8 نکته عملی برای مشاغل
جستجوی صوتی به طور فزاینده ای مهم است و بهینه سازی برای جستجوی صوتی برای مشاغل برای رقابت در بازار SEO امروز ضروری است.
در ایالات متحده و انگلیس ، 28 ٪ از مصرف کنندگان ادعا می کنند روزانه از دستیاران صوتی استفاده می کنند که بیش از یک چهارم کاربران است.
این راهنما هشت استراتژی برای بهینه سازی جستجوی صوتی ، از جمله کلمات کلیدی مکالمه ، قطعه های برجسته ، سئو محلی و محتوای صوتی را ارائه می دهد.
ما همچنین عناصر فنی مهم و فرصت های جدید در ویژگی های صوتی و دسترسی را برجسته خواهیم کرد.
چه از شروع یا به دنبال بهبود استراتژی خود ، نکات عملی را برای موفقیت در SEO بخوانید.
1. کلمات کلیدی مکالمه ، دم بلند
تفاوت اساسی بین جستجوی متن و جستجوی صوتی استفاده از کلمات کلیدی مکالمه و دم بلند است.
به عنوان مثال ، ممکن است کسی ، “بهترین رستوران ایتالیایی NYC” را تایپ کند ، در حالی که یک جستجوگر صدا می پرسد ، “بهترین رستوران ایتالیایی در شهر نیویورک چیست؟”
برای بهبود دید در جستجوی صوتی ، روی کلمات کلیدی دم بلند که منعکس کننده گفتار طبیعی است ، تمرکز کنید.
از عبارات سؤال مانند “چه” ، “کجا” و “چگونه” استفاده کنید. ابزارهایی مانند AnswerThePublic و همچنین می توانند به شما در یافتن سؤالات متداول در صنعت خود کمک کنند.
نمونه
به عنوان مثال ، یک سرویس تحویل وعده غذایی ممکن است با سؤالاتی مانند “سالم ترین گزینه تحویل وعده غذایی چیست؟”
این شرکت می تواند با ایجاد محتوا که به این پاسخ ها پاسخ می دهد ، شانس خود را برای رتبه بندی در جستجوی صوتی افزایش دهد.
2. هدف صفر موقعیت
قطعه های برجسته یا “موقعیت صفر” ، جعبه های پاسخ کوتاه در بالای نتایج جستجو هستند. آنها برای جستجوی صوتی بسیار مهم هستند ، زیرا آنها پاسخ مستقیم برای دستیاران مجازی ارائه می دهند.
برای بهبود شانس خود در گرفتن یک قطعه برجسته ، پاسخ های روشنی به سؤالات متداول در زمینه خود ارائه دهید. برای خواندن آسان از نقاط گلوله ، لیست های شماره گذاری شده یا پاراگراف های کوتاه (40-50 کلمه) استفاده کنید.
نمونه
یک مارک مراقبت از پوست را تصور کنید که مجموعه ای از پست های وبلاگ “چگونه” را ایجاد می کند که به نگرانی های متداول مانند “چگونه می توان از شر زخم های آکنه خلاص شد” یا “نحوه ساخت یک روال اساسی پوست”.
آنها با ساختار محتوای آنها به روشی دوستانه صدا و ارائه پاسخ های مستقیم و عملی ، می توانند شانس خود را برای کسب درآمد از قطعه های برجسته برای این نمایش داده ها بهبود بخشند.
3. SEO محلی را در اولویت قرار دهید
بسیاری از جستجوهای صوتی محلی هستند ، مانند “کافی شاپ های نزدیک من” یا “راهنمایی به نزدیکترین پمپ بنزین”.
برای استفاده از این ترافیک ، مشاغل باید روی سئو محلی تمرکز کنند.
ابتدا مشخصات تجاری Google خود را ادعا و بهبود بخشید. از نام تجاری ، آدرس ، شماره تلفن ، ساعت ها و سایر جزئیات خود اطمینان حاصل کنید.
مشتریان رضایت بخش را ترغیب کنید تا نظرات خود را ترک کنند ، زیرا این موارد در نتایج جستجوی صوتی ظاهر می شود.
همچنین از کلمات کلیدی محلی در وب سایت خود استفاده کنید و صفحات یا پست های خاصی با عباراتی مانند “بهترین” ایجاد کنید [product/service] در [city]. “
نمونه
یک شرکت خدمات خانگی محلی را در نظر بگیرید که می خواهد دید خود را برای جستجوی صوتی بهبود بخشد.
این تجارت می تواند از نشانه های طرحواره ای “LocalBusiness” استفاده کند ، کلمات کلیدی “در نزدیکی من” را هدف قرار دهد و صفحات خدمات خاص شهر را ایجاد کند.
این امر به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا درک کنند که در آن تجارت در کجا فعالیت می کند و دید خود را در جستجوی صوتی محلی بهبود می بخشد.
4. وب سایت خود را سرعت بخشید
جستجوگران صوتی می خواهند پاسخ های سریع داشته باشند ، و وب سایت های بارگیری آهسته می توانند آنها را از دست بدهند. سرعت صفحه برای رتبه بندی در هر دو جستجوی منظم و صوتی بسیار مهم است.
از ابزارهایی مانند Google's Pagespeed Insights یا GTMetrix استفاده کنید تا زمان بار خود را بررسی کنید و پیشرفت هایی را پیدا کنید.
شما می توانید سایت خود را با فشرده سازی تصاویر ، کوچک کردن CSS و JavaScript ، استفاده از حافظه پنهان مرورگر ، کاهش تغییر مسیر و به روزرسانی میزبانی خود سرعت بگیرید.
نمونه
یک وب سایت تجارت الکترونیکی را تصور کنید که به دلیل تصاویر بزرگ محصول و کد ناکارآمد با زمان بار آهسته تلاش می کند.
اجرای یک سری بهینه سازی سرعت می تواند زمان بارگذاری صفحه را بهبود بخشد ، تجربه کاربری بهتری را فراهم کند و شانس سایت برای رتبه بندی برای جستجوی صوتی را افزایش دهد.
5. داده های ساختاری را پیاده سازی کنید
داده های ساخت یافته یا نشانه گذاری طرحواره کدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند.
این اطلاعات اضافی می تواند شانس شما برای رتبه بندی برای جستجوی صوتی و ظاهر شدن در نتایج ویژه جستجوی را افزایش دهد.
اگر صاحب یک تجارت محلی هستید ، روی انواع طرحواره ای خاص مانند LocalBusiness ، رستوران و محصول تمرکز کنید.
این طرح ها به شما امکان می دهد جزئیات مهمی مانند ساعات کاری ، آدرس ، موارد منو و بررسی مشتری را به اشتراک بگذارید.
نمونه
یک رستوران محلی را در نظر بگیرید که Markup RestantsChema را در وب سایت خود پیاده سازی می کند.
آنها با ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع غذاهای ، دامنه قیمت ، ساعت و مکان ، می توانند شانس حضور در نتایج جستجوی صوتی را برای نمایش داده شده برای نمایش داده شده مانند “بهترین رستوران سوشی در نزدیکی من چیست؟”
6. محتوای سازگار با صدای صنایع دستی
برای بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی ، به آنچه می گویید و نحوه گفتن آن فکر کنید. افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند ، اطلاعات واضح ، مختصر و آسان برای درک را می خواهند.
در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای سازگار با صدا آورده شده است:
- به سوالات متداول مستقیم پاسخ دهید.
- از کلمات ساده و جملات کوتاه استفاده کنید.
- محتوای خود را با برچسب های H2 ، نقاط گلوله و لیست های شماره دار سازماندهی کنید.
- پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید (1-2 جمله).
- یک عنوان واضح و مکالمه بنویسید که مطابق با آنچه مردم در جستجوی صوتی می پرسند مطابقت دارد.
صفحات متداول برای بهینه سازی جستجوی صوتی خوب کار می کنند زیرا آنها به طور طبیعی به سؤالات متداول به روشی ساده پاسخ می دهند.
کاربران غالباً عبارات “در نزدیکی من” مانند “پیتزا در نزدیکی من” ، “پمپ بنزین در نزدیکی من” یا “دستگاه خودپرداز در نزدیکی من” را جستجو می کنند. برای بهبود دید خود برای این جستجوها ، این نکات را دنبال کنید:
- فاصله ، ارتباط و برجستگی را در نظر بگیرید.
- برای هر مکان محتوا و صفحات ایجاد کنید.
- نقشه های Google را به وب سایت خود اضافه کنید تا نشان دهید که تجارت شما در کجا قرار دارد.
- از کلمات کلیدی محلی مانند نام های محله و نقاط دیدنی استفاده کنید.
نمونه
اگر یک تجارت خرده فروشی را با چندین مکان اداره می کنید ، برای هر یک صفحات خاص ایجاد کنید.
شما می توانید با درج جزئیات فروشگاه ، دستورالعمل ها و نقشه ها به مشتریان کمک کنید تا نزدیکترین فروشگاه خود را پیدا کنند.
7. دسترسی را بهبود بخشید
جستجوی صوتی برای بسیاری از کاربران با اختلال بصری یا چالش های تحرک ضروری است.
بهبود دسترسی به وب سایت شما می تواند به این کاربران کمک کند و همچنین ممکن است رتبه های جستجوی صوتی شما را بهبود بخشد. در اینجا برخی از شیوه های مهم دسترسی:
- از متن ALT برای تصاویر استفاده کنید.
- متن لنگر روشن را برای پیوندها ارائه دهید.
- شامل زیرنویس ها و رونوشت ها برای محتوای ویدیویی و صوتی.
- از نشانه HTML معنایی استفاده کنید.
8. ویژگی های خاص صدا را کاوش کنید
با پیشرفت فناوری جستجوی صوتی ، روش های جدیدی برای بهینه سازی محتوای شما وجود دارد.
در اینجا برخی از ویژگی ها برای در نظر گرفتن:
- برای برقراری ارتباط با کاربران دستیار صوتی ، مهارت های الکسا یا اقدامات Google را بسازید.
- از Meaking Markup استفاده کنید تا نشان دهید کدام قسمت از محتوای شما برای پخش صوتی به خوبی کار می کند.
- برای جستجوی مکالمه در سایت های خرید صوتی مانند آمازون و والمارت بهینه سازی کنید.
جستجوی صوتی خود را آماده کنید
اجرای این هشت استراتژی بهینه سازی جستجوی صوتی می تواند اطمینان حاصل کند که کسب و کار شما برای جذب مخاطبان رو به رشد کاربران جستجوی صوتی از موقعیت مکانی مناسب برخوردار است.
نکته اصلی موفقیت این است که خود را در کفش مشتری هدف خود تصور کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانند هنگام صحبت با یک دستیار صدا ، سؤالات خود را بیان کنند.
به عنوان یک نکته نهایی ، همیشه ایده خوبی است که جستجوی صوتی خود را در رابطه با صنعت یا طاقچه خود انجام دهید. نتایج رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کرده و مشترکات یا بهترین شیوه هایی را که می توانید برای تلاش های بهینه سازی خود اعمال کنید ، شناسایی کنید.
با ماندن پیشرو و به طور مداوم پالایش رویکرد خود ، می توانید در دنیای رو به رشد سئو جستجوی صوتی پیش رو باشید.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: Fizkes/Shutterstock