Yelp از گوگل برای ویژگی های SERP شکایت می کند – توجیه شده است؟


Yelp یک شکایت ضد انحصار علیه گوگل به دلیل سرکوب رقابت و نگه داشتن جستجوگران در باغ محصور شده خود تنظیم کرد.

تقریباً یک ماه پس از اعلام انحصار گوگل، Yelp شکایات قانونی را برای استفاده از ویژگی‌های SERP برای حفظ ترافیک در سایت خود و حذف غیرقانونی و استفاده از محتوای Yelp ارائه می‌کند.

Yelp در بیانیه مدیرعامل، مقالات تحقیقاتی جالبی را در مورد تأثیر ویژگی‌های SERP بر ترافیک ارگانیک و درآمد ضمنی فهرست می‌کند.

پس از کالبد شکافی مقالات ارجاع شده و مقایسه آنها با یافته های خودم از +7000 نتیجه، می توانم تأیید کنم که تأثیر بیشتر ویژگی های SERP بر ترافیک منفی است.

اکثر شرکت ها هیچ ایده ای در مورد تأثیر ترافیک ویژگی های SERP و چگونگی توسعه استراتژی هایی که آنها را در آنها فاکتور می کند، ندارند.

روی Drainer کلیک کنید

ویژگی‌های SERP روش Google برای افزایش نتایج جستجو با پاسخ‌های مستقیم مفید بالقوه است.

شما برای الهام جستجو می کنید و گوگل تصاویر و چرخ فلک های ویدئویی را به شما نشان می دهد. شما محصولاتی را جستجو می‌کنید و Google فروشگاه‌های نزدیک شما را به شما نشان می‌دهد که آنها را حمل می‌کنند یا چرخ فلک‌هایی از محصولاتی را که می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید.

مزیت شرکت ها این است که آنها کانالی را به مشتریان با قصد خرید قوی تری می دهند. خطر این است که گوگل ترافیک کمتری ارسال می کند.

در برخی موارد، ویژگی‌های SERP می‌توانند کل کل کلمات کلیدی را برای SEO زائد کنند.

اعلامیه Yelp به مقاله جالبی از آلمان توسط Fubel و همکاران اشاره می کند:فراتر از رتبه‌بندی: بررسی تأثیر ویژگی‌های SERP بر نرخ‌های کلیک ارگانیک“، که تاثیر ترافیک ویژگی های SERP را برجسته می کند.

CTR بر اساس موقعیت بر اساس وجود یا عدم وجود برخی ویژگی های SERPCTR بر اساس موقعیت بر اساس وجود یا عدم وجود ویژگی های خاص SERP. (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

صخره اشاره می کند:

هدف: این مطالعه به دنبال یافتن این بود که ویژگی‌های SERP تا چه اندازه باعث گسترش یا مهار کلیک‌ها بر روی نتایج ارگانیک می‌شوند.

روش: محققان CTR پیش‌بینی‌شده را با CTR واقعی برای ویژگی‌های SERP در شش میلیون کلیک، 24 میلیون نمایش، 67000 کلمه کلیدی و 43 فروشگاه تجارت الکترونیک از ماه می تا آگوست 2022 مقایسه کردند. آنها برای کاهش نویز، نتایج زیر 20 نمایش را فیلتر کردند.

همبستگی ویژگی های صفحه SERP با CTRاعتبار تصویر: کوین ایندیگ

نتایج: وجود اکثر ویژگی های SERP به CTR آسیب می رساند. اکثر SERP ها چهار تا شش ویژگی SERP را نشان می دهند.

برخی از ویژگی های SERP باعث کاهش کلیک بر روی تمام نتایج وب می شود. دیگران کلیک ها را روی سه نتیجه اول کاهش می دهند و برای بقیه افزایش می دهند. اما اکثر ویژگی‌های SERP CTR را برای سایت‌های پیوند داده شده در آنها بهبود می‌بخشند و آن را برای بقیه کاهش می‌دهند.

میانگین CTR بر اساس موقعیتتوزیع کلیک زمانی که ویژگی های SERP وجود دارد (1) و نه (0) بر اساس موقعیت آنها. (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

دیدن ویژگی‌های SERP که به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شاداب است. یکی از چالش های تحقیق در مورد ویژگی های SERP و نتایج گوگل، به طور کلی، این است که یافته ها به سرعت بیات می شوند زیرا گوگل تغییرات زیادی ایجاد می کند.

طرح‌بندی SERP می‌تواند هر روز تغییر کند و گوگل دائماً ویژگی‌های جدید SERP را معرفی می‌کند. یک مثال خرید است، جایی که گوگل از زمان انتشار این مطالعه (در سال 2023) فهرست‌های رایگان و اصلاحات جستجو را معرفی کرد.

برخی از ویژگی های SERP بیشتر در موقعیت های خاص ظاهر می شوندبرخی از ویژگی های SERP بیشتر در موقعیت های خاص ظاهر می شوند. (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

برای افزودن به مقاله، تجزیه و تحلیل خودم را از 1000 کلمه کلیدی تصادفی در 7869 نتیجه (ایالات متحده) انجام دادم و نتایج همپوشانی پیدا کردم:

  1. نتایج ارگانیک اغلب در موقعیت 2 (73.6٪) به جای 1 (51.5٪) ظاهر می شود.
  2. نمودارهای دانش ویژگی SERP هستند که اغلب در موقعیت 1 ظاهر می شوند و پس از آن محصولات محبوب (5.7٪) قرار دارند.
  3. بحث‌ها و انجمن‌ها بیشتر حول موقعیت‌های 3 تا 6 هستند.
  4. چرخ فلک های ویدئویی و تصویری اغلب در موقعیت های 4 تا 6 ظاهر می شوند.
  5. جستجوهای مرتبط یا محصولات محبوب اغلب در موقعیت های 6 تا 9 ظاهر می شوند.

به نظر می‌رسد نمودارهای دانش بیشترین کلیک را از ویژگی‌های SERP می‌کنند، که به دلیل صفحه نمایش املاکی که اشغال می‌کنند، تأثیر بیشتری بر روی موبایل دارند.

در رابطه با یافته‌های مقاله تحقیقاتی آلمانی، جستجوهایی که نمودار دانش را برمی‌گردانند به سختی درآمدزایی می‌کنند زیرا کاربران در حال بررسی یک موضوع هستند. در نتیجه، گوگل کاربران را تا زمانی که قصد تراکنش بیشتری را بیان کنند، در پلتفرم نگه می دارد.

به عنوان مثال کلمه کلیدی “رشد موی مردانه” است که در آن گوگل تبلیغات، لیست های ارگانیک و کارت دانش را نمایش می دهد.

وقتی گوگل قبل از ظاهر شدن نتایج ارگانیک جواب را می دهد، نتایج وب کلاسیک چقدر ترافیک می گیرند؟وقتی گوگل قبل از ظاهر شدن نتایج ارگانیک جواب را می دهد، نتایج وب کلاسیک چقدر ترافیک می گیرند؟ (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

مثال دیگر کلمه کلیدی “سیاست های بیمه” است که در آن گوگل یک قطعه ویژه و یک کارت دانش را نشان می دهد.

وقتی گوگل خودش جواب را می دهد، به Featured Snippet چه نیازی دارید؟وقتی گوگل خودش جواب را می دهد، به Featured Snippet چه نیازی دارید؟ (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

تاثیر آن بر روی موبایل بسیار شدیدتر است، جایی که گوگل پاسخ می دهد و بسیاری از نتایج ارگانیک را اضافی می کند.

کاربران مدت ها قبل از ظاهر شدن هر گونه نتایج ارگانیک، کارت دانش را می بینند.کاربران مدت ها قبل از ظاهر شدن هر گونه نتایج ارگانیک، کارت دانش را می بینند. (اعتبار تصویر: کوین ایندیگ)

از نظر استراتژیک، ویژگی‌های SERP نمی‌توانند جایگزین رتبه شماره 1 شوند، اما می‌توانند بازده ترافیک را افزایش دهند، تا زمانی که شما در 10 نتیجه برتر باشید. کلید فاکتورگیری ویژگی های SERP در استراتژی سئوی شما، الف) نظارت بر آنها و ب) اولویت بندی کلمات کلیدی بر این اساس است.

برای نظارت، به راه حلی نیاز دارید (یا یک ابزار شخص ثالث یا ساخت راه حل خود با یک API) که به شما کمک می کند بفهمید کدام کلمات کلیدی چه نوع ویژگی SERP را در طول زمان نشان می دهند.

برخی از ویژگی های SERP، مانند نمودارهای دانش و بسته های محلی، می توانند به میزان قابل توجهی کلیک ها را کاهش دهند. تمام حجم جستجو در جهان مهم نیست اگر کلیک ها را دریافت نکنید.

برای اولویت بندی، باید بر اساس یافته های مقاله تحقیقاتی آلمانی و تجزیه و تحلیل من، کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید: چرخ فلک های تصویری هدف، لیست های خرید رایگان، و چرخ فلک های ویدئویی.

با این حال، یکی از ویژگی‌های SERP خطر بزرگ‌تری نسبت به سایر ویژگی‌ها دارد: بررسی اجمالی هوش مصنوعی. در دنیایی که کاربران پاسخ‌های مستقیم به سؤالات پیچیده را از LLM دریافت می‌کنند، فضای کمتری برای ویژگی‌های SERP وجود دارد که برای جستجوهای جستجوی کوتاه‌تر مفید هستند.

ساندار پیچای: «مردم از آن برای جستجو به روش‌های کاملاً جدید استفاده می‌کنند، و انواع جدیدی از سؤالات، جستارهای طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌پرسند، حتی با عکس‌ها جستجو می‌کنند و بهترین چیزی را که وب ارائه می‌کند، به دست می‌آورند».

تاثیر هوش مصنوعی بر جستجو نیز انگیزه واقعی برای دعوای Yelp است.

انگیزه واقعی



منبع

مطالب مرتبط