Google on Alt Text SEO & Accessibility


جان مولر و لیزی ساسمن از گوگل درباره ایجاد متن جایگزین تصویری که برای کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند خوب است بحث می‌کنند و به طور مختصر به این موضوع می‌پردازند که در مورد تصاویر تزئینی چه باید کرد و چگونه نوشتن متن جایگزین که تعادل بین SEO و دسترسی را پیدا می‌کند دشوار است.

متن جایگزین برای دسترسی و سئو است؟

با توجه به کنسرسیوم وب جهانی (که معمولاً به عنوان W3C شناخته می شود)، نهاد رسمی استانداردهای HTML، هدف از متن جایگزین تصویر این است که تصاویر را برای بازدیدکنندگان سایتی که نمی توانند محتوای تصویر را مشاهده کنند و از صفحه خوان ها استفاده می کنند قابل درک کند.

متن جایگزین همچنین به کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا هدف تصویر را درک کنند یا از متن موجود در تصویر آگاه شوند.

W3C همچنین می گوید که متن جایگزین یک هدف SEO نیز دارد.

راهنما بیان می کند:

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما آن‌طور که شایسته است ایندکس شود، از ویژگی alt استفاده کنید تا مطمئن شوید که بخش‌های مهمی از صفحات شما را از دست نخواهند داد.»

هدف از متن جایگزین را می توان گفت که تصاویر قابل فهم و قابل دسترس برای کسانی است که نمی توانند تصویر را ببینند، که شامل ربات های موتورهای جستجو نیز می شود.

برای درست کردن متن جایگزین نیاز به تفکر شگفت انگیزی است. W3C یک آموزش متن جایگزین برای هفت نوع مختلف زمینه تصویر منتشر کرد.

نگو که یک تصویر یک تصویر است

در حالی که سئو ممکن است مستلزم این باشد که متن جایگزین یک اسکرین شات بگوید که تصویر یک اسکرین شات است، برای اهداف دسترسی، زائد در نظر گرفته می شود (و نوشتن اینکه یک تصویر یک تصویر است، آزاردهنده است).

لیز ساسمن و جان مولر در مورد رسیدگی به این مشکل صحبت می کنند:

بنابراین یکی از بهترین روش ها این است که هر تصویر را با اسکرین شات شروع نکنید، یک اسکرین شات از آن، زیرا در این صورت، فقط تکراری می شود.

ما قبلاً می دانیم که این یک تصویر است. نیازی نیست بگویید “این یک تصویر است” و سپس آن چیز.

فقط با هر توضیحی که باشد راه اندازی کنید. و همچنین لزوماً لازم نیست که یک جمله کامل باشد، فکر می کنم.

جان مولر: بله.

لیزی ساسمن: این می تواند فقط یک عبارت توصیفی باشد. فکر می کنم نیازی به فکر کامل نیست.»

متعادل کردن نیازهای سئو با قابلیت دسترسی

جان مولر موضوع تنش بین شیوه سنتی سئو با توجه به متن جایگزین تصویر و الزامات دسترسی را معرفی می کند.

مولر ادامه داد:

«جان مولر: بله، بله. به نظر من این خیلی منطقی است.

منظورم این است که بخش دشوار احتمالاً ایجاد تعادل بین دو طرف است. نوع جنبه دسترسی. آنچه مردم از متن جایگزین برای دسترسی می خواهند.

و سپس جنبه سئو که در آن شما کارهایی مانند … به طور سنتی انجام می دهید که ممکن است کمی متفاوت باشند.

به عنوان مثال، یک دسته از مترادف ها را فهرست می کنید.

مانند، “اوه، این یک ساحل در اقیانوس با امواج است.”

و این همان چیزهایی است که گاهی اوقات انجام آن در متن جایگزین به دلایل سئو منطقی است، اما احتمالاً به دلایل دسترسی نیست.

و یافتن این تعادل چیزی است که گاهی اوقات کمی مشکل است.

بنابراین خوب است که مراقب آن باشید.»

بهتر از هیچ است

یک نکته مهم در مورد متن جایگزین تصویر این است که خالی گذاشتن قسمت متن جایگزین عملی بد است.

یکی از دلایلی که این عمل ضعیف است این است که صفحه خوان ها ممکن است شروع به خواندن نام فایل های تصویری کنند که یک تجربه منفی برای کاربر است.

دلیل دیگر این است که بازدیدکنندگانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند از دریافت اطلاعات مهمی که ممکن است در برخی از تصاویر باشد محروم می‌کند.

سپس ملاحظات SEO با توجه به متن جایگزین و ایندکس شدن درست تصاویر و یافتن تصاویر در جستجو وجود دارد.

جان مولر توصیه می کند چیزی را به متن جایگزین اضافه کنید زیرا چیزی بهتر از هیچ است.

او پیشنهاد کرد:

جان مولر: اما اگر فقط برای اولین بار متن جایگزین اضافه می کنید، گاهی اوقات، حتی هر متن جایگزین بهتر از هیچ است.

لیزی ساسمن: مثل هیچی.

حداقل با چیزی شروع کنید، اما پس از آن، چه کاری می توانید انجام دهید تا حتی در کنار آن پیشرفت کنید.”

متن جایگزین و تصاویر تزئینی

لیزی ساسمن در ادامه در مورد اینکه در مورد تصاویر تزئینی چه باید کرد صحبت کرد.

اولین مشکل تمایز بین این است که آیا یک تصویر واقعاً تزئینی است یا مفهومی است و به معنای محتوا کمک می کند، در این صورت، چالش این است که چگونه می توان یک تصویر مفهومی را به اشتراک گذاشت.

لیزی نظر داد:

و این قطعاً چیزی است که… فکر می‌کنم من با بیشتر مشکل دارم، مانند هر چه بیشتر وارد تصاویر تزئینی شوید یا چیزهایی که اینطور نیستند…

من نمی دانم … نتیجه جستجو بسیار ساده است.

اما هنگامی که به مواردی مانند “اوه، این یک مفهوم است” یا مانند “تزیینی است” وارد می شود، بنابراین نمی شود…

بعضی جاها می گویند، “اوه، لازم نیست متن جایگزین را در یک تصویر تزئینی قرار دهید.”

مثلاً اگر صرفاً برای زیبایی شناسی وجود دارد، بهتر است فقط متن جایگزین را خالی بگذارید.

اما از طرف دیگر، چرا باید آن را آنجا قرار می دادم؟ دلیلی برای گذاشتن آن وجود داشت.

بنابراین آیا نباید چیزی داشته باشیم که این شکاف را برای تجربه کسی که تصویر را نمی بیند پر کند؟

آیا نباید چیزی جایگزین داشته باشیم؟ در خدمت هدفی بود.

ما آن را به دلیلی در آنجا قرار دادیم، مثلاً فکر می‌کنم تجربه جایگزینی برای انتقال آن اطلاعات چیست؟

بنابراین برای مانند Googlebot، مانند انجام کارها.

گاهی اوقات ما اینها را داریم که حدس می‌زنم چه چیزی به عنوان یک تصویر تزئینی طبقه‌بندی می‌شود.

جایی که انگار ربات گوگل در حال کاوش در وب است، یا چیز دیگری.

یا مثل اینکه نوعی ایده را منتقل می کند، و آیا متن جایگزین باید روی ایده تمرکز کند؟ یا مانند “اوه، این Googlebot با چند دوست است.”

یا گوگل ربات است… مانند قرار دادن هرزنامه در رایانه و سپس خوشحالی در پایان.

مانند توصیف آنچه در آنجا اتفاق می افتد، به طوری که شما هنوز هم به نوعی ایده آنچه قرار بود وجود داشته باشد را دریافت کنید، حدس می زنم یکی از چیزهایی است که… بله، من را گیج می کند.

جان مولر: بله. منظورم از دیدگاه شخصی، من قطعا متن جایگزین را به این نوع تصاویر اضافه می کنم، زیرا آنها به نوعی منحصر به فرد و خاص هستند.

این … نمی دانم … پس زمینه گل یا چیزی شبیه به آن نیست.

این در واقع چیزی است که مردم زمان زیادی را صرف ایجاد آن تصویر می کنند.

و همچنین چیزی است که افراد ممکن است بخواهند در نتایج جستجو پیدا کنند.

بنابراین اگر در جستجوی Googlebot هستید، مثل اینکه ما زمان زیادی را صرف ساختن همه این تصاویر می کنیم، خوب است که بتوانیم آنها را نیز پیدا کنیم.”

W3C یک صفحه کامل از اسناد را در مورد نحوه استفاده از متن جایگزین برای تصاویر تزئینی منتشر کرده است.

این توصیه رسمی W3C است:

«تصاویر تزئینی اطلاعاتی را به محتوای یک صفحه اضافه نمی کنند.

به عنوان مثال، اطلاعات ارائه شده توسط تصویر ممکن است قبلاً با استفاده از متن مجاور داده شده باشد، یا ممکن است تصویر برای جذابیت بصری وب سایت درج شود.

در این موارد، باید یک متن alt پوچ (خالی) ارائه شود (alt=””) تا بتوان آنها را توسط فناوری های کمکی مانند صفحه خوان نادیده گرفت.

مقادیر متنی برای این نوع تصاویر، به هم ریختگی شنیداری را به خروجی صفحه خوان اضافه می کند یا اگر موضوع با متن مجاور متفاوت باشد، می تواند حواس کاربران را پرت کند.

W3C همچنین چهار راه برای شناسایی تصاویر تزئینی پیشنهاد می کند.

چهار تست برای اینکه آیا یک تصویر تزئینی است یا خیر:

  1. تصویر برای استایل دادن به سند استفاده می شود (ظاهر و احساس)
  2. اگر تصویری است که مکمل متن پیوند است
  3. اطلاعاتی را به محتوای متن نمی دهد
  4. تصویر با محتوای متن اطراف توصیف می شود

در نهایت این به نویسنده بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه چیزی برای متن جایگزین تصویر بهترین است.

همانطور که گوگل گفت، چیزی بهتر از هیچ است. بنابراین اگر تصویر به اطلاعات کمک نمی کند، فقط از مقدار null برای متن alt استفاده کنید که با alt=”” کدگذاری شده است.

نقل قول

این بخش از پادکست گوگل را در ساعت 15:17 دقیقه گوش دهید:

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Roman Samborskyi





منبع

مطالب مرتبط