Google نشان می دهد که چرا رتبه بندی ها پس از مهاجرت دامنه از بین رفتند
جان مولر گوگل از یک تکنیک هوشمندانه برای نشان دادن ناشر یک سایت آموزشی نحوه تشخیص مشکلات عملکرد جستجوی آنها استفاده کرد ، که ظاهراً ناشی از مهاجرت دامنه بود اما در واقع ناشی از محتوا بود.
سایت با مسائل رتبه بندی
شخصی برای کمک به سایت خود برای کمک به سایت خود از مهاجرت سایت به اشتباه ، درخواست کمک کرد. شخص مرتبط با وب سایت ، شاخصی را مستقیماً به مهاجرت سایت نسبت داده است زیرا بین این دو رویداد ارتباط مستقیمی وجود دارد.
بینش سئو
نکته جالب برای برجسته این است که مهاجرت سایت قبل از شاخص های Google پیش از این است اما دلیل آن نیست. مهاجرت سایت دلیل شاخصی نیست. مهاجرت همان چیزی است که زنجیره ای از وقایع را به عملی تبدیل کرده است که منجر به علت واقعی شده است ، که همانطور که بعداً خواهید دید ، محتوای با کیفیت پایین است. یک خطای متداول که SEO و ناشران ایجاد می کنند این است که پس از کشف واضح ترین دلیل برای وقوع چیزی ، تحقیق را متوقف کنند. اما بارزترین دلیل همیشه دلیل واقعی نیست ، همانطور که در ادامه خواهید دید.
این همان چیزی است که در رسانه های اجتماعی ارسال شد:
“سلام جامعه سئو ،
افت ناگهانی و افت ترافیک پس از مهاجرت دامنه (از javatpoint.com به tpointtech.com) – به کمک نیاز دارید “
جان مولر گوگل به ادعای آنها پاسخ داد و پیشنهاد كرد كه آنها با دامنه جدید خود در جستجوی سایتی در مورد بینگ انجام دهند ، مانند این:
site:tpointtech.com sexy
و هنگامی که شما این کار را انجام می دهید ، مقاله “لیست ده لیست برتر” را در مورد افراد مشهور مختلف هند نشان می دهد.
جان مولر Google همچنین پیشنهاد کرد که یک سایت را برای جستجوی “تماشای آنلاین” و “ده لیست برتر” انجام دهید که نشان داد این سایت میزبان نمرات صفحات وب با کیفیت پایین است که برای موضوع آنها بی ربط نیست.
تصویری از یکی از صفحات نشان می دهد که صفحات وب خارج از موضوع در آن وب سایت چقدر فراوان است:
صفحات بی ربط از کجا آمده اند؟
صفحات بی ربط از دامنه اصلی ، javatpoint.com سرچشمه گرفته اند ، که از آن مهاجرت کردند. هنگامی که آنها به TPointTech مهاجرت کردند ، همه آن محتوای بی ربط با کیفیت پایین را نیز به همراه آوردند.
در اینجا تصویری از دامنه اصلی آورده شده است که نشان می دهد محتوای خارج از موضوعی در دامنه قدیمی سرچشمه گرفته است:
John Mueller Google ارسال شده است:
“یکی از مواردی که من متوجه شدم این است که مطالب کاملاً نامربوط در سایت وجود دارد. آیا این با طراحی است؟ اگر به بینگ بروید و استفاده کنید [site:tpointtech.com watch online]با [site:tpointtech.com sexy]با [site:tpointtech.com top 10] ، به طور مشابه احتمالاً در کنسول جستجوی شما ، واقعاً عجیب به نظر می رسد. “
پیشخدمت
بینگ برای جستجوی سایت مفید است
جان مولر Google نشان داد كه بینگ می تواند برای شناسایی صفحاتی كه گوگل نمایه نمی شود ، مفید باشد كه می تواند یك مشكل محتوا را نشان دهد.
بینش سئو
این واقعیت که بینگ همچنان به نمایه کردن محتوای موضوع خارج می شود ، ممکن است تفاوت بین گوگل و بینگ را برجسته کند. مهاجرت دامنه ممکن است یکی از راه هایی باشد که گوگل انگیزه محتوا را مشخص می کند ، خواه هدف رتبه بندی و کسب درآمد به جای ایجاد چیزی مفید برای بازدید کنندگان سایت باشد. این استدلال می تواند مطرح شود که ماهیت فوق العاده ای از محتوا به انگیزه “موتورهای ساخته شده برای جستجوی” خیانت می کند که گوگل نسبت به آن هشدار می دهد.
محتوای بی ربط
یک سایت به طور کلی دارای یک موضوع اصلی است و زیرنویس های مربوط به شاخه را دارد. اما به طور کلی موضوع اصلی و زیرنویس ها به روشی که برای کاربر معنی دارد با یکدیگر ارتباط دارند. اضافه کردن محتوای با کیفیت پایین به طور وحشیانه ، محتوای با کیفیت پایین به قصد ایجاد محتوا برای ترافیک خیانت می کند ، چیزی که Google صریحاً ممنوع است.
عملکرد گذشته عملکرد آینده را پیش بینی نمی کند
از طرف ناشران سایت تمایل به کاهش کیفیت محتوای آنها وجود دارد زیرا به نظر می رسد Google آن را خوب دوست دارد. اما این بدان معنی نیست که محتوا خوب است ، به این معنی است که هنوز مسئله ای نشده است. برخی از مشکلات خفته است و وقتی این موضوع را در بررسی سایت می بینم و به طور کلی می گویم که این ممکن است اکنون مشکلی ایجاد نکند اما بعداً می تواند به یک مشکل تبدیل شود ، بنابراین بهتر است اکنون در مورد آن فعال باشید.
با توجه به اینکه مسائل مربوط به عملکرد جستجو پس از مهاجرت سایت رخ داده است اما محتوای بی ربط از قبل موجود است ، به نظر می رسد که اثرات محتوای بی ربط توسط ایستاده محتوای اصلی خاموش شده است. با این وجود ، محتوای بی ربط هنوز مسئله ای بود ، اما هنوز مسئله ای را به وجود نیامده است. مهاجرت سایت به دامنه جدید Google را مجبور به ارزیابی مجدد کل سایت کرد و این زمانی است که محتوای با کیفیت پایین به مسئله تبدیل شد.
کیفیت محتوا در مقابل قصد محتوا
این امکان وجود دارد که کسی یک مورد را مطرح کند که محتوا ، گرچه بی ربط باشد ، اما از کیفیت بالایی برخوردار بود و نباید تغییری ایجاد می کرد. آنچه به من توجه می کند این است که به نظر می رسد مباحث نشانگر هدف ایجاد محتوا برای اهداف رتبه بندی و کسب درآمد هستند. استدلال می شود که این محتوا برای بازدید کنندگان سایت به یک سایت آموزشی مفید است.
گسترش مباحث محتوا
سرانجام این مسئله وجود دارد که آیا ایده خوبی برای گسترش طیف وسیعی از مباحثی است که یک سایت برای آن مرتبط است. یک سایت بررسی تلویزیونی می تواند گسترش یابد تا شامل بررسی های دیگر الکترونیک مانند هدفون و صفحه کلید باشد و اگر نام دامنه انتظار اشتباه را تنظیم نکند ، بسیار نرم تر است. به همین دلیل دامنه هایی با انواع محصول موجود در آنها بسیار محدود هستند زیرا تصور می کنند ناشر هرگز به این موفقیت دست نرسد که مجبور شوند دامنه موضوعات را گسترش دهند.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Ollyy