The Malarkey را برش دهید. صحبت صادقانه درباره جستجوی هوش مصنوعی و سئو


با افزایش محبوبیت جستجوی هوش مصنوعی، بازاریابی جستجو دستخوش تغییرات چشمگیری است و بسیاری بحث می کنند که آیا SEO در راه است یا خیر. آنچه در ادامه می‌آید، ارزیابی صریح از آنچه که امروزه در مورد سئو و موتورهای جستجو می‌گذرد است.

یک مدرسه SEO تعطیل می شود

یک مدرسه سئو توسط گروهی به نام Authority Hackers اخیراً بسته شدن خود را اعلام کرد و تأکید کرد که این به این دلیل نیست که SEO مرده است، بلکه به دلیل فروپاشی مدل سایت محتوا است. آنها سه دلیل برای این وضعیت ذکر کردند. موارد زیر در مورد مدرسه SEO نیست، این فقط نشانه ای از اتفاق مهمی است که امروز در حال انجام است.

1. Google Updates یکی از دلایلی است که برای افت مدل سایت محتوا ذکر شده است. بخش صریح اینجاست: اگر به‌روزرسانی‌های Google سایت انتشارات شما را نابود کرد، این به نوعی علامت قرمز است که چیزی در مورد SEO وجود دارد که نیاز به بررسی دارد.

بخش صریح اینجاست: به‌روزرسانی‌های Google عموماً وب‌سایت‌هایی را که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌شوند خرد کرده است، به دنبال آن ایده‌های محتوا از رقبا به سرقت می‌رود و SERP‌های Google برای عبارات کلیدی بیشتر حذف می‌شوند. این تحقیق در مورد مخاطب نیست، این تحقیق در موتورهای جستجو است. نتایج تحقیقات موتورهای جستجو در وب سایت های ساخته شده برای موتور جستجو. این همه وب‌سایت‌هایی را که رتبه‌شان را از دست داده‌اند توصیف نمی‌کند، اما این یک روش رایج سئو است که به نظر من به طور جدی نیاز به ارزیابی مجدد دارد.

2. دلیل دیگری که توسط مدرسه SEO ذکر شده است “سونامی محتوای AI” است. من مطمئن نیستم که معنی آن چیست زیرا می تواند به معنای چیزهای زیادی باشد. آیا محتوای هوش مصنوعی هرزنامه است؟ یا آیا این ارجاع به سایت‌های محتوای هوش مصنوعی ناشری است که هفته‌ای دو مقاله منتشر می‌کند؟

آیا باید با صدای بلند بگویم که خروجی محتوا در مورد اعتبار سایت چیست؟

3. سومین دلیل کاهش مدل محتوا، تغییرات چشمگیر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. حالا این یک دلیل معتبر است، اما نه به دلایلی که اکثر سئوکاران فکر می کنند.

SERPهای ارگانیک در 25 سال گذشته تحت سلطه سه رتبه برتر قرار داشته اند و حدود 20 تا 30 درصد از ترافیک به تبلیغات گوگل برای موضوعات جستجوی تبدیل می شود. این وضعیت موجود است: سه سایت برنده هستند و بقیه در حال بازنده هستند.

AI Overviews چیزی را تغییر نداده است. AIO وضعیت موجود را دو برابر کرد. بر اساس تحقیقات BrightEdge، وب سایت های دارای رتبه برتر در AIO تا حد زیادی با وب سایت های برتر ارگانیک یکسان هستند. معنی آن این است که سه سایت همچنان برنده هستند و بقیه هنوز بازنده هستند.

بزرگ‌ترین تغییر در SERP‌هایی که اکثر سئوکاران از آن غایب هستند، همان چیزی است که قبلاً به آن اشاره کردم، که برای وب‌سایت‌های موتور جستجو توسط به‌روزرسانی‌های Google از بین رفته است.

به روز رسانی محتوای مفید (HCU) قربانی است، اما این فقط یک الگوریتم از صدها الگوریتم است. به معنای واقعی کلمه هیچ راهی برای کسی وجود ندارد که با اطمینان 100٪ ادعا کند که HCU دلیلی برای از دست دادن رتبه های سایت است. گوگل یک الگوریتم جعبه سیاه است. بسیاری از مردم می گویند، اما هیچ یک از آنها نمی توانند توضیح دهند که چگونه می توانند اثرات یک الگوریتم را از بین صدها الگوریتم انتخاب کنند.

نکته ای که در مورد 25 سال بودن در سئو وجود دارد این است که افرادی مانند من به تغییرات چشمگیر عادت کرده اند. بله، SERP ها به طرز چشمگیری تغییر کرده اند. موتورهای جستجو همیشه کارها را اینگونه انجام داده اند.

اگر فقط ده سال است که سئو کار می کنید، می توانم بفهمم که تغییرات اخیر چگونه چشمگیر به نظر می رسند. اما زمانی که شما تا زمانی که من در آن بوده اید، تغییرات چشمگیری انتظار می رود. وضع موجود همین است. تغییرات چشمگیر SERP همیشه همینطور بوده است.

SEO اکنون AEO است؟

شخصی بحثی را با دو جمله شروع کرد که می‌گفت AEO سئوی جدید است و ChatGPT به سرعت به موتور جستجوی پیشرو تبدیل شد و بیش از صد پاسخ را الهام بخشید. بحث در یک گروه خصوصی فیس بوک به نام AI/ChatGPT Prompts for Entrepreneurs است.

AEO یک کلمه اختصاری نسبتاً جدید است پاسخ بهینه سازی موتور. بهینه سازی جستجوی هوش مصنوعی را توصیف می کند. AISEO مخفف دقیق تری است اما به نظر بسیار نزدیک به EIEIO است.

آیا AEO واقعاً یک چیز است؟ این را در نظر بگیرید: همه موتورهای جستجوی هوش مصنوعی از فهرست جستجو و الگوریتم های رتبه بندی جستجوی سنتی استفاده می کنند. برای خیر، هوش مصنوعی Perplexity از نسخه‌ای از PageRank گوگل، یکی از سنتی‌ترین الگوریتم‌های رتبه‌بندی در تمام دوران استفاده می‌کند.

افراد حاضر در آن بحث به طور کلی موافق بودند که AEO یک چیز نیست، موتورهای جستجوی هوش مصنوعی هنوز یک چالش بزرگ برای گوگل نبوده و SEO هنوز یک چیز است.

همه چیز با دنیا وارونه نیست، زیرا حداقل در آن بحث، احساس غالب این است که AEO یک چیز نیست. بسیاری مشاهده کردند که ChatGPT از شاخص Bing استفاده می کند، بنابراین اگر “AEO” را برای ChatGPT انجام می دهید، در واقع فقط SEO را برای Bing انجام می دهید. دیگران بیان کردند که یک فرد معمولی هیچ تجربه ای با ChatGPT ندارد و تا زمانی که در یک مرورگر اصلی ادغام نشود، یک موتور جستجوی خاص باقی خواهد ماند.

یک نفر اصرار داشت که Perplexity AI به عنوان یک موتور جستجوی هوش مصنوعی طراحی شده است، کاملاً اشتباه متوجه شد که Perplexity AI از یک فهرست جستجو استفاده می کند و وب سایت های معتبر را با نسخه به روز شده الگوریتم رتبه صفحه قدیمی گوگل شناسایی می کند.

هوش مصنوعی حداقل 10 سال است که یک عامل قوی موتور جستجو در گوگل بوده است. اگر در نظر داشته باشید که Google Brain به عنوان یک پروژه در سال 2011 شروع شد، طولانی تر.

  • هوش مصنوعی در جستجو چیز جدیدی نیست.
  • خلاصه نتایج جستجو نیز جدید نیستند (قطعات ویژه).
  • حق اختراع کسب اطلاعات گوگل برای چت ربات های هوش مصنوعی در سال 2018 ثبت شد.

هوش مصنوعی در جستجو جدید به نظر می رسد اما جدید نیست. بزرگترین تفاوت در قسمت پشتی نیست، در جلو است و نحوه تعامل کاربران با داده ها را تغییر می دهد. این تغییر بزرگی است که همه سئوکاران باید به آن توجه زیادی داشته باشند.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/pathdoc



منبع

مطالب مرتبط