SEO برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 باید و نباید


انتظار می رود تجارت الکترونیک با رشد پیش بینی شده نزدیک به 11 تریلیون دلار بین سال های 2021 و 2025، حتی بیشتر از پای خرده فروشی را به خود اختصاص دهد.

تعداد فزاینده‌ای از سایت‌های تجارت الکترونیک می‌خواهند یک تکه از این کیک را داشته باشند و این امر باعث می‌شود استراتژی جستجوی شما ارائه شود.

به این واقعیت اضافه کنید که هزینه های تبلیغات در حال رسیدن به قلمروی غیرقابل تحمل است، اما اغلب شاهد نتایج ضعیف هستیم، و شیوه های سئو هوشمند بیش از هر زمان دیگری ضروری می شوند.

10 مورد از سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک

در اینجا 10 مرحله برای انجام یک استراتژی سئو موفق و 10 مرحله برای اجتناب از آنها آورده شده است.

1. استراتژی کلمه کلیدی خود را دقیق تنظیم کنید

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس بهینه سازی صفحه محصول است.

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، همیشه از موضوعات متمرکز بر محصول استفاده کنید که کاربران به دنبال آن هستند. روی حجم تمرکز نکنید در عوض، به ارتباط و اینکه چه چیزی واقعاً تبدیل خواهد شد فکر کنید.

اگر داده‌هایی از کانال‌های دیگر مانند جستجوی پولی دارید، از آن در تحقیقات کلیدواژه و موضوع خود استفاده کنید و کپی آگهی با نرخ کلیک بالا (CTR) را در توضیحات متا بگنجانید.

صفحات محصول دارای هدف معاملاتی هستند، بنابراین مطمئن شوید که صفحات فرود شما برای جستجوگران آماده خرید بهینه شده است.

شخصی که به دنبال محصول خاصی مانند قلم موی سری S60l و Expression E52 است، به دلیل ماهیت دقیق جستجوی خود، به شدت نشان می دهد که آماده خرید آن است.

برداشتن گام مهم بعدی را برای آنها آسان کنید.

2. بهینه سازی عناوین و توضیحات متا

تگ های عنوان و توضیحات متا در بهینه سازی صفحه محصول بسیار مهم هستند.

اطمینان حاصل کنید که جزئیاتی مانند:

  • نام تجاری محصول، از جمله برند اختصاصی شما.
  • نام محصول.
  • شماره مدل
  • سایر اطلاعات مهم (به عنوان مثال، ابعاد).

3. علامت گذاری صفحات محصول با داده های ساختاریافته

داشتن نوع داده‌های ساخت‌یافته صحیح می‌تواند به برند شما کمک کند تا در قطعه‌های غنی ظاهر شود.

همه صفحات محصول باید دارای طرح محصول و طرح بررسی باشند که می تواند:

  • تعداد بازدیدها و کلیک‌های بیشتری را افزایش دهید.
  • CTR خود را بهبود بخشید و فروش بیشتری را افزایش دهید.

جستجوگرها برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 انجام و amp;  نباید

4. سوالات متداول واضح و مفید را اضافه کنید

محتوای با کیفیت بالا که نیازهای کاربران را برآورده می کند، کلید رتبه بندی بالا در SERP ها است.

اگر کاربران محتوای شما را مفید ندانند، نرخ پرش شما بالا خواهد بود و مشتریان ممکن است تصمیم بگیرند از شما خرید نکنند.

بیشتر صفحات دسته‌بندی و محصولات با محتوای بهینه‌سازی شده سبک هستند و بخش سؤالات متداول که با داده‌های ساختاری سؤالات متداول مشخص شده است ندارند.

در عوض، آنها تمایل دارند به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) تکیه کنند، که یک اشتباه است.

فرض کنید من در مورد یک محصول سوالی دارم و نمی خواهم با یک ربات چت صحبت کنم یا با خدمات مشتری تماس بگیرم.

اگر برند مورد نظر یک بخش پرسش‌های متداول با پاسخ به سؤالاتی که معمولاً کاربران می‌پرسند ساخته باشد، من می‌توانم به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنم و سایر مشتریان نیز همینطور.

این به نوبه خود به برند کمک می کند تا محصولات بیشتری بفروشد.

5. همیشه توضیحات محصول و متا منحصر به فرد بنویسید

من نمی توانم به شما بگویم که چند بار دیده ام که یک سایت تجارت الکترونیک از یک توضیح محصول برای همه محصولات استفاده می کند. این یک فرصت بزرگ از دست رفته است.

هر آیتم می تواند برای کلمات کلیدی مارک دار و غیر مارک رتبه بندی شود و بنابراین باید شامل توضیحات منحصر به فرد برای استفاده کامل از سئو باشد.

به مصرف کنندگان اطلاعات مفید و معنادار بدهید تا آنها را تشویق کنید تا روی فهرست شما کلیک کنند و در نتیجه ترافیک و فروش بیشتری را افزایش دهید.

جستجوگرها برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 انجام و amp;  نبایداسکرین شات از جستجو، گوگل، آگوست 2022

6. نظرات واقعی و نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید

صفحات محصول با نظرات مشتریان، افزایش نرخ تبدیل را 52.2 درصد بیشتر از همتایان بدون بررسی خود می بینند، بنابراین این باید بی فکر باشد.

توصیفات واقعی از مشتریانی که محصول شما را امتحان کرده‌اند، به مشتریانی که در بازار سعی می‌کنند بفهمند از شما خرید کنند یا نه، بسیار صحبت می‌کنند.

به همین دلیل بسیار مهم است که به مشتریان اجازه دهید تجربیات خود را با محصولات شما و اینکه چگونه به حل مشکلات کمک کرده اند به اشتراک بگذارند.

اما مزایای دیگری نیز وجود دارد.

بررسی ها به ایجاد اعتماد کمک می کند – به خصوص اگر تأییدی از یک سلبریتی با دقت بررسی شده یا تأثیرگذار مشهور داشته باشید.

آنها همچنین محتوای تازه و منحصربه‌فردی را که گوگل می‌خواهد ارائه می‌کنند. فقط مطمئن شوید که آنها را با طرح بررسی علامت گذاری کنید.

نظرات واقعی و نظرات مشتریان را به اشتراک بگذاریدتصویر از zoya.com، آگوست 2022

7. صفحات فرود را برای یافتن بهترین ها آزمایش کنید

ابزارهایی مانند Optimizely و Google Optimize روشی بصری برای آزمایش حتی کوچکترین تغییرات در صفحات محصول ارائه می‌کنند، که باید کاملاً برای تعیین پیکربندی ایده‌آل انجام دهید.

برای مثال، تغییر مکان فراخوان برای اقدام، می‌تواند منجر به تبدیل بیشتر شود.

گزینه های طرح بندی صفحه خود را آزمایش کنید تا ببینید چگونه می توانند بهترین فروش را پشتیبانی کنند.

8. از ویدئو و تصویر با کیفیت بالا استفاده کنید

یکی از معایب خرید آنلاین این است که نمی توانید محصول مورد نظر خود را به صورت فیزیکی لمس یا آزمایش کنید.

تصاویر و ویدیوهای باکیفیت می توانند با ارائه اطلاعاتی که به کاربران نهایی نیاز دارند تا در خرید خود احساس اطمینان کنند، این شکاف را پر کنند.

اخیراً جستجوی من برای دریل شارژی من را به سایت Home Depot هدایت کرد. سایت این شرکت برای این اصطلاح رتبه بسیار بالایی دارد و صفحه فرود آن پر از محتوای قدرتمند است که شامل موارد زیر است:

  • ویدئوهایی که به سوالات رایج پاسخ می دهند.
  • پرسش و پاسخ با سایر مشتریان
  • تصاویری از آنچه یک کیت خاص شامل می شود.

این یک تجربه کاربری عالی بود زیرا می‌خواستم بدانم چند باتری همراه مته وجود دارد و آیا همراه با کیسه است یا خیر.

از فیلم و تصویر با کیفیت بالا استفاده کنیداسکرین شات از homedepot.com، آگوست 2022

9. زمان بارگذاری صفحه را به حداقل برسانید

صفحات محصول شما باید برای موبایل بهینه شده باشند. بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان جستجوهای آنلاین خود را از این طریق انجام می دهند.

صفحات وب با بارگذاری سریع محتوای شما را سریعتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار می دهند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.

این به نوبه خود به افزایش فروش، درآمد و صفحات در هر جلسه کمک می کند. به علاوه، به شما اجازه می دهد تا در رقابت پیش بروید.

همچنین نرخ پرش شما را کاهش می دهد.

سه ثانیه یا کمتر هدف بگیرید.

10. صفحات محصول خود را برای مسائل فنی بررسی کنید

صفحات محصول اغلب ممکن است به دلیل URL های وجهی کپی شوند، که می تواند باعث دردسرهای زیادی برای سئو شود، مانند:

  • محتوای تکراری
  • بودجه خزیدن به هدر رفته است.
  • تقسیم سهام لینک.

برای جلوگیری از این مشکلات، صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید در صورت وجود کدام عناصر فنی و محتوایی باید بهینه شوند.

مشکلاتی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

10 نکته از سئوی صفحه محصول تجارت الکترونیک

1. از توضیحات محصول از وب سایت سازنده استفاده نکنید

این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در بهینه سازی صفحات محصول می بینم.

بسیاری از توضیحات سازنده قانع کننده نیستند، فاقد تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری هستند – و برای جستجو بهینه سازی نشده اند.

ارزش این را دارد که برای نوشتن توضیحات آموزنده و جذاب تر وقت بگذارید. اطلاعات دقیق تر، بهتر است. این ممکن است به خوبی تفاوت بین پیدا شدن و نامرئی بودن باشد.

همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای تکراری نمی خواهید، که به تلاش های سئوی شما آسیب می زند.

2. هنگامی که پیک گذشته است، صفحات فصلی خود را نکشید

این یک اشتباه رایج است که می بینم مارک ها مرتکب می شوند.

در حالی که ممکن است حذف صفحات فصلی پس از دوره اوج معقول به نظر برسد، انجام این کار هر ساله شما را با همان نبرد سخت روبرو می کند، یک بار دیگر تلاش می کنید تا اعتباری را که سایت شما برای رتبه بندی در شرایط فصلی نیاز دارد، به دست آورید.

و زمانی که هر سال این کار را انجام دهید، احتمالاً خیلی دیر خواهد شد.

اگر صفحه محصول فصلی دارید که رتبه بندی، ترافیک و فروش را در طول زمان ایجاد کرده است، آن را حذف نکنید.

آمازون یک مثال عالی از نحوه انجام این کار به خوبی است. آنها یک URL اختصاصی جمعه سیاه دارند که فقط در طول زمان قدرت پیدا می کند.

سپس آمازون می تواند با نزدیک شدن به اوج فصل جمعه سیاه، صفحه را به روز کند.

3. از بهینه سازی خودکار استفاده نکنید

صفحات محصول پرجمعیت پویا با نام محصول به عنوان برچسب عنوان، به دنبال آن نام تجاری و هیچ چیز دیگر، بهترین روش نیست.

همچنین، استفاده از توضیحات خودکار و تغییر تنها چند متغیر می تواند بر CTR شما تأثیر منفی بگذارد.

در عوض، اطلاعات مهمی را در عناوینی که نمی‌توانید خودکارسازی کنید، قرار دهید. این می تواند به رتبه سایت شما برای کلمات کلیدی هدفمند کمک کند.

تمام عناوین و توضیحات متا باید منحصر به فرد باشند.

4. صفحات خارج از انبار را بیرون نکشید

گاهی اوقات محصولات از بین می روند، به خصوص زمانی که زنجیره تامین تحت فشار است.

اما اگر محصول به طور موقت در دسترس نیست، باید URL را زنده نگه دارید، به خصوص اگر صفحه دارای رتبه بندی و ترافیک باشد.

همانطور که در مورد صفحات فصلی، این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد.

در واقع، یک استراتژی سودآورتر این است که این صفحات را زنده نگه دارید و پیوندهایی به سایر محصولات مرتبط ارائه دهید تا زمانی که کالا به انبار بازگردد.

جستجوگرها برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 انجام و amp;  نبایدتصویر از karmaloop.com، آگوست 2022

5. از نوع اشتباه داده های ساختاریافته استفاده نکنید – یا اصلاً هیچ

داده های ساخت یافته (یعنی بررسی ها و داده های محصول) می تواند به رتبه سایت شما در نتایج غنی کمک کند و ترافیک و فروش بیشتری را افزایش دهد. داشتن داده‌های محصول می‌تواند به رتبه‌بندی سایت شما برای ریچ اسنیپت‌ها کمک کند.

بسیاری از برندها از نوع اشتباهی از داده های ساخت یافته استفاده می کنند یا هیچ داده ساخت یافته ای را پیاده سازی نمی کنند. هر دو به رتبه سایت شما آسیب می زند.

جستجوگرها برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 انجام و amp;  نبایداسکرین شات از کنسول جستجوی گوگل، آگوست 2022

6. از فراخوان های ضعیف برای اقدام استفاده نکنید – یا آنها را به طور کامل حذف نکنید

اغلب، بسیاری از برندها دعوت به اقدام قوی (CTA) ندارند، اما CTAهای تمیز و آسان برای هر سایتی ضروری است.

به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی صفحه محصول شما افزایش درآمد و فروش است.

اگر یافتن نحوه خرید محصولات شما توسط کاربران بسیار طول می کشد، در عوض از سایت های رقبای شما بازدید می کنند. خرید از شما را برای آنها آسان و متقاعد کنید.

7. کلمات کلیدی و کلیدواژه های بدون حجم را برای مدیر عامل بهینه نکنید

اغلب، زمانی که یک مدیر عامل از یک متخصص سئو می پرسد: “چرا ما برای کلمه کلیدی XYZ رتبه بندی نمی کنیم؟” پاسخ این است که XYZ حجم جستجو ندارد.

مانند یک مشتری فکر کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و از داده ها برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر من در حال بهینه سازی برای “لگو ادویه دختران در انبار” هستم، ارزش آن را نخواهد داشت زیرا کاربران واقعاً این عبارت را جستجو نمی کنند.

به محض اینکه رتبه ای برای آن کسب کنم، به دلیل حجم کم، فروش زیادی نخواهم داشت.

8. فرصت های پیوند داخلی و بک لینک ها را از دست ندهید

پیوندها هنوز برای تجارت الکترونیک مهم هستند.

اغلب، برندها به صفحات اصلی و صفحات دسته بندی خود پیوند ایجاد می کنند اما صفحات محصول را فراموش می کنند.

اما این صفحات می توانند رتبه بندی کنند، به خصوص برای کلمات کلیدی طولانی که قصد خرید بالایی دارند و می توانند درآمد و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهند.

به همین دلیل است که همیشه باید از صفحات محصول با لینک های داخلی و حتی شبکه های اجتماعی پولی برای بهبود دید و عملکرد پشتیبانی کنید.

جستجوگرها برای صفحات محصولات تجارت الکترونیک: 20 انجام و amp;  نباید

9. قیمت اشتباهی را شارژ نکنید

نداشتن استراتژی قیمت گذاری مناسب می تواند باعث شود که مصرف کنندگان محصولات شما را نخرند و احتمالاً به برند شما اعتماد نکنند.

این امر به ویژه زمانی صادق است که قیمت محصولات با تقاضا بالا می رود، همانطور که در زمان کمبود غذای کودک تجربه کردیم.

همه ما قوانین عرضه و تقاضا را می دانیم، اما پرداخت 20 درصد بیشتر برای شیر خشک دیوانه کننده است. خوشبختانه، ایالت ها با افزایش قیمت ها مقابله می کنند.

10. بهینه سازی موبایل را فراموش نکنید

برای درک اینکه چقدر اهمیت بهینه سازی برای خرید تلفن همراه دارد، در نظر بگیرید که بیش از 60 درصد خریداران آنلاین در ایالات متحده از طریق دستگاه های تلفن همراه خرید می کنند. و بیش از یک سوم خریداران فقط تلفن همراه هستند.

نداشتن صفحه محصول سازگار با موبایل می تواند باعث شود که کاربران حتی به خرید محصولات از سایت شما فکر نکنند.

بسته بندی

با تقویت استراتژی سئوی خود، برند خود را نیز برجسته می کنید.

با دادن بهترین اطلاعات در مورد یک محصول (و به سرعت)، دلیل قانع کننده برای خرید، پاسخ به سؤالات متداول پیش بینی شده آنها، و تأیید واقعی شخص ثالث، به آنها دلایلی برای بازگشت به سایت خود ارائه می دهید.

ساخت برند یک تعهد بلند مدت است. حتی زمانی که بلافاصله به خرید منتهی نمی شود، به مشتریان اطمینان می دهد که می توانند به شما اعتماد کنند.

و هوشیاری در مورد سئوی خود راه مهمی برای ایجاد این اعتماد است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ImYanis/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط