سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟ | xeroseo

بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد.

به طبع این کار روش‌های خاص خود را دارد که به موجب آن، از رتبه‌ی یک سایت تا میزان ترافیک آن، بهبود می‌یابند. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

آژانس بازاریابی نوین

سئو یا همان SEO مخفف کلمات بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر است. هنگامی‌که کاربران اینترنت در گوگل کلمه‌ای را جستجو می‌کنند، سایتی را که در «صفحه نتایج جستجو» در رتبه بالاتری نسبت به بقیه قرار داشته باشد، به‌عنوان سایت بهتر و معتبرتر ازنظر گوگل در نظر می‌گیرند. البته این طرز فکر کاربران بسیار درست است چراکه گوگل سایتی را که ازنظر سئو امتیاز بهتری داشته باشد در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت سؤالات را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن سؤالات ارائه دهد.

آنالیز رقبا در سئو به چه معناست؟

نگران نباشید تنها چند مورد ساده وجود دارد که می توانید در سایت خود تغییر دهید تا سایتتان را برای کبوتر بهینه کنید و در نتایج محلی «۳ بسته» یا «three pack» قرار گیرید. این کار باعث شد نتایج شباهت بیشتری به نتایج همیشگی گوگل پیدا کنند. بعد از ارائه این الگوریتم، فاکتورهای مکان و فاصله (در جستجوهایی که مکان محور هستند) بر فاکتورهای سنتی سئو ارجحیت پیدا کردند.

  • صورت کلی به دو بخش داخلی و خارجی تبدیل می‌شود و این دو بخش را به 3 صورت می‌توان پیاده‌سازی کرد که به آن‌ها یئو سفید، خاکستری و سیاه گفته می‌شود.
  • دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد.
  • تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌توانند به وب ‌سایت شما کمک کنند تا رتبه ‌بندی بالاتری داشته باشد و در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود.
  • فرآیند سئوی خارجی وب سایت شما را قادر می سازد تا در پلتفرم دیجیتالی تبلیغ شود.
به عنوان مثال مجله خبری زیرو سئو ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد. اگر یک تولید کننده عسل (زنبوردار) دارای سایت باشد و بر روی سئو آن به خوب کار کند، در صفحه اول گوگل دیده می شود. در صورتی که در رتبه های 1 تا 3 باشد، تعداد زیادی از افرادی که این کلمه را جستجو می کنند، وارد سایت عسل موردنظر می شوند. با مجموع موارد اشاره شده می‌توان دریافت که عبارتی که در کادر جستجوگرها تایپ و جستجو می‌شود تا چه حد حائز اهمیت است. بر اساس آمارها، موتورهای جستجو به خودی خود می‌توانند عامل موفقیت یک سایت باشند.

http://atours.ir

مطالب مرتبط