SEO Rockstar محترم SEO برای جستجوی هوش مصنوعی Google
یکی از SEO Rockstars صنعت سئو اخیراً نظر خود را در مورد سئو برای تولید هوش مصنوعی به اشتراک گذاشته و توجه به حقایق در مورد گوگل و نحوه عملکرد جدید AI را انجام می دهد.
گرگ بوسر یک پیشگام بازاریابی جستجو با سطح عمیقی از تجربه است که تعداد کمی از آنها در صنعت می توانند با هم مطابقت داشته باشند یا حتی تصور کنند.
بازاریابان دیجیتال و تاریخچه سئو
پست وی در پاسخ به توییت شخص دیگری بود که به نظر وی بیش از حد اظهار داشت که سئو تسلط خود را از دست می دهد. گرگ با اشاره به اینكه چگونه تصور بازاریاب جستجو از سئو منسوخ شده است ، SEO خود را آغاز كرد ، اما آنها چنان جدید برای سئو هستند كه آنها آن را متوجه نمی شوند.
به عنوان مثال ، عمل خرید لینک یکی از قدیمی ترین تاکتیک های سئو است ، آنقدر قدیمی که تازه واردان SEO نام جدیدی به نام PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) به آن دادند ، گویی دادن لینک خرید نام جدید آن را به نوعی تغییر می دهد. و به هر حال ، من هرگز PBN را ندیده ام که خصوصی باشد. لحظه ای که هر چیزی را در وب قرار داده اید ، Google در مورد آن می داند. اگر یک اسپمبوت خودکار بتواند آن را در پنج دقیقه به معنای واقعی کلمه پیدا کند ، گوگل احتمالاً از قبل نیز در مورد آن می داند.
گرگ نوشت:
“اگر کسی در آنجا بخواهد خودش را بنویسد” هر آنچه را که فکر می کنید می دانید اشتباه است. GEO مقاله “مقاله” ، فقط این مراحل ساده را دنبال کنید:
1. قاب “SEO” به عنوان همه چیز بین سالهای 2000 تا 2006. حتماً به خرید بک لینک و پر کردن کلمات کلیدی اشاره کنید. و سعی کنید مردم را متقاعد کنید که تنها KPI رتبه بندی بود. “
پیوندهای ارگانیک گوگل
بخش دوم پست وی توجه به این واقعیت است که Google برای مدت طولانی یک موتور جستجوی لینک ارگانیک نبوده است. ارائه پاسخ Google جدید نیست.
او ارسال کرد:
“2. وضعیت فعلی چیزها را قاب کنید که گویی همه اینها در 2 هفته گذشته اتفاق افتاده است. تحت هیچ شرایطی از 15 سال گذشته به هیچ یک از موارد زیر اشاره نکنید:
2009 – قطعه های غنی
2011 – نمودار دانش (چیزهایی که رشته نیستند)
2013 – Hummingbird (درک معنایی از نمایش داده های مکالمه)
2014 – قطعه های برجسته – (پاسخ مستقیم در موقعیت “صفر”)
2015-جعبه های PPA (سوالات مرتبط با پیش بینی سوالات پیگیری)
2015 – RankBrain (یادگیری ماشین برای تفسیر نمایش داده شدگان مبهم)
2019 – برت (NLP برای درک بهتر زمینه)
2021 – مادر (برت در استروئیدها)
2023 – SGE (تولد AIO) “
بیش از حد مشکل
بخش بعدی واکنشی به Schtick بازاریابی ساده لوح است که سعی می کند ترس از جستجوی هوش مصنوعی را تحریک کند تا خود را به عنوان پاسخ معرفی کند.
او نوشت:
“3. پیچیدگی را برای ایجاد احساس ترس و اضطراب بیش از حد و سپس با” تنها امید شما استخدام یک متخصص GEO “
آیا جستجوی هوش مصنوعی پیچیده است و آیا همه چیز را تغییر می دهد؟
من فکر می کنم منطقی است که بگوییم جستجوی هوش مصنوعی پیچیده است زیرا حالت AI Google و به میزان کمتری از بررسی های هوش مصنوعی ، پیوندهایی را به طیف وسیع تری از اهداف جستجو نشان می دهد تا جستجوهای منظم که برای نشان دادن استفاده می شود. حتی قطعه های غنی Google با هدف جستجو در جستجوی اصلی جستجو هماهنگ شدند.
این دیگر در مورد نتایج جستجوی حالت AIO و AI موردی نیست. این تمام نکته در مورد پرسش پرس و جو است (در مورد حق ثبت اختراع که توصیف می کند که از طرفداران پرس و جو چه می تواند باشد) ، که پرس و جو اصلی در سؤالات پیگیری شکسته می شود.
گرگ بوسر در یک پست پیگیری نکته ای دارد که در آن گفت که تکنیک هواداران پرس و جو تقریباً شبیه به افراد نیز است (PAA) ، فقط Google آن را به نتایج حالت AI می چسباند.
او در یک پست پیگیری در مورد Query Fan-out نوشت:
“بله ، طرفداران پرس و جو خشم روز است. مثل این است که PAA حافظه را در دست می گیرد.”
حالت AI یک تهدید جدی برای سئو است؟
من با گرگ تا حدی موافقم که حالت AI تهدیدی برای سئو نیست. همین اصول در مورد ارتقاء سایت ، سئو فنی و غیره هنوز هم اعمال می شود. تفاوت بزرگ این است که حالت AI به طور مستقیم به پرس و جو پاسخ نمی دهد بلکه پاسخ به کل سفر اطلاعاتی را ارائه می دهد. شما می توانید آن را به عنوان PAA بالاتر از سطح خود رد کنید ، اما این هنوز یک چیز بزرگ است زیرا آنچه را که می خواهید برای رتبه بندی برای آنها پیچیده باشد ، پیچیده می کند.
مایکل بونفیلز ، یکی دیگر از سئو های قدیمی تایمر که اخیراً مشاهده کرد که جستجوی AI در حال از بین بردن قسمت آغازین و میانی قیف فروش است و در مورد جستجوی AI مشاهده می کند:
“این ، شما می دانید ، ما یک قیف داریم ، همه ما می دانیم که مرحله ملاحظه آگاهی و کل مرکز و سپس در نهایت مرحله خرید است. مرحله ملاحظه سمت مهم قیف ما است. ما داده ها را دریافت نمی کنیم. چگونه می خواهیم داده ها را بدست آوریم؟”
بنابراین ، بله ، جستجوی هوش مصنوعی با هر چیزی که قبلاً دیده ایم متفاوت است ، اما همانطور که گرگ خاطرنشان می کند ، هنوز هم سئو است و سازگاری با تغییر است ، همیشه بخشی از آن بوده است.
پست گرگ بوسر را در X بخوانید:
اگر کسی در آنجا بخواهد خود را بنویسد “هر آنچه را که فکر می کنید اشتباه است. GEO مقاله است” ، فقط این مراحل ساده را دنبال کنید:
1. قاب “SEO” به عنوان همه چیز بین سالهای 2000 تا 2006. حتماً به خرید بک لینک و پر کردن کلمات کلیدی اشاره کنید. و … https://t.co/eqy0spij8b را امتحان کنید
– گرگ بوسر (@Gregboser) 29 مه 2025