6 نکته سئو گوگل برای وب سایت های تجارت الکترونیک
گوگل شش نکته سئو را به اشتراک می گذارد که داده های ساختار یافته و Merchant Center را ترکیب می کند تا بیشترین بهره را از حضور وب سایت شما در نتایج جستجو ببرید.
آلن کنت، یک مدافع توسعهدهنده در گوگل، هر نکته را با جزئیات در یک ویدیوی جدید منتشر شده در کانال Google Search Central YouTube توضیح میدهد.
در طول ویدیو، کنت بر استفاده از Google Merchant Center تاکید می کند زیرا به خرده فروشان اجازه می دهد داده های محصول را از طریق فیدهای ساخت یافته آپلود کنند.
فیدهای Merchant Center طوری طراحی شدهاند که توسط رایانهها خوانده میشوند، به این معنی که دادهها با اطمینان بیشتری نسبت به Googlebot که وبسایت شما را میخزند استخراج میکنند.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید استفاده از داده های ساخت یافته در صفحات محصول را کنار بگذارید و تنها به Merchant Center تکیه کنید. حتی اگر دادههای محصول را مستقیماً با فید Merchant Center در اختیار Google قرار دهید، دادههای ساختاری محصول همچنان ضروری است.
ممکن است Google دادههای فید Merchant Center را با دادههای ساختاریافته وبسایت شما بررسی کند.
توصیههای سئوی گوگل برای سایتهای تجارت الکترونیک حول محور استفاده حداکثری از هر دو ابزار است.
1. اطمینان حاصل کنید که محصولات ایندکس شده اند
Googlebot می تواند صفحاتی را هنگام خزیدن یک سایت از دست بدهد، اگر به صفحات دیگر پیوند داده نشده باشند. به عنوان مثال، در سایت های تجارت الکترونیک، برخی از صفحات محصول فقط از طریق نتایج جستجوی موجود در سایت قابل دسترسی هستند.
میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند نقشه سایت XML و Google Merchant Center اطمینان حاصل کنید که Google تمام صفحات محصول شما را میخزد.
ایجاد فید محصول Merchant Center به Google کمک میکند همه محصولات وبسایت شما را کشف کند. نشانیهای وب صفحه محصول با خزنده Googlebot به اشتراک گذاشته میشود تا بهعنوان نقطه شروع برای خزیدن صفحات اضافی بهطور بالقوه استفاده شود.
2. دقت نتایج جستجوی قیمت محصول را بررسی کنید
اگر Google به اشتباه داده های قیمت را از صفحات محصول شما استخراج کند، ممکن است قیمت اصلی شما را در نتایج جستجو فهرست کند، نه قیمت تخفیف خورده.
برای ارائه دقیق اطلاعات محصول مانند قیمت فهرست، تخفیفها و قیمت خالص، توصیه میشود دادههای ساختاریافته را به صفحات محصول خود اضافه کنید و فیدهای ساختاریافته دادههای محصول خود را به Google Merchant Center ارائه دهید.
این به گوگل کمک می کند تا قیمت صحیح را از صفحات محصول استخراج کند.
3. کاهش قیمت و تاخیر در دسترس بودن
گوگل صفحات وب سایت شما را طبق برنامه زمانی خود می خزد. این بدان معناست که Googlebot ممکن است تا خزیدن بعدی متوجه تغییرات در سایت شما نشود.
این تاخیرها می تواند منجر به عقب ماندن نتایج جستجو از تغییرات سایت شود، مانند اتمام موجودی محصول.
بهتر است به دلیل تاخیرهای زمانی، ناهماهنگی در قیمت و داده های موجود بین وب سایت و درک گوگل از سایت شما را به حداقل برسانید.
Google توصیه می کند از فیدهای محصول Merchant Center برای به روز نگه داشتن صفحات بر اساس برنامه زمانی ثابت تر استفاده کنید.
4. اطمینان حاصل کنید که محصولات برای نتایج محصول غنی واجد شرایط هستند
واجد شرایط بودن برای نتایج محصول غنی نیاز به استفاده از داده های ساختار یافته محصول دارد.
برای دریافت فرمت ویژه ارائه محصول غنی، Google توصیه میکند دادههای ساختاریافته را در صفحات محصول خود و فید محصول در Merchant Center ارائه دهید.
این کمک می کند مطمئن شوید که Google می داند چگونه داده های محصول را برای نمایش نتایج غنی استخراج کند.
با این حال، حتی با وجود داده های ساختاری صحیح، نتایج غنی به صلاحدید گوگل نمایش داده می شوند.
5. داده های موجودی محصول محلی را به اشتراک بگذارید
اطمینان حاصل کنید که محصولات فروشگاه شما توسط افرادی که عبارت «نزدیک من» را وارد میکنند، پیدا میکنند.
ابتدا مکان فروشگاه فیزیکی خود را در نمایه کسب و کار Google خود ثبت کنید، سپس یک فید موجودی محلی به Merchant Center ارائه دهید.
فید موجودی محلی شامل شناسههای محصول و کدهای فروشگاه است، بنابراین Google میداند موجودی شما در کجا قرار دارد.
به عنوان یک مرحله اضافی، گوگل استفاده از ابزاری به نام Pointy را توصیه می کند. Pointy دستگاهی از Google است که به سیستم نقطه فروش در فروشگاه شما متصل می شود و به طور خودکار اطلاعات موجودی فروشگاه فیزیکی شما را به Google اطلاع می دهد.
داده ها برای به روز نگه داشتن نتایج جستجو استفاده می شود.
6. در برگه خرید گوگل ثبت نام کنید
ممکن است متوجه شوید که محصولات شما در نتایج جستجو موجود هستند اما در برگه خرید ظاهر نمی شوند.
اگر مطمئن نیستید که محصولات شما در برگه خرید ظاهر می شوند یا خیر، ساده ترین راه برای پیدا کردن آنها جستجوی آنهاست.
داده های ساختاریافته و فیدهای محصول به تنهایی برای گنجاندن در برگه خرید کافی نیستند.
برای واجد شرایط بودن برای برگه خرید، فیدهای داده محصول را از طریق Merchant Center ارائه دهید و در «سطوح در سراسر Google» شرکت کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از نکات بالا، ویدیوی کامل گوگل را در زیر ببینید:
تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchSC، آگوست ۲۰۲۲.