8 قطعه غنی از تجارت الکترونیک که باید در جستجو برجسته شوید
نتایج جستجو راه طولانی را طی کرده اند. یک نتیجه جستجوی ارگانیک استاندارد قبل از اینکه گوگل ویژگی های SERP را معرفی کند، برچسب عنوان، توضیحات متا و URL را نمایش می داد.
خوشبختانه، لازم نیست عملکرد جستجوی ارگانیک فروشگاه تجارت الکترونیک خود را به این محدود کنید.
با پیاده سازی داده های ساخت یافته یک قدم جلوتر از رقبای خود بمانید. این به شما این امکان را می دهد که محصول خود را در نتایج جستجو با جزئیات محصول، قیمت، در دسترس بودن و حتی زمان ارسال متمایز کنید.
چگونه نتایج غنی در تجارت الکترونیک اعمال می شود؟
نتایج غنی گوگل تکه هایی از محتوای نمایش داده شده در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) هستند. نتایج غنی می تواند یک قطعه متن یا یک تصویر با توضیحات باشد.
موتورهای جستجو فقط می توانند قطعه های غنی را از طریق داده های ساختار یافته در وب سایت شما نمایش دهند.
دادههای ساختاریافته از نشانهگذاری طرحواره، یک زبان مشترک بین موتورهای جستجو استفاده میکنند تا به آنها کمک کند صفحه شما را بهتر درک کنند، بنابراین آنها میتوانند اطلاعات دقیقتری را به روشی جذاب برای خریداران در نتایج جستجو نشان دهند.
با دادههای ساختاری مناسب، تاجران واجد شرایط نمایش محصولات برای فروش مستقیم از نتایج جستجو خواهند بود.
تکههای غنی ویژه تجارت الکترونیک اطلاعات بیشتری را در مورد محصولاتی که ارائه میکنید مستقیماً از صفحات نتایج جستجو در اختیار خریداران قرار میدهد. این شامل قیمت، در دسترس بودن، خلاصه بررسی، توضیحات و موارد دیگر است.
نتایج غنی از تجارت الکترونیک به صفحه محصول ختم نمی شود.
قطعات ضروری از نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که می توانید آنها را در سایر صفحات سایت خود اعمال کنید.
همانطور که گوگل بیان می کند،
“به یاد داشته باشید که خریداران ممکن است در مراحل مختلف سفر خرید خود باشند و به دنبال چیزی بیش از صفحات محصول باشند.”
این مقاله حیاتیترین دادههای ساختاریافته را برای اعمال در فروشگاه تجارت الکترونیک شما بررسی میکند.
بهترین روش ها برای نشانه گذاری طرحواره تجارت الکترونیک چیست؟
داده های ساختاریافته مستقیماً روی سئوی شما تأثیر نمی گذارد.
با این حال، بهترین فرصت را برای قطعههای غنی در اختیار شما قرار میدهد، که میتواند به بهبود نرخ کلیک و تبدیلها کمک کند، و در نهایت، این عناصر میتوانند اثر جریانی برای سئو داشته باشند.
ریچ اسنیپت ها فقط به صلاحدید گوگل در نتایج جستجو نشان داده می شوند. برای انجام این کار، گوگل به داده های ساختار یافته تعبیه شده بهینه متکی است.
بسته به پلتفرم تجارت الکترونیکی که استفاده میکنید، برنامههای نشانهگذاری دادههای ساختاریافته برای کمک به شما در انجام این کار در دسترس هستند، مانند برنامه JSON-LD برای SEO در Shopify.
در غیر این صورت، می توانید داده های ساختاریافته را خودتان با پیروی از راهنماهای مختلف پلتفرم خود پیاده سازی کنید.
بهترین روش ها برای پیاده سازی داده های ساخت یافته عبارتند از:
- فقط داده های ساختاری مرتبط را شامل شود.
- روی معنای اصلی محصول تمرکز کنید.
- از شناسه های منحصر به فرد برای محصولات استفاده کنید.
- از استفاده از اطلاعات متناقض یا اضافی خودداری کنید. برخی از برنامه های بررسی، نشانه گذاری طرح بررسی خود را پیاده سازی می کنند، و این می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.
8 قطعه غنی از تجارت الکترونیک که باید حتما داشته باشید
1. قطعات محصول
اطلاعات دقیق محصول برای جذب کلیک
به عنوان یک فروشگاه تجارت الکترونیک، محصولات نان و کره شما هستند.
هنگامی که کاربران در جستجوی یک محصول خاص هستند، داشتن اطلاعات اضافی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه تر مفید است.
بسته به صنعت و محصول شما، ممکن است Google ویژگیهای خاصی مانند رنگ، اندازه، مواد و غیره را نمایش دهد، بسته به نشانهگذاری محصولی که میتواند از صفحه شما بگیرد.
این ها به صورت موردی گرفته می شوند، بسته به مکان متفاوت هستند و ممکن است همیشه نشان داده نشوند.
برای واجد شرایط بودن برای نتایج غنی از محصول، مطمئن شوید که نشانه گذاری محصول مورد نیاز را به کیفیت برای نتایج غنی از محصول دارید.
در اینجا خلاصه ای از ضروری ترین نشانه گذاری محصول تجارت الکترونیک برای افزایش کلیک و در نهایت فروش بیشتر آمده است:
- رتبه بندی کل – میانگین امتیاز برای آن محصول.
- نام تجاری – نام تجاری مرتبط با محصول ارائه شده.
- شرح – توضیح دقیق محصول پیشنهادی
- تصویر – توضیحات کامل imageObject https://schema.org/ImageObject یا URL عکس محصول
- gtin – شماره کالای تجارت جهانی یک شناسه محصول منحصر به فرد مانند gtin8 / gtin13 / gtin 14 / mpn / isbn است. Google توصیه میکند «برای دقیقترین نمایش محصول، از خاصترین GTIN استفاده کنید که برای محصول شما اعمال میشود».
- نام – نام محصول
- ارائه می دهد – برای انواع محصولات که در آن محدوده قیمت نمایش داده می شود استفاده می شود.
2. نقد و بررسی قطعه
ستاره های زرد درخشان خود را به رخ بکشید
تنها مروری که فروشگاههای تجارت الکترونیک باید در صفحات محصول پیادهسازی کنند، رتبهبندی تجمعی است.
در حالی که این نشانهگذاری بازبینی از نظر فنی تحت عنوان نشانهگذاری محصول قرار میگیرد، مهم است که برجسته شود. بررسی نشانه گذاری برای صفحه محصول می تواند فهرست محصول را در SERP ها ایجاد یا خراب کند.
آن ستاره های زردی که در نتایج جستجوی یک محصول می بینید. این یک قطعه غنی از کل رتبه بندی است.
برای واجد شرایط بودن برای aggregateRating rich snippets، باید بر اساس میانگین این رتبهبندیها، به بررسی مستقیم محصول در صفحه محصول خود بپردازید.
حتی دلیل بیشتری برای جمع آوری آن نظرات درخشان محصول از مشتریان!
تلاش برای دستکاری نشانهگذاری مرور با نظرات جعلی یا سایر نشانهگذاریهای بررسی هرزنامه میتواند برای فروشگاه شما مضر باشد. این رفتار به شدت در تضاد با سیاست های گوگل است.
3. پیشنهادات اسنیپت
پیشنهاد مقاومت ناپذیر خود را متمایز کنید
نشانه گذاری پیشنهاد اطلاعات به روز قیمت و در دسترس را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.
این موارد در زیر توضیحات متا شما ظاهر می شوند و می توانند برای مشتریانی که در مرحله تصمیم گیری خرید هستند بسیار مفید باشند:
- دسترسی – برای نمایش اینکه آیا محصول موجود است، موجود نیست، پیش خرید و غیره است.
- قیمت – این باید یک قیمت خاص باشد و نه یک محدوده. نشانهگذاری پیشنهاد شما را واجد شرایط دریافت قطعههای غنی از نمایش کاهش قیمت (در صورت موجود بودن در کشورتان) میکند.
- قیمت ارز – واحد پولی که محصول شما در آن فروخته می شود.
- قیمت معتبر تا (در قالب تاریخ ISO 8601) – تاریخی که پس از آن قیمت دیگر در دسترس نیست.
- sku – شناسه واحد نگهداری سهام منحصر به فرد شما برای محصول.
- آدرس اینترنتی – آدرس صفحه محصول در وب سایت شما.
- مورد وضعیت – نشان می دهد که آیا محصول به عنوان نو یا استفاده شده فروخته می شود.
4. خرده نان
به موتورهای جستجو کمک کنید تا سلسله مراتب صفحه شما را درک کنند و ناوبری کاربر را بهبود بخشند
پودر سوخاری را به عنوان دنبالهای از کلیکهایی که هنگام پیمایش به صفحهای در وبسایت خود باقی میمانند، در نظر بگیرید. آنها در نتایج جستجو به این شکل نمایش داده می شوند:
نشانه گذاری BreadcrumbList به ربات های خزنده کمک می کند تا سلسله مراتب صفحات را درک کنند و دنباله دقیق تری را در نتایج جستجو نشان دهند. برای مشتریان مفید است که طبقه بندی منطقی محصولات شما را درک کنند و بین صفحات محصول و دسته حرکت کنند.
نشانه گذاری BreadcrumbList باید شامل موارد زیر باشد تا برای نمایش واجد شرایط باشد:
- موقعیت
- مورد
- شناسه.
- نام.
5. قطعات سازمان
برای برند خود اعتبار و اعتماد کسب کنید
یک پرس و جو برای نام تجاری شما به طور کلی (اگر سئو موثر بوده است) صفحه اصلی فروشگاه شما را در جایگاه اول SERP نشان می دهد.
اگر سهامدارانی دارید که برای کلمات کلیدی مارک تجاری شما رقابت می کنند، ممکن است اینطور نباشد. با کمک نشانه گذاری صفحه اصلی می توانید به صفحه اصلی خود کمک کنید تا از نتایج دیگر متمایز شود و بلافاصله اعتماد و اعتبار را به دست آورید.
- وب سایت – آدرس مورد نیاز، هدف، پرس و جو-ورودی.
- سازمان – نام مورد نیاز، آدرس اینترنتی، توضیحات، آرم، تصویر، sameAs، آدرس.
اطلاعات تماس مانند شماره تلفن نیز در اینجا مفید است و به کاربران امکان میدهد روی پیوند از دستگاه تلفن همراه خود کلیک کرده و مستقیماً از صفحه نتایج با شما تماس بگیرند.
6. قطعه پرسش و پاسخ
فضای بیشتری را در موتور جستجو اشغال کنید
صفحات دستهبندی اغلب قویترین صفحات برای صفحات تجارت الکترونیک هستند، زیرا تمایل به جذب کلمات کلیدی گستردهتر و حجم جستجوی بیشتر دارند.
در حالی که فرصتهای زیادی برای نتایج غنی از صفحه دستهبندی در مقایسه با صفحات محصول وجود ندارد، همچنان میتوانید از دو نشانهگذاری اصلی برای اشغال فضای سفید در SERP استفاده کنید:
گوگل اخیرا توضیح داده است که نشانه گذاری سوالات متداول برای محتوای غیر پرسش و پاسخ مجاز است.
با پرسشهای متداول در یک صفحه، میتوانید برای نتایج غنی واجد شرایط شوید.
وقتی پرسشهای متداول بهعنوان یک قطعه نمایش داده میشوند، نتیجه جستجوی صفحه دستهبندی شما فضای بیشتری را اشغال میکند و برجسته میشود.
شما همچنین این فرصت را دارید که به برخی از سوالات طولانی مدت که ممکن است مشتریان بالقوه در مورد پیشنهادات محصول شما داشته باشند پاسخ دهید.
7. قطعات حمل و نقل
برای کمک به مشتریان در حال خرید، انتظارات خود را تنظیم کنید
از نشانه گذاری حمل و نقل استفاده نشده است و راهی عالی برای برجسته کردن لیست محصولات شما است.
هنگامی که کاربر می تواند هزینه ها و زمان های حمل و نقل مورد انتظار را از درون نتایج جستجو مشاهده کند، می تواند به او کمک کند تصمیم خرید سریعتر و آگاهانه تری بگیرد. این همچنین انتظارات واقعی را در مورد زمان حمل و نقل ایجاد می کند و تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند.
OfferShippingDetails اطلاعاتی درباره مقصد حمل و نقل نشان می دهد. مفیدترین نشانه گذاری برای نمایش در فروشگاه های تجارت الکترونیک این است:
- نرخ حمل و نقل – کل هزینه ای که کاربر می تواند انتظار داشته باشد که برای سفارش خود به مقصد بپردازد.
- زمان تحویل – زمان بین سفارش و دریافت کالا توسط مشتری را نشان می دهد.
8. قطعه مکان
علامت خود را روی نقشه بگذارید
اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما یک مکان فیزیکی نیز دارد، دادههای مکان موجودی میتواند برای کمک به Google در نشان دادن موجودی موجودی شما برای درخواستهای «نزدیک من» محصول قدرتمند باشد.
برای نمایش اطلاعات مکانی غنی به فهرست نمایه کسب و کار Google نیاز است.
سپس می تواند نمای زیبایی از فروشگاه شما و خلاصه ای از پیشنهادات شما را در نتایج جستجو نمایش دهد.
نحوه اعتبار سنجی داده های ساخت یافته
برای کمک به بهبود دقت قطعههای غنی هنگام نمایش، دادههای ساختاری دقیقی را در اختیار Google قرار دهید. در عوض، زمانی که به طور خودکار آن را استخراج می کنند، به احتمال زیاد مرتکب اشتباه نمی شوند.
راه های زیادی برای اعتبارسنجی داده های ساخت یافته و بررسی خطاها وجود دارد، از جمله استفاده از Validator Schema.
ساده ترین روش استفاده از Rich Results Test Tool است.
برای آزمایش اینکه آیا نشانهگذاری محصول نمایش داده میشود، صفحه را با استفاده از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی Google بررسی کنید تا مطمئن شوید ایندکس شده است.
در دستیابی به تکههای غنی تجارت الکترونیک پتانسیل استفاده نشده زیادی وجود دارد.
با پیادهسازی نشانهگذاری طرحواره مناسب، بهترین فرصت را برای کسب نتایج غنی و متمایز شدن از رقبا به فروشگاه خود میدهید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/شاتراستاک