6 دلیل برای اینکه وبلاگ نویسی همچنان برای بازاریابی مهم است


آیا وبلاگ نویسی همچنان مرتبط است؟ اعداد قطعا این را می گویند.

هر ماه 70 میلیون پست جدید وجود دارد و 42 درصد وب تنها بر روی وردپرس ساخته شده است. در نتیجه، وبلاگ نویسی همچنان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنلاین است.

در واقع، در یک نظرسنجی اخیر، از بین تمام حالت‌های بازاریابی محتوا، مانند ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و رویدادهای آنلاین، 90 درصد از کسب‌وکارها از وبلاگ‌ها برای کمک به بازاریابی برندهای خود در 12 ماه گذشته استفاده کرده‌اند.

اما، چگونه آنها با بار بیش از حد محتوا در اینترنت این کار را انجام می دهند؟

خوب، آنها می توانند با استراتژی درست و با تمرکز بر اولویت های مربوط به وبلاگ نویسی، مانند سئو، و وقت گذاشتن برای درک مشتریان خود به این مهم برسند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اما اگر وارد سئو شده اید یا یک بازاریاب محتوا بوده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا هنوز ارزش ایجاد استراتژی های وبلاگ یا صرف وقت برای برون سپاری وبلاگ ها را دارد. خوب، این است.

حتی اگر رسانه های اجتماعی به بخشی ضروری از استراتژی محتوا تبدیل شده اند، این بدان معنا نیست که وبلاگ ها در گرد و غبار رها شده اند.

وبلاگ نویسی ترافیک بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به ایجاد آگاهی و اقتدار برند کمک کند. و این سرنخ ها و ترافیک به مشتری تبدیل می شوند و به ایجاد مخاطب کمک می کنند.

اما ساختن وبلاگ های تاثیرگذار که اهداف شرکت شما را برآورده می کند موضوع دیگری است.

بنابراین، در حالی که آنها مهم هستند، بسیار مهم است که برای ایجاد یک استراتژی موثر که مخاطبان شما را جذب کرده و رشد دهد و مردم را به وب سایت برند شما بازگرداند، زمان بگذارید.

چرا وبلاگ نویسی هنوز مرتبط است؟

اکنون بیایید بیاموزیم که چرا وبلاگ نویسی برای برندها ضروری است و استراتژی هایی که برندهای برتر برای اطمینان از تأثیرگذاری وبلاگ هایشان در عصر در حال تکامل بازاریابی آنلاین استفاده می کنند.

1. وبلاگ نویسی باعث ایجاد وفاداری و اعتماد می شود

همانطور که گفته شد، وبلاگ ها به ایجاد وفاداری و اعتماد کمک می کنند. اما چگونه؟

ارائه مشاوره و اطلاعات قابل اعتمادی که مصرف کنندگان می توانند از آنها استفاده کنند، در موضوعاتی که شما در مورد آنها صحبت می کنید، قدرت ایجاد می کند.

وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای پرورش آرام مخاطبان و اثبات تخصص خود در مورد صنعت و خط تولید شما هستند.

بخش مهمی از بهبود محتوا، مفهوم EAT است که مخفف تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است.

در حالی که این یک عامل رتبه بندی نیست، گوگل به اشتراک می گذارد که EAT برای الگوریتم آن و نحوه تجزیه و تحلیل و تشخیص محتوا ضروری است.

این بدان معناست که محتوای شما به اطلاعات دقیق، آموزنده و مفید در سراسر محتوا و سایت نیاز دارد.

2. وبلاگ نویسی باعث افزایش دید می شود

بخش بعدی ساخت محتوای عالی، اطمینان از بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو است. وبلاگ هایی که به سوالاتی که مصرف کنندگان در صنعت شما می پرسند پاسخ می دهند، برای سئو مفید هستند.

علاوه بر این، ترکیب کلمات کلیدی در سرفصل‌ها و زیرعنوان‌های جذاب و منحصربه‌فرد، و همچنین محتوای منحصربه‌فرد شما که به خوبی تحقیق شده‌اید، راهی مطمئن برای کمک به افزایش دید است.

پیوند داخلی راه دیگری برای افزایش دید است. ایجاد پیوند در سایر صفحات، وبلاگ ها و صفحات محصول در سایت شما می تواند به ایجاد دیده شدن، آگاهی و قدرت برند کمک کند.

همچنین مهم است که به طول وبلاگ‌هایی که با موضوع مورد بحث شما قابل مقایسه است نگاه کنید تا مطمئن شوید که به طور کامل موضوع را پوشش می‌دهید و طول آن را برآورده می‌کنید که به شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می‌کند.

تصاویر یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش محتوا و دید شما هستند که بعداً در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد. حالا بیایید به آگاهی از برند بپردازیم.

3. وبلاگ نویسی باعث ایجاد آگاهی از برند می شود

محتوای جدید و اصلی می تواند برند شما را در بین بقیه رقبای شما برجسته تر کند.

هنگامی که آنها به دنبال پاسخ سوالات خود هستند یا می خواهند چیزهای بیشتری بیاموزند، نام تجاری شما در صدر SERP ها قرار دارد و اطلاعات مورد نیاز را به آنها می دهد.

هرچه بیشتر در استراتژی وبلاگ سرمایه گذاری کنید، پتانسیل بیشتری برای افزایش آگاهی از برند نه تنها برای SERP ها بلکه از طریق اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی خواهید داشت.

4. وبلاگ نویسی سرنخ های جدید ایجاد می کند

اگر مصرف کنندگان محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمالاً مطالب بیشتری را می خواهند.

این یک راه عالی برای به دست آوردن سرنخ های جدید با مشترک کردن آنها در لیست ایمیل شما است.

به این ترتیب، از داشتن آنها مانند یک تبلیغ که از آنها می خواهد برای دریافت کوپن برای لیست ایمیل ثبت نام کنند، کمتر مزاحم است.

در حالی که این می تواند یک تاکتیک عالی برای سرنخ ها باشد، وبلاگ ها قبل از درخواست اطلاعات آنها به ایجاد یک ارتباط کمک می کنند.

اگر آنها تصمیم بگیرند که محتوای شما را در سایت شما بخوانند، از قبل محتوای شما را دوست دارند و می خواهند بیشتر بیاموزند. از طریق محتوای منحصر به فرد و مفید، ارتباط بیشتری با برند شما برقرار می شود.

سپس می‌توانید پاپ‌آپ انتخاب اشتراک را در انتهای وبلاگ یا زمانی که آنها پیمایش می‌کنند، اضافه کنید تا بتوانند به سرعت اطلاعات خود را وارد کرده و به خواندن ادامه دهند.

5. وبلاگ نویسی درایوهای تعامل

یکی از اهداف بیشتر بازاریابان محتوا، ادامه ایجاد روابط با مشتریان جدید و فعلی است.

وبلاگ‌ها محتوای قابل اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به پست‌های محصولات یا خدمات شما برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند تا با دیگران در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این یک راه عالی برای آموزش مشتریان، ارائه نکات یا روش‌ها و ایجاد ارتباط بیشتر با برند شما است.

با گذشت زمان، یادآوری آهسته برند خود به مصرف کنندگان از طریق محتوای خود می تواند به تبدیل خوانندگان به مشتریان بلندمدت کمک کند.

علاوه بر این، وبلاگ ها می توانند نکات جالبی را به سفر مشتری اضافه کنند و فرصت های مختلفی را برای به اشتراک گذاری محتوای شما ارائه دهند.

در نهایت، مصرف کنندگان را با موضوعاتی که قبلاً به آنها علاقه مند هستند یا می خواهند در مورد آنها بیاموزند درگیر می کند و هیجان بیشتری برای تعامل ایجاد می کند.

6. وبلاگ نویسی به شما امکان می دهد نیازهای مشتری را درک کنید

به طور کلی، مصرف کنندگان زمان کافی برای خواندن وبلاگ ها ندارند، بنابراین مهم است که آنچه را که با آنها طنین انداز می شود پیدا کنید تا آنها را در صفحه نگه دارید.

تلاش برای قرار دادن خود به جای مشتری و پاسخ به سؤالات آنها چیزی است که وبلاگ ها برای آن ساخته شده اند و می توانند هم برای شما و هم برای مشتری مفید باشند.

به این ترتیب، شما برای تحقیق بیشتر و درک بازار هدف خود وقت گذاشته اید و آنها اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وبلاگ ها همچنین فضایی دعوت کننده برای ارائه نظرات و بازخورد ارائه می دهند. می توانید زمینه های عالی برای بهبود و ایده های جدید برای تعامل وبلاگ پیدا کنید.

به عنوان مثال، ممکن است شخصی سؤالی را مطرح کرده باشد، و آن سؤال یک موضوع عالی برای پست وبلاگ دیگری ایجاد کند.

برای الهام گرفتن در آینده، ارتباط با مشتریان و درک نیازهای آنها عالی است.

آینده وبلاگ نویسی چیست؟

وبلاگ نویسی در طول سال ها دستخوش تحولات زیادی در استراتژی های بهینه سازی آن و بهترین شیوه های تعامل با خوانندگان شده است.

Google Trends نشان می دهد که بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی در برخی مواقع با هم ادغام می شوند، اگرچه تمرکز اکنون روی محتوا به عنوان یک کل تغییر کرده است.

فقط وارد کردن کلمات کلیدی و آنچه فکر می کنید گوگل می خواهد بشنود کافی نیست.

همه مطالب باید به صورت ماهرانه و به خوبی طراحی شوند.

بنابراین اکنون، بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانید محتوای وبلاگ خود را دوباره تقویت کنید تا مطمئن شوید که به نتیجه رسیده است.

چگونه می توانید خود را با زمان های در حال تغییر وفق دهید؟

وقتی صحبت از وبلاگ ها می شود، مبنایی که باید روی آن تمرکز کرد، کیفیت بر کمیت است.

وبلاگ ها را فقط برای تولید آنها تولید نکنید زیرا فکر می کنید ممکن است به دیده شدن نام تجاری شما کمک کند.

موتورهای جستجو درست مانند وبلاگ ها تکامل یافته اند و در ارزیابی محتوا بهتر هستند.

همچنین، مردم برای خواندن مطالب طولانی و بی پایان نیز وقت ندارند، جایی که یافتن نکات کلیدی آن دشوار است.

محتوا به عناوین و عناوین فرعی توصیفی و جذاب و همچنین محتوای واضح و مختصر با کلمات کلیدی موثر نیاز دارد.

بسیار ارزشمند است که یک موضوع را به طور کامل مورد بحث قرار دهید تا کسی بتواند آن را درک کند، اما به اصل مطلب نیز بپردازد – بدون کرک اضافی.

علاوه بر این، ایجاد یک استراتژی محتوای بلندمدت بسیار مهم است تا مطمئن شوید که نه تنها به اهداف کلی کسب و کار دست می‌یابید، بلکه واقعاً به بازار هدف خود می‌رسید و آن را درک می‌کنید.

داستان سرایی چند کاناله راهی برای رفتن است

محتوا همچنان پادشاه است، اما کانال اکنون ملکه است. داستان سرایی چند کاناله درباره نحوه پخش محتوا در پلتفرم های مختلف است. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و فهرست‌های کسب‌وکار متعددی وجود دارد که می‌توانید محتوای خود را طراحی کرده و به اشتراک بگذارید.

ببینید بازار هدف شما کجا درگیر است.

شاید فیس‌بوک یا اینستاگرام باشد، و می‌توانید کپی ایجاد کنید که وبلاگ را تبلیغ کند و آنها را به سایت شما بازگرداند.

همچنین می‌توانید فهرست‌های کسب‌وکار یا دایرکتوری‌هایی را که در آن می‌توانید محتوا را به اشتراک بگذارید، مانند نمایه کسب‌وکار Google خود، جایی که می‌توانید Google Posts را به اشتراک بگذارید، بررسی کنید.

محتوای بصری خوانندگان بیشتری را جذب می کند

درهم آمیختن تصاویر، اینفوگرافیک ها، ویدیوهای کوتاه و سایر محتوای بصری می تواند به تفکیک موضوعات شما کمک کند.

همچنین می تواند به شما کمک کند موضوعات را بهتر برجسته کنید، مفاهیم دشوار را توصیف کنید و خوانندگان را درگیر خود نگه دارید.

در جستجو قابل مشاهده باشید

برای ایجاد دید، تولید محتوای منحصر به فرد و تمرکز بر درگیر نگه داشتن خوانندگان بسیار مهم است.

علاوه بر این، حفظ مشتری هنگام ایجاد محتوا بسیار مهم است، بنابراین محتوا بر روی SERP ها قرار نمی گیرد یا در میان سایر محتوای مشابه گم نمی شود.

تحقیق در مورد آنچه رقبای شما انجام می دهند و رتبه بندی خوبی در SERP ها شروعی برای افزایش دیده شدن نام تجاری شماست.

سپس یافتن یک زاویه منحصر به فرد یا ساختن بر روی آنچه که آنها در مورد آن صحبت می کنند و در عین حال پاسخ به آنچه که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند، تعادل عالی برای ایجاد محتوای وبلاگ در رتبه بندی جذاب است.

آیا وبلاگ ها هنوز در سال 2022 مرتبط هستند؟

بله، اما مانند سئو، در حال تکامل است. در مرکز یک استراتژی موثر وبلاگ، بهترین شیوه های سئو است.

این مهم است که استراتژی خود را با توسعه سئو ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که محتوا و وب سایت شما به طور کلی دارای تخصص، اعتبار و اعتماد مورد نیاز موتورهای جستجو هستند.

حتی با وجود همه تغییرات در استراتژی بازاریابی آنلاین، وبلاگ ها به عنوان یک ستون باقی می مانند.

وبلاگ ها نه تنها می توانند سرنخ بیاورند بلکه آگاهی از برند را برای بازار هدف شما افزایش دهند. اگر برای درک تاکتیک‌های ساده سئو و نحوه دستیابی به مخاطبان خود وقت بگذارید، مطمئناً پایه‌ای پررونق از پست‌های وبلاگ خواهید داشت.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ESB Professional/Shutterstock





منبع