Google مستندات داده های ساختار یافته محصول را به روز می کند
Google اسناد توسعهدهندگان را برای دادههای ساختاری محصول بهروزرسانی کرد تا الزاماتی را اضافه کند که سایت را واجد شرایط نشان دادن خطمشیهای بازگشت محصول در تجربههای فهرست تاجر میکند.
تجارب فهرست تجاری
این بهروزرسانی برای مجموعهای از نتایج غنی اعمال میشود که منحصر به بازرگانان است که تجربههای فهرست تجاری نامیده میشوند.
نمونههایی از تجربیات فهرستبندی تاجر عبارتند از:
- پنل دانش خرید
- محصولات محبوب
صفحه توسعهدهنده فهرست تجاری Google آن را اینگونه توصیف میکند:
«تجربههای فهرست بازرگانان تجربههای پیشرفتهتری از جمله پانل دانش خرید و محصولات پرطرفدار، و همچنین تجربه خرید در Google Images و Google Lens را ارائه میدهند.
دادههای ساختیافته مورد نیاز برای فهرستهای تاجر و قطعههای محصول در اسناد دادههای ساختار یافته محصول ما توضیح داده شده است.
نوع داده ساختاریافته سیاست بازگشت بازرگان
یک نوع داده ساختاریافته به موتورهای جستجو اطلاع میدهد که دادهها مربوط به یک نوع داده خاص است، در این مورد در مورد یک سیاست بازگشت تجاری است.
انواع داده های ساختاریافته دارای “خواص” هستند که اطلاعات مربوط به نوع داده را ارائه می دهند.
Google از نوع داده ساختاریافته Schema.org MerchantReturnPolicy پشتیبانی کرد.
نوع داده ساختاریافته MerchantReturnPolicy دارای ویژگی هایی مانند هزینه های برگشت و تعداد روزهایی است که محصول می تواند بازگردانده شود.
دو ویژگی مورد نیاز
نوع جدید MerchantReturnPolicy دارای دو ویژگی لازم است.
ویژگیهای مورد نیاز اختیاری نیستند و باید در دادههای ساختاریافته وجود داشته باشند تا از واجد شرایط بودن برای نتایج غنی ویژه MerchantReturnPolicy اطمینان حاصل شود.
این دو ویژگی داده ساختاریافته مورد نیاز هستند:
- کشور قابل اجرا
- بازگشت سیاست دسته بندی
ارزش ملک اول یک کد کشور است.
گوگل مقادیر مورد دوم یعنی returnPolicyCategory را توضیح می دهد:
“MerchantReturnEnumeration
https://schema.org/MerchantReturnEnumerationنوع سیاست بازگشت از یکی از مقادیر زیر استفاده کنید:
- https://schema.org/MerchantReturnFiniteReturnWindow: تعداد روزهای معینی برای بازگرداندن محصول وجود دارد.
- https://schema.org/MerchantReturnNotPermitted: بازگشت مجاز نیست.
- https://schema.org/MerchantReturnUnlimitedWindow: مدت زمان نامحدودی برای بازگرداندن محصول وجود دارد.
اگر از MerchantReturnFiniteReturnWindow استفاده می کنید، ویژگی merchantReturnDays مورد نیاز است.”
ویژگی های توصیه شده
ویژگیهای توصیهشده اختیاری هستند، اما در صورت مناسب بودن باید از آنها برای واجد شرایط شدن برای نتایج غنی مرتبط استفاده کرد.
چهار نوع خاصیت توصیه شده وجود دارد:
- merchantReturnDays
- هزینه های بازگشت
- روش بازگشت
- بازگشت هزینه ارسال
جایگزینی برای داده های ساختاریافته برای واجد شرایط شدن برای نتایج غنی
بخش جدید Google برای واجد شرایط بودن تجربه خرید خط مشی بازپرداخت توضیح می دهد که یک راه جایگزین برای واجد شرایط شدن بدون نیاز به پیکربندی داده های ساختاریافته مرتبط وجود دارد.
آنها توصیه میکنند که سیاستهای بازگشت تنظیمات حمل و نقل را در راهنمای Google Merchant Center پیکربندی کنید (جزئیات نحوه پیکربندی آن در اینجا).
اسناد Google توصیه می کند:
«سیاستهای حمل و نقل خردهفروشی میتواند پیچیده باشد و ممکن است اغلب تغییر کند. اگر در نشاندادن و بهروز نگهداشتن جزئیات حمل و نقل و مرجوعی خود با نشانهگذاری و داشتن یک حساب Google Merchant Center مشکل دارید، به پیکربندی خطمشیهای بازگشت تنظیمات حملونقل خود در راهنمای Google Merchant Center فکر کنید.
مانند سایر اشکال دادههای ساختیافته محصول مربوط به محصولات تاجر، وقتی تاجران از Merchant Center و دادههای ساختیافته برای خطمشی برگرداندن استفاده میکنند، Google به تنظیمات Google Merchant Center ترجیح میدهد.
تنظیمات داده های ساخت یافته
ناشرانی که دادههای ساختاریافته را با افزونههای وردپرس مدیریت میکنند، باید مراقب بهروزرسانیهای افزونهها باشند، زیرا ممکن است دارای تنظیمات جدیدی برای این دادههای ساختیافته باشند.
تنظیمات افزونه وردپرس ممکن است به احتمال زیاد تکمیل خودکار نباشد، اما ممکن است لازم باشد پس از در دسترس قرار گرفتن تنظیمات، پر شوند تا داده های ساختاریافته در سرتاسر سایت منتشر شوند.
اسناد جدید Google در مورد داده های ساختاری خط مشی بازگشت را بخوانید
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Sasha Turkina