Google یادآوری می کند که برچسب های Hreflang نکات هستند ، نه دستورالعمل
یک مبادله اخیر بین نیل مک کارتی حرفه ای سئو و جان مولر ، مدافع جستجوی گوگل ، برجسته شده است که چگونه Google با برچسب های Hreflang رفتار می کند.
مک کارتی صفحات را که برای کاربران فرانسوی بلژیکی (FRE) در فرانسه ظاهر شد ، مشاهده کرد. مولر توضیح داد که Hreflang یک پیشنهاد است ، نه یک ضمانت.
در اینجا آنچه این تعامل در مورد Hreflang ، برچسب های متعارف و سئو بین المللی به ما نشان می دهد.
صفحات فرانسوی-بلژیایی در نتایج جستجوی فرانسه
مک کارتی متوجه شد که صفحات برچسب زده شده برای مخاطبان فرانسوی و بلژیک در جستجوهای انجام شده از فرانسه ظاهر می شوند.
در یک تصویر به اشتراک گذاشته شده در Bluesky ، Google نتیجه را بیان کرد:
- شامل اصطلاحات جستجو است
- به زبان فرانسه است
- “با این جستجو منسجم به نظر می رسد ، حتی اگر معمولاً در جستجوهای خارج از فرانسه ظاهر شود”
مک کارتی پرسید که آیا گوگل دستورالعمل های Hreflang خود را نادیده گرفته است یا خیر.
آنچه Google در مورد Hreflang می گوید
مولر پاسخ داد:
“Hreflang نمایه سازی را تضمین نمی کند ، بنابراین فقط می تواند این باشد که همه تغییرات نمایه نمی شوند.
در پیگیری ، وی افزود:
“من گمان می کنم این یک مورد” همان زبان “است که در آن سیستم های ما فقط سعی می کنند چیزهایی را برای سایت ها ساده کنند. غالباً Hreflang هنوز URL را تعویض می کند ، اما گزارش در URL متعارف خواهد بود.”
غذای اصلی
Hreflang یک اشاره است ، نه یک دستور
Google از Hreflang به عنوان پیشنهادی استفاده می کند که URL منطقه ای برای نمایش برای آن استفاده می کند. لازم نیست که هر نسخه به طور جداگانه ایندکس شود یا نشان داده شود.
برچسب های متعارف می توانند تغییرات را نادیده بگیرند
هنگامی که دو صفحه تقریباً یکسان هستند ، ممکن است Google یکی را به عنوان URL متعارف انتخاب کند. سپس این URL تمام نمایه سازی و گزارش را دریافت می کند.
ساده سازی “همان زبان”
اگر دو صفحه به یک زبان یکسان بپردازند ، سیستم های Google ممکن است آنها را گروه بندی کنند. حتی اگر Hreflang نوع صحیحی را برای کاربران ارائه دهد ، معیارها اغلب در نسخه متعارف تلفیق می شوند.
این برای تیم های بین المللی سئو چیست
عناصر منحصر به فرد را به هر صفحه منطقه اضافه کنید. هرچه محتوا متمایز تر باشد ، Google کمتر احتمال دارد که آن را تحت یک URL متعارف قرار دهد.
در کنسول جستجوی Google ، تأیید کنید که URL به صورت متعارف نشان داده شده است. فرض نکنید که برچسب های Hreflang به تنهایی داده های عملکرد جداگانه ای ایجاد می کنند.
برای جستجوی کشورهای مختلف از VPN یا ابزار تست مبتنی بر مکان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که Google صفحات صحیح را برای مخاطبان مورد نظر نشان می دهد.
مستندات رسمی Google را در هدر Hreflang ، Sitemaps و HTTP بررسی کنید. به یاد داشته باشید که سیگنال های Hreflang نکاتی هستند که در کنار یک ساختار سایت جامد بهترین کار را دارند.
مراحل بعدی برای بازاریابان
سئو بین المللی می تواند پیچیده باشد ، اما استراتژی های واضح به شما کمک می کند:
- تنظیمات Hreflang خود را حسابرسی کنید: برچسب نحو ، نقشه سایت های XML و تنظیمات هدر HTTP را بررسی کنید.
- بررسی شباهت صفحه: اطمینان حاصل کنید که هر نسخه از منطقه یک نیاز به یک نیاز کاربر منحصر به فرد است.
- نظارت مداوم: هشدارهایی را برای الگوهای ترافیکی غیر منتظره یا افت عملکرد منطقه ای تنظیم کنید.
تیم های SEO می توانند با درک محدودیت های Hreflang و رویکرد Google به برچسب های متعارف ، اهداف واقع بینانه را تعیین کرده و استراتژی های بین المللی خود را تنظیم کنند. آزمایش منظم ، محلی سازی دقیق و نظارت هوشیار ، کمپین های منطقه ای را در مسیر خود قرار می دهد.
تصویر برجسته: رومی سامبورسکی/شاتترستاک