Google در یوتیوب “Cannibalization” محتوای وب
مارتین اسپلیت گوگل به سوالی در پادکست SEO Office Hours پاسخ داد که آیا بازتولید محتوای ویدیویی یوتیوب به متن در یک صفحه وب به عنوان محتوای تکراری تلقی میشود و تأثیر منفی بر رتبهبندی صفحه وب خواهد داشت.
اگرچه محتوای تکراری یک عامل رتبه بندی منفی نیست، اما محتوای منتشر شده در یک سایت معتبرتر می تواند باعث شود که محتوای سایت کمتر معتبرتر رتبه بندی شود. این یک سوال معتبر است که بپرسید زیرا محتوای یک محتوای معتبر از همان محتوایی که دارای اعتبار کمتر است بالاتر است.
برخی در جامعه جستجو به محتوایی که رتبه بندی دیگری را غصب می کند به عنوان «آدم خواری» پتانسیل رتبه بندی صفحه وب یاد می کنند. این دغدغه شخص سوال کننده است.
مارتین اسپلیت گوگل سوال ارسالی را بیان کرد:
«اگر من یک ویدیوی YouTube ایجاد کنم و سپس دقیقاً همان متن یا محتوا را بگیرم و آن را در یک صفحه وب قرار دهم، آیا Google میتواند آن صفحه وب یا سایت را برای محتوای تکراری پرچمگذاری کند؟»
رسانه های محتوای مختلف به عنوان مجزا در نظر گرفته می شوند
مارتین اسپلیت پاسخ داد که این دو نوع محتوا متفاوت هستند و به عنوان یک محتوا تلقی نمی شوند، بنابراین انتشار محتوای متنی استخراج شده از یک ویدیو محتوای تکراری تلقی نخواهد شد.
این هم جواب او:
“نه، یکی یک ویدیو و دیگری محتوای متنی است، و این محتوای منحصر به فرد خواهد بود!”
انتشار متن استخراج شده از ویدئو
مارتین ایده استخراج محتوای متنی از یک ویدیو و انتشار مجدد آن به صورت متن را ستود و خاطرنشان کرد که برخی افراد ترجیح میدهند به جای تماشای ویدیو، محتوا را به صورت متنی مصرف کنند. معکوس کردن جریان محتوا از متن به صدا یا ویدیو احتمالاً ایده بدی نیست، همچنین به این دلیل که برخی از افراد در خواندن محتوای متنی مشکل دارند و ممکن است ترجیح دهند به آن از یک ویدیو یا قالب پادکست گوش دهند.
مارتین درباره انتشار محتوای ویدیویی در نسخه متنی اظهار داشت:
همچنین ایده بدی نیست، برخی از کاربران (مثل من) ممکن است نسخه متنی را ترجیح دهند و برخی دیگر ممکن است به دلیل پهنای باند یا محدودیت های بصری نتوانند از نسخه ویدیویی محتوا در وهله اول استفاده کنند.”
غذای آماده
ایده پشت سوال، استفاده مجدد از محتوا است و ایده خوبی است. جستجو بیشتر از گوگل است، همچنین یوتیوب است و از هر جایی که مردم محتوای صوتی خود را دریافت می کنند، مانند Spotify. این واقعیت که هیچ گونه آدمخواری محتوا بین رسانه ها وجود ندارد، استفاده مجدد را به یک رویکرد عملی برای گسترش دامنه دسترسی شما تبدیل می کند.
پادکست را در ساعت 8:20 دقیقه گوش دهید:
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi