سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت | xeroseo

همچنین هر گونه مجله خبری زیرو سئوی که در صفحات سایت ایجاد می‌کنید و هر به‌روزرسانی که در سایت انجام می‌دهید، از طریق این sitemap به گوگل اطلاع داده می‌شود. در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند.

این می تواند ناشی از عدم آپدیت سایت مپ و اختلاف نظر شما و گوگل در مورد ارزش ایندکس آن صفحه است. به عنوان مثال صفحه قوانین و مقررات از نظر شما ارزشی ندارد ولی گوگل آن را ایندکس کرده است. بک لینک کمی باشد، ممکن است وب سایت شما اصلاً توسط موتورهای جستجو کشف نشود. سلام برای تولید سایت مپ، سایت هایی هستند که بصورت آنلاین نقشه سایت رو جنریت میکنند.

نقشه سایت یا سایت مپ Google News (خبری)

RSS/Atom Feeds به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وبسایت شما آپدیت شده است یا محتوایی تازه روی آن قرار گرفته است. گوگل پیشنهاد می‌کند که از سایت مپ در کنار این ابزار استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند صفحات را شناسایی کنند. فایل نهایی نقشه سایت فقط باید حاوی آدرس اخباری باشند که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند. اخباری که بیش از دو روز از انتشار آن‌ها گذشته است را از سایت‌مپ خبری حذف کنید یا URL‌های آن‌ها را از داخل تگ خارج کنید. سایت مپ فایلی XML و حاوی تمام لینک‌های سایت است که قصد دارید توسط گوگل و دیگر موتورهای جست‌و‌جو کرال و ایندکس شوند.

ساخت sitemap با سایت آنلاین

در کل جدا کردن نقشه سایت موبایل و دسکتاپ کاری هست که در سئو توصیه نمیشه. بعد از مدتی روی فایل سابمیت‌شده کلیک کنید، اگر پیام «Sitemap index processed successfully» برایتان نمایش داده شد، یعنی گوگل سایت شما را بررسی و تأیید کرده است. همه آدرس‌هایی که در نقشه سایت نوشته می‌شوند باید از قواعد یکسانی پیروی کنند. این موضوع به این معناست آدرس هایی که با WWW آغاز می‌شوند را نمی‌توان با آدرس‌های بدون پیشوند WWW ترکیب کرد. همچنین آدرس‌هایی که دارای شناسه جلسه هستند را نیز در این فایل قرار ندهید. اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند.

http://atours.ir

خوشبختانه، قوانین سختگیرانه ای برای قرار دادن این فایل وجود دارد؛ بنابراین شما همیشه می توانید آن را برای هر وب سایتی که یکی دارد (همه وب سایت ها یک فایل ندارند) پیدا کنید. برای یافتن فایل robots.txt برای هر وب سایت، کافی است به مسیر domain.com/robots.txt بروید و می توانید ببینید که آیا لینکی به نقشه سایت دارد یا خیر. بعد از ثبت سایت مپ در گوگل سرچ کنسول در قسمت sitemap موفقیت آمیز یا عدم موفیت آمیز بودن ثبت سایت مپ را گزارش می دهد. در نقشه سایت تنها صفحاتی که از لحاظ سئو مهم هستند ثبت می شوند. در واقع با استفاده از نقشه سایت خزنده گوگل را به سمت صفحات مهم تر هدایت می کنیم. این باعث می شود بودجه خزش یک وب سایت به طرز هوشمندانه ای مصرف شود.

  • نزدیک به 2 سال هست که در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت میکنم و به سئوی کلاه خاکستری علاقه فراوانی دارم.
  • اگر پیغام “Sitemap index processed successfully” رو دیدید، یعنی اینکه گوگل تمام نقشه سایت شما را خوانده است .
  • حالا اگر سایت شما تازه راه افتاده باشد، احتمال این که گوگل به سرعت بتواند سایت شما و صفحات آن را ایندکس کند، پایین است.
  • این مقدار یک اطلاعات کلی برای موتورهای جستجو فراهم می کند و ممکن است با دوره ای که در آن خزنده ها به پیمایش سایت می پردازند تطابق نداشته باشد.
  • برای انجام فرایند های سازماندهی، خواندن و ایندکس اطلاعات در اینترنت از یک سری خزنده استفاده می شود.

مطالب مرتبط