خداحافظ Google Webmaster Guidelines, Hello Google Search Essentials
گوگل رسماً دستورالعملهای وبمستر را بهعنوان «موارد ضروری جستجو» تغییر نام میدهد، که با یک تازهسازی سادهشده شامل تنها سه بخش ارائه میشود.
علاوه بر آسانتر کردن درک دستورالعملهای قبلی گوگل وبمستر، انگیزه گوگل در پشت این بهروزرسانی دور شدن از اصطلاح «وبمستر» است.
گوگل طی چند سال گذشته به تدریج “وب مستر” را از برند خود حذف کرده است. به عنوان مثال، “Google Webmaster Central” به “Google Search Central” تغییر نام داد.
گوگل میگوید «مستر وبسایت» یک اصطلاح تاریخدار است و شامل همه تولیدکنندگان محتوا نمیشود که میخواهند رتبه محتوای خود را در نتایج جستجو ببینند.
بسیاری از دستورالعملهای قبلی به بخشهای خاصی در وبسایت مرکزی جستجوی Google منتقل میشوند.
Google Search Essentials اکنون شامل سه دسته از نکاتی است که در دستورالعملهای وبمستر سابق پوشش داده شده است.
سه دسته تحت پوشش Google Search Essentials عبارتند از:
- الزامات فنی
- بهترین شیوه های کلیدی
- سیاست های هرزنامه
در بخشهای زیر به دستهها با جزئیات بیشتری نگاه خواهیم کرد.
اگر بیشتر مطالعه نکنید، مهمترین چیزی که باید بدانید این است که هیچ چیز اساساً تغییر نکرده است.
اگر قبلاً با دستورالعملهای قبلی Google Webmaster آشنا هستید، چیز جدیدی وجود ندارد که باید یاد بگیرید. Google Search Essentials حاوی همان اطلاعات در قالبی متفاوت است.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به آنچه در Google Search Essentials گنجانده شده است نگاه کنیم.
الزامات فنی
چند کار فنی وجود دارد که باید در صفحه وب انجام دهید تا آن را در جستجوی Google قرار دهید.
گوگل میگوید که اکثر سایتها الزامات فنی را بدون تلاش انجام میدهند.
الزامات فنی به شرح زیر است:
- Googlebot مسدود نیست
- صفحه کار می کند (صفحه خطا نیست)
- صفحه دارای محتوای ایندکسپذیر است
به عبارت دیگر – محتوا را در قالبی منتشر کنید که Google بتواند فهرست کند و مطمئن شود که Google می تواند به آن دسترسی داشته باشد.
این حداقل چیزی است که برای وارد کردن یک صفحه وب به فهرست گوگل است.
از طرف دیگر، رتبه بندی یک صفحه وب کار بیشتری می طلبد. بیایید به بخش جدیدی برویم که بهترین شیوه های کلیدی را پوشش می دهد.
بهترین شیوه های کلیدی
بهترین روشهای کلیدی در جستجوی ضروری Google ملاحظات اضافی برای ایجاد محتوایی است که برای افراد آسانتر در نتایج جستجو پیدا شود.
بهترین شیوه های کلیدی گوگل عبارتند از:
- محتوای مفید ایجاد کنید.
- از کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند استفاده کنید و آنها را در قسمت های برجسته مانند عنوان، عنوان و متن جایگزین قرار دهید.
- پیوندها را قابل خزیدن کنید
- درباره سایت خود به مردم بگویید.
- بهترین شیوه های خاص را برای تصاویر، ویدئو، داده های ساخت یافته و جاوا اسکریپت دنبال کنید.
- نحوه نمایش سایت خود را در جستجو با قطعههای غنی تقویت کنید.
- اگر محتوایی دارید که نمیخواهید در جستجوی Google یافت شود، آن را از خزندههای Google مسدود کنید.
سیاست های هرزنامه
بخش خطمشیهای هرزنامه رفتارها و تاکتیکهایی را پوشش میدهد که میتواند منجر به رتبهبندی یک صفحه یا وبسایت پایینتر یا حذف فهرست از جستجوی Google شود.
سیاست های هرزنامه گوگل شامل موارد زیر است:
- پنهان کاری
- درها
- محتوای هک شده
- متن و لینک های مخفی
- پر کردن کلمه کلیدی
- پیوند هرزنامه
- ترافیک ماشینی
- بدافزار و رفتارهای مخرب
- عملکرد گمراه کننده
- محتوای خراشیده شده
- تغییر مسیرهای یواشکی
- محتوای تولید شده توسط هرزنامه به صورت خودکار
- صفحات وابسته نازک
- هرزنامه تولید شده توسط کاربر
- درخواست های حذف حق نسخه برداری
- حذف آزار و اذیت آنلاین
- کلاهبرداری و کلاهبرداری
بیشتر موضوعات فوق از دستورالعملهای کیفیت قبلی Google و سایر دستورالعملهای موجود مرتبط گرفته شدهاند.
صفحه کامل حاوی محتوای بازنویسی شده توسط تیم کیفیت جستجوی گوگل، با استفاده از زبان دقیق و مثالهای خاص مرتبط با سال 2022 است.
گوگل بر این باور است که دستورالعمل های به روز شده به صاحبان سایت کمک می کند از ایجاد محتوایی که کاربران جستجو کاملاً از آن متنفرند اجتناب کنند.
میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد موارد جدید در Google Search Essentials به تغییرات رسمی مراجعه کنید.
منبع: Google Search Central، Google Search Essentials
تصویر ویژه: جی فاگ/شاتراستاک