7 نکته سئو برای اینکه نمونه کارها را در جستجو قابل کشف کنید


من همیشه یک نویسنده بوده ام.

از زمانی که یاد گرفتم مداد را روی کاغذ بگذارم، داستان، شعر، نمایشنامه و هر چیز دیگری می‌نویسم که تخیلم را در قالب کلمات بیان می‌کند.

وقتی وبلاگ نویسی را کشف کردم، به سرعت متوجه شدم که سئو و نوشتن با هم هماهنگی هوشمندانه ای دارند. آشکار شد که اگر می‌خواهم خوانندگان محتوای من را پیدا کنند، باید برای جستجوی ارگانیک بهینه‌سازی کنم.

با گذشت زمان، من نویسندگی را به یک تجارت پرسود و بعداً به یک حرفه سئو کامل تبدیل کردم.

در طول مسیر، من چند ترفند برای یافتن یک نمونه کار نوشته توسط مشتریان بالقوه یاد گرفتم.

اگر یک نویسنده محتوا یا کپی رایتر هستید، از این نکات سئو استفاده کنید تا نمونه کارهای نوشتاری خود را به صورت آنلاین قابل کشف تر کنید.

اول، چگونه یک نمونه کار برای نوشتن ایجاد می کنید؟

انواع مختلفی از پورتفولیوهای محتوا وجود دارد.

در واقع، شما حتی نیازی به یک وب سایت برای نمایش کار خود ندارید.

شما می توانید از چیزی به سادگی یک پوشه در Google Drive استفاده کنید تا نمونه های محتوای خود را در خود جای دهید و آنها را با مشتریان به اشتراک بگذارید.

می توانید مقالاتی را در لینکدین ارسال کنید.

حتی می توانید کار خود را به صورت PDF ذخیره کرده و برای مشتریان بالقوه ارسال کنید.

با این حال، اگر می خواهید نمونه کار خود را در جستجوی ارگانیک رتبه بندی کنید، داشتن یک وب سایت احتمالا بهترین راه برای رفتن است.

این به شما بیشترین انعطاف را هنگام بهینه سازی محتوای خود، کسب ترافیک ارجاع، لینک دادن به نمونه های زنده و موارد دیگر می دهد.

بنابراین، برای این مقاله، نحوه استفاده از وب سایت خود را برای خانه و لینک دادن به نمونه های خاصی از آثار منتشر شده خود شرح خواهم داد.

1. مشترک شدن در ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEO

ابزارهای سئو مانند Semrush، Ahrefs و SpyFu به شما این امکان را می‌دهند تا عبارات کلیدی را که افراد برای یافتن خدماتی مانند شما استفاده می‌کنند، شناسایی کنید.

آن‌ها می‌توانند تعداد افراد (یعنی «کاربران») را برای یک عبارت جستجو کنند، آن عبارت چقدر رقابتی است و اینکه آیا وب‌سایت‌های دیگر آن را هدف قرار می‌دهند یا خیر، تعیین کنند.

اشتراک در ابزار سئو ضروری است زیرا برای اطلاع از استراتژی سئوی خود به داده های واقعی دسترسی خواهید داشت.

شما می توانید تحقیق کنید که کدام کلمات کلیدی را در محتوای صفحه وب خود هدف قرار دهید و در مورد چه موضوعاتی در وبلاگ خود بنویسید.

علاوه بر این، می‌توانید از ابزارهای سئو برای کشف کلمات کلیدی مورد نظر رقبایتان استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید دامنه یک رقیب را در ابزار SEO وارد کنید، کلمات کلیدی آنها را ببینید و آنها را در استراتژی سئوی خود اعمال کنید.

بسیاری از این ابزارها از مدل «فریمیوم» استفاده می‌کنند که در آن ویژگی‌های خاصی را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.

برخی دیگر حق اشتراک ماهانه دارند.

دسترسی به یک ابزار سئو قابل اعتماد همه چیز را تغییر خواهد داد!

2. وب سایت نمونه کارها خود را برنامه ریزی و راه اندازی کنید

اگر قبلاً یک وب سایت دارید، می توانید از ابزارهای سئو برای تعیین کلمات کلیدی که باید در صفحات وب موجود خود هدف قرار دهید استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد خدمات نوشتن محتوای SEO دارید، ممکن است بخواهید از عبارت «خدمات نوشتن محتوای سئو» (حجم جستجو: 720) در محتوای صفحه، عنوان و توضیحات خود استفاده کنید.

این کار را برای تعداد صفحات وب سایت خود انجام دهید.

اگر در حال ساخت یک وب سایت جدید هستید، در موقعیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی محتوای خود از ابتدا هستید.

ابتدا به تمام خدماتی که ارائه می دهید فکر کنید.

در مرحله بعد، از ابزار SEO برای یافتن کلمات کلیدی مطابق با این خدمات استفاده کنید.

در اینجا مثالی از آنچه که ممکن است برای نمونه کارها یک کپی رایتر فروش به نظر برسد آورده شده است:

  • صفحه نخست: “کپی رایتر فروش” (حجم جستجو: 170)، “کپی رایتر صفحه فروش” (حجم جستجو: 50).
  • صفحه خدمات: “کپی رایتینگ فروش” (حجم جستجو: 110)، “خدمات کپی رایتینگ فروش” (حجم جستجو: 30).
  • خدمات: کپی رایتینگ وب سایت: “website copywriter” (حجم جستجو: 390).
  • خدمات: کمپین های ایمیل: “Email copywriter” (حجم جستجو: 260).

در بالا، می‌توانید ببینید که چگونه هر صفحه به یک عبارت جستجوی مرتبط نگاشت می‌شود.

این تضمین می کند که محتوایی را برای عبارات و عبارات با حجم جستجوی ماهانه هدف قرار دهید و به نوبه خود به شما فرصتی می دهد تا ترافیک ارگانیک را به صفحات خود هدایت کنید.

Seocopywriting.com یک نمونه عالی از یک وب سایت با صفحات فرود بهینه شده برای خدمات خود است. به عنوان مثال، خدمات مشاوره نوشتن SEO و خدمات کپی‌نویسی SEO.

همچنین دارای یک وبلاگ است که موضوعات مرتبط با محتوا را پوشش می دهد.

این وب سایت بیش از 500 بازدید ارگانیک در ماه ایجاد می کند!

3. یک تقویم وبلاگ نویسی و استراتژی ایجاد کنید

صنعت نوشتن می تواند کاملاً رقابتی باشد.

با تعداد زیادی نویسنده آنلاین، بسیاری از آنها اکثر کلمات کلیدی مشابه را در صفحات نمونه کار خود هدف قرار می دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید در محتوای وبلاگ خود خلاق باشید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان بیاورید و دوباره جایی است که ابزار سئو شما مفید است.

توصیه می‌کنم وقتی صحبت از وبلاگ شما می‌شود، فقط از “بال زدن آن” خودداری کنید.

اگر برای نوشتن محتوا انرژی می گذارید، ممکن است موضوعاتی را نیز هدف قرار دهید که ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • به ابزار سئو انتخابی خود بروید و شروع به جستجو برای موضوعات گسترده کنید مربوط به «نوشتن»، «نویسنده»، «کپی رایتینگ»، «محتوا» و مانند آن.
  • به لیستی از کلمات کلیدی که در هر دسته می آید نگاه کنید. فهرستی از کلمات کلیدی که حجم جستجو دارند اما امتیاز رقابتی پایین تا متوسطی دارند، تهیه کنید.
  • این کلمات کلیدی را برای آنهایی که می توان در یک پست وبلاگ به بهترین وجه پاسخ داد فیلتر کنید. به عنوان مثال، “چگونه یک صفحه فروش بنویسیم” یک موضوع وبلاگ بسیار بهتر از “صفحه فروش” یا “بلاگر” است.
  • این کلمات کلیدی را در یک کاربرگ مانند Google Sheets یا Excel بکشید. ستونی اضافه کنید که در آن عنوان وبلاگ را برای مطابقت با کلمه کلیدی انتخابی خود طوفان فکری کنید. (برای مثال کلمه کلیدی بالا، یک عنوان خوب ممکن است “چگونه یک صفحه فروش در 5 مرحله بنویسیم.”)
  • تاریخ هایی را که قصد نوشتن، بهینه سازی و انتشار را دارید مشخص کنید مقالات وبلاگ شما این به شما کمک می کند تا نسبت به یک برنامه زمانی پاسخگو باشید.
  • پس از نوشتن مقاله، یک پیوند داخلی به صفحه خدمات مرتبط اضافه کنید یا صفحه تماس در وب سایت شما برای تشویق کاربران به همکاری با شما.

به خاطر داشته باشید که می خواهید محتوایی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما صحبت کند.

بنابراین، به عنوان یک نویسنده حرفه ای، احتمالاً نمی خواهید در مورد “نکات سفر تایلند” یا “بهترین دستور العمل های تعطیلات” صحبت کنید.

در عوض، ممکن است بخواهید در مورد «نحوه انتخاب یک کپی رایتر»، «کجا نویسندگان را پیدا کنیم»، «بهترین نکات محتوا»، «بازاریابی محتوا چیست» و غیره بنویسید.

4. از مقالات و رسانه های لینکدین استفاده کنید

افزایش سئو ممکن است زمان ببرد، به خصوص اگر یک وب سایت جدید یا کوچک دارید.

من توصیه می‌کنم از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که در حال حاضر ترافیک زیادی دارند تا کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

Medium یک پلتفرم عالی است که به هر کسی اجازه می دهد محتوا را به صورت رایگان منتشر کند.

می توانید یک مقاله بنویسید و سپس به وب سایت خود پیوند دهید.

برخی از مقالات Medium من بیش از 10000 خوانده شده است – بسیار بیشتر از آنچه در وبلاگ خودم می‌خوانم.

همین امر در مورد مقالات لینکدین نیز صادق است.

مقالات شما برای اتصالات و اتصالات شما ظاهر می شوند.

سپس می توانید کاربران را به صفحات یا پست های مرتبط در وب سایت خود هدایت کنید.

این استراتژی می تواند به هدایت کاربران بیشتر به سبد سهام شما کمک کند بدون اینکه منتظر نتیجه سئو باشید.

5. برای فرصت های ارسال مهمان تماس بگیرید

در همین راستا، می توانید پست مهمان را در وب سایت های دیگر انجام دهید تا از اعتبار و ترافیک آنها به نفع خود استفاده کنید.

در واقع، من مستقیماً از طریق پست مهمان در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و مجلات آنلاین دیگر، مشتری‌های نوشتن را به دست آورده‌ام.

با وبلاگ های دیگر مرتبط با جایگاه خود تماس بگیرید و پیشنهاد دهید برای آنها بنویسید.

یا برای تبدیل شدن به یک مشارکت کننده در سایت ها و ناشران معتبرتر اقدام کنید. بسیاری به شما این امکان را می دهند که به وب سایت خود پیوند بزنید.

این استراتژی می تواند به کسب بک لینک به وب سایت شما کمک کند که می تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد.

حداقل، بسیاری از سایت‌ها به بازاریابی محتوای شما در پلتفرم‌هایشان کمک می‌کنند و ترافیک ارجاعی را به سایت شما هدایت می‌کنند.

پست مهمان مزایای زیادی به همراه دارد، به خصوص اگر وب سایت شما هنوز ترافیک زیادی ایجاد نکرده باشد.

6. صفحه نمایه کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

نمایه کسب و کار گوگل یک پلت فرم رایگان است که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه آنلاین ایجاد کنند و ترافیک محلی و ارگانیک ایجاد کنند.

اگر خدمات نوشتن را به مشتریان محلی ارائه می دهید، می توانید از فهرست نمایه کسب و کار Google بهره مند شوید.

به عنوان مثال، من یک نمایه کسب و کار Google دارم که خدمات محتوای SEO من را در شهر من، سیاتل، تبلیغ می کند.

فقط بدانید که این فهرست به یک آدرس فیزیکی و یک شماره تلفن مرتبط است (اگر نمی خواهید از شماره شخصی خود استفاده کنید، می توانید از شماره Google استفاده کنید).

بنابراین، اگر شما خصوصی تر هستید، ممکن است این راه حل نباشد.

اما اگر با این دید راحت هستید، فهرست نمایه کسب‌وکار Google می‌تواند راهی عالی برای ایجاد سرنخ و هدایت کاربران به سبد نوشتاری شما باشد.

7. به Writer Job Boards And Directories بپیوندید

در حالی که منتظر هستید تا وب سایت شما ترافیک ارگانیک ایجاد کند، می توانید از طریق تابلوهای شغلی نویسنده محبوب، سرنخ ایجاد کنید.

رایج ترین پلتفرم ها Upwork و Fiverr هستند.

سایت‌هایی مانند این‌ها به‌عنوان بازارهای آزاد کار می‌کنند که در آن افراد خلاصه‌ای را ارسال می‌کنند، شما برای بریف درخواست می‌کنید و سپس برای ارائه خدمات خود پول دریافت می‌کنید.

بسیاری از نویسندگان با این پلتفرم‌ها موفقیت داشته‌اند – اگرچه آنها تمایل دارند کمتر از مبلغی که ممکن است به عنوان یک پیمانکار مستقیم دریافت کنید، پرداخت می‌کنند.

یکی از نویسندگان معروف Upwork الکس فاسولو است.

او به دلیل کسب بیش از 300000 دلار در Upwork تنها در یک سال شناخته شده است.

با این حال، او مجموعه نویسندگی خود را برای جذب مشتری، آموزش به نویسندگان دیگر و فرصت‌های سخنوری دارد.

ارسال نمایه به تابلوها و دایرکتوری های شغل نویسندگی می تواند راهی هوشمندانه برای رشد پایگاه مشتری و نمونه کار شما باشد.

پورتفولیوی خود را با سئو رشد دهید

سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش حضور آنلاین پورتفولیوی نوشتاری و ایجاد ترافیک ارگانیک است.

با استفاده از روش‌های دیگر مانند ارسال مهمان و ارسال به فهرست‌های نویسنده، می‌توانید از طریق وب‌سایت خود سرنخ‌های واقعی ایجاد کنید.

کلید داشتن یک استراتژی سئو موثر این است که از ابزارهای سئو به نفع خود استفاده کنید. این بهترین راه برای به دست آوردن اطلاعات دقیق برای اطلاع رسانی محتوایی است که باید در وب سایت خود داشته باشید.

سپس می توانید از این ابزارها برای کشف موضوعات وبلاگ، تحقیق در مورد رقبای خود و تجزیه و تحلیل بک لینک های خود استفاده کنید.

آیا می خواهید مشتریان بیشتری برای نوشتن داشته باشید؟

برای هدایت غیرفعال ترافیک ارگانیک به وب سایت خود و جذب مشتریانی که فعالانه خدمات شما را جستجو می کنند، روی SEO سرمایه گذاری کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/شاتراستاک





منبع