8 نکته کاربردی برای مشاغل
جستجوی صوتی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند و بهینه سازی برای جستجوی صوتی برای کسب و کارها ضروری است تا در بازار سئو امروزی رقابتی باقی بمانند.
در ایالات متحده و بریتانیا، 28٪ از مصرف کنندگان ادعا می کنند که روزانه از دستیارهای صوتی استفاده می کنند که بیش از یک چهارم کاربران است.
این راهنما هشت استراتژی را برای بهینهسازی جستجوی صوتی ارائه میکند، از جمله کلمات کلیدی محاورهای، تکههای برجسته، سئوی محلی و محتوای مناسب صوتی.
ما همچنین عناصر فنی حیاتی و فرصت های جدید در ویژگی های صوتی و دسترسی را برجسته خواهیم کرد.
چه در ابتدا شروع کنید و چه به دنبال بهبود استراتژی خود باشید، نکات عملی برای موفقیت در سئو را بخوانید.
1. مسلط به کلمات کلیدی مکالمه، دم دراز
تفاوت کلیدی بین جستجوی متنی و جستجوی صوتی استفاده از کلمات کلیدی محاوره ای و طولانی است.
به عنوان مثال، شخصی ممکن است تایپ کند “بهترین رستوران ایتالیایی نیویورک”، در حالی که جستجوگر صوتی میپرسد: “بهترین رستوران ایتالیایی در شهر نیویورک چیست؟”
برای بهبود دید در جستجوهای صوتی، روی کلمات کلیدی دم بلندی تمرکز کنید که گفتار طبیعی را منعکس میکنند.
از عبارات سؤالی مانند «چه»، «کجا» و «چگونه» استفاده کنید. ابزارهایی مانند AnswerThePublic و AlsoAsked می توانند به شما کمک کنند تا سوالات رایج در صنعت خود را پیدا کنید.
مثال
به عنوان مثال، یک سرویس تحویل غذا ممکن است با سؤالاتی مانند “سالم ترین گزینه تحویل غذا چیست؟”
این شرکت می تواند با ایجاد محتوایی که به این موارد پاسخ می دهد، شانس خود را برای رتبه بندی در جستجوهای صوتی افزایش دهد.
2. هدف برای موقعیت صفر
تکههای ویژه یا «موقعیت صفر»، جعبههای پاسخ کوتاه در بالای نتایج جستجو هستند. آنها برای جستجوی صوتی بسیار مهم هستند، زیرا پاسخ های مستقیمی را برای دستیاران مجازی ارائه می دهند.
برای افزایش شانس خود برای دریافت یک قطعه برجسته، پاسخهای واضحی به سؤالات رایج در زمینه خود ارائه دهید. برای خواندن آسان از نقاط گلوله، لیست های شماره گذاری شده یا پاراگراف های کوتاه (40-50 کلمه) استفاده کنید.
مثال
یک برند مراقبت از پوست را تصور کنید که مجموعهای از پستهای وبلاگی «چگونه باید» را ایجاد میکند که به نگرانیهای رایجی مانند «چگونه از شر جای زخم آکنه خلاص شویم» یا «چگونه یک روال اساسی مراقبت از پوست بسازیم» پاسخ میدهد.
با ساختاردهی محتوای خود به شیوهای سازگار با صدا و ارائه پاسخهای مستقیم و عملی، آنها میتوانند شانس خود را برای کسب اسنیپتهای ویژه برای این پرسشها افزایش دهند.
3. سئوی محلی را اولویت بندی کنید
بسیاری از جستجوهای صوتی محلی هستند، مانند «کافیشاپهای نزدیک من» یا «جهتهای رسیدن به نزدیکترین پمپ بنزین».
برای استفاده از این ترافیک، کسب و کارها باید روی سئوی محلی تمرکز کنند.
ابتدا، نمایه کسبوکار Google خود را ادعا کرده و بهبود دهید. مطمئن شوید که نام، آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری و سایر جزئیات کسب و کار شما دقیق است.
مشتریان راضی را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند، زیرا ممکن است در نتایج جستجوی صوتی ظاهر شوند.
همچنین، از کلمات کلیدی محلی در سراسر وب سایت خود استفاده کنید و صفحات یا پست های خاصی را با عباراتی مانند “بهترین” ایجاد کنید [product/service] در [city]”
مثال
یک شرکت خدمات خانگی محلی را در نظر بگیرید که می خواهد دید خود را برای جستجوهای صوتی بهبود بخشد.
این کسبوکار میتواند از نشانهگذاری طرحواره «LocalBusiness» استفاده کند، کلمات کلیدی «نزدیک من» را هدف قرار دهد، و صفحات خدمات شهری خاص ایجاد کند.
این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کسب و کار کجا فعالیت می کند و دید آن را در جستجوهای صوتی محلی بهبود می بخشد.
4. سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
جستجوگرهای صوتی پاسخهای سریع میخواهند و وبسایتهایی که کند بارگذاری میشوند ممکن است آنها را از دست بدهند. سرعت صفحه برای رتبه بندی در جستجوهای معمولی و صوتی بسیار مهم است.
از ابزارهایی مانند PageSpeed Insights Google یا GTmetrix برای بررسی زمان بارگذاری و یافتن پیشرفتها استفاده کنید.
شما می توانید با فشرده سازی تصاویر، کوچک کردن CSS و جاوا اسکریپت، استفاده از کش مرورگر، کاهش ریدایرکت ها و ارتقا هاست، سرعت سایت خود را افزایش دهید.
مثال
یک وب سایت تجارت الکترونیک را تصور کنید که به دلیل تصاویر بزرگ محصول و کد ناکارآمد، با زمان بارگذاری کند دست و پنجه نرم می کند.
اجرای یک سری از بهینه سازی های سرعت می تواند زمان بارگذاری صفحه را بهبود بخشد، تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد و شانس سایت برای رتبه بندی جستجوهای صوتی را افزایش دهد.
5. داده های ساخت یافته را پیاده سازی کنید
داده های ساختاریافته یا نشانه گذاری طرحواره کدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر درک کنند.
این اطلاعات اضافی می تواند شانس شما را برای رتبه بندی برای جستجوهای صوتی و ظاهر شدن در نتایج جستجوی ویژه افزایش دهد.
اگر صاحب یک کسبوکار محلی هستید، روی انواع طرحهای خاص مانند LocalBusiness، رستوران و محصول تمرکز کنید.
این طرحها به شما امکان میدهند جزئیات مهمی مانند ساعات کاری، آدرس، آیتمهای منو و نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید.
مثال
یک رستوران محلی را در نظر بگیرید که نشانه گذاری RestaurantSchema را در وب سایت خود پیاده سازی می کند.
با ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع غذا، محدوده قیمت، ساعت و مکان موتورهای جستجو، آنها می توانند شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجوی صوتی برای سوالاتی مانند “بهترین رستوران سوشی نزدیک من چیست؟” افزایش دهند.
6. محتوای صوتی-پسند کاردستی
برای بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی، هم به آنچه می گویید و هم به نحوه بیان آن فکر کنید. افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند اطلاعات واضح، مختصر و قابل فهم می خواهند.
در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای صوتی مناسب آورده شده است:
- مستقیما به سوالات رایج پاسخ دهید.
- از کلمات ساده و جملات کوتاه استفاده کنید.
- محتوای خود را با تگ های H2، نقاط گلوله و لیست های شماره گذاری شده سازماندهی کنید.
- پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید (1-2 جمله).
- عنوانی واضح و محاوره ای بنویسید که با آنچه که افراد ممکن است در جستجوی صوتی بپرسند مطابقت داشته باشد.
صفحات پرسشهای متداول برای بهینهسازی جستجوی صوتی به خوبی کار میکنند، زیرا به طور طبیعی به سوالات رایج به روشی ساده پاسخ میدهند.
کاربران اغلب عبارات «نزدیک من» مانند «پیتزا نزدیک من»، «پمپ بنزین نزدیک من» یا «خودپرداز نزدیک من» را جستجو میکنند. برای بهبود دید خود برای این جستجوها، نکات زیر را دنبال کنید:
- فاصله، ارتباط و برجستگی جستجو را در نظر بگیرید.
- برای هر مکان محتوا و صفحات ایجاد کنید.
- نقشه های گوگل را به وب سایت خود اضافه کنید تا نشان دهید کسب و کار شما در کجا واقع شده است.
- از کلمات کلیدی محلی مانند نام محله ها و نشانه ها استفاده کنید.
مثال
اگر یک کسب و کار خرده فروشی با چندین مکان دارید، صفحات خاصی را برای هر کدام ایجاد کنید.
میتوانید با درج جزئیات فروشگاه، مسیرها و نقشهها، به مشتریان کمک کنید نزدیکترین فروشگاه خود را راحتتر پیدا کنند.
7. بهبود دسترسی
جستجوی صوتی برای بسیاری از کاربران با اختلالات بینایی یا چالش های حرکتی ضروری است.
بهبود دسترسی به وب سایت شما می تواند به این کاربران کمک کند و همچنین ممکن است رتبه بندی جستجوی صوتی شما را بهبود بخشد. در اینجا برخی از شیوه های دسترسی کلیدی وجود دارد:
- از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید.
- متن لنگر واضح برای پیوندها ارائه دهید.
- برای محتوای ویدیویی و صوتی زیرنویسها و رونوشتها را اضافه کنید.
- از نشانه گذاری HTML معنایی استفاده کنید.
8. ویژگی های خاص صدا را کاوش کنید
با پیشرفت فناوری جستجوی صوتی، راههای جدیدی برای بهینهسازی محتوای شما وجود دارد.
در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- برای ارتباط با کاربران دستیار صوتی، مهارت های الکسا یا Google Actions را ایجاد کنید.
- برای نشان دادن اینکه کدام بخش از محتوای شما برای پخش صدا به خوبی کار می کند، از نشانه گذاری قابل صحبت استفاده کنید.
- برای جستجوهای محاوره ای در سایت های خرید صوتی مانند آمازون و والمارت بهینه سازی کنید.
جستجوی صوتی کسب و کار خود را آماده کنید
اجرای این هشت استراتژی بهینه سازی جستجوی صوتی می تواند اطمینان حاصل کند که کسب و کار شما در موقعیت مناسبی برای جذب مخاطبان رو به رشد کاربران جستجوی صوتی قرار دارد.
کلید موفقیت این است که خود را به جای مشتری هدف خود تصور کنید و در نظر بگیرید که آنها چگونه می توانند سوالات خود را هنگام صحبت با دستیار صوتی بیان کنند.
به عنوان آخرین نکته، همیشه ایده خوبی است که جستجوهای صوتی مربوط به صنعت یا جایگاه خود را انجام دهید. نتایج رتبهبندی برتر را تجزیه و تحلیل کنید و مشترکات یا بهترین روشهایی را که میتوانید در تلاشهای بهینهسازی خود اعمال کنید، شناسایی کنید.
با فعال ماندن و اصلاح مداوم رویکرد خود، می توانید در دنیای همیشه در حال تحول سئو جستجوی صوتی پیشتاز باشید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock