ChatGPT و جستجو؟ جستجوی بیدرنگ هوش مصنوعی NeevaAI از قبل اینجاست [Podcast]


به نظر می رسد این روزها همه می خواهند در مورد هوش مصنوعی (AI) و پتانسیل آن در جستجو صحبت کنند.

درست است – شکی نیست که هوش مصنوعی به ایجاد انقلاب در نحوه یافتن اطلاعات آنلاین ادامه خواهد داد. اما آیا می‌دانستید که جستجوی بی‌درنگ هوش مصنوعی در حال حاضر اینجاست؟ با معرفی NeevaAI، از قدرت هوش مصنوعی برای نتایج جستجوی کارآمدتر در زمان واقعی بهره می برد.

مدیر عامل Neeva و رئیس سابق Google Ads، Sridhar Ramaswamy، در SEJ Show به من پیوست تا درباره اینکه چگونه پرسش‌ها و پاسخ‌های زنده هوش مصنوعی نحوه جستجوی افراد را تغییر می‌دهد، صحبت کنیم. ما به این موضوع پرداختیم که چگونه هوش مصنوعی مدل های تجاری موتورهای جستجو را تغییر می دهد. و همچنین محدودیت‌های ChatGPT و اهمیت منبع‌یابی و استنادات در پاسخ‌های مبتنی بر جستجوی زنده مبتنی بر هوش مصنوعی را پوشش داد.

ما احساس کردیم که موتورهای جستجوی تجاری، گوگل و بینگ، تبدیل به محصولاتی برای تبلیغ‌کنندگان شده‌اند، نه محصولی برای من و شما تا بفهمیم چه می‌خواهیم. ما احساس کردیم که یک موتور جستجوی متمرکز بر کاربر می تواند خود را متمایز کند و تجربه محصول بهتری را ارائه دهد. بنابراین Neeva، در هسته خود، اولین موتور جستجوی کاربر است. این بدان معناست که ما تبلیغات را نشان نمی دهیم، پیوندهای وابسته را نشان نمی دهیم و از حریم خصوصی شما محافظت می کنیم. –سریدار راماسوامی، 02:03

به نظر می‌رسید که NeevaAI بیشتر مشکلاتی را که من با chatGPT تجربه می‌کردم، به‌ویژه کمبود منبع و اطلاعات دقیق، برطرف کرده است.
-لورن بیکر، 35:30

فناوری زیربنایی پشت chatGPT این مدل به نام GPT-3.5 است. تکنیک اصلی که آن مدل از آن استفاده می‌کند، یادگیری در هر صفحه، هر قطعه متنی است که می‌تواند به دستش برسد. حالا توجه داشته باشید که آنها نمی دانند این صفحات از کجا آمده اند. نمی دانند واقعی است یا نه. آنها چیزهایی مانند اعتبار ساختار پیوند را درک نمی کنند. –سریدار راماسوامی، 06:41

[00:00] – درباره سریدار
[05:29] – محدودیت ChatGPT.
[10:17] – مروری بر جستجوی هوش مصنوعی نیوا.
[17:35] – چالش‌های کسب درآمد موتورهای جستجوی پشتیبانی شده از تبلیغات ممکن است با هوش مصنوعی مواجه شوند.
[21:24] – نحوه ارائه منابع تایید شده
[23:48] – پاسخ های مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس تاریخ چقدر شخصی هستند؟
[24:54] – آیا پس از ارائه نتایج هوش مصنوعی، سؤالات بعدی بیشتری وجود خواهد داشت؟
[27:43] – از نظر حریم خصوصی به کجا می رود.
[35:30] – آیا Neeva به چندین زبان در دسترس است؟
[37:12] – آیا صاحبان وب سایت می توانند مانند کنسول جستجوی Google با Neeva تأیید کنند؟

منابع ذکر شده:
Neeva: جستجوی خصوصی بدون آگهی: https://neeva.com/

همه ما خواسته یا ناخواسته در یک آزمایش غول پیکر مشابه گوگل شرکت می کنیم. ما با خوشحالی افکار، نگرانی ها و خواسته های خود را به chatGPT ارسال می کنیم. و بدتر از آن، برای تقسیم اطلاعات مانند گوگل مجهز نیست. مثل گوگل، باشه، این اکانت شماست، اینها جستجوهای شماست، می خواهید آن را حذف کنید، به من بگویید. ما آن را حذف می کنیم. آنها انجام آن را برای شما سخت می کنند، اما ممکن است. بنابراین فکر می کنم باید نظارتی بر نحوه انجام این کار وجود داشته باشد. ذخیره اطلاعات شخصی به چه معناست؟ اگر از داده ها برای آموزش مدل های آینده استفاده شود، آن وقت است که زندگی بسیار ترسناک می شود.–سریدار راماسوامی، 32:50

یکی از نکات اصلی نگرانی که من با برخی از همتایان خود در هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی داشتم پاسخ های بلادرنگ است. این می تواند یک منفی مستقیم در مدل سنتی کسب درآمد از جستجوی گوگل باشد.-لورن بیکر، 15:59

فقدان اقتدار مسئله بزرگی است. همچنین این مدل ها بسیار زیبا هستند. آنها مقدار زیادی پول برای آموزش و مقدار زیادی پول برای دویدن می‌گیرند، و در زمان واقعی نیستند. بنابراین کاری که ما در Neeva انجام می دهیم این است که از تکنیکی به نام بازیابی، تولید افزوده استفاده می کنیم. این یک روش فانتزی برای استفاده از قدرت جستجو برای تنظیم میدان واقعیت برای یک مدل زبان بزرگ است. سپس از آن بخواهید متنی را تولید کند و ذکر کند که از کدام قسمت متن ورودی استفاده می کند.–سریدار راماسوامی، 08:27

برای مطالب بیشتر مانند این، در کانال یوتیوب ما مشترک شوید: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal

با سریدار راماسوامی ارتباط برقرار کنید

سریدار راماسوامی نمونه ای الهام بخش از استفاده از فناوری برای منافع بیشتر است. پس از رهبری بخش تبلیغاتی عظیم گوگل، او به عنوان یک سرمایه گذار در Greylock Partners موفق شد.

او سپس جاه طلبی های خود را با نیوا یک قدم جلوتر برد. این موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی هیچ تبلیغاتی ندارد و در عوض بر روی مدل مبتنی بر اشتراک اجرا می شود.

این استاد فناوری، ارزش‌های انسان‌گرایانه را با تفکر انقلابی ترکیب می‌کند تا نرم‌افزار را به سمت نتایج سودمند اجتماعی برساند. با چنین جاه‌طلبی‌هایی که به او الهام می‌بخشد، این کارآفرین مسیرهای جدیدی را برای اکتشاف تعیین کرده است. در نتیجه، همه ما می توانیم از دیدگاه خستگی ناپذیر سریدار برای نوآوری بهره مند شویم!

با Sridhar در LinkedIn ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/nancy-marzouk-82519a/
او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/RamaswmySridhar

با لورن بیکر، بنیانگذار مجله موتور جستجو ارتباط برقرار کنید:

او را در توییتر دنبال کنید: https://www.twitter.com/lorenbaker
با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker





منبع

مطالب مرتبط