Google AIO در حال رتبه‌بندی بیشتر سایت‌های خاص است


داده‌های جدید BrightEdge تغییرات قابل‌توجهی را در Google AI Overviews، اولویت‌بندی سایت‌های موضوعی خاص و تمرکز قوی‌تر بر تجارت الکترونیک پیش از فصل خرید آخر سال نشان می‌دهد.

به روز رسانی هسته گوگل و AIO

یک بینش جالب از داده ها این است که همپوشانی بیشتری بین AIO و نتایج جستجوی ارگانیک گوگل وجود دارد، که توافق بیشتری بین این دو نتیجه وجود دارد. آیا AIO منعکس کننده نتایج جستجوی ارگانیک است یا نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر با AIO هماهنگ است؟

نتایج جستجوی ارگانیک خود پس از به‌روزرسانی الگوریتم اصلی آگوست 2024 تغییر کردند و AIO نیز تغییر کرد. داده های BrightEdge شواهدی از چگونگی تغییر نتایج جستجوی ارگانیک گوگل ارائه می دهد.

داده های BrightEdge نشان می دهد:

  • همپوشانی URL های ذکر شده در مرورهای هوش مصنوعی با آن هایی که در 100 رتبه برتر قرار دارند، پس از به روز رسانی از 37 درصد به 41 درصد افزایش یافته است.
  • این به دنبال به‌روزرسانی اصلی 15 آگوست گوگل است.
  • این تغییر نشان می‌دهد که مرورهای هوش مصنوعی نتایج ارگانیک را بیشتر از قبل اولویت می‌دهند و از نتایج رتبه‌های پایین‌تر برای ایجاد پاسخ‌های جامع خارج می‌شوند.

داده های BrightEdge نشان می دهد که AIO برای پاسخ های دقیق تر، صفحات وب با رتبه پایین تر را رتبه بندی می کند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که هم AIO و هم نتایج جستجوی ارگانیک تغییر کردند و این می‌تواند معیار رتبه‌بندی به روشی مشابه برای AIO و Organic تغییر کند، که الگوریتم‌های هر دو کار مشابهی انجام می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های مهم آخرین به‌روزرسانی این است که کمتر سایت‌های برندهای بزرگ را نشان می‌دهد و بیشتر سایت‌های طاقچه مستقل را نشان می‌دهد. داده‌های BrightEdge نشان می‌دهد که AIO همچنین وب‌سایت‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که دقیق‌تر درباره یک موضوع هستند.

به خواندن ادامه دهید زیرا اطلاعات بیشتری در مورد آن در داده های BrightEdge وجود دارد که می تواند بینش هایی را در مورد آنچه در SERP های ارگانیک می گذرد ارائه دهد.

مجموعه داده BrightEdge

تحقیقات با استفاده از BrightEdge Data Cube X، یک پلت فرم SEO و عملکرد محتوا برای تحقیق در صنایع انجام شد. |

Data Cube X تسهیل می کند:

  • تحقیق جامع کلمات کلیدی
  • تحلیل رقابتی:
  • محتوای خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی و تحقیقات کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل نوسانات ترافیک

بررسی های اجمالی هوش مصنوعی بدون ورود به سیستم

گوگل مروری بر هوش مصنوعی (AIO) را برای کاربرانی که وارد حساب‌های گوگل نشده‌اند ارائه کرده است و مخاطبان AIO را به تعداد بیشتری از افراد افزایش می‌دهد. اما در همه صنایع نشان داده نمی شود. داده ها نشان می دهد که ادغام AIO متفاوت است.

در زمینه کاربرانی که وارد نشده‌اند، نتایج جستجوی تجارت الکترونیک برای کاربرانی که وارد سیستم نشده‌اند که در AIO حذف شده‌اند، ۹۰ درصد کمتر از کاربرانی است که وارد سیستم شده‌اند.

کاربرانی که وارد نشده‌اند، AIO را در موضوعات زیر ندیده‌اند:

  • تحصیلات: 21 درصد کاهش نسبی
  • فناوری B2B: 17 درصد کاهش نسبی
  • بهداشت و درمان: 16 درصد کاهش نسبی

اگرچه کاهشی در AIO نشان داده شده به کاربرانی که وارد سیستم نشده‌اند برای پرس و جوهای تجارت الکترونیک نشان داده شده است، در مقایسه با کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند، شبکه‌های محصولی که به این کاربران نشان داده می‌شوند، افزایش یافته است. BrightEdge حدس می‌زند که گوگل بهتر می‌تواند کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند را هدف قرار دهد و بنابراین شبکه‌های محصولات را بر مبنای دقیق‌تری به آنها نشان می‌دهد تا کاربرانی که وارد سیستم نشده‌اند.

مقایسه محصولات بیشتر

داده های BrightEdge نشان می دهد که Google AIO مقایسه و تصاویر بصری بیشتری را نشان می دهد.

داده های آنها نشان می دهد:

  • در ماه آگوست، چرخ فلک های محصول برای درخواست های مربوط به پوشاک 172 درصد افزایش یافت.
  • استفاده از لیست های نامرتب در صنایع 42 درصد افزایش یافت.

این تنظیمات با سازماندهی ویژگی ها و مشخصات پیچیده محصول برای تصمیم گیری آسان تر، مرورهای هوش مصنوعی را کاربرپسندتر می کند.

همه این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بین محصولات از نظر ظاهر و همچنین قیمت مقایسه کنند. نکته مهم از این داده ها این است که ممکن است نمایش تصاویر اصلی محصول (در صورت امکان) و اطمینان از کیفیت بالای تصاویر نشان داده شده و به کاربران امکان درک درستی از محصول را افزایش دهد.

داده ها همیشه مهم هستند و این یک راه خوب برای متمایز کردن فهرست محصول یا بررسی محصول از رقبا است. هر اطلاعاتی که باعث بهبود تصمیم گیری مصرف کننده شود، ارزشمند است.

یک مثال خوب برای لباس هایی است که نشان دادن اندازه کوچک، متوسط ​​یا بزرگ آن کافی نیست. اندازه ها از سازنده ای به سازنده دیگر و حتی در محصولات خود یک برند ناسازگار است. بنابراین، برای لباس، اضافه کردن اطلاعات مقایسه ای در مورد اندازه های واقعی در یک خط محصول از نظر اینچ یا اندازه گیری متریک ممکن است مفید باشد تا مصرف کننده بتواند انتخاب بهتری داشته باشد.

مقایسه بین محصولات، به ویژه در چارچوب بررسی محصول، مهم است. یکی از بهترین روش‌های بررسی محصول (و شاید یک عامل رتبه‌بندی) که توسط Google توصیه می‌شود، مقایسه محصول در حال بررسی است. توصیه بهترین شیوه‌های بررسی محصول Google این است که ناشران یک محصول را با محصول دیگری مقایسه کنند تا کاربران احتمالاً بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.

گوگل توصیه می کند:

  • “موارد قابل مقایسه را پوشش دهید، یا توضیح دهید که ممکن است برای استفاده یا شرایط خاص بهترین باشد.”

به گفته BrightEdge:

با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، گوگل نتایج جستجوی AIO را برای تمرکز بر محتوای مقایسه ای اصلاح می کند که در ماه آگوست 12 درصد افزایش یافت. AIO ها چرخ فلک های محصول را با تصاویر جذاب در اولویت قرار دادند که 172 درصد افزایش یافت. لیست های نامرتب (لیست مواردی که به هم مرتبط هستند اما بدون ترتیب خاصی، مانند جستجوهای کلی برای «چکمه های زمستانی» یا «قاب های آیفون») نیز 42 درصد افزایش یافته است.

رتبه بندی Google AIO دقیق تر است

یک نکته داده‌ای که همه بازاریابان جستجو باید از آن آگاه باشند این است که Google محتوای دقیق‌تری را در AIO رتبه‌بندی می‌کند، به گونه‌ای که ممکن است بر آنچه در الگوریتم‌های جستجوی ارگانیک می‌گذرد منعکس کند.

BrightEdge کشف کرد که سایت های عمومی کاهش زیادی در رتبه بندی داشتند در حالی که سایت های متخصص افزایش داشتند. مردم دوست دارند در مورد “سایت های معتبر” صحبت کنند و چیزی که معمولا به آن اشاره می کنند “برندهای بزرگ” با پول و دسترسی زیاد است. اما این اقتدار نیست، فقط یک نام تجاری بزرگ با دسترسی است.

