5 چالش جدید رتبه بندی SEO که اکنون با آن روبرو هستید [& A Fix]


این پست توسط Bright Data حمایت مالی شد. نظرات بیان شده در این مقاله خود حامی است.

در تلاش برای تطبیق استراتژی سئو خود با تغییر در SERP های AI محور هستید؟

آیا جدیدترین به روزرسانی های Google روشهای ردیابی رتبه شما را منسوخ کرده است؟

چه اتفاقی می افتد که دیگر نمی توانید اطلاعات کلیدی در مورد منابع ترافیکی ارائه دهید؟

فن آوری های تولیدی AI (Genai) مانند Google Gemini و BARD در حال تغییر شکل نتایج جستجو هستند.

این باعث ایجاد چالش های بی سابقه ای می شود ، به خصوص وقتی صحبت از فیل در اتاق می شود: “موقعیت جدید 0.”

در این مقاله ، ما به مقابله با روشهای اصلی:

آخرین به روزرسانی های Google و منظور آنها برای شما

درست در این هفته ، گوگل تغییرات غیر منتظره ای را در ساختارهای SERP انجام داد و باعث ایجاد اختلال گسترده برای بسیاری از استراتژی های سئو که به رتبه بندی SERP متکی هستند.

این به روزرسانی ها منجر به قطع و داده های نادرست در سراسر صنعت شد و بسیاری از مشاغل را مجبور به سازگاری سریع برای جلوگیری از اختلالات طولانی مدت کرد.

وی افزود: “اختلالات ناشی از آخرین تغییرات SERP Google باعث شده بسیاری از سیستم عامل ها قادر به ارائه داده های دقیق به کاربران خود نباشند. با این حال ، مشتریان ما به لطف پاسخ فوری و زیرساخت های قوی ما بی تأثیر نبودند. اگر نه برای رسانه ها و جامعه جستجو ، آنها نمی دانستند که تغییراتی ایجاد شده است. ” – آریل شولمن ، محصول VP در داده های روشن

هوش مصنوعی تولیدی اساساً نحوه ارائه نتایج موتورهای جستجو را تغییر داده است.

ویژگی های کلاسیک SERP برای درک هدف کاربر و سفر کاربر بسیار مهم شده است.

تا الان

طرح SERP که ما می شناسیم و عشق تغییر کرده است.

این تغییرات کلی چالش هایی را برای سیستم عامل های ردیابی رتبه ای که وظیفه ضبط و تجزیه و تحلیل SERP ها را دارند ، ارائه می دهد:

  • محتوای پویا: پاسخ های تولید شده AI اغلب دارای چندرسانه ای ، قطعه های مکالمه یا عناصر تعاملی هستند و باعث تجزیه و تجزیه و تحلیل داده ها به طور فزاینده ای می شوند.
  • شخصی سازی: نتایج جستجو اکنون بر اساس تاریخچه کاربر ، جغرافیا و نوع دستگاه تنظیم می شود و به سیستم عامل ها برای ضبط داده های ظریف و خاص متناسب نیاز دارد.
  • تسلط بر موقعیت صفر: برجستگی روزافزون موقعیت صفر نیاز به ردیابی دقیق و بینش بهینه سازی متناسب با این ویژگی را برجسته می کند.

چالش برای سیستم عامل های ردیابی رتبه بندی واضح است: با این شیفت های AI محور سازگار یا خطر ترک کاربران بدون بینش مورد نیاز برای شکوفایی است.

موقعیت 0 در Google چیست؟

موقعیت 0 در Google به هر یک از قطعه های برجسته که در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود ، بالاتر از همه نتایج جستجوی ارگانیک است.

این یک جعبه خاص است که اطلاعات مختصر را در پاسخ به یک پرس و جو ، اغلب به صورت یک پاراگراف ، لیست یا جدول برجسته می کند.

به عنوان مثال ، اگر به جستجوی “نحوه کراوات کراوات” می پردازید ، قطعه برجسته ممکن است دستورالعمل های گام به گام را مستقیماً در بالا نشان دهد. قرار گرفتن در موقعیت 0 می تواند استراتژی سئو شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد زیرا در رده بندی جستجو املاک و مستغلات حق بیمه محسوب می شود.

قطعه برجسته به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به کلیک بر روی یک وب سایت ، پاسخ سریع به سؤالات خود را در اختیار کاربران قرار دهد. این توسط صاحبان وب سایت بسیار آرزو شده است زیرا میزان دید و نرخ کلیک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

با این حال ، پیگیری آنچه در موقعیت 0 به دلیل 5 مسئله مختلف که باعث ناراحتی پشته فعلی مارتک می شود ، دشوارتر می شود.

بنابراین ، بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم: Google چه چیزی را تغییر داد که شما نیاز به تغییر دارید؟

1. تغییرات جدید در طرح SERP ، رتبه بندی و کلیک های ارگانیک را دشوارتر می کند

همانطور که در زمان واقعی می بینیم ، فن آوری های هوش مصنوعی مانند Google Gemini (قبلاً BARD) و Bing AI مایکروسافت در حال تغییر شکل SERP هستند.

تاکنون ساختارهای SERP با به روزرسانی های هوش مصنوعی به سرعت در حال تحول هستند.

عناصری مانند پاسخ های مکالمه یا قطعه های رسانه ای غنی متناقض به نظر می رسند ، و شما را ملزم می کند که دائماً استراتژی SEO و روش های جمع آوری داده ها را تطبیق دهید.

SERP - خراش وب با AIO

ترتیب جدید نتایج جستجو

به جای دیدن مکان های تبلیغاتی Google ، قطعه های برجسته ، موقعیت های 1-3 و افراد نیز می پرسند ، اکنون خواهیم دید:

  1. تبلیغات گوگل فضای بیشتری را به خود اختصاص دهید ، با حداکثر 4 نتیجه که می تواند حاوی پیوندهای اضافی سایت باشد.
  2. نمای کلی Google AI (AIO) اکنون بر SERP بالای برابر تسلط داشته باشید و موقعیت های 1-10 را در زیر قطعه های تعاملی فشار دهید.
  3. قطعه های برجسته فضایی را که در آن موقعیت های 1-3 برای زندگی استفاده می شود ، قرار دهید و موقعیت 1 را به سمت پایین سوق دهید.
  4. مردم نیز می پرسند همچنین قبل از موقعیت 1 می آید.
  5. موقعیت 1 از اینجا شروع می شود

با این حال ، این وضعیت نهایی آن نیست. طرح جدید SERP ها پویا است. این همچنان به تغییر خود ادامه خواهد داد و شما باید آماده باشید.

موقعیت 1 دیگر حاکم نیست

با توجه به موقعیت 1 حداقل 3 طول پیمایش ، این نتیجه دیگر نیست.

علاوه بر این ، طرح پرس و جو جستجوگر نیز بر اساس پیشرفت های جدید در شخصی سازی SERP متفاوت خواهد بود.

اکنون ، کلیک در بسیاری از مکان های جدید در SERP امکان پذیر است ، مانند یک لینک ذکر شده برای نمای کلی AI Google (AIO).

اینها به راحتی قابل ردیابی نیستند و قابل انتساب نیستند.

تحلیلگران SEO و استراتژیست های سئو تأثیر گسترده ای در داده های ترافیک خود و نحوه بهینه سازی آنها بهینه سازی محتوای خود برای نمایش بالاتر از برابر خواهند کرد.

نمای کلی AI Google (AIO) کلیک های بالای

سرانجام ، موقعیت 1 در Google SERP ها کاهش یافته است که حداقل 33 ٪ از کلیک های جستجوی ارگانیک را فقط از ژانویه 2025 بسته به اصطلاح جستجو به 11 ٪ داده است.

هنگامی که AIO در SERP حضور داشت ، CTR ارگانیک 70 ٪ پوند کاهش یافت.

AIO نه تنها دستیابی به کلیک را دشوار می کند ، بلکه یک تغییر نهایی باعث شده است که کلیک کردن کلیک به موقعیت ها تقریباً غیرممکن باشد.

به طور خلاصه:

  • ترافیک را از دست خواهید داد.
  • شما در جایی که ترافیک شما از آنجا به وجود می آید ، دید خود را از دست خواهید داد.
  • شما توانایی استراتژیک محتوای خود را برای دید در SERP ها از دست خواهید داد.

این به چه معنی است؟

Google AIO و سایر ویژگی های SERP پویا موقعیت جدید صفر هستند.

2. محتوای SERP پویا و تنبل داده های SERP داده های اصلی SEO را پنهان می کند

بسیاری از عناصر SERP ، به ویژه آنهایی که تحت تأثیر AI قرار دارند ، بر اساس تعامل کاربر به صورت پویا بارگذاری می شوند.

همانطور که از دانش SEO گذشته می دانیم ، محتوای پویا و تنبل بارگذاری را نمی توان توسط ربات ها و خراشگران مشاهده کرد تا اینکه چیزی باعث بارگیری محتوا نشود.

بنابراین ، برای بازیابی تمام داده های لازم ، باید تعامل مانند کلیک و پیمایش را شبیه سازی کنید ، که باعث پیچیدگی و تأخیر می شود.

3. اقدامات ضد بوته گوگل دید شما را در رتبه بندی ها حذف می کند

همانطور که تاکنون مشاهده می کنید ، نتایج جستجوی پویا و شخصی برجسته تر است.

تحقیقات و ابزارهای مورد علاقه در مورد کلمات کلیدی سئو مورد علاقه شما برای خزیدن وب برای داده های کلیدی به رباتها متکی هستند تا به شما در ساخت استراتژی سئو خود کمک کنند.

با این حال ، Google قطعه بزرگی را حذف کرده است که باعث می شود داده ها امکان پذیر باشد: ربات ها.

اقدامات ضد بوته در حال تحول Google ، جمع آوری داده های زمان واقعی را پیچیده تر می کند و سیستم عامل ها را به آستانه آنچه سیستم های آنها می توانند بر عهده بگیرند ، سوق می دهد.

دفاعی ضد بوته پیشرفته ، مانند چالش های Captcha ، مسدود کردن مبتنی بر IP و انسداد جاوا اسکریپت ، جمع آوری داده های در زمان واقعی را به یک مانع مهم تبدیل می کند. بسیاری از ابزارهای خراش سنتی نمی توانند این چالش ها را برآورده کنند.

4. SERP های شخصی و منطقه ای داده های کنترل را حذف می کند

داده های کنترل چیزی است که از یک آزمایش به دیگری یکسان است. این امکان را برای شما فراهم می کند که از هنگام ساخت استراتژی سئو خود ، مقایسه مستقیم داشته باشید.

داده های کنترل SERP قدیمی طرح استاندارد شده بود. طرح ها و نتایج SERP برای همان پرس و جو جستجو به اندازه کافی مشابه بود ، به این معنی که می توانید چندین جستجو را برای همان پرس و جو مقایسه کنید تا نتیجه گیری هایی را ایجاد کنید که استراتژی شما را به وجود آورد.

اکنون ، عوامل خاص کاربر مانند مکان ، زبان و نوع دستگاه ، نماهای منحصر به فرد SERP را با سفارشات بسیار متفاوت از نتایج ایجاد می کنند.

دیگر نگاه کردن به داده های SERP ساده نیست [What is a 5-star hotel?] و بدانید که کدام پیوند از کدام موقعیت کلیک شده است:

  • کاربر 1 می توانست لینک شما را در AIO ارائه دهد ، که در ابزارهای SEO کلاسیک نمایش داده نمی شود.
  • کاربر 2 می توانست روی لینک شما در موقعیت 1 کلیک کند ، که در ابزارهای SEO کلاسیک نمایش داده می شود.

گرفتن این تنوع در مقیاس ضمن حفظ دقت بسیار مهم است اما بسیار دشوار است.

5. در حال تحول محتوای پاسخ و پذیرش پاسخ بهینه سازی موتور (AEO)

پاسخ های تولید شده AI به طور مداوم به روز می شوند و محتوای صفر موقعیت بر اساس داده ها و زمینه های جدید تغییر می یابد.

این پاسخ های تولید شده AI بخشی از تکامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به نام پاسخ بهینه سازی موتور (AEO) است.

برای استخراج داده ها از موتورهای پاسخ در زمان واقعی به ابزارهایی نیاز دارید.

نحوه دستیابی به ترافیک از موقعیت 0 و بازیابی ترافیک ارگانیک از SERP ها

برای بازیابی ترافیک از دست رفته خود ، برای دستیابی به جریان داده های جدید SERP برای اطلاع از استراتژی ترافیک ارگانیک خود ، باید به ابزارهای پیشرفته تری مراجعه کنید.

ابزارهایی که قبلاً به شما در درک موقعیت خود در SERP کمک می کردند اکنون منسوخ شده اند.

سیستم عامل های ردیابی رتبه بندی که به روزرسانی شده اند باید آماده و قادر به جمع آوری داده ها با استفاده از منابع مدرن تر که با موانع جاده ای در بالا هماهنگ هستند ، جمع آوری کنند.

این ابزارها فقط نیازی به جمع آوری داده ها ندارند ، بلکه برای کمک به کاربران خود برای بهینه سازی “موقعیت جدید 0” بر اساس داده ها و بهترین شیوه های AIO ، نیاز به ارائه بینش های عملی دارند. با استخراج داده های مناسب و ارائه آن به وضوح ، سیستم عامل ها به کاربران این امکان را می دهند تا استراتژی های خود را به طور مؤثر بهبود بخشند.

در اینجا نحوه اعمال سیستم عامل ها از نتایج Genai آورده شده است:

1. تأکید بر محتوای طراحی شده برای AEO

سیستم عامل ها به بینش هایی نیاز دارند که انواع محتوا (به عنوان مثال ، سؤالات متداول ، نشانه گذاری طرحواره و داده های ساختاری) توسط موتورهای جستجوگر AI در اولویت قرار می گیرند. این به کاربران آنها کمک می کند تا محتوای مختصر و معتبری ایجاد کنند که با ترجیحات SERP هماهنگ باشد ، باعث بهبود دید و ارتباط در موقعیت صفر شود.

2. با تمرکز بر روی معیارهای صفر موقعیت

آنها به معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR) ، برداشت ها و تعامل اختصاصی برای موقعیت صفر نیاز دارند. این معیارها به کاربران خود کمک می کند تا عملکرد خود را کنترل کرده و استراتژی های خود را برای حفظ یا بهبود رتبه های خود اصلاح کنند.

3. پشتیبانی از بینش های منطقه ای و خاص خاص

سیستم عامل ها برای ارائه بینش های تقسیم شده به داده های هدفمند و خاص دستگاه نیاز دارند. این امر به کاربران آنها کمک می کند تا تلاش های بهینه سازی خود را در مناطق ، زبانها یا دستگاه های خاص متناسب کنند و اطمینان حاصل کنند که استراتژی های آنها دقیق تر و مؤثرتر است.

4. تنظیم در نمایش داده های مکالمه

آنها به داده های جستجوی مکالمه و محور به داده ها نیاز دارند. این به کاربران آنها کمک می کند تا محتوای خود را با چگونگی اولویت بندی مدل های زبان بزرگ الگوهای مکالمه ، و در نتیجه تعامل و ارتباط بالاتر ، هماهنگ کنند.

ابزارهای SEO با استفاده از ابزارهای Bright Data به همه این داده ها در زمان واقعی و در مقیاس دسترسی دارند. به همین دلیل ابزارهای پیشرو سئو داده های روشن را به عنوان ارائه دهنده داده های خود انتخاب می کنند. سیستم عامل هایی که از این بینش ها استفاده می کنند ، خود را به عنوان ابزاری ضروری برای کمک به کاربران خود در تسلط بر “موقعیت جدید 0.” قرار می دهند.

پایان

از آنجا که “موقعیت جدید 0” همچنان به دنبال تعریف مجدد است ، سیستم عامل های ردیابی رتبه در ارائه داده های دقیق و عملی با چالش های در حال افزایش روبرو هستند. انتخاب شریک جمع آوری داده های مناسب دیگر اختیاری نیست ، این کلید ماندن در پیش رو است. سیستم عامل هایی که از API SERP داده های روشن استفاده می کنند ، برای برآورده کردن این چالش ها مجهز هستند و به کاربران خود این امکان را می دهند تا در یک منظره جستجوی هوش مصنوعی موفق شوند.

رویکرد پیشگیرانه داده های روشن به این معنی بود که مشتریان آنها خدمات بدون وقفه را در طی اختلالاتی که بسیاری از افراد در صنعت را تحت تأثیر قرار داده بودند ، تجربه کردند. ابزارهای SEO با استفاده از API SERP Data Bright Data ، عملیات یکپارچه را حفظ کردند و همچنان به ارائه بینش دقیق و واقعی در زمان واقعی بدون مشکل ادامه دادند.

ادغام پلتفرم خود با API SERP داده های روشن سریع و ساده است. آیا می خواهید ببینید که همه چیز در مورد چیست؟ مستندات را در اینجا بررسی کنید یا آن را در زمین بازی SERP API آزمایش کنید تا ببینید آیا این مسابقه مناسب برای ابزار سئو شماست یا خیر. هنگامی که داده ها اهمیت دارند ، شرکت ها داده های روشن را انتخاب می کنند.

این مقاله توسط داده های روشن حمایت مالی شده است ، و نظرات ارائه شده در اینجا نشان دهنده دیدگاه حامی است.


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: تصویر توسط داده های روشن. با اجازه استفاده می شود



منبع

مطالب مرتبط