Google بینش را در مورد سئو برای نمای کلی AI به اشتراک می گذارد


جان مولر گوگل بینش خود را در مورد چگونگی نزدیک شدن به سئو برای جستجوی هوش مصنوعی در مصاحبه ای که در YouTube منتشر شد ، به اشتراک گذاشت. این بحث همچنین با توجه به واقعیت های آنچه کاربران می خواهند ، در سال 2025 چه کاری باید انجام دهد.

این بحث ویدیویی توسط مایک گرهان در پادکست بازاریابی جدید خود با عنوان “Inside Marketing با مایک گرهان” برگزار شد. مایک یک بازاریاب جستجو است که بنیانگذار یک سازمان بازاریابی جستجو بود و به دلیل انتشار مصاحبه با مهندسان جستجوی Google مشهور بود.

جان مولر ضرورت سئو را تأیید می کند

مایک مستقیماً با پرسیدن جامعه جستجو در سال 2025 مستقیماً به بحث و گفتگو رسید و به شوخی پرسید که آیا سرانجام سئو مرده است یا خیر. در حالی که آشکارا مولر نگفت که جستجو مرده است ، او و یک زن و شوهر دیگر در این بحث تصدیق کردند که سئو در حال تغییر عمیق است.

جان مولر گفت که او فکر می کند که بسیاری از افراد در عموم مردم ممکن است آرزو کنند که سئو مرده باشد اما آنها نمی دانند که بهینه سازی جستجو تأثیر مثبتی دارد ، دلالت بر این دارد که به Google کمک می کند تا وب سایت هایی را که مردم می خواهند ببینند.

او پاسخ داد:

“سئو مرده است … فکر نمی کنم سئو مرده باشد. من فکر می کنم یکی از چالش ها این است که بسیاری از افراد آنلاین آرزو می کنند که سئو مرده باشد ، اما آنها نمی دانند که این است … این تقریباً مانند رانندگی بسیاری از کارهایی است که آنها به صورت آنلاین انجام می دهند. جایی که آنها متوجه می شوند که چه چیزی در جستجو عجیب است یا وقتی چیزی در اینترنت عجیب است و مانند آنها هستند ، اوه ، این سئو مزاحم است. و آنها به دلیل برخی از کارهایی که سئو انجام می دهد ، همه کارهایی را که در واقع خوب کار می کنند ، درک نمی کنند. “

سئو فنی هنوز هم مهم است

مولر اظهار داشت که سئو فنی برای موتورهای جستجو و جستجوی هوش مصنوعی همچنان مهم خواهد بود. وی همچنین خاطرنشان کرد: SEO برای دسترسی به مدل های بزرگ زبان که به محتوای اینترنت بستگی دارد ، مفید خواهد بود.

وی ادامه داد:

“بنابراین من فکر می کنم از طرف من ، آنچه مردم باید امسال انجام دهند ، دقیقاً گفتن آن دشوار است. اما من فکر می کنم بسیاری از موارد فنی SEO قطعاً همچنان معنا پیدا می کند. من فکر می کنم بسیاری از این موارد همچنان با توجه به همه اتفاقات هوش مصنوعی که اتفاق می افتد ، معقول است ، همه نوع مختلف مدل های بزرگ زبان که سعی در آموزش از اینترنت دارند ، مانند آنها که به آن پایه و اساس سئو فنی احتیاج دارند. “

چگونه سئو باید تکامل یابد

مولر در مرحله بعد توضیح داد كه بازاریابان جستجو چه كاری باید انجام دهند تا بتوانند با واقعیت جایی كه امروز به دلیل هوش مصنوعی در آن هستیم ، تحول پیدا كنند.

وی بینش های زیر را ارائه داد:

وی گفت: “من فکر می کنم آنچه مهم است این است که سعی کنید بفهمید ارزشی که می خواهید از اینترنت خارج شوید چیست. و … جنبه ای آسان که SEO در گذشته روی آن تمرکز کرده است مانند من می خواهم کلیک می خواهم ، من فقط می خواهم مانند بسیاری از کلیک ها. و کلیک به تنهایی واقعاً چیزی نیست که برای بسیاری از وب سایت ها ارزش رانندگی دارد.

بنابراین این تقریباً شبیه به یک تغییر ذهنیت ظریف در رفتن از کلیک ها به تلاش برای فهمیدن ارزشی است که می خواهم از آن خارج شوم. “

آنچه که مولر در مورد آن صحبت می کرد ، دیدگاه باریک است که سئو به طور سنتی هر چیزی را که به طور قابل اندازه گیری باعث ترافیک و یا پیوندی نمی شود ، نادیده گرفته است. بخشی از دلیل آن انتظارات مشتری از سئو است اما در سمت سئو نیز تقویت می شود که در مورد KPI ها ، شاخص های کلیدی عملکرد صحبت می کنند. KPI برای سئو ترافیک ارگانیک ، رتبه بندی ، کلیک از نتایج جستجو است.

بنابراین چه اتفاقی می افتد این است که ، در بهترین حالت ، SEO در سیلوی خود نیمی از کارهایی را انجام می دهد که باید برای هدایت ترافیک به یک سایت انجام شود و در بدترین حالت آنها برای ارتقاء یک سایت و موفقیت در این کار کاری انجام نمی دهند. گرفتن سئو برای پذیرش قسمت تبلیغاتی و فکر کردن در مورد آنچه سایت در واقع برای کاربران به ارمغان می آورد.

مایک گرهان اظهار داشت:

“آیا خوب نخواهد بود اگر مردم به عنوان یک راننده ترافیک در مورد سئو فکر کنند ، فقط شماره گذاری می کنند و در واقع با یک بازاریابی و ذهن علمی بیشتر به آن فکر می کردند؟”

زمان تبدیل شدن به بازاریاب واقعی

چیزی که مولر در گذشته برای کسانی که می خواستند ترافیک به وب سایت های جدید افزایش دهند ، این است که از آنجا خارج شوید و آن را تبلیغ کنید. ارتقاء چیزی بیش از SEO است.

رایان جونز از Razorfish و بنیانگذار ابزار Serprecon SEO (پروفایل LinkedIn) با مولر موافقت کرد که SEO ها باید از ترافیک خارج شوند و بر روی حباب کلیک کنند و شنوندگان را ترغیب می کنند تا بازاریابی بیشتری را به ترکیب خود اضافه کنند.

رایان گفت:

“من فکر می کنم زمان آن رسیده است که ما به بازاریاب واقعی تبدیل شویم. ما مدت طولانی خراب شده ایم که روی قیف و انتساب پایین تمرکز می کنیم. و می دانید ، هیچ کس از تلویزیون نپرسید که هنگام اجرای یک آگهی Super Bowl ، چند کلیک یا بازدید از آنها دریافت کرده اند ، می دانید؟ و حتی جستجوی پرداخت شده ، در واقع ، با آن از بین می رود.

اگر بگوییم ، سلام ، اگر ما آنجا نباشیم ، ممکن است رقیب ما در آنجا باشد. مثل خوب عالی چند کلیک می شود؟ اما در رسانه های پرداخت شده ، می توانیم بگوییم ، خوب ، اگر ما آنجا نباشیم ، رقیب ما به آنجا می رسد و آنها می گویند 1،000،000 دلار است. برو ، برو آنجا ، درست است؟

و بنابراین من فکر می کنم وقت آن است که ما سئو را تکامل دهیم تا قیف کامل باشیم. ما باید فکر کنیم در مورد هدف کاربر ، آنچه کاربران می خواهند ، بازاریابی واقعی انجام می دهند. تمرکز روی کلیک کافی نیست و ما خراب شده ایم. ما خیلی روی تاکتیک ها متمرکز شده ایم ، درست است؟

برای بازگشت به “Seo Dead” ، اگر تمام آنچه که شما در مورد آن فکر کرده اید ، تاکتیک هایی برای دریافت کلیک و پیوندها و رتبه بندی ها است ، پس بله ، مرده است. اما اگر فکر می کردید به کاربران آنچه را که می خواهند بدهید ، پس نه ، مرده نیست. در حال تحول است

بنابراین … این مسائل مهم است ، اما من فکر می کنم ، آن را به خانه بیاوریم … ما باید بازاریابی واقعی را انجام دهیم. این کافی نیست که فقط آخرین ویژگی کلیک مانند گذشته را انجام دهیم ، ما باید بازاریاب واقعی باشیم و این مرا هیجان زده می کند زیرا فکر می کنم شما در یک آژانس بزرگ یا با تمام پیشینه های خود می دانید ، فکر می کنم همه ما خوب هستیم به عنوان بازاریاب واقعی قرار گرفته است زیرا ما این کار را کرده ایم. “

با واقعیت سئو روبرو شوید

رایان جونز در ادامه گفت که وقت آن است که در مورد این واقعیت که مردم به طور فزاینده ای نمی خواهند به یک وب سایت مراجعه کنند ، واقعی شویم ، که آنها می خواهند اطلاعات داشته باشند. وی اظهار داشت که نقش وب سایت ها دیگر با آنچه مردم می خواهند مطابقت ندارد ، بنابراین SEO باید در این باره واقع بین باشد. طعنه از آنچه او پیشنهاد می کند این است که Seos دوست دارد در مورد قصد کاربر صحبت کند اما آنها نتوانسته اند واقعیت آنچه کاربران می خواهند را رعایت کنند.

او گفت:

“وقتی” سوپر بول را جستجو می کنم “می خواهم بدانم که 9 فوریه است. این است پایان کار من تمام شد … آنچه من نمی خواهم ، و برای این کار بر روی نتیجه اول ، دوم ، سوم یا 4 کلیک کنید ، قول می دهم آن را بدست آورید ، چیزی که من نمی خواهم یک وب سایت با یک آگهی روکش ، یک اطلاعیه رضایت کوکی است و قبل از اینکه به من بگوید 9 فوریه است ، روی هشدارهای خود کلیک کنید ، یک فرم ثبت نام ایمیل و هفت پاراگراف متن نامربوط را کلیک کنید.

… امروزه … مردم فقط می خواهند پاسخ… ، آنها واقعاً وب سایت را نمی خواهند. و بسیاری از SEO ها با آن تغییر یا الگوی خود ادامه نداده اند. … ما آنچه را که کاربر در واقع می خواهد ، از دست دادیم. “

جان مولر در مورد سئو برای نمای کلی AI بحث می کند

مایک گرهان در ادامه این سؤال را مطرح کرد که همه می خواهند پاسخ دهند ، یعنی نحوه بهینه سازی برای نمای کلی هوش مصنوعی.

جان مولر توصیه کرد که در مورد آن فکر کنید به همان روشی که SEOS برای قطعه های برجسته بهینه سازی می کند.

مولر گفت:

وی گفت: “من فقط می خواهم بگویم که تمام این بحث ها که ما داشتیم ، نمی دانم 5 یا 10 سال پیش چگونه بود؟ قطعه های برجسته این اساساً همان چیز است ، درست است؟

مثل این است که در بالا بسیار قابل مشاهده است و مانند آن است ، “من از آن متنفرم.” و بعد از یک سال بعد ، همه دوست دارند ، اوه ، چگونه می توانم وارد شوم و چگونه می توانم برای آن بهینه کنم؟ چگونه می توانم به وضوح بیشتری ظاهر شوم؟

و احساس من … بدون نوع توپ کریستالی بزرگ ، این است که این چیزی است که در یک جهت مشابه تکامل می یابد و فکر می کنم انتظارات کاربر قطعاً تغییر می کند. من فکر می کنم پاسخ های نوع AI برای بسیاری از سؤالات معنا پیدا می کند و این برای برخی از سایت هایی که روی آن سؤالات متمرکز هستند ، ناامید کننده خواهد بود ، نوع مانند با قطعه های برجسته نیز. و این همچنین فرصت های زیادی را فراهم می کند.

و من همچنین فکر می کنم این چیزی است که در آن نوع مانند سطوح مختلف سئو که در آن کار می کنید ، همچنان حس می کنند. مانند سطح پایین ، شما روی بسیاری از مسائل فنی کار می کنید که یکسان هستند و سپس به سمت رویکردهای استراتژیک تر حرکت می کنید که در آن سعی می کنید بفهمید مانند چه جهتی باید بروید. “

همچنین تماشا کنید: تسلط بر مروری های هوش مصنوعی برای دید بیشتر جستجو

در بازاریابی با مایک گرهان

ایده های بسیاری دیگر در مورد پادکست ویدیویی مایک مورد بحث قرار گرفته است ، ممکن است پیدا کردن زمان تماشای این فیلم مفید باشد.

https://www.youtube.com/watch؟v=U_7YHQWMP_K



منبع

مطالب مرتبط