9 چیز برای بهینه سازی در یک سایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش


هنگامی که فروش تجارت الکترونیک شما نیاز به افزایش دارد، دانستن اینکه کجا باید تمرکز کنید، چه چیزی را باید تغییر دهید و چگونه یک سایت بهینه شده باید کار کند، دشوار است.

در زیر لیستی از 9 مورد برای شروع وجود دارد که مطمئناً باعث افزایش فروش می شوند:

1. استفاده هوشمندانه از “پاپ آپ” مزاحم (و اغلب آزاردهنده)

بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک (و غیر تجارت الکترونیک) در لحظه ورود به شما یک پاپ آپ ارائه می دهند.

برخی از آنها ضروری هستند – مانند رعایت حریم خصوصی – در حالی که برخی دیگر کاملاً تبلیغاتی هستند.

پاپ‌آپ‌ها می‌توانند به خوبی کار کنند، به شرطی که از برخی دستورالعمل‌های اساسی عقل سلیم پیروی کنید:

  • فقط به این دلیل که ممکن است یک برنامه موبایل بومی برای خرید داشته باشید، به این معنی نیست که باید از بازدیدکننده خود بخواهید آن را دانلود کند به محض ورود به سایت
  • به محض ورود به وب سایت، از کسی نخواهید در نظرسنجی شرکت کند. منتظر بمانید تا خرید را تکمیل کنند یا بدون انجام آن کار را ترک کنند.
  • اگر می خواهید یک ایمیل انتخابی جمع آوری کنید، آن را برای بازدیدکننده ارزشمند کنید. برای آنها انگیزه ای فراهم کنید که در خرید فوری، رضایت آنی را به همراه خواهد داشت.
  • اطمینان حاصل کنید که از انواع پاپ آپ هایی که می توانند برای شما دردسر ایجاد کنند استفاده نکنید. در اینجا یک پست اخیر ژورنال موتور جستجو است که به جزئیات بیشتری در مورد پنجره های بازشو می پردازد.

2. هوشیاری جستجوی سایت

بازدیدکنندگان شما هنگام انجام یک جستجوی سایت دقیقاً به شما می گویند که چه می خواهند.

مطمئن شوید که توجه دارید و مطابق آن عمل می کنید.

در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که تجربه جستجوی سایت برای مشتریان شما مفید است.

  • پرس و جوها را به طور منظم مرور کنید بنابراین می دانید محبوب ترین جستجوها کدامند.
  • پیشنهادات جستجو و صفحه نتایج بعدی را برای خود در مورد درخواست‌های برتر آزمایش کنید (مخصوصاً زمانی که محصول جدیدی به فروشگاه اضافه می شود).
  • از داده‌های عبارت جستجو برای هدایت تصمیمات تجاری، تبلیغات و محصول خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، بازدیدکنندگان شما دقیقاً به شما می‌گویند که چه می‌خواهند، بنابراین پاسخ دهید و سود ببرید.
  • برای مطالعه عمیق تر از جستجو در سایت، در اینجا خلاصه ای از وبینار اخیر مجله موتورهای جستجو است (به همراه گزینه ای برای تماشای پخش مجدد).

3. ارتباط متقابل فروش

این یک مورد بزرگ است که اغلب نادیده گرفته می شود.

هیچ راه ساده‌تری برای افزایش AOV (متوسط ​​ارزش سفارش) شما به جز ارائه یک پیشنهاد مرتبط وجود ندارد که باعث افزایش ناگهانی خرید برنامه‌ریزی‌شده شود.

در طول فرآیند خرید، این موارد را به روش‌های زیر نمایش خواهید داد:

  • مردم هم مشاهده کردند.
  • مشتریان نیز خرید کردند.
  • شما هم ممکن است دوست داشته باشید.
  • آیتم های مرتبط.
  • مواردی که به خوبی با این ست می شوند.
  • توصیه شده برای شما.

اگر سایت شما برای فروش متقابل اقلام ساخته شده است، مطمئن شوید که به طور مداوم به این تجربه نگاه می کنید تا مطمئن شوید که برای مشتری شما بهینه است. و مشاهده داده ها برای نظارت بر نرخ پیوست.

4. سرعت سایت

این یکی باید واضح باشد: سایت های سریع = خوب. سایت های کند = بد.

اگر از یک پلتفرم میزبان (به عنوان مثال Shopify و BigCommerce) برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که هر برنامه ای که استفاده می کنید سرعت سایت را کاهش نمی دهد و همیشه اطمینان حاصل کنید که اندازه تصویر شما زمان بارگذاری را فلج نمی کند.

اگر از یک پلتفرم غیر میزبان (به عنوان مثال مجنتو و وو-کامرس) استفاده می کنید، برنامه میزبانی شما به شدت بر سرعت کلی سایت تأثیر می گذارد.

اطمینان حاصل کنید که برنامه، داده ها و منابع مناسب لازم برای اطمینان از بهینه بودن سرعت سایت را دارید.

5. صفحه فهرست محصولات

تجربه‌ای که از مشاهده صفحه فهرست محصولات به مشتریان خود ارائه می‌دهید، ممکن است تفاوت بین افزودن یک کالا به سبد خرید و خروج کامل از سایت باشد.

برخی از موارد بسیار حیاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

مرتب سازی پیش فرض و گزینه های موجود

آیا صفحه فهرست ابتدا بر اساس جدیدترین مرتب شده است؟

بهترین فروشندگان؟ پایین ترین قیمت؟

بسیار مرتبط؟ موارد ویژه؟ پرطرفدار؟

از خود بپرسید که چه چیزی برای کاربر به عنوان یک تنظیم پیش‌فرض بیشتر معنا دارد و بازدیدکنندگان از چه راه‌هایی می‌خواهند انتخاب محصول شما را مرتب کنند.

مرتب سازی فیلترها

این همه در مورد حصول اطمینان از داشتن ویژگی‌های محصول مناسب است تا به مشتریان اجازه فیلتر کردن از آن را بدهید.

نمونه هایی از این موارد عبارتند از اندازه، رنگ، سبک، قیمت، رتبه بندی، تاریخ انتشار، سازگاری و غیره.

ویژگی های مورد نیاز شما بر اساس آنچه می فروشید متفاوت است، اما مطمئن شوید که به نحوه نگاه مشتریان به محصول توجه کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و داده های جستجوی سایت می تواند بینش مفیدی را در اینجا ارائه دهد.

در دسترس بودن و بازه زمانی تحویل

این مهم است – به خصوص اکنون.

در عصر مسائل زنجیره تامین و کمبود محصول، در دسترس بودن اغلب نقش بیشتری نسبت به قیمت دارد.

اگر آن را برای ارسال فوری در انبار دارید، شانس خود را برای فروش افزایش داده اید.

اطمینان حاصل کنید که فروشگاه تجارت الکترونیک شما به گونه ای تنظیم شده است که پیش از خرید، موجودی انبار و تخمین های تحویل را به مشتریان نشان دهد.

قیمت گذاری و تبلیغات

این یکی ساده است: تخفیف های خود را برای مشتریان خود روشن کنید.

اگر 20٪ تخفیف به این معنی است که قیمت از 53.99 دلار به 43.19 دلار می رسد، به جای اینکه فقط بگویید “20٪ تخفیف”، حساب را برای مشتری انجام دهید.

6. صفحه جزئیات محصول

چه اطلاعاتی برای مشتری شما در تعیین اینکه آیا یک محصول گزینه مناسبی است یا خیر مفید است؟

یک لیست را شروع کنید و اجرا را شروع کنید.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد تا مطمئن شوید صفحه جزئیات محصول شما بهینه شده است.

  • از سناریوهای موردی استفاده کنید.
  • تصاویر از هر زاویه محصول
  • امکان بزرگنمایی تصویر.
  • نمای کلی ویدیویی
  • تجربه A/R
  • موجودی، وضعیت موجودی، یا بازه زمانی تحویل.
  • پرسش و پاسخ
  • بررسی های تعدیل شده
  • مشخصات دقیق.

بزرگترین نکته در اینجا این است که بفهمید چه چیزی برای مشتریان شما مهم است و مطمئن شوید که آن را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال یک چیز ساده مانند یک پیراهن را در نظر بگیرید.

مشتریان ممکن است به مواردی مانند:

  • دستورالعمل های تمیز کردن (خشک شویی، ماشین لباسشویی، شستشوی دستی، جداگانه، خشک کن سرد و غیره).
  • مواد.
  • کشور مبدا.
  • پایداری/ سازگاری با محیط زیست.
  • ساخت اخلاقی
  • مراقبت از چین و چروک.
  • اشتعال پذیری
  • نمودار اندازه.
  • رنگ ها.
  • و غیره.

مهم: لیست بالا برای پیراهن ها نه کامل است و نه برای همه قابل اجرا است. اگر یک تی شرت ارزان با یک شعار مسخره بر روی آن می فروشید، آن مخاطب به چیزی بسیار متفاوت از یک تاپ گران قیمت اهمیت می دهد.

7. سبد خرید

سبد خرید را به عنوان یک نقطه مهم در سفر خرید در نظر بگیرید که در آن مشتری شما یا تصمیم خود را تأیید می کند و جلو می رود، یا شروع به حدس زدن می کند.

در اینجا چند تاکتیک برای کمک به کاهش اضطراب مشتری وجود دارد:

  • مطمئن شوید که مسیر آسانی برای بازگشت به صفحه جزئیات محصول دارید بنابراین مشتری می تواند در مورد جزئیات مورد نیاز تحقیق کند.
  • کریستال شفاف و سیاست بازگشت مشتری پسند.
  • وضوح در قیمت گذاری / صرفه جویی. باز هم می گویم به مشتری یک مسئله ریاضی برای حل ندهید.
  • گزینه های تحقق شفاف و انعطاف پذیر (به عنوان مثال: ارسال به خانه، ارسال به فروشگاه، تحویل در فروشگاه).
  • فروش متقابل مربوطه (نگاه کنید به شماره 3).
  • یک برنامه سبد خرید رها شده راه اندازی کنید که در آن یک مشتری وارد شده ایمیلی دریافت می کند اگر محصولی برای مدت X در سبد خرید باقی بماند.

8. فرآیند پرداخت

در اینجا مواردی وجود دارد که می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که برای اطمینان از اینکه مشتری فرآیند پرداخت را پس از رسیدن به این مرحله انجام می‌دهد، دارید:

  • امکان انجام آسان «خروج مهمان».
  • دستورالعمل های پرداخت را پاک کنید تا مشتری گم نشود یا غرق نشود.
  • شامل یک گزینه حمل و نقل رایگان/کم هزینه (حتی اگر یک گزینه “قایق آهسته” باشد، می خواهید یک گزینه رایگان به مشتری بدهید).
  • اطمینان حاصل کنید که مشتری می تواند از قابلیت های تکمیل خودکار مرورگر خود استفاده کند برای کاهش اصطکاک
  • گزینه‌های اکنون پرداخت کنید (BNPL).. ممکن است فکر کنید قیمت محصول شما آنقدر بالا نیست که بتوانید گزینه های BNPL را اذیت کنید، اما تعجب خواهید کرد که چقدر این گزینه برای سفارش های زیر 100 دلار محبوب است.

9. تجربه وب موبایلی که باید داشته باشد

10 سال پیش، ممیزی تجارت الکترونیک موبایل چک لیست جداگانه خود را داشت.

امروز، هیچ چک لیست جداگانه ای وجود ندارد.

هر چیزی که در نکات یک تا هشت ذکر شده است به طور یکسان در مورد تجربه تلفن همراه صدق می کند.

مورد عمل واضح است: همه چیز را در تلفن همراه آزمایش کنید تا از تجربه ای دلپذیر برای مشتری خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه

در حالی که تمرکز بر روی این موارد نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند، درآمد تجارت الکترونیک شما با بهینه‌سازی زمینه‌های تحت پوشش در این پست به مراتب بیشتر خواهد بود.

اگر تازه شروع کرده اید، از این مقاله به عنوان چک لیستی استفاده کنید تا شما را در مسیر رشد قرار دهد و در یک سال به گذشته نگاه کنید و از خود تشکر کنید.

موفق باشید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: آفریقای جدید/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط