آیا انتشارات مطبوعاتی هنوز برای سئو خوب هستند؟


هر متخصص روابط عمومی قدرت انتشار مطبوعات را می داند.

چه در حال راه‌اندازی یک محصول جدید، اعلان ادغام، یا هر اطلاعات قابل توجه دیگری که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، انتشار مطبوعات راهی عالی برای توزیع آن اطلاعات است.

اما آیا تاثیری بر تلاش های سئوی شما دارد؟

اگر به اندازه کافی در اطراف بوده اید، ممکن است به یاد داشته باشید زمانی که بهینه سازان موتورهای جستجو از آنها به عنوان راهی برای بسته بندی کلمات کلیدی در سایت خود استفاده می کردند. آیا آن هنوز کار می کند؟

و چه چیزی بیشتر – اگر ارتباطی بین رتبه‌بندی جستجو و انتشارات مطبوعاتی با کیفیت وجود دارد، چگونه می‌توانید این خط را بین بهینه‌سازی آن‌ها برای موتورهای جستجو طی کنید و در عین حال همچنان به دستورالعمل‌های روزنامه‌نگاری پایبند باشید؟

بدیهی است که اینها سوالات ساده ای برای پاسخگویی نیستند، اما هیچ ترسی ندارند. ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیانیه های مطبوعاتی و نحوه به کارگیری آنها به عنوان بخشی از استراتژی آنلاین خود ادامه دهید.

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

احتمالاً قبلاً می‌دانید که بیانیه مطبوعاتی بیانیه‌ای رسمی است که در مورد یک رویداد قابل توجه به روزنامه‌نگاران اطلاعات می‌دهد.

این به شما امکان می‌دهد تا به سرعت اخبار را (و به شکل‌گیری روایت پیرامون آن کمک کنید) در شبکه‌ای از روزنامه‌نگاران، با هدف نهایی نمایش آن در یک پلت فرم خبری معتبر.

در اینجا نمونه ای از بیانیه مطبوعاتی Google Cloud آمده است:

در اینجا نمونه ای از یک بیانیه مطبوعاتی از Google Cloud است.تصویر از googlecloudpresscorner.com، آگوست 2022

همانطور که می بینید، این بیانیه مطبوعاتی به خوانندگان یک مرور سریع از اخبار در یک تیتر ارائه می دهد، آن اطلاعات را در عنوان فرعی بیان می کند، و سپس در ادامه مطلب به جزئیات بیشتر می پردازد.

به دانش‌آموزان و روزنامه‌نگاران نوپا اغلب دستور داده می‌شود که اینها را در چیزی که به عنوان «هرم وارونه» شناخته می‌شود، بنویسند، جایی که مهم‌ترین اطلاعات از قبل ارائه می‌شود.

در صورتی که تا به حال متوجه نشده بودید (و ما مطمئن هستیم که متوجه شده اید)، سازمان ها به دلایل مختلفی، از جمله:

  • برای ایجاد شهرت.
  • برای کسب پوشش رسانه ای
  • برای کنترل یک بحران – انتشار سمت خود از داستان در ابتدا مفید است زمانی که همه چیز اشتباه می شود.

با پیشرفت فناوری رسانه و حرکت به سمت چرخه خبری کوتاه‌تر، شرکت‌ها دلیل جدیدی برای ارسال بیانیه‌های مطبوعاتی به دست آوردند: کسب پیوند از سایت‌های خبری معتبر.

و در نتیجه سئو را تقویت کنید.

تاریخچه (کوتاه) انتشارات مطبوعاتی برای سئو

در حالی که انتشارات مطبوعاتی از سال 1906 وجود داشته است، زمانی که آیوی لی اولین مورد را برای پوشش یک حادثه راه آهن منتشر کرد، آنها اهمیت جدیدی در عصر دیجیتال پیدا کردند.

و مانند هر چیزی که موفقیت سئو را افزایش داد، پیوندهای انتشار مطبوعاتی نیز به خوبی شروع شدند.

و سپس سوء استفاده آمد. (تکان دهنده، درسته؟)

هنگامی که مردم دریافتند پیوندهای سایت های جدید درجه یک می تواند به رتبه بندی کمک کند، شروع به نوشتن انواع بیانیه های مطبوعاتی برای همه چیز کردند – حتی در مورد رویدادهای غیر مرتبط مانند استخدام کارمندان جدید (متاسفانه هنوز رایج است) یا تغییر رنگ. از فرش آنها (داستان واقعی. من این یکی را جدی دیدم!)

همه هرزنامه ها باعث شد تا گوگل متوجه سایت هایی شود که این لینک ها را دارند و آنها را جریمه کند.

نتیجه؟

سایت های “Newswire” ویژگی nofollow را به لینک ها اضافه کرده اند.

بنابراین بله، هنوز هم می‌توانید از انتشارات مطبوعاتی پیوند دریافت کنید.

اما از آنجایی که آنها لینک های nofollow هستند، ممکن است به سئو شما کمکی نکنند.

در اینجا آنچه جان مولر از گوگل در مورد آن در سال 2018 گفت:

«(ما) سعی می‌کنیم پیوندهای مربوط به مواردی مانند بیانیه‌های مطبوعاتی را نادیده بگیریم، زیرا می‌دانیم، به طور کلی، شرکت‌ها خودشان اعلامیه‌های مطبوعاتی را منتشر می‌کنند. بنابراین هر پیوندی که در آنجا وجود دارد اساساً توسط خودش قرار می گیرد.

اما اگر این پیوندها اتفاق بیفتد و در آنجا وجود داشته باشند، چیزی نیست که نگران آن باشید، زیرا واقعاً نمی توانید همه آنها را پس بگیرید.

من فقط به نوعی از انتشارات مطبوعاتی به عنوان یک استراتژی برای ایجاد پیوند برای یک وب سایت تکیه نمی کنم، زیرا همانطور که گفتم، ما اکثر آنها را نادیده می گیریم.

آیا بیانیه های مطبوعاتی امروز هم مرتبط هستند؟

بنابراین، اگر اعتبار سئو را برای لینک‌های سایت‌های خبری دریافت نمی‌کنید، آیا ارزش گنجاندن بیانیه‌های مطبوعاتی در استراتژی دیجیتال خود را دارد؟

پاسخ کوتاه: بله.

با این حال، یک چیز مهم وجود دارد که شما باید به طور کامل در نظر داشته باشید. به این معنا که چرا شما در حال ارسال یک بیانیه مطبوعاتی هستید

آیا به:

  • مردم را از رویداد بزرگی که شرکت شما میزبان آن است مطلع کنید؟
  • انتشار یک محصول یا خدمات جدید را اعلام کنید؟
  • جلب توجه برای برند خود؟
  • جلوگیری از انفجار یک بحران؟

اگر می توانید به هر یک از اینها پاسخ «بله» بدهید، ادامه دهید و آن بیانیه مطبوعاتی را بنویسید.

اما اگر این کار را برای به دست آوردن لینک برای سایت جدید خود انجام می دهید، فوراً آن را متوقف کنید.

حتی اگر “newswire” به شما پیوند داده شود، این پیوند ممکن است هیچ کمکی به شما در SERP های گوگل نداشته باشد.

اما نکته اینجاست: جمله آخر اینطور نیست موکدا درست است، واقعی. راهی وجود دارد که می توان از انتشارات مطبوعاتی برای تقویت سئو استفاده کرد. آنطور که شما فکر می کنید نیست.

چگونه یک بیانیه مطبوعاتی را برای بهره مندی از سئو بهینه کنیم

در حالی که بیانیه های مطبوعاتی اینطور نیستند به طور مستقیم بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد، آنها می توانند آنها را تقویت کنند غیر مستقیم

به عنوان مثال، می توانید در یک سایت خبری برجسته شوید و علاقه مردم را به خود جلب کنید.

مجذوب انتشار شما، آنها به سایت شما هجوم می آورند و در نتیجه ترافیک شما را افزایش می دهند.

اگر آنها سایت شما را دوست داشته باشند، می مانند و روی صفحات مختلف کلیک می کنند.

و اگر محتوای شما شگفت‌انگیز است، آن‌ها آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا در سایت‌های خودشان به آن پیوند می‌دهند و برای شما (حدس‌تان زدید!) لینک‌های باکیفیتی به دست می‌آورند.

و اینها تقویت خواهد شد سئوی شما

بنابراین، بک لینک های اسپم که از طریق اخبار با کیفیت پایین به دست می آیند؟

خیر

تعداد زیادی ترافیک و بک لینک از طرفداران جدید؟

آره.

به این صورت است که یک بیانیه مطبوعاتی را برای سئو «بهینه سازی» می کنید.

نحوه ایجاد و اشتراک گذاری یک بیانیه مطبوعاتی

اکنون که اهمیت استفاده از بیانیه‌های مطبوعاتی در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود را به فروش رسانده‌اید، وقت آن است که به ساختن و اشتراک‌گذاری آن‌ها دست پیدا کنید.

نوشتن آنها بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای ایجاد اولین مورد خود، این سه مرحله آسان را دنبال کنید:

1. کاری را انجام دهید که ارزش خبری دارد

خیر، تغییر رنگ فرش شما به حساب نمی آید. مگر اینکه شما در دفتر بیضی کار می کنید – ممکن است از علاقه جزئی باشد.

اما «ارزش خبر» لزوماً به معنای «بزرگ» نیست.

شما می توانید به سادگی میزبان یک رویداد باشید.

یا می توانید در مورد چیزی که مخاطب شما به آن اهمیت می دهد مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید یک محصول یا خدمات را تغییر دهید تا آن را بهتر کنید.

هنگامی که در مورد رویداد ارزشمند خود تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که بیش از حد تحویل داده اید.

تمام توانت را بده

2. یک بیانیه مطبوعاتی جذاب بنویسید

با عنوانی شروع کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

مانند این یکی از استارباکس.

آیا انتشارات مطبوعاتی هنوز برای سئو خوب هستند؟اسکرین شات از stories.starbucks.com، آگوست 2022

اطمینان حاصل کنید که بیانیه مطبوعاتی شما کوتاه است و مانند یک مقاله روزنامه خوانده می شود.

روزنامه‌نگاران دوست دارند هنگام نوشتن داستان خود، مستقیماً از آن کپی و جایگذاری کنند.

اطمینان حاصل کنید که بیانیه مطبوعاتی شما کوتاه است و مانند یک مقاله روزنامه خوانده می شود.تصویر از media.wholefoodsmarket.com، اوت 2022

نکات مهمی که باید هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی خود در نظر داشته باشید:

  • سوم شخص بنویسید.
  • آن را مختصر نگه دارید (400-500 کلمه یک قانون کلی است).
  • اسکرین شات ها و دیگر رسانه های جالب را اضافه کنید.
  • مستقیم به سر اصل مطلب بروید (کرک را بکشید).
  • مستقیم با خوانندگان صحبت کنید (اصطلاحات اصطلاحی را قطع کنید).

3. بیانیه مطبوعاتی خود را با خبرنگاران مناسب به اشتراک بگذارید

هر کاری میکنی صد تا خبرنگار اسپم نکن به امید اینکه یکی از اونها در موردت بنویسه.

ابتدا تحقیق خود را انجام دهید.

به عنوان مثال، شما مطالعه ای انجام دادید که نشان داد 56 درصد از مادران از برنامه ناهار مدرسه خود ناراضی هستند.

به جای اینکه بیانیه مطبوعاتی خود را برای هر کسی که آدرس ایمیل او را می توانید پیدا کنید، توزیع کنید، کسی را پیدا کنید که در زمینه مرتبط می نویسد.

استفاده از ابزاری مانند BuzzSumo یک راه عالی برای به دست آوردن این اطلاعات است.

استفاده از ابزاری مانند BuzzSumo یک راه عالی برای به دست آوردن این اطلاعات است.تصویر از BuzzSumo، آگوست 2022

3 نمونه انتشار مطبوعاتی موفق برای تقلید

برای نوشتن بیانیه های مطبوعاتی خود آماده اید؟

برای الهام گرفتن این سه نمونه را بررسی کنید.

بیانیه مطبوعاتی تعهد مریخ

بیانیه مطبوعاتی تعهد مریختصویر از mars.com، آگوست 2022

این بیانیه مطبوعاتی آنقدر موفقیت آمیز بود که چندین سایت آن را برداشتند و در آن داستان نوشتند.

تعدادی از سایت ها آن را برداشتند و در آن داستان نوشتند.اسکرین شات از جستجو برای [Mars Zero Emissions]، گوگل، آگوست 2022

اعلامیه محصول جدید شرکت آبجو بوستون

اعلامیه محصول جدید شرکت آبجو بوستونتصویر از bostonbeer.com، آگوست 2022

این بیانیه مطبوعاتی از آبجوسازی سم آدامز آنقدر موفق بود که چندین سایت بزرگ از جمله CNBC آن را انتخاب کردند.

این بیانیه مطبوعاتی از آبجوسازی سم آدامز CNBC دریافت شد.تصویر از cnbc.com، آگوست ۲۰۲۲

خط “چیزهای عجیب” وانس

خط تصویر از sneakernews.com، آگوست 2022

مجموعه «چیزهای عجیب و غریب» وانس با سرمایه‌گذاری در نمایش موفق نتفلیکس، پوشش زیادی در نشریات تجاری کفش‌های کتانی، از جمله اخبار ورزشی، دریافت کرد.

نحوه استفاده از بیانیه مطبوعاتی برای سئو

امیدواریم تا این مرحله مشخص شده باشد: انتشارات مطبوعاتی می توانند ابزار مفیدی برای سئو باشند، اما تنها در صورتی که به درستی از آنها استفاده شود.

ارسال هرزنامه به سایت‌های رسانه‌ای، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان با انتشار مطالبی برای همه چیز به امید اینکه تبلیغاتی دریافت کنید کمکی نخواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر با نشریات مرتبط (اغلب تخصصی) یا افراد دیگری که احتمالاً به رویداد ارزشمند شما (این نکته را فراموش نکنید) برای جذب ترافیک، طرفداران و پیوندهای دنبال کننده علاقه مند هستند، تماس می گیرید، پس آنها بسیار علاقه مند هستند. مفید

فقط آنچه را که در این قطعه آموخته اید به خاطر بسپارید: انتشارات خود را مرتبط نگه دارید (دوباره، بدون تغییر رنگ فرش) و آنها را بین افراد مناسب توزیع کنید. آنها می توانند عامل مهمی در بالا بردن رتبه سایت شما باشند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Pressmaster/Shutterstock





منبع