود، مانند Facebook Marketplace برای خرید، Facebook Live، و Facebook Groups.

این پلتفرم همچنین به عنوان دایرکتوری برای کسب‌وکارها عمل می‌کند تا یک ویترین فروشگاهی در قالب یک صفحه فیس‌بوک ایجاد کنند تا محصولات خود را تبلیغ کنند، خدمات رزرو کنند، به مشتریان پیام دهند و فضایی را برای بررسی بگذارند.

صفحات و گروه‌های فیسبوک برای برندها عالی هستند تا با مخاطبان خود درگیر شوند و به افراد جدید دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر، لینکدین بازیگر قابل توجهی در شبکه های حرفه ای آنلاین بوده است.

این شبکه های اجتماعی سنتی فرصت هایی را برای برندها فراهم می کند تا از تبلیغات برای هدف قرار دادن مخاطبان خود و انجام تحقیقات بازار از طریق Insights و ابزارهای تحلیلی استفاده کنند.

2. شبکه های اشتراک گذاری رسانه

  • مثال ها: اینستاگرام، پینترست، تیک تاک.

اشکال زیادی از محتوای بصری در شبکه های اشتراک گذاری رسانه وجود دارد، مانند اینفوگرافیک، تصاویر، و ویدئوهای کوتاه و بلند.

در حالی که این نوع شبکه شامل اشتراک گذاری رسانه های تصویری و ویدئویی است، اکثر آنها اکنون چندرسانه ای هستند و از صدا، ویدئو و تصاویر استفاده می کنند.

در اینستاگرام، چندین راه اصلی وجود دارد که برندها از این پلتفرم استفاده می‌کنند: اشتراک‌گذاری ویدیو و تصویر در نمایه برند، سپس استوری‌های اینستاگرام، IGTV و Reels.

مردم از این سایت ها برای سرگرمی، یافتن اطلاعات و گاهی اوقات حتی خرید استفاده می کنند. این امر فرصت های زیادی را برای برند شما ایجاد می کند تا به مخاطبان خود دست یابد.

بسیاری از محصولات اخیراً از طریق TikTok در فضای مجازی منتشر شده اند. وقتی افراد می توانند به راحتی از طریق یک برنامه خرید کنند، این به آنها یک راه مستقیم برای خرید قبل از حدس دوم می دهد.

برندها همچنین از این سایت‌ها برای انتشار دستورالعمل‌های محصولات خود، همکاری با تأثیرگذاران، تبلیغ تخفیف‌ها و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

وقتی صحبت از Pinterest به میان می آید، می توانید از استراتژی های بازاریابی متعددی برای رشد برند خود در پلتفرم استفاده کنید.

محتوای بصری روشی جذاب برای ارتباط با مشتریان و ترغیب آنها به دنبال کردن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما – و در نهایت خرید محصولات شما است.

مانند شبکه‌های اجتماعی سنتی، تبلیغات در این پلتفرم‌ها عملکرد خوبی دارند، به خصوص زمانی که برندها از بینش و تجزیه و تحلیل برای حمایت از استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند.

3. شبکه های بحث

  • مثال ها: Discord، Reddit، Quora.

هنگامی که افراد سؤالات خاصی دارند یا می خواهند در مورد موضوعی بحث کنند، گاهی اوقات پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا اینستاگرام مکان مناسبی برای رفتن نیستند.

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا مردم محتوا را در پلتفرم ها مشاهده و ایجاد می کنند.

اما وقتی نوبت به سایت‌هایی مانند Discord یا Reddit می‌رسد، کاربران معمولاً برای پاسخ‌گویی و ارتباط با جوامعی از افراد با علایق مشابه در آنجا هستند.

مردم نیز تمایل دارند برای تحقیق به این پلتفرم ها مراجعه کنند.

شبکه‌های گفتگو به برندها اجازه می‌دهد به سؤالات پاسخ دهند و با جوامع خود ارتباط برقرار کنند.

Discord به تنهایی فرصت هایی را برای ایجاد گروه های اجتماعی مشتری، رویدادها و جریان های زنده ارائه می دهد.

گاهی اوقات، بحث در مورد برند یا صنعت شما می تواند به روشن شدن موضوعات کمک کند و نشان دهد که مایل به تعامل با مخاطبان هستید.

تلاش شما برای ملاقات با مخاطبان خود در جایی که دوست دارند ارتباط برقرار کنند، می تواند در ایجاد مشتریان بلندمدت کمک زیادی کند.

4. شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی

  • مثال ها: Medium، Tumblr، Blog Meets Brand.

هنگامی که یک عکس یا ویدیو فرم مناسبی از محتوا برای یک موضوع خاص نیست، وبلاگ ها می توانند راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان شما باشند.

گاهی اوقات اطلاعات بهتر است از طریق وبلاگ به اشتراک گذاشته شود. به عنوان مثال، ممکن است یک موضوع را بهتر توضیح دهد و به خوانندگان کمک کند تا موضوعات پیچیده تر را درک کنند.

وبلاگ ها برای محتوای رهبران فکری مفید هستند. آنها می توانند اطلاعات یا اخبار مهم را گسترش دهند.

نام تجاری شما همچنین می تواند از طریق شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی آنچه را که در سایت خود ایجاد می کند، تغییر کاربری دهد، گسترش دهد یا به اشتراک بگذارد.

برای برندهای جدیدتر، این یک راه عالی برای توسعه صدای شما و ایجاد مخاطبین است.

این پلتفرم‌ها علاوه بر وب‌سایت‌هایشان، برای برندها هستند تا بینش خود را در مورد آنچه برای آنها و مخاطبان هدفشان مهم است به اشتراک بگذارند.

5. بررسی شبکه ها

  • مثال ها: Yelp، Glassdoor، Google Business Profile، Trip Advisor.

مهمترین چیز برای برندها در مورد شبکه های بررسی، مدیریت اعتبار آنلاین است.

پاسخ سریع به نظرات مثبت و منفی – به روشی مودبانه و همدلانه – برای حفظ شهرت آنلاین مثبت بسیار مهم است.

خواندن نظرات آنلاین برای سفر مشتری ضروری شده است و برند شما نباید آنها را نادیده بگیرد.

ادعای لیست ها در شبکه های مختلف بررسی و ایجاد برنامه ای برای مدیریت آنها می تواند به بهبود تصویر برند شما کمک کند. همچنین می تواند به مشتریان بالقوه و فعلی نشان دهد که برند شما چگونه به انتقادات پاسخ می دهد.

همچنین می تواند بینشی در زمینه های بهبود ارائه دهد. در نتیجه، این یک منبع عالی و گاهی اوقات کم استفاده است.

برای الهام گرفتن از نحوه بهینه سازی لیست خود، این استراتژی های Yelp را بررسی کنید.

بررسی ها همچنین بخش مهمی از سئوی محلی هستند، زیرا زمانی که افراد به صورت محلی جستجو می کنند، قبل از خرید، تمایل دارند نظرات کسب و کارهای منطقه خود را ارزیابی کنند.

مردم اغلب از ترکیبی از Google و Google Maps برای یافتن مشاغل اطراف خود استفاده می کنند. بهینه سازی نمایه کسب و کار Google برای جستجوی محلی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر ضروری است.

افکار نهایی

رسانه های اجتماعی به یک جزء بازاریابی بسیار ارزشمند اما فوق العاده برای برندها تبدیل شده اند.

اما دسته‌بندی انواع شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و شناسایی شبکه‌هایی که برند شما می‌خواهد با آن‌ها تعامل داشته باشد، می‌تواند به ساده‌تر شدن کارها کمک کند.

سپس، برند شما می تواند منابع، افراد و زمان مناسب را برای ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی اختصاص دهد.

برخی از برندها ممکن است اجزای مدیریت رسانه های اجتماعی مانند مدیریت شهرت آنلاین، نوشتن وبلاگ، ایجاد پست رسانه های اجتماعی، ایجاد تبلیغات و خدمات مشتری را در سراسر پلتفرم ها برون سپاری کنند.

پس از بررسی اهداف نام تجاری خود، ارزیابی اینکه برای کدام پلتفرم ها تلاش می کنید و کدام یک ارزش نادیده گرفتن را دارند، حداقل در حال حاضر آسان تر خواهد بود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: خسرو/شاتراستوک





منبع