به عنوان مثال، اکثر مردم سازمان های خبری را به عنوان سایت های معتبر در نظر می گیرند. اما برای اطلاعات سئو، ژورنال موتورهای جستجو یا سایت های بزرگی مانند نیویورک تایمز یا فاکس نیوز به چه کسی مراجعه می کنید؟ آنچه که داده‌های BrightEdge نشان می‌دهد این است که AIO در حال بررسی مشابهی از نوع سایت‌هایی است که در یک موضوع خاص دارای اعتبار هستند و سپس آن سایت‌ها را به جای یک سایت با نام تجاری بزرگ نشان می‌دهد.

سوال واضح این است که آیا این ارتباطی با آخرین به روز رسانی اصلی گوگل در ماه آگوست دارد؟ یکی از اهداف آخرین آپدیت گوگل نمایش بیشتر سایت های مستقل است. اگر روندهای AIO تا حد معینی منعکس کننده نتایج جستجوی ارگانیک است، پس شاید آنچه الگوریتم های گوگل انجام می دهند شناسایی سایت هایی است که در یک موضوع معتبر هستند و آن سایت ها را به جای یک سایت با نام تجاری بزرگ به طور کلی نشان می دهد.

داده های BrightEdge نشان می دهد که رتبه بندی AIO سایت های بررسی فناوری عمومی کاهش یافته است. TechRadar.com با 47.3 افت و TomsGuide.com 16.4 درصد کاهش یافت. این روند همچنین در جستارهای مرتبط با سلامتی مشاهده شد که در آن انواع سایت هایی که AIO نقل قول می کند نیز دقیق تر شدند.

AIO سایت‌ها و وبلاگ‌های کمتری را با تمرکز بر مصرف‌کننده نشان داد و شروع به نمایش سایت‌های بیشتری کرد که دقیقاً در مورد سلامتی هستند. داده‌های BrightEdge نشان داد که اخبار مصرف‌کننده و سایت‌های عمومی مانند VerywellHealth.com 77.9 درصد کاهش در مواجهه با AIO را تجربه کردند و EverydayHealth.com عملاً با کاهش 95.6 درصدی از AIO خارج شد.

سایت‌هایی مانند MayoClinic.org افزایش 32.4 درصدی را تجربه کردند و استناد به AIO وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تا +83.2 درصد افزایش یافت. این فقط یک گرایش دور از سایت های خبری مصرف کننده و عمومی نیست، بلکه گرایشی به سمت رتبه بندی دقیق تر محتوای تخصصی و معتبر است.

BrightEdge اشاره کرد که سایت‌های متمرکز زیر افزایش‌هایی را تجربه کردند:

  • Spine-Health.com + 266.7٪
  • Arthritis.org +89.5٪
  • گزارش BrightEdge نشان می دهد:

“این نشان دهنده فشار گوگل به سمت محتوای دقیق تر و واقعی تر در مرورهای هوش مصنوعی است.”

AIO و SERP های ارگانیک

گوگل به طور قابل توجهی استفاده از چرخ فلک های محصول را برای پرس و جوهای مربوط به پوشاک افزایش داده است که نشان دهنده افزایش 172 درصدی است. این چرخ و فلک ها و شبکه ها امکان مقایسه آسان تر محصولات را بر اساس تصاویر، قیمت و ویژگی ها فراهم می کنند.

مرورهای هوش مصنوعی و نتایج جستجوی ارگانیک گوگل همپوشانی بیشتری نسبت به قبل دارند. دلیل آن ممکن است منعکس کننده تغییری در اولویت بندی پاسخ های دقیق تر از سایت هایی باشد که برای موضوعات خاص معتبر هستند. سایت‌های طاقچه در بررسی‌های اجمالی ارگانیک و هوش مصنوعی برجسته شده‌اند، در حالی که سایت‌های عمومی‌تر بزرگ‌تر دید خود را از دست داده‌اند. مرورهای هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل هستند، اما تغییرات ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار معینی توافق بین آنچه در SERPs و AIO وجود دارد وجود دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد AI Overviews را در BrightEdge بخوانید

تصویر برجسته توسط Shutterstock/BobNoah



منبع

مطالب مرتبط