رد کردن پیوندهای تصادفی علامت گذاری شده توسط ابزارها اتلاف وقت است


جان مولر از گوگل به سوالی در مورد استفاده از ابزار انکار پیوند پاسخ داد و نکته ای در مورد بهترین روش استفاده از آن ارائه کرد، به طور خاص به پیوندهایی که توسط ابزارها پرچم گذاری شده اند اشاره کرد.

اگرچه این ابزار ده سال پیش معرفی شد، هنوز سردرگمی زیادی در مورد استفاده صحیح از آن وجود دارد.

لینک Disavow Tool

ابزار رد پیوند توسط گوگل در اکتبر 2012 معرفی شد.

ابزار انکار پس از الگوریتم پنگوئن از می 2012 دنبال شد، که دوره ای از هرج و مرج بی سابقه را در جامعه بازاریابی جستجو آغاز کرد، زیرا افراد زیادی در حال خرید و فروش لینک بودند.

این دوره خرید و فروش آشکار پیوندها در ماه می 2012 زمانی که به روز رسانی الگوریتم پنگوئن منتشر شد و هزاران وب سایت رتبه بندی خود را از دست دادند متوقف شد.

حذف پیوندهای پولی دردسر بزرگی بود زیرا آنها مجبور بودند از هر سایتی یکی یکی درخواست حذف کنند.

درخواست های حذف لینک آنقدر زیاد بود که برخی از صاحبان سایت شروع به دریافت هزینه برای حذف پیوندها کردند.

جامعه سئو از گوگل درخواست کرد که راه ساده‌تری برای رد کردن لینک‌ها داشته باشد و در پاسخ به تقاضای عمومی، گوگل ابزار Link Disavow را در اکتبر 2012 به منظور رد کردن لینک‌های هرزنامه‌ای که مالک سایت مسئول آن بود، منتشر کرد.

ایده ابزار انکار پیوند چیزی بود که برای سال‌ها، حداقل از سال 2007، مطرح شده بود.

گوگل تا پس از به‌روزرسانی پنگوئن در برابر انتشار آن ابزار مقاومت کرد.

اعلامیه رسمی گوگل در اکتبر 2012 توضیح داد:

“اگر از یک اقدام دستی هرزنامه بر اساس “پیوندهای غیر طبیعی” که به سایت شما اشاره می کنند مطلع شده اید، این ابزار می تواند به شما در رسیدگی به این مشکل کمک کند.

اگر این اعلان را دریافت نکرده اید، این ابزار به طور کلی چیزی نیست که باید نگران آن باشید.

گوگل همچنین جزئیات مربوط به اینکه چه نوع پیوندهایی می توانند یک اقدام دستی را راه اندازی کنند ارائه کرده است:

زمانی که شواهدی از پیوندهای پولی، مبادله پیوندها یا سایر طرح‌های پیوندی که دستورالعمل‌های کیفیت ما را نقض می‌کنند، مشاهده می‌کنیم، این پیام را برای شما ارسال می‌کنیم.»

مشاوره جان مولر در مورد ابزار Disavow پیوند

مولر به سؤالی در مورد رد کردن پیوندها به یک ویژگی دامنه پاسخ داد و به عنوان یادداشت جانبی توصیه هایی در مورد استفاده صحیح از ابزار ارائه کرد.

سوال پرسیده شد:

“ویژگی رد کردن در کنسول جستجو در حال حاضر برای ویژگی های دامنه در دسترس نیست. آن وقت گزینه ها چیست؟»

جان مولر پاسخ داد:

«خب، اگر تأیید سطح دامنه را دارید، می‌توانید سطح پیشوند را بدون نیاز به نشانه‌های اضافی تأیید کنید.

آن میزبان را تأیید کنید و کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.”

سپس مولر یک نظر اضافی در مورد روش صحیح استفاده از ابزار رد کردن پیوند اضافه کرد.

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

همچنین، به خاطر داشته باشید که انکار پیوندهای تصادفی که عجیب به نظر می رسند یا ابزاری علامت گذاری شده است، استفاده خوبی از زمان شما نیست.

چیزی را تغییر نمی دهد.

از ابزار Disavow برای موقعیت‌هایی استفاده کنید که واقعاً برای پیوندها پول پرداخت کرده‌اید و بعداً نمی‌توانید آنها را حذف کنید.

ابزارهای پیوند سمی و پیوندهای تصادفی

بسیاری از ابزارهای شخص ثالث از الگوریتم های اختصاصی برای امتیازدهی به بک لینک ها بر اساس میزان هرزنامه یا سمی بودن شرکت ابزار استفاده می کنند.

این نمرات سمیت ممکن است به طور دقیق رتبه‌بندی کند که برخی از لینک‌ها چقدر بد به نظر می‌رسند، اما لزوماً با نحوه رتبه‌بندی گوگل و استفاده از لینک‌ها مرتبط نیستند.

نمرات ابزار پیوند سمی فقط نظرات هستند.

این ابزارها برای ایجاد یک بررسی خودکار بک لینک مفید هستند، به خصوص زمانی که آنها لینک های منفی را که فکر می کنید خوب هستند برجسته می کنند.

با این حال، تنها پیوندهایی که باید انکار کرد، پیوندها هستند می داند پرداخت می شوند یا بخشی از یک طرح پیوند هستند.

آیا باید شواهد حکایتی پیوندهای سمی را باور کنید؟

بسیاری از افراد با کاهش رتبه‌بندی مواجه می‌شوند و هنگام بررسی بک لینک‌های خود از کشف تعداد زیادی از صفحات وب با کیفیت بسیار پایین که به وب‌سایت‌هایشان لینک می‌دهند، شوکه می‌شوند.

طبیعی است که فرض بر این است که این دلیل کاهش رتبه و شروع یک چرخه بی پایان از انکار پیوند است.

در این موارد ممکن است در نظر گرفتن اینکه دلیل دیگری برای تغییر رتبه‌بندی وجود دارد مفید باشد.

یکی از مواردی که برجسته می شود زمانی است که شخصی در مورد حمله منفی سئو به من مراجعه کرد. من نگاهی به لینک ها انداختم و واقعاً بد بودند، دقیقاً همانطور که توضیح داده شد.

صدها پیوند هرزنامه با مضمون بزرگسالان با متن لنگر منطبق دقیق در موضوعات غیر مرتبط بزرگسالان وجود داشت که به وب‌سایت او اشاره می‌کردند.

این بک لینک ها با تعریف حمله منفی سئو مطابقت دارند.

من کنجکاو بودم بنابراین به طور خصوصی از طریق ایمیل با یکی از کارمندان Google تماس گرفتم.
آنها روز بعد به من ایمیل زدند و تأیید کردند که سئوی منفی دلیلی برای از دست دادن رتبه سایت نیست.

علت واقعی از دست دادن رتبه ها تحت تاثیر قرار گرفتن سایت توسط الگوریتم پاندا بود.

آنچه الگوریتم پاندا را راه اندازی کرد، محتوای با کیفیت پایینی بود که صاحب سایت ایجاد کرده بود.

من این را بارها از آن زمان دیده‌ام، جایی که مشکل واقعی این بود که صاحب سایت قادر به بررسی عینی محتوای خود نبود، بنابراین پیوندها را مقصر می‌دانستند.

در نظر گرفتن این نکته مفید است که آنچه به نظر می رسد دلیل آشکار از دست دادن در رتبه بندی است، لزوماً دلیل واقعی نیست، فقط ساده ترین دلیل سرزنش است زیرا واضح است.

اما همانطور که جان مولر گفت، رد کردن پیوندهایی که یک ابزار علامت گذاری کرده است و پیوندهای پولی نیستند، استفاده مناسبی از زمان نیست.

نقل قول

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero

در دقیقه ۱:۱۰ به ویدیوی Google SEO Office Hours گوش دهید





منبع

مطالب مرتبط