Yelp Details Removal of Paid Review Groups & Lead Generators
Yelp گزارش اعتماد و ایمنی 2022 خود را منتشر کرد و جزئیات اقداماتی را که علیه تولیدکنندگان اصلی، گروههای بررسی جعلی و کسبوکارهایی که مشوق بررسیها هستند انجام داد، منتشر کرد.
Yelp گروههای نقد و بررسی پولی را سرکوب میکند
این گزارش به جزئیات رویکرد فعالانه برای تعقیب گروههای بررسی آنلاین و متلاشی کردن آنها میپردازد.
از جمله تاکتیکهایی که Yelp استفاده میکند، شناسایی آدرسهای IP مورد استفاده برای بررسیهای مثبت جعلی و همچنین اتصال کاربران به گروههایی است که بررسیهای پولی را ترتیب میدهند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelp نشان میدهد که با شناسایی گروهها در رسانههای اجتماعی و همکاری با توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین برای جدا کردن آنها، با تبادل نظر آنلاین مبارزه میکند.
در یک پست وبلاگی در سال 2021 در مورد نرم افزار توصیه آنها، Yelp نوشت که آنها گروه های آنلاین را رصد می کنند و حتی برای دستگیری حلقه های بررسی جعلی عملیات تیزینگ انجام می دهند.
گزارش اعتماد و ایمنی تازه منتشر شده Yelps توضیح می دهد:
«Yelp اکیداً ارائه مشوقها یا سایر غرامت در ازای نوشتن، تغییر یا حذف نظر را ممنوع میکند.
برای مبارزه با این مشکل در پلتفرم ما و خارج از آن، تیم عملیات کاربر ما در سال 2022 اقدامات زیر را انجام داد:
– بیش از 415 اخطار به کسب و کارها برای درگیر شدن در رفتارهای بازبینی جبرانی یا تشویقی صادر کرد.
– به عنوان بخشی از برنامه گسترده تر هشدارهای مصرف کننده، ما 88 هشدار فعالیت جبرانی را پس از دریافت شواهدی مبنی بر ارائه وجه نقد یا مشوق های دیگر در ازای ارسال، به روز رسانی یا حذف یک بررسی در صفحات تجاری قرار دادیم.
ما همچنین 405 هشدار فعالیت بازبینی مشکوک را پس از اینکه سیستمهای ما تعداد زیادی بازبینی مثبت از یک آدرس IP یا نظرات کاربرانی را که ممکن است به گروهی مرتبط باشند که بررسیهای انگیزشی را هماهنگ میکنند، شناسایی کردند، قرار دادیم.
بیش از 1100 گزارش به سایت های شخص ثالث، مانند توییتر (150 گزارش توسط Yelp)، فیس بوک (130 گزارش)، اینستاگرام (110 گزارش) و لینکدین (70 گزارش) برای هشدار دادن به آنها در مورد محتوای بیش از 900 گزارش مشکوک ارائه کرد. گروهها، پستها یا افرادی که در سایتهایشان یافتیم که در تبادل نظر آنلاین شرکت میکنند.
پلتفرمهای شخص ثالث تقریباً در ۷۷ درصد از گزارشهای ما درباره محتوای مورد بحث اقدام کردند.»
Yelp هزاران حساب جعلی را می بندد
گزارش اعتماد و ایمنی گزارش می دهد که Yelp بیش از 77000 حساب کاربری را به دلیل نقض شرایط خدمات و اعمال مشکوک فریبکارانه و سوء استفاده کننده بسته است.
آنها همچنین بیش از 32800 صفحه تجاری جدید بالقوه را به دلیل مرتبط بودن با فعالیتهای هرزنامه که خطمشیهای Yelp را نقض میکرد رد کردند.
یک افشاگری جالب این است که چگونه آنها به شدت به کسب و کارهای تولید سرنخ که مدل کسب و کار آنها ایجاد فهرست های تجاری جعلی و سپس فروش سرنخ به مشاغل محلی است، برخورد کردند.
Yelp می نویسد:
«نزدیک به 2000 صفحه کسب و کار به دلیل مرتبط بودن با مولدهای سرنخ حذف شدند که این امر ناقض خطمشیهای Yelp بود.
«مولدهای سرب» صفحات تجاری جعلی ایجاد میکنند، سپس سرنخهای تولید شده مشتری را میبرند و آنها را به سایر پیمانکاران حراج میدهند.
این رفتار مردم را فریب می دهد تا هزینه های گزافی را برای خدمات بپردازند و مصرف کنندگان آسیب پذیری را که اغلب به ارائه دهندگان خدمات اجازه ورود به خانه خود می دهند (قفل سازها، جابجایی ها، نظافت خانه و غیره) را هدف قرار می دهد.
حذف محتوای تیم عملیات کاربر Yelp
این گزارش خاطرنشان میکند که 2 درصد از همه مشارکتهای Yelp توسط تیم عملیات کاربر آنها در سال 2022 حذف شد. این شامل نظرات، عکسها، رأی موافق برای بررسی و سایر اشکال مشارکت است.
اعتماد و ایمنی Yelp
یکپارچگی مرورها برای اکوسیستم توصیهکنندهای مانند Yelp مهم است. Yelp از یک نرم افزار توصیه به عنوان اولین خط دفاعی خود در برابر رفتارهای فریبنده استفاده می کند. خود نرمافزار از این جهت پویا است که کاربران و کسبوکارها را در هنگام تعامل با پلتفرم زیر نظر میگیرد.
Yelp می نویسد:
«نرم افزار توصیه کاملاً خودکار است و قوانین عینی یکسانی را برای هر کسب و کاری اعمال می کند. بررسیهایی که برای هر کسبوکاری توصیه میشوند میتوانند در طول زمان تغییر کنند زیرا نرمافزار Yelp درباره بازبینها و کسبوکار بیشتر میآموزد.
همچنین از ناظران انسانی در تیم عملیات کاربر خود برای پیگیری و بررسی دستی گزارشهای تولید شده توسط کاربران، مشاغل یا سیستمهای خودکار آنها استفاده میکند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelp برای سال 2022 را بخوانید
تصویر برجسته توسط Shutterstock/II.studio