SEO Rockstar 7 اصول سئو را برای برنده شدن در جستجوی هوش مصنوعی نامگذاری می کند
تاد فریزن ، یکی از باتجربه ترین بازاریابان دیجیتال در صنعت ما ، اخیراً در LinkedIn منتشر کرد که اصول اصلی که در موتورهای جستجوی سنتی اعمال می شود دقیقاً برای بهینه سازی جستجوی هوش مصنوعی یکسان است. پست وی به سرعت ده ها اظهار نظر و بیش از صد لایک دریافت کرد و این نشان می دهد که او تنها کسی نیست که معتقد است نیازی به دادن نام دیگر سئو نیست.
تاد فریزن کیست؟
تاد کار طولانی در سئو ، که قبلاً از Salesforce و سایر آژانس ها و مشاغل برتر بود ، داشته است. مثل من ، او مجری در انجمن های قدیمی Webmasterworld بود ، فقط او حتی بیشتر مدت طولانی سئو را انجام می داد. اگرچه او از من کوچکتر است ، اما من او را بزرگت در تجارت سئو می دانم. تاد فریزن به همراه گرگ بوسر با نمایش سئو Rockstars خود یک پیشگام پادکست سئو بود.
AEO – پاسخ بهینه سازی موتور
یک مسابقه وجود دارد که نامی را برای بهینه سازی محتوای وب برای موتورهای جستجو AI و جزئیات چند مورد در مورد اینکه چرا نام جدید یک نام جدید دارد ، ارائه دهد.
ما امروز خودمان را با پنج نام برای دقیقاً یک چیز پیدا می کنیم:
- AEO (بهینه سازی موتور پاسخ)
- AIO (بهینه سازی AI)
- مدیرعامل (بهینه سازی موتور گپ)
- GEO (بهینه سازی موتور تولیدی)
- LMO (بهینه سازی مدل زبان)
امروزه افراد زیادی وجود دارند که موافق هستند که بهینه سازی برای موتور جستجوی هوش مصنوعی اساساً مشابه بهینه سازی یک موتور جستجوی سنتی است. یک مورد کوچک برای نام جدید وجود دارد که حتی یک موتور جستجوی هوش مصنوعی مانند Perplexity از نسخه ای از الگوریتم PageRank Google برای رتبه بندی وب سایت های معتبر استفاده می کند.
پست تاد فریزن در LinkedIn این مورد را ایجاد کرد که بهینه سازی برای موتورهای جستجوی هوش مصنوعی در واقع همان چیزی است که SEO است:
وی گفت: “این اساساً SEO اساسی و ساختمان اساسی برند است. آیا می توانیم جلوی پیچیده آن را بگیریم؟
– کد مناسب (HTML ، طرحواره و همه آن)
– سایت سریع و پاسخگو
– محتوای خوب
– تحقیق کلمات کلیدی (بله ، ما هنوز این کار را انجام می دهیم)
– هماهنگی با بازاریابی برند
– برخی از پیوندها را بسازید
– تجزیه و تحلیل و گزارش (تمرکز بر تبدیل ترافیک)
– شستشو و تکرار “
سئو برای ai = همان اصول سئو
تاد فریزن درست است. در حالی که جایی برای تفصیل در مورد جزئیات وجود دارد ، چارچوب کلی SEO ، صرف نظر از اینکه برای یک موتور جستجوی هوش مصنوعی باشد یا خیر ، می تواند به این هفت اصول بهینه سازی کاهش یابد.
بازاریاب دیجیتال Rosy Callejas (پروفایل LinkedIn) موافقت کرد که نام های زیادی برای همین موارد وجود دارد:
“نامهای خیلی زیاد! SEO در مقابل AEO در مقابل GEO”
کوین دووری ، (پروفایل LinkedIn) مدیر سئو در Razorfish اظهار داشت:
“آنهایی که در مورد آنچه انجام می دهند صحبت می کنند ، می توانند اسامی را به هر کاری که می خواهند تغییر دهند. بقیه ما فقط کارهای خسته را انجام می دهیم.”
مشاور SEO Don Rhoades (پروفایل LinkedIn) موافقت کرد:
“هنوز هم سئو پس از این همه تلاش های (شکست خورده) برای فاصله گرفتن از آن توسط” رهبران فکر ” – به عنوان مثال: بازاریابی ورودی ، هک رشد و هر نام دیگری نامگذاری می شود که تصمیم می گیرند بعدی آشپزی کنند.”
رایان جونز (پروفایل LinkedIn) ، معاون ارشد رئیس جمهور ، سئو در Razorfish (و بنیانگذار serprecon.com) در مورد مسخره بودن نام GEO اظهار داشت:
“Geo یک نام وحشتناک است”
فشار در AEO در جای دیگر
در یک بحث در مورد بلوزکی ، جان مولر گوگل در مورد انگیزه های ایجاد اعتیاد به مواد مخدره اظهار نظر کرد.
Preeti Gupta نظر خود را در مورد Bluesky ارسال کرد:
وی گفت: “برای من کاملاً وحشی است که در این بحث GEO/AEO و SEO ، همه می گویند ساخت یک برند لازم برای سئو نیست ، اما برای GEO/AEO مهم است.
مثل برادر ، لرز. این چیزهای هوش مصنوعی نیاز به ساختن یک برند را اختراع نکرد. قبل از آن وجود داشت. SMH. “
جان مولر گوگل پاسخ داد:
“شما با معقول بودن مخاطب را بصورت آنلاین ایجاد نمی کنید ، و با گفتن وضعیت فعلی کافی است.”
نظر شما چیست؟
نظر شما چیست؟ آیا سئو برای هوش مصنوعی اساساً همان موتورهای جستجوی منظم است؟