مقایسه ۷ ابزار سئوی سازمانی برای تحقیق کلمات کلیدی
بهترین سئوکاران میدانند که اگر به ابزارهای مناسب دسترسی نداشته باشند، نمیتوانند کارهای خود را تا