7 بینش ضروری برای گزارش های مشتری SEO


اگر سئو را برای مشتریان مدیریت می کنید، پس می دانید که ارائه گزارش های دقیق و روشنگر چقدر اهمیت دارد. شما کار را انجام داده اید، اکنون باید آن را نشان دهید.

مشتریان شما به شما متکی هستند تا اطلاعات مرتبطی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تلاش های بازاریابی خود در آینده به آنها نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهید. گزارش سئو نقشه راه آنها (و شما) است.

درست کردن آن در هر بار ایجاد سیستمی است که می توانید به طور مداوم برای هر مشتری تقلید کنید.

بنابراین، چه چیزی باعث ایجاد گزارش های سئوی عالی می شود؟ اینها هفت عنصر ضروری هستند.

1. ترافیک: منابع

آیا افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت آنها هدف اصلی مشتری شماست؟ گزارش های سئوی خود را با ترافیک شروع کنید.

اگر از Google Analytics استفاده می‌کنید، می‌خواهید از بخش منبع/متوسط ​​گزارش ترافیک برای این بخش از گزارش نیز استفاده کنید. اطلاعات بیشتری در مورد اینکه بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند را در اختیار شما قرار می دهد و به مشتری کمک می کند تعیین کند که زمان و پول خود را در کجا خرج کند.

اطمینان حاصل کنید که منابع تلفن همراه نیز در این بخش از گزارش گنجانده شده است زیرا تلفن های همراه حدود 63 درصد از بازدیدهای موتور جستجوی ارگانیک را در سال 2021 تشکیل می دهند.

این قسمت از گزارش چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود. برای رسیدن سریع به آنجا بروید کسب > همه ترافیک > کانال ها.

از بخش منبع/متوسط ​​گزارش ترافیک استفاده کنید.اسکرین شات از Google Analytics، جولای 2022

2. نرخ تبدیل و پیشرفت در اهداف

جریان‌های عظیم ترافیک سایت عالی هستند، اما اگر نمی‌دانید بازدیدکنندگان شما چه می‌خواهند یا چگونه می‌خواهند با محتوای شما درگیر شوند، حتی تمام ترافیک موجود در جهان نیز به شما کمک نمی‌کند که خیلی دورتر بروید.

به عبارت دیگر، اگر نتوانید بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید، هیچ ترافیکی به شما کمکی نخواهد کرد.

نرخ تبدیل احتمالاً یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای مشتریان شما است، بنابراین برای دسترسی آسان، آن را نزدیک جلوی گزارش خود قرار دهید.

هنگامی که نرخ تبدیل را کشف کردید، برای توضیح آنچه در ادامه گزارش می آید و توضیح اینکه چرا آنها بینش ها و نقاط داده خاصی را مشاهده می کنند، مجهزتر خواهید بود.

برای نشان دادن نرخ تبدیل به مشتری، اهداف خاصی را که می‌خواهید به عنوان «تبدیل» پیگیری کنید، انتخاب کنید.

در این مثال، یکی از مشتریان غیرانتفاعی از فرودهای خود در «متشکرم برای کمک مالی» خود استفاده کرد. صفحه ای برای پیگیری کمک های مالی تکمیل شده

Google Analytics هر فرود را به عنوان کمک مالی حساب می کند و به تکمیل اهداف در بخش تکمیل هدف کمک می کند.

برای رسیدن به هدف تکمیل، به تبدیل ها > اهداف > نمای کلی.

مثلا:

بخش تکمیل هدف در گوگل آنالیتیکس.اسکرین شات از Google Analytics، جولای 2022

3. صفحات با عملکرد برتر

احتمالاً می‌دانید که بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند، اما بسیار مهم است که بدانید آنها در سایت شما به کجا می‌روند.

اگر شخصی به صورت ارگانیک از طریق گوگل وارد سایت شما شود، بسیار عالی است. با این حال، اگر می دانید که آنها بر روی آخرین پست وبلاگ شما کلیک کرده اند، ارزش بیشتری دارد.

شما همیشه می‌خواهید صفحاتی با عملکرد برتر را در آن قرار دهید تا مشتری شما بداند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست. معمولاً درس‌هایی وجود دارد که آنها می‌توانند از صفحاتی که به خوبی کار می‌کنند بیاموزند و آنها را در صفحاتی که می‌توانند از کمک برای جذب (و حفظ!) ترافیک استفاده کنند، استفاده کنند.

یکی از راه‌های استخراج داده‌ها از Google Analytics برای نشان دادن این موضوع، از طریق بخش Landing Pages است.

برای رسیدن به آنجا، ابتدا به رفتار – اخلاق، سپس محتوای سایت، و صفحات فرود. خواهید دید که کدام URL ها داغ هستند و کدام یک کاملاً خوب نیستند.

4. بینش سرعت صفحه

برای این بخش از Google Analytics فاصله بگیرید و به ابزاری به نام PageSpeed ​​Insights از Google بروید. این یک ابزار کاملا رایگان است که به مشتریان شما نشان می دهد که صفحات آنها با چه سرعتی بارگذاری می شوند و هر گونه مشکل عملکردی که ممکن است بتوانند برای بهبود نتایج خود برطرف کنند.

گاهی اوقات، چیزی به کوچکی یک ویدیو با اندازه فایل بسیار بزرگ است. این راه حل سریع ساده می تواند صفحات شما را به سرعت بالا ببرد.

سرعت صفحه همیشه از اولویت بالایی برخوردار نبوده است، اما از آنجایی که انتظارات کاربران از تجربیات آنلاین آنها بیشتر و بیشتر می شود، بارگیری سریع صفحات شما برای حفظ بازدیدکنندگان در سایت شما بسیار مهم است.

حتی گوگل به ما می گوید که اگر زمان بارگذاری از بارگذاری یک ثانیه ای به بارگذاری سه ثانیه ای برسد، احتمال اینکه شخصی از یک وب سایت خارج شود 32٪ افزایش می یابد.

PageSpeed ​​Insights به مشتریان شما نشان می دهد که صفحات آنها با چه سرعتی بارگذاری می شوند.اسکرین شات از PageSpeed ​​Insights، ژوئیه ۲۰۲۲

5. نرخ پرش و زمان ماندن

دانستن اینکه بازدیدکنندگان به سایت شما آمده اند، روی صفحات خاصی کلیک کرده اند و در برخی موارد تبدیل شده اند، فوق العاده مفید است.

اما برای تکمیل تصویر کامل، مشتری شما باید بداند افراد چه مدت در سایت خود می مانند و چه تعداد از آنها پس از اولین صفحه فرود کلیک می کنند.

زمان ماندن زمانی است که شخصی در یک صفحه وب سایت زمانی که از یک جستجوی ارگانیک آمده است می گذراند. آیا آنها در حال بررسی صفحات دیگر از آنجا هستند یا به دنبال پاسخی سریع هستند؟

با این حال، نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست.

اگر صفحه فرود آنها مملو از پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در سایت شما بود و آنها به سرعت برگشتند، احتمالاً به این معنی است که آنها به کاوش این پیوندهای خروجی رفته اند.

در این بخش، روی نرخ پرش برای صفحات اصلی سایت با محتوای غنی مانند ویدیوها تمرکز کنید. آنها باید مدتی بمانند تا محتوا را مصرف کنند.

6. رتبه بندی و بک لینک

بک لینک ها می توانند ابزار قدرتمندی برای وب سایت هایی باشند که در تلاش برای پیشرفت در رتبه بندی سئو خود هستند.

شما می توانید ابزارهای زیادی برای ردیابی لینک هایی که دارید پیدا کنید، که مفید است زیرا می تواند فرصت های بالقوه سئو را شناسایی کند.

اگر به مشتری خود در دریافت بک لینک به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود کمک کرده اید، این بخش از گزارش جایی است که تاثیر آنها را نشان خواهید داد.

در مورد رتبه‌بندی، باید مکان رتبه‌بندی سایت را برای کلمات کلیدی که تعیین کرده‌اید برای مشتری ارزشمندتر هستند، درج کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که رتبه‌بندی‌ها دیگر پایان و همه چیز سئو نیستند – اکنون می‌دانیم که عوامل بی‌شماری مانند تاریخچه، موقعیت جغرافیایی کاربر و شخصی‌سازی می‌توانند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارند.

7. توصیه ها و مراحل بعدی

توصیه ها ممکن است اولین چیزی نباشد که در زیر کوهی از داده ها به ذهن خطور می کند، اما توصیه ها و گام های بعدی در نهایت همان چیزی است که مشتری در پایان این گزارش به دنبال آن است.

گام‌ها و توصیه‌های بعدی شما از تمام داده‌هایی که استخراج کرده‌اید استفاده می‌کند و آنها را در استراتژی رو به جلو به کار می‌گیرد تا یک برنامه عملی برای بهبود کاستی‌ها و به حداکثر رساندن موفقیت وجود داشته باشد.

نکته پایانی

بهترین راه برای نشان دادن پیشرفت خود از طریق گزارش های سئو، مقایسه نتایج دوره های گزارش قبلی است.

هر فرکانس را انتخاب کنید که برای شما و مشتری شما مفید است – سه ماهه در سه ماهه، سال به سال و غیره – و به طور مداوم از آن برای نشان دادن رشد استفاده کنید.

همه این جنبه ها را در کنار هم قرار دهید و هر بار گزارش سئوی عالی را به دست خواهید آورد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط