Google با اتهامات اتحادیه اروپا به دلیل نقض ادعا DMA روبرو است


بنا بر گزارش ها ، کمیسیون اروپا در حال آماده سازی برای شارژ Google با عدم رعایت کامل قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است.

به گفته منابع ، ترفندهای اخیر Google به الگوریتم های جستجوی خود نیازهای تنظیم کننده را برآورده نکرده است و باعث شده است که اتحادیه اروپا به بررسی دقیق خود بپردازد.

جزئیات کلیدی

تحت DMA ، انتظار می رود شرکت های فناوری یک زمین بازی در اتحادیه اروپا را ارائه دهند.

این تحقیق در مورد Google بر این است که آیا این شرکت در حال فشار دادن خدمات خود ، مانند خرید Google ، پرواز و هتل ها بر روی رقبا است.

تنظیم کننده ها نگران این هستند که با ارائه این سرویس های داخلی ، Google می تواند رقابت خفه کننده باشد.

عدم رعایت قوانین DMA می تواند تا 10 ٪ از درآمد جهانی سالانه خود را برای یک شرکت هزینه کند ، که نشان می دهد مجازات های بالقوه چقدر قابل توجه است.

پاسخ گوگل

در پاسخ به فشار نظارتی ، گوگل به تدریج نتایج جستجوی اروپایی خود را تغییر داده است.

این تنظیمات شکایات مربوط به سایت های مقایسه قیمت ، خطوط هوایی ، هتل ها و خرده فروشان کوچک را بیان می کند.

Google در مورد پاسخ به DMA در یک پست وبلاگ ، تغییراتی را که در پاسخ به DMA ایجاد شده است ، شرح می دهد. تغییرات کلیدی شامل موارد زیر است:

  • دید بیشتر برای سایت های مقایسه: گوگل می گوید بیش از 20 تغییر برای افزایش دید سایت های مقایسه برای پروازها ، هتل ها و خرید ایجاد شده است.
  • گزینه های جستجوی متعادل: Google واحدهای جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد بین نتایج منتهی به سایت های مقایسه یا مواردی که مستقیماً به وب سایت های تأمین کننده می روند ، انتخاب کنند.
  • گزینه های تبلیغاتی جدید برای رقبا: Google قالب های تبلیغاتی جدیدی را برای سایت های مقایسه راه اندازی کرده است. اینها به آنها امکان می دهد تا در نتایج جستجو ، اطلاعات دقیق تری مانند قیمت ها و تصاویر را به طور مستقیم نشان دهند.
  • آزمایش قالب های جستجوی ساده تر: Google قالبهای جستجوی ساده تر در آلمان ، بلژیک و استونی را آزمایش کرد. آنها ویژگی هایی مانند نقشه های مکان هتل را حذف کردند و به لیست اصلی ده پیوند بازگشتند تا ببینند که چگونه کاربران واکنش نشان داده اند.

با این حال ، این اقدامات مورد انتقاد قرار گرفته است که به اندازه کافی دور نمی شود تا زمین بازی را تراز کند.

مدیر رقابت EMEA Google ، الیور بتل ، اظهار داشته است که این شرکت در حال تلاش برای یک راه حل متعادل با کمیسیون است. با این حال ، وی هشدار داد که تغییرات بیشتر ممکن است بر تجربه جستجو تأثیر منفی بگذارد.

این تحقیق فقط Google را هدف قرار نمی دهد. اتحادیه اروپا با استفاده از کاوشگرهای مشابه DMA در برابر شرکت هایی مانند اپل و متا ، شبکه گسترده ای را نسبت به شرکت های بزرگ فناوری به دست می آورد.

زمینه گسترده تر

این اتهامات احتمالی در میان تنش های مداوم بین ایالات متحده و اروپا به وجود می آید و لایه دیگری را به اوضاع اضافه می کند.

رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ آشکارا از غول های فناوری آمریكایی حمایت كرده است و اظهار داشت كه جریمه های تحمیل شده توسط اتحادیه اروپا اساساً تعرفه ای مبدل است. این فشار سیاسی نگرانی هایی را در مورد چگونگی تأثیر تأثیرات خارجی بر تصمیمات نظارتی ایجاد کرده است.

ماه های آینده برای Google و سایر شرکت های فناوری تحت نظارت اتحادیه اروپا بسیار مهم خواهد بود. با ما همراه باشید زیرا ما این داستان در حال تحول و پیامدهای آن را برای جامعه سئو نظارت می کنیم.


تصویر برجسته: ایوان مارک/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط