Google بحث می کند که آیا ایجاد تغییرات در اهداف SEO اشکالی ندارد


جان مولر و مارتین اسپلیت گوگل در مورد ایجاد تغییر در یک صفحه وب ، مشاهده اثر سئو و اهمیت ردیابی این تغییرات بحث کردند. به دلیل ثبت اختراع سالها پیش در مورد نظارت بر به روزرسانی های مکرر سئو برای گرفتن تلاش برای دستکاری در نتایج جستجو ، دیرینه در مورد ایجاد تغییرات سئو زیاد وجود داشته است ، بنابراین پاسخ مولر به این سؤال در زمینه آنچه ایمن است ، معنی دار است.

آیا این بدان معنی است که اکنون برای ایجاد تغییرات تا زمانی که سایت خوب باشد ، اکنون اشکالی ندارد؟ بله ، نه ، و احتمالاً. این موضوع در مورد جستجوی اخیر در پادکست رکورد مورد بحث قرار گرفت.

آیا ایجاد تغییرات محتوا برای آزمایش سئو اشکالی ندارد؟

زمینه بحث یک صاحب مشاغل کوچک فرضی بود که یک وب سایت دارد و واقعاً چیز زیادی در مورد سئو نمی داند. وضعیت این است که آنها می خواهند چیزی را امتحان کنند تا ببینند آیا این مشتری بیشتری به همراه خواهد داشت یا خیر.

مارتین اسپلیت بحث را به عنوان صاحب مشاغل از افراد مختلف برای نظرات خود در مورد چگونگی به روزرسانی صفحه وب اما دریافت پاسخ های مختلف پرسید. Splitt سپس می پرسد که آیا پیشروی و تغییر صفحه ایمن است.

مارتین پرسید:

“و من می خواهم چیزی را امتحان کنم. آیا می توانم فقط این کار را انجام دهم یا وقتی فقط کارها را امتحان کردم به وب سایت خود آسیب برسانم؟”

مولر تأیید کرد که خوب است که پیش بروید و کارها را امتحان کنید ، اظهار داشت که بیشتر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) کاربر را قادر می سازد تا به راحتی در محتوا تغییراتی ایجاد کند.

او پاسخ داد:

“… در بیشتر موارد شما فقط می توانید کارها را امتحان کنید. یکی از قسمت های خوب در مورد وب سایت ها این است که ، اغلب اگر از CMS استفاده می کنید ، می توانید صفحه را ویرایش کنید و زنده است ، و این کار تمام شده است.

در قدیم ، گوگل ماهانه یک بار شاخص خود را به روز می کرد. بنابراین SEO باعث می شود صفحه وب خود تغییر کند و سپس منتظر بروزرسانی ماهانه باشد تا ببیند آیا این تغییرات تأثیر داشته است یا خیر. امروزه ، شاخص Google اساساً در حال بروزرسانی نورد است و به محتوای جدید پاسخ می دهد و از آن استفاده می شود ، و SERP ها در واکنش به تغییرات ، از جمله روند کاربر که در آن چیزی اتفاق می افتد یا فصلی است ، دوباره رتبه بندی می شود (جایی است که الگوریتم طراوت شروع می شود).

ایجاد تغییر در یک سایت کوچک که ترافیک زیادی ندارد ، کار ساده ای است. ایجاد تغییر در یک وب سایت مسئول معیشت ده ها ، نمرات یا حتی صدها نفر یک چیز ترسناک است. بنابراین ، وقتی صحبت از آزمایش می شود ، شما واقعاً باید مزایای آن را در برابر این احتمال که تغییر ممکن است یک زنجیره فاجعه بار از وقایع ایجاد کند ، متعادل کنید.

نظارت بر اثر سئو

مولر و اسپلیت بعد در مورد آماده شدن برای نظارت بر تغییرات صحبت کردند.

مولر جواب خود را ادامه داد:

وی گفت: “امتحان کردن کارها بسیار آسان است ، بگذارید چند هفته بنشیند ، ببینید چه اتفاقی می افتد و نوع مانیتور برای دیدن این است که شما می خواهید انجام دهید. در آن مرحله ، وقتی در مورد نظارت صحبت می کنیم ، احتمالاً باید اطمینان حاصل کنید که چیزهای مختلفی را نصب کرده اید تا واقعاً ببینید که چه اتفاقی می افتد.

شاید کنسول جستجو را برای وب سایت خود تنظیم کنید تا جستجوهایی را که افراد انجام می دهند مشاهده کنید. و البته ، به نوعی برای اندازه گیری هدف مورد نظر شما ، که می تواند چیزی باشد که شاید در آنالیز باشد یا شاید وجود داشته باشد ، من نمی دانم ، روشی دیگر که اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید ، اگر شما یک فروشگاه فیزیکی دارید ، مانند افرادی که بعد از دیدن وب سایت من به کار من می آیند ، ردیابی می کنید ، زیرا این کار خوب است ، زیرا هیچ راهی برای درک وجود ندارد ، حتی نمی دانید که آیا شما نمی دانید که آیا در مورد مسیر درست نیستید یا به درستی می شناسید.

چیزی که مولر به آن اشاره نکرد ، تأثیر رفتار کاربر در یک صفحه وب است. آیا محتوای به روز شده باعث می شود افراد کمتر پیمایش کنند؟ آیا باعث می شود آنها روی چیز اشتباهی کلیک کنند؟ آیا افراد در قسمت خاصی از صفحه وب گزاف گویی می کنند؟

این نوع داده ای است که Google Analytics ارائه نمی دهد زیرا این چیزی نیست که برای آن باشد. اما می توانید آن داده ها را با یک حساب وضوح رایگان Microsoft دریافت کنید. وضوح یک برنامه SaaS Analytics رفتار کاربر است. این به شما نشان می دهد که کاربران (ناشناس) در یک صفحه قرار دارند و چه کاری انجام می دهند. این یک پنجره باورنکردنی در مورد اثربخشی صفحه وب است.

مارتین اسپلیت پاسخ داد:

“بله ، این درست است. خوب ، بنابراین من به روشی برای اندازه گیری تأثیر تغییرات خود نیاز دارم. نمی دانم ، اگر نسخه وب سایت جدیدی تهیه کنم و متون مختلف و تصاویر مختلف را داشته باشم و همه چیز متفاوت است ، آیا بلافاصله می بینم که در کنسول جستجو تغییر می کند یا این کار مدتی طول می کشد؟”

مولر پاسخ داد كه مدت زمان لازم برای تغییر در کنسول جستجو بستگی به این دارد كه سایت چقدر بزرگ است و مقیاس تغییرات.

مولر به اشتراک گذاشت:

“… اگر شما در مورد چیزی مانند صفحه اصلی صحبت می کنید ، شاید یک یا دو صفحه دیگر ، پس احتمالاً طی یک یا دو هفته ، باید آن را در جستجو منعکس کنید. در ابتدا می توانید خود را جستجو کنید.

جستجوی خودتان ممنوع نیست. این طور نیست که چیزی به اشتباه یا هر چیز دیگری پیش برود. جستجوی سایت خود و دیدن ، هر تغییری که ایجاد کرده اید ، منعکس شده است. مواردی از این دست ، اگر عنوان را تغییر دهید تا اطلاعات بیشتری را در بر بگیرید ، اگر این انتخاب شود یا نه ، می توانید به سرعت مشاهده کنید. “

وقتی تغییرات وب سایت اشتباه می شود

مارتین بعدی در مورد آنچه قبلاً به آن اشاره کردم صحبت می کند: وقتی یک تغییر اشتباه پیش می رود. او بین تغییر فنی و تغییرات برای کاربران تمایز قائل می شود. یک تغییر فنی را می توان در یک سایت مرحله بندی آزمایش کرد ، که یک نسخه ماسه ای از وب سایت است که موتورهای جستجو یا کاربران نمی بینند. این در واقع یک کار بسیار خوب است که باید قبل از به روزرسانی افزونه های وردپرس یا انجام کاری بزرگ مانند مبادله کردن الگوی انجام دهید. یک سایت مرحله بندی شما را قادر می سازد تغییرات فنی را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد. دادن خزیدن به سایت مرحله ای با فریاد زدن برای بررسی پیوندهای شکسته یا سایر موارد نادرست ایده خوبی است.

مولر گفت که تغییرات برای سئو را نمی توان در یک سایت مرحله ای آزمایش کرد ، به این معنی که هرگونه تغییراتی ایجاد می شود ، شما باید برای عواقب آماده شوید.

از حدود 24 دقیقه علامت به جستجوی رکورد گوش دهید:

https://www.youtube.com/watch؟v=bkdymfypvl8

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Luis Molinero



منبع

مطالب مرتبط