توصیه Google در مورد رفع URL های فهرست بندی شده ناخواسته


یک سئو جزئیات مربوط به حسابرسی سایت را منتشر کرد که در آن وی در مورد استفاده از rel = متعارف برای کنترل آنچه صفحات در یک سایت فهرست بندی می شوند ، نقد کرده است. سئو با استفاده از NOINDEX برای دریافت صفحات از شاخص Google و سپس اضافه کردن URL های فردی به Robots.txt پیشنهاد کرد. جان مولر گوگل راه حلی را پیشنهاد کرد که در جهت دیگری پیش می رود.

حسابرسی سایت نشان می دهد indexed افزودنی به URL های سبد خرید

یک حسابرسی سئو کشف کرد که بیش از نیمی از صفحات فهرست بندی شده 1.43K مشتری صفحه بندی شده و URL های “اضافه به سبد خرید” (نوع با علائم سؤال در انتهای آنها). Google ویژگی های پیوند rel = canonical را نادیده گرفت و صفحات را فهرست بندی کرد ، که این نکته را نشان می داد که rel = canonical فقط یک اشاره است و نه یک دستورالعمل. در این حالت فقط به معنای URL های تولید شده پویا مربوط به زمانی است که بازدید کننده سایت صفحه ای را با برند یا اندازه یا هر چیز دیگری سفارش می دهد (این معمولاً به عنوان ناوبری صورت گفته می شود).

URL های سبد خرید به این شکل به نظر می رسید:

example.com/product/page-5/?add-to-cart=example

مشتری یک ویژگی REL = Canonical Link را پیاده سازی کرده بود تا به Google بگوید URL دیگری URL صحیح برای فهرست بندی است.

راه حل سئو:

“چگونه من قصد دارم این مسئله را برطرف کنم ، این است که تمام این صفحات را بدون شاخص و یک بار انجام دهید و آنها را در روبات ها مسدود کنید.”

تصمیمات سئو به جزئیات بستگی دارد

یکی از خسته کننده ترین و کسل کننده ترین شوخی های پدر سئو “بستگی دارد”. اما گفتن “بستگی به این دارد” شوخی نیست وقتی که به دنبال آن چیزی باشد که به آن بستگی دارد و این جزئیات اساسی است که جان مولر به یک بحث لینکدین اضافه کرد که قبلاً 83 پاسخ به آن داشت.

بحث اصلی ، توسط یک سئو که به تازگی ممیزی را به پایان می رساند ، به چالش های فنی مرتبط با کنترل آنچه که توسط Google خزیده و ایندکس می شود ، می پردازد و چرا REL = Canonical یک راه حل غیرقابل اعتماد نیست زیرا این یک پیشنهاد است و یک بخشنامه نیست.

بخشنامه دستور است که گوگل موظف به دنبال آن است ، مانند یک قانون Meta Noindex. یک ویژگی Link rel = متعارف یک بخشنامه نیست ، بلکه به عنوان یک اشاره برای Google برای تصمیم گیری در مورد فهرست بندی استفاده می شود.

مشکلی که پست اصلی شرح داده شده در مورد مدیریت تعداد زیادی از پست های تولید شده پویا است که به شاخص Google می روند.

جان مولر در مورد برخورد با URL های فهرست بندی ناخواسته

مشکل مولر این مسئله بود که اهمیت بررسی URL ها را برای الگوهای ارائه می دهد که ممکن است سرنخی در مورد اینکه چرا URL های ناخواسته در حال فهرست شدن هستند و سپس استفاده از یک راه حل گرانشی (خاص) را نشان می دهد.

او توصیه کرد:

“به نظر می رسد شما قبلاً نظرات زیادی در اینجا دارید ، بنابراین 2 سنت من بیشتر به عنوان یک رهگذر تصادفی هستند …

– من URL ها را برای الگوهای مرور می کنم و به مشخصات آن نگاه می کنم ، نه اینکه این را به عنوان یک لیست تصادفی از URL هایی که می خواهید متعارف کنید ، بررسی کنم. اینها تصادفی نیستند ، استفاده از یک راه حل عمومی برای هر سایتی بهینه نخواهد بود – در حالت ایده آل شما می خواهید کاری خاص را برای این وضعیت خاص انجام دهید. با نام “بستگی دارد”.

– به طور خاص ، به نظر می رسد شما URL های “افزودن به سبد خرید” زیادی دارید – فقط می توانید این موارد را با الگوی URL از طریق Robots.txt مسدود کنید. شما نیازی به تقاضا کردن آنها ندارید ، آنها در حالت ایده آل نباید در هنگام خزیدن عادی خزیده شوند (این معیارهای شما را نیز به هم می زند).

– مقداری از صفحه بندی ، فیلتر کردن در پارامترهای URL نیز وجود دارد – مستندات ما را در مورد گزینه های مربوط به آن بررسی کنید.

-برای سوراخ های خرگوش فنی بیشتر ، https://search-oft-the-record.libsyn.com/handling-dupes-same-y-or-different را بررسی کنید “

چرا URL های فهرست بندی Google با پارامترهای پرس و جو بود؟

موضوعی که توسط چندین نفر در بحث LinkedIn مطرح شده است ، مشکل فهرست بندی URL های سبد خرید Google است (به URL های سبد خرید اضافه کنید). هیچ پاسخی ارائه نشده است اما ممکن است چیزی خاص برای سکوی سبد خرید و حل باشد که ممکن است محدود به راه حل های فوق باشد.

توصیه های جان مولر را اینجا بخوانید.



منبع

مطالب مرتبط