Web Push به iOS می آید


سرویس هشدار پیام WebKit Web Push به زودی توسط WebKit برای کاربران دستگاه های اپل پشتیبانی می شود. توییتی از جن سیمونز، یکی از اعضای تیم تجربه توسعه دهندگان وب Safari و Webkit.

Web Push یک سرویس اعلان انتخابی است که باید قبل از ارسال اعلان از کاربران اجازه بگیرد. تاریخ دقیقی برای عرضه در macOS Ventura ذکر نشده است. بدون نیاز به عضویت در برنامه توسعه دهنده اپل برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

این افزوده زودتر از تاریخ انتشار قبلی اعلام شده توسط اپل انجام می شود، که وب Push در سال آینده در دستگاه های خود در دسترس قرار می گیرد. این اعلامیه در همان روزی منتشر شد که Safari 16.0 برای iOS، macOS Monterey و Big Sur عرضه شد.

Web Push به چندین استاندارد اجازه می دهد تا اعلان های سافاری را دریافت کنند

مدتی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند اعلان‌های فشاری را در سافاری ارسال کنند، اما قبلاً استانداردهای متفاوتی را دنبال می‌کردند.

گنجاندن پشتیبانی Web Push به این معنی است که برنامه‌های Safari اکنون می‌توانند اعلان‌ها را با همان استانداردهای وب مانند سایر مرورگرها ارسال کنند. به عبارت دیگر، اگر توسعه‌دهنده‌ای اعلان‌ها را با استانداردهای وب کدگذاری کرده باشد، دیگر نیازی به اضافه کردن خطوط کد اضافی یا ایجاد هیچ تغییری برای کارکرد برنامه خود در سافاری نخواهد داشت.

برخی از استانداردهایی که با Web Push کار می کنند عبارتند از Push API، Notifications API و Service Workers. Web Push for Safari از همان سرویس اعلان اپل استفاده می کند که Native Push را در همه دستگاه های iOS فعال می کند.

آدرس‌های اینترنتی نقطه پایانی جدید اعلان‌هایی را از زیر دامنه‌های push.apple.com ارسال می‌کنند.

Web Push یکی از تعدادی افزونه WebKit به سافاری

WebKit یک موتور مرورگر وب منبع باز است که توسط بسیاری از برنامه های macOS، iOS و Linux استفاده می شود. در یک پست وبلاگی که در 12 سپتامبر منتشر شد، سیمونز تمام ویژگی‌های جدید موتور را که در Safari 16.0 در دسترس خواهند بود، برجسته کرد.

اینها شامل کلیدهای عبور برای ارائه راهی آسان و ایمن برای ورود به سیستم، پرس و جوهای کانتینر است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که چیدمان و استایل آیتم ها را در یک وب سایت بر اساس اندازه، و نه درگاه دید، و بهبود دسترسی تنظیم کنند.

یکی از ویژگی های مورد علاقه شرکت های تجارت الکترونیک، اضافه شدن پشتیبانی از Merchant Token در Apple Pay است. طبق پست وبلاگ، این “روشی کارآمدتر برای پشتیبانی از پرداخت های مکرر، پشتیبانی از پرداخت های چند فروشنده، و راهی برای پرداخت چندین تاجر سابقه دار در یک تراکنش” ارائه می کند.

سافاری 16 همچنین از ردیابی سفارش پشتیبانی می کند و به تجار آنلاین این امکان را می دهد تا اطلاعات دقیق سفارش و ارسال را از طریق Apple Wallet به مشتریان ارائه دهند.


تصویر ویژه: دانیل کنستانته/Shutterstock





منبع