7 مهم ترین معیارهای تجارت الکترونیک که باید همین الان دنبال کنید


اقیانوسی از داده ها در دسترس صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک است.

تعداد فروش بر اساس روز، هفته، ماه. میانگین ارزش تمام اقلام خریداری شده رها شدن سبد خرید. نرخ خرید تا جزییات. انصراف از قیف – در لیست ادامه دارد و در آن وجود دارد.

اما، شما نمی خواهید در اعماق اطلاعات در دسترس خود گم شوید.

این هفت معیار تجارت الکترونیک، ردیابی موفقیت فروشگاه شما را آسان می کند.

1. نرخ تبدیل فروش

نرخ تبدیل فروش تجارت الکترونیک شما، به عبارت ساده، درصد افرادی است که از فروشگاه آنلاین یا صفحه شما بازدید می کنند و خرید انجام می دهند.

برای محاسبه نرخ تبدیل خود از فرمول زیر استفاده کنید:

نرخ تبدیل فروش

بنابراین، اگر در این هفته 1000 نفر از فروشگاه شما بازدید کنند و فقط 10 نفر خرید کنند، نرخ تبدیل شما در هفته 1٪ خواهد بود.

بدیهی است که شما تا حد امکان نرخ تبدیل بالایی را می خواهید.

اما حقیقت این است که میانگین نرخ تبدیل تجارت الکترونیک در ایالات متحده بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید – بین 2٪ تا 3٪.

با توجه به WordStream، با این حال، ممکن است با تبلیغات خرید Google وضعیت بهتری داشته باشید.

نرخ تبدیل تجارت الکترونیک 2022_عکس از wordstreamاسکرین شات از WordStream، ژوئن 2022

اکنون، برای سوال بزرگ: چگونه می توانم نرخ تبدیل خود را بهبود بخشم؟

این به خودی خود یک موضوع بزرگ است، اما چند چیز را می توانید امتحان کنید عبارتند از:

2. ترافیک وب سایت

هنگامی که نرخ تبدیل خود را ردیابی و بهینه کردید، سپس می توانید به دنبال آوردن افراد بیشتری به فروشگاه تجارت الکترونیک خود باشید.

اینجاست که اندازه گیری ترافیک وب سایت مطرح می شود.

بیایید به نرخ تبدیل شما یعنی 1٪ یا 10 خرید برای هر 1000 بازدید بازگردیم. پس از بهینه سازی، فرض کنید این نرخ به 5% افزایش یافته است – 50 فروش به ازای هر 1000 بازدیدکننده.

سپس می توانیم استنباط کنیم که اگر بخواهید 10000 نفر از سایت شما بازدید کنند، فروش خود را نیز ده برابر می کنید.

البته این تضمینی نیست، اما با این وجود مهم است که اطمینان حاصل کنید که مردم فروشگاه یا صفحه آنلاین شما را می دانند تا احتمال فروش بیشتر شما به حداکثر برسد.

برای افزایش ترافیک وب سایت خود می توانید:

  • پیشنهادات خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
  • سایت/فروشگاه خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  • تعداد افرادی که در خبرنامه شما مشترک می شوند افزایش دهید.

3. رایانامه Opt-In Rate

حتی در عصر رسانه‌های اجتماعی امروزی، بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تجارت الکترونیک است، به‌ویژه وقتی نوبت به بازاریابی مجدد و ایجاد کسب و کار تکراری می‌رسد.

بر اساس بیش از 3.2 میلیارد جلسه، Sumo میانگین نرخ شرکت در ایمیل را 1.95٪ قرار می دهد.

مشابه ترافیک وب سایت، ایده این است که افراد زیادی را در لیست ایمیل خود قرار دهید، حتی اگر آنها لزوماً محصولات شما را بلافاصله خریداری نکنند.

اما برخلاف بازدیدکنندگان معمولی وب سایت/صفحه، افرادی که در خبرنامه شما ثبت نام می کنند به اندازه کافی به برند شما اهمیت می دهند تا محصولات و خدمات شما را به روز کنند. این بدان معنی است که آنها همچنین در آینده نزدیک به مشتریان پولی تبدیل خواهند شد.

یکی از راه‌هایی که مردم را وادار به اشتراک ایمیل‌های شما می‌کند، ارائه چیزی ارزشمند در ازای آدرس‌های ایمیل و اطلاعات تماس مخاطبانتان است.

به عنوان مثال، می‌توانید یک معامله انحصاری (مثلاً یک کوپن یا کد) به مشترکینی که برای اولین بار در خرید بعدی خود دارند ارائه دهید.

و طبق گزارش انجمن بازاریابی مدیر (DMA)، گزارش ایمیل بازاریاب 2019 آنها نشان داد که به ازای هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می‌کنید، می‌توانید انتظار بازدهی متوسط ​​42 دلاری داشته باشید.

4. ارزش طول عمر مشتری

ارزش طول عمر مشتری

ارزش طول عمر مشتری (CLV) مقدار کل درآمدی را که از یک مشتری متوسط ​​در طول عمرش به دست می آورید را اندازه گیری می کند.

به عنوان مثال، اگر یک مشتری معمولی در طول عمر خود شش تراکنش انجام دهد که هر یک به ارزش 30 دلار است، CLV شما 180 دلار خواهد بود.

توجه داشته باشید که همچنان باید هزینه های کسب خود را از این عدد کم کنید که ما را به نکته بعدی می رساند.

CLV شما مهم است زیرا به عنوان معیاری برای اینکه چقدر می توانید برای جذب مشتریان هزینه کنید و مدت زمانی که باید برای حفظ آنها صرف کنید، عمل می کند.

برای افزایش CLV فروشگاه آنلاین خود، می توانید روی بهبود میانگین ارزش سفارش خود کار کنید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد) و وفاداری را در بین مشتریان فعلی خود ایجاد کنید تا آنها به خریداران مکرر تبدیل شوند.

5. میانگین ارزش سفارش

بدیهی است که شما می خواهید مشتریان شما تا حد امکان برای فروشگاه آنلاین شما هزینه کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، میانگین ارزش سفارش شما به میانگین ارزش هر خریدی که در فروشگاه شما انجام می شود اشاره دارد.

برای محاسبه ارزش شما، به سادگی مجموع ارزش تمام فروش ها را بر تعداد چرخ دستی ها تقسیم کنید.

میانگین ارزش سفارش

ردیابی میانگین ارزش سفارش به شما این امکان را می‌دهد تا معیارهایی را تعیین کنید و بفهمید که چگونه می‌توانید مردم را وادار کنید تا برای هر خریدی که انجام می‌دهند، بیشتر خرج کنند.

در اینجا چند راه برای افزایش این معیار وجود دارد:

  • اقلام تکمیلی را که قابلیت استفاده از خرید اولیه آنها را بهبود می بخشد، بفروشید.
  • محصولات را به صورت یک بسته ارائه کنید تا مشتریان بر روی هر کالا تخفیف کوچکی دریافت کنند، برخلاف خرید جداگانه.
  • برای خریدهای بالای یک آستانه مشخص، ارسال رایگان را ارائه دهید تا مشتریان را به حداکثر رساندن هزینه‌های خود ترغیب کنید.

6. هزینه جذب مشتری

در حالی که رشد پایگاه مشتری شما بدیهی است که مهم است، این فقط نیمی از معادله است.

اگر به طور متوسط ​​30 دلار برای جذب هر مشتری هزینه می کنید اما میانگین ارزش سفارش شما فقط 25 دلار است، این بدان معناست که کسب و کار شما همچنان با ضرر کار می کند.

اینجاست که اندازه گیری هزینه جذب مشتری (CAC) وارد می شود.

CAC شما میانگین هزینه به دست آوردن یک مشتری را ردیابی می کند، از جمله هزینه های بازاریابی و فروش گرفته تا هزینه پرداخت به کارکنان و میزبانی سایت شما.

این به شما یک رقم کلی می دهد، اما شما همچنین می توانید CAC خود را بر اساس منبع محاسبه کنید (به عنوان مثال، کانال های ترافیک مختلف مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، یا لیست های ایمیل).

برای پایین آوردن CAC خود، می توانید:

  • نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.
  • تبلیغات خود را بهینه کنید تا برای هر مشتری اکتسابی کمتر خرج کنید.
  • در بازاریابی رایگان/ارگانیک مانند سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.
  • در بازاریابی ارجاعی سرمایه گذاری کنید تا مشتریان فعلی را تشویق کنید تا مشتریان جدید جذب کنند.

7. نرخ رها شدن سبد خرید

این معیار به درصد خریدارانی اشاره دارد که محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما در نهایت فروشگاه شما را بدون تکمیل خرید ترک می کنند.

اینها خریداران ویترینی هستند که قصد خرید دارند اما هنوز کاملا تصمیم خود را نگرفته اند.

رها کردن سبد خرید بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

بر اساس گزارش موسسه بایمرد، 69.82 درصد از خریداران چرخ دستی های خود را رها می کنند.

حتی اگر میزان رها شدن شما تقریباً برابر با این معیار باشد، ایده خوبی است که هر کاری که می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

  • تجربه خرید، به ویژه فرآیند پرداخت را ساده کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید کنند.
  • از بازاریابی مجدد برای بازگرداندن خریداران بلاتکلیف به فروشگاه خود استفاده کنید. این می تواند شامل تبلیغات هدفمند و ایمیل های بعدی باشد.

افکار نهایی

اجازه ندهید که اطلاعات بیش از حد شما را تحت تأثیر قرار دهد.

این هفت معیار تجارت الکترونیک را دنبال کنید تا سر خود را بالاتر از آب نگه دارید و در صدر کل کسب و کار خود بمانید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: OPOLJA/Shutterstock

تصاویر درون پست شماره 1، #3، #4: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع

مطالب مرتبط