7 بهترین گواهینامه سئو: آیا ارزش آن را دارند؟


من یک حدس در مورد پاسخ به سوال عنوان می دهم: آیا گرفتن گواهی سئو ارزشش را دارد؟

این پاسخ مورد علاقه هر متخصص SEO است.

درست است: بستگی دارد! (اگر اینطور نبود، این یک مقاله بسیار کوتاهتر خواهد بود.)

اگر در این صنعت تازه کار هستید یا مهارت های خود را در رشته های مختلف گسترش می دهید، گواهی های سئو می تواند ارزشمند باشد.

اما آیا برای موفقیت به گواهینامه خاصی نیاز دارید؟ احتمالا نه.

گواهینامه ها و دوره ها برای ایجاد مهارت های پایه و آشنایی با ابزارهای صنعتی عالی هستند. اما سئو به قدری سریع تکامل می یابد که تجربه و آزمایش اغلب بهترین معلمان هستند.

متخصصان باتجربه سئو که می توانند نتایج را ثابت کنند، برای کارهایی که قبلا انجام می دهند نیازی به گواهینامه ندارند.

اما هنوز هم ممکن است در آموزش صحیح چیزی مفید بیابید. همه نیاز به مهارت دارند.

بیایید بررسی کنیم که کدام گواهینامه ها می توانند برای زمان یا پول شما ارزشمندتر باشند.

آیا گواهی سئو وجود دارد؟

یک گواهینامه سئو و به طور گسترده شناخته شده وجود ندارد. هیچ مدرک سئو یا برنامه درسی رایجی وجود ندارد – اگر بخواهید یاد بگیرید چگونه در سئو شروع کنید، ممکن است دلسرد کننده به نظر برسد.

اما منطقی است.

سئو یک رشته بزرگ است که به مهارت های زیادی نیاز دارد و افراد زیادی را در بر می گیرد.

توسعه دهندگان، طراحان، نویسندگان، بازاریابان، تحلیلگران داده، اینفلوئنسرها، فروشندگان، مدیران و سایر متخصصان همگی چیزی برای افزودن به صنعت سئو دارند.

راه‌های زیادی برای مشارکت و نقاط ورودی فراوان وجود دارد.

با این حال، به نظر می رسد که جامعه دانشگاهی اخیرا توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. گواهینامه های ارائه شده توسط کالج ها شروع به ظهور کرده اند.

آیا باید برای گواهی سئو هزینه پرداخت کنید؟

بسیاری از کسب و کارها دوره ها و گواهینامه های خود را ارائه می دهند. اما، اینها می توانند گران باشند.

پاسخ کوتاه این است: برای چیزی که یاد می گیرید بپردازید، نه برای گواهینامه.

با توجه به تعداد منابع رایگان موجود، از راهنماهای مبتدی سئو گرفته تا راهنماهای استراتژی پیشرفته سئو، من توصیه نمی کنم که پول زیادی برای صدور گواهینامه اولیه بپردازید.

خود گواهی احتمالاً چیزی نیست که سوزن را برای شما حرکت دهد.

این صنعت به آنچه می‌توانید ثابت کنید اهمیت می‌دهد – و در بیشتر موارد، تمام چیزی که گواهی ثابت می‌کند این است که می‌توانید پاسخ سؤالات چند گزینه‌ای را در گوگل جستجو کنید.

از سوی دیگر، خود دوره ها زمانی می توانند بسیار ارزشمند باشند که فراتر از اصول اولیه باشند. اگر دوره‌ای وجود دارد که می‌خواهید شرکت کنید، و فکر می‌کنید مهارت‌های مفیدی از آن کسب خواهید کرد، پس ارزش پرداخت آن را دارد.

بنابراین یک گواهینامه یا دوره را بر اساس ارزش آموزشی واقعی که از آن دریافت می کنید، ارزیابی کنید.

من همچنین متوجه شده ام که بسیاری از گواهینامه های پولی همراه با یک ابزار خاص SEO هستند. بنابراین، اگر به آن ابزار متعهد هستید، احتمالاً ارزش آن را دارند.

توصیه من این است که ابتدا محتوای رایگان را بررسی کنید. اگر از کاری که انجام می دهد خوشتان می آید و احساس می کنید ارزش واقعی کسب و کار را از دوره یا گواهینامه دریافت خواهید کرد، پس درست پیش بروید!

آیا گواهی سئو گوگل ارزشش را دارد؟

یادگیری مهارت‌ها و ابزارهای جدید می‌تواند شغل شما را به پیش ببرد و به شما کمک کند تا پاداش بیشتری دریافت کنید. به علاوه، یک سری گواهینامه های تخصصی می توانند یک پروفایل لینکدین و CV چشمگیر ایجاد کنند.

اگر در این صنعت تازه کار هستید، گواهینامه ها می توانند به شما کمک کنند دانش خود را برای جذب اولین مشتریان یا مشاغل خود ثابت کنید.

متأسفانه، اگر امیدوار به دریافت گواهی رسمی از طرف Google هستید، هیچ چیزی را مستقیماً مطابق با این توضیحات ارائه نمی دهد.

با این حال، گواهینامه ها را در تمام ابزارهای خود ارائه می دهد. همچنین انواع دوره‌های بازاریابی دیجیتال، توسعه شغلی و داده‌ها را ارائه می‌دهد – اگرچه همه اینها با گواهینامه همراه نیستند.

اگر گاراژ دیجیتال را مرور کنید، دوره‌هایی از ارائه‌دهندگان خارج از Google مانند Coursera و موسسات آموزشی را نیز خواهید دید.

منابع Google در جزئیات مفید هستند.

شما باید بتوانید سریع تشخیص دهید که کدام یک برای شما مرتبط و مفید هستند. همه اینطور نیستند، اما حداقل باید در نظر داشته باشید که دوره های مخصوص ابزار را بگذرانید.

دوره ها بر اساس زمان، سطح مهارت و اینکه آیا در پایان گواهی دیجیتال دریافت خواهید کرد یا خیر طبقه بندی می شوند.

در زمان نوشتن، همه آنها رایگان هستند – بنابراین واقعاً دلیلی وجود ندارد که چیزی را که به آن علاقه دارید بررسی نکنید.

یک حساب Google با مجموعه‌ای سالم از گواهی‌های تکمیل‌شده می‌تواند مفید باشد اگر تجربه دنیای واقعی با ابزارها ندارید.

به علاوه، سازمان های شریک گوگل اغلب به گواهینامه های گوگل نیاز دارند.

7 بهترین گواهینامه سئو

این لیست شامل برخی از معتبرترین گواهینامه ها است که ارزش زیادی در فرآیند یادگیری ارائه می دهند. من ابتدا روی گواهینامه های رایگان تمرکز کرده ام، اما در مورد دوره های پولی صحبت خواهیم کرد که ممکن است بعدا ارزشش را داشته باشند.

1. اصول گواهینامه بازاریابی دیجیتال گوگل

این یکی از نظر فنی یک گواهی سئو نیست، اما دارای ماژول های SEO، از جمله ماژول هایی در مورد تبلیغات جستجو و جستجوی محلی است.

  • مرحله: مبتدی
  • ساعت ها: 40
  • نتایج کلیدی یادگیری: تجزیه و تحلیل، استراتژی کسب و کار، SEO، SEM، بازاریابی محتوا، و چندین جنبه اصلی بازاریابی دیجیتال
  • قیمت: رایگان
  • شماره ثبت نام شده: 300000+
  • اینجا بیشتر بیاموزید

2. Google Analytics 4 On Skillshop

اگر قرار است از ابزارهای گوگل استفاده کنید، هیچ معلمی بهتر از افرادی که آنها را ساخته اند وجود ندارد.

به علاوه، کسب گواهینامه برای همه ابزارهایی که به طور منظم استفاده می کنید، یک راه عالی – و سریع – برای برقراری ارتباط با تخصص فنی شما است.

این یکی به ویژه برای همه کسانی که قبلاً از Google Analytics استفاده می کردند مرتبط است.

GA4 تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد، بنابراین باید با زمان‌ها همگام باشید!

  • مرحله: مبتدی تا کاربران پیشرفته
  • ساعت ها: حدود یک ساعت در هر دوره
  • نتایج کلیدی یادگیری: تجزیه و تحلیل وب سایت و عملکرد خود با GA4
  • قیمت: رایگان
  • اینجا بیشتر بیاموزید

3. تخصص بهینه سازی موتورهای جستجو UC Davis

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس این تخصص را در سئو ارائه می دهد.

این مجموعه ای متشکل از پنج دوره است که در یک پروژه بزرگ به اوج خود می رسد.

از بین همه گزینه ها، این احتمالا زمان برترین است. همچنین جذاب ترین است.

  • مرحله: مبتدی تا متوسط ​​(دو سال یا بیشتر تجربه صنعت)
  • ساعت ها: حدود 120 تا 6 ساعت در هفته طی پنج ماه
  • نتایج کلیدی یادگیری: تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی، سئو، نحوه عملکرد الگوریتم های جستجو، تجزیه و تحلیل رقابتی، ایجاد گزارش های سئو
  • قیمت: رایگان
  • شماره ثبت نام شده: حدود 120000
  • اینجا بیشتر بیاموزید

4. دوره گواهی سئو HubSpot

آکادمی HubSpot کاملاً جالب است. این همه رایگان و آنلاین است، بی شباهت به منابع یادگیری گوگل نیست. همچنین جستجوی گواهینامه ها در موضوعات مختلف مرتبط با بازاریابی دیجیتال آسان است.

  • سطح: مبتدی-متوسط
  • ساعت کاری: کمی بیشتر از 2
  • نتایج یادگیری کلیدی: تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، تجزیه و تحلیل وب سایت
  • قیمت: رایگان
  • تعداد ثبت نام شده: حدود 250000 (در کل آکادمی Hubspot، نه فقط در این دوره)
  • اینجا بیشتر بیاموزید

5. آزمون اصول سئوی Semrush

Semrush دوره ها و گواهینامه های خود را کمی متفاوت ساختار می دهد.

دروس را جدا از امتحانات فهرست می کند.

اگر به دانش خود اطمینان دارید و آماده چالش هستید، می توانید به سرعت وارد امتحانات شوید و گواهینامه کسب کنید.

یا می توانید قبل از پرداختن به یک امتحان هر تعداد دوره را که دوست دارید انجام دهید.

از طرف دیگر، اگر به آنها اهمیتی نمی دهید و فقط می خواهید یاد بگیرید، می توانید امتحانات گواهینامه را رد کنید.

این آزمون گواهینامه با دوره ای به همین نام همراه است، اما Semrush دارای چندین دوره و گواهینامه های متمرکز بر SEO است.

  • مرحله: مبتدی-متوسط
  • ساعت ها: امتحان – حدود 30 دقیقه. دوره – چهار ساعت.
  • نتایج کلیدی یادگیری: اصول سئو، سئو فنی، سیگنال های رتبه بندی، سئوی موبایل
  • قیمت: رایگان
  • بیشتر بدانید: امتحان – دوره

6: دوره کامل SEO Ahrefs برای مبتدیان

من با این یکی کمی تقلب می کنم. در پایان دوره هیچ گواهینامه ای وجود ندارد، اما همانطور که قبلاً گفته ام، می توانم در مورد ارزش انحصاری خود گواهینامه ها مشکوک باشم.

بنابراین، برای افزودن نمایه لینکدین خود گواهی دیجیتالی دریافت نخواهید کرد – اما همچنان می توانید درباره آن لاف بزنید.

من این یکی را دوست دارم زیرا بی معنی است. این یک لیست پخش YouTube است. دسترسی آسان، در هر زمان.

  • مرحله: مبتدی-متوسط
  • ساعت ها: حدود دو ساعت ویدیو
  • نتایج کلیدی یادگیری: اصول سئو، ساخت لینک، سئو داخلی، سئو فنی
  • قیمت: رایگان
  • اینجا بیشتر بیاموزید

7. گواهینامه های پولی

دوباره دارم تقلب میکنم تصمیم گرفتم گواهینامه های پولی را در اینجا گروه بندی کنم. نام‌های مورد اعتماد در صنعت این موارد را ارائه می‌دهند، بنابراین احتمالاً ارزش زیادی از آنها خواهید داشت.

اما اگر تازه وارد این صنعت هستید و فقط به دنبال شروع کار هستید، این موارد را برای بعد ذخیره کنید.

آکادمی Moz

آکادمی آموزشی Moz شامل دوره های متنوعی است.

یک دوره رایگان برای خیس کردن پا وجود دارد، اما گواهینامه ها 395 دلار یا 595 دلار هستند.

Moz یک مرکز یادگیری قوی ارائه می دهد که در آن می توانید بینش زیادی از این کهنه کارها کسب کنید.

آموزش SEO همه جانبه Yoast

Yoast افزونه سئوی وردپرس است که در همه جا حاضر است.

اگر در زمینه محتوایی بازاریابی دیجیتال کاری انجام داده اید، احتمالاً با آن مواجه شده اید.

دوره آموزشی آن یک مدل اشتراک سالانه با 99 دلار در سال است. یک دوره رایگان وجود دارد که می توانید برای شروع آن امتحان کنید.

نتیجه

یک تفاوت اساسی بین دوره و گواهینامه وجود دارد. همه دوره ها گواهینامه ندارند. برخی از بهترین ها این کار را نمی کنند.

گواهینامه ها کاربردهای خود را دارند. آنها راه‌های سریعی برای نشان دادن مهارت‌ها به کارفرمایان و مشتریان هستند – و اگر تجربه زیادی ندارید، می‌توانند به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت‌های شما عمل کنند.

اگر با ابزارهای خاص کار کنید، دریافت گواهینامه برای رزومه شما عالی است. یک فهرست اجمالی از ابزارهای تایید شده شما چشمگیر و مفید است!

اما محتوایی که یاد می گیرید بسیار مهمتر از گواهی دیجیتال است. شما نباید یک دوره را تخفیف دهید زیرا از آن گواهینامه دریافت نمی کنید.

در واقع، یک گواهی دیجیتال به خودی خود چندان چشمگیر نیست.

اجازه ندهید که شما را از جستجوی فرصت های یادگیری منصرف کند. دوره های دیجیتال، هم رایگان و هم پولی، می توانند در حرفه شما حیاتی باشند.

شما می توانید مهارت های جدیدی را بیاموزید، با صنعت همگام شوید و با به کارگیری صحیح دانش، نرخ های بالاتری کسب کنید.

روی دریافت گواهی سئو تمرکز نکنید. بر یادگیری سئو تمرکز کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تصویر زمینی / شاتر استاک





منبع

مطالب مرتبط