مارتین اسپلیت گوگل در مورد هدایت 404 به صفحه اصلی هشدار می دهد
Google قسمت جدیدی را در سریال ویدیویی “SEO Office Hours Shorts” خود منتشر کرده است ، که در آن وکیل مدافع توسعه دهنده مارتین اسپلیت به سؤالی می پردازد که بسیاری از صاحبان وب سایت با آن روبرو هستند: آیا باید همه 404 صفحه خطای به صفحه اصلی هدایت شود؟
پاسخ واضح: این کار را نکنید
در آخرین قسط از فرمت پرسش و پاسخ چگالش ، Splitt به سؤالی از کاربری به نام کریس پاسخ می دهد که آیا “هدایت همه 404 صفحه به صفحه اصلی با 301 تغییر مسیر می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی یا عملکرد کلی وب سایت در جستجوی داشته باشد.”
پاسخ SPLITT بدون ابهام بود: “بله ، و همچنین من را به عنوان کاربر آزار می دهد.”
چرا 404s به یک هدف خدمت می کنند
404 صفحات خطای به کاربران و خزنده های موتور جستجو که URL شکسته یا وجود ندارد ، سیگنال می کند. این شفافیت به مردم کمک می کند تا به جای اینکه به طور غیر منتظره ای به یک صفحه غیر مرتبط هدایت شوند ، درک کنند که با چه چیزی سر و کار دارند.
Splitt توضیح داد:
“404 یک سیگنال کاملاً واضح است که این لینک اشتباه و شکسته است یا این URL دیگر وجود ندارد زیرا ممکن است محصول وجود نداشته باشد یا چیزی تغییر کرده باشد.”
تأثیر بر خزنده های جستجو
Splitt می گوید تغییر مسیر پتو به صفحه اصلی می تواند کارآیی خزنده موتور جستجو را مختل کند.
هنگامی که خزنده ها با 404 مشروع روبرو می شوند ، می دانند که محتوا دیگر وجود ندارد و می تواند به سمت URL های دیگر حرکت کند. با این حال ، هدایت آنها به صفحه اصلی یک حلقه گیج کننده ایجاد می کند.
Splitt خاطرنشان کرد:
وی گفت: “برای یک خزنده ، آنها مانند صفحه اصلی می روند و سپس از طریق وب سایت شما کلیک می کنند و یا در واقع خزیدن می کنند و محتوا را پیدا می کنند و در نهایت ممکن است به URL که وجود ندارد ، برسند.
اما اگر شما تغییر مسیر دهید ، آنها مانند تغییر مسیر هستند ، و دوباره همه چیز دوباره شروع می شود. “
بهترین روشها برای رسیدگی به محتوای گمشده
Splitt راهنمایی روشنی در مورد تغییر مسیر مناسب ارائه داد:
- اگر محتوا به یک مکان جدید منتقل شده است ، از تغییر مسیر به آن URL جدید جدید استفاده کنید
- اگر واقعاً محتوا از بین رفته است ، کد وضعیت 404 را حفظ کنید
- به صفحه اصلی یا آنچه فکر می کنید مسابقه “نزدیکترین” است هدایت نشوید
Splitt تأکید کرد:
“اگر به جایی دیگر حرکت کرد ، از تغییر مسیر استفاده کنید. اگر از بین رفته است ، مرا به صفحه اصلی هدایت نکنید. “
این آخرین راهنمایی با توصیه دیرینه گوگل برای حفظ کدهای دقیق وضعیت HTTP برای کمک به کاربران و موتورهای جستجوگر در درک ساختار سایت شما مطابقت دارد.
قالب جدید
فرمت شورت ساعات دفتر SEO یک رویکرد جدید از تیم روابط جستجوی گوگل است.
قالب اصلی یک نمایش زنده بود که هر کسی می توانست با آن تماس بگیرد و سوالات خود را در زمان واقعی پاسخ دهد.
این قالب سپس به جلسات ضبط شده منتقل شد که در آن پرسنل گوگل به انتخاب سؤالات از پیش تصویب شده پاسخ دادند.
اکنون ، ساعات اداری سئو به عنوان فیلم های کوتاه ارائه می شود. اگر یکی از قالب های قبلی را ترجیح می دهید ، Splitt بازخورد را در بخش نظرات ویدیوی زیر تشویق می کند:
https://www.youtube.com/watch؟v=5hiwqfjyvnu
تصویر برجسته: تصویر از YouTube.com/googlesearchcentral ، مارس 2025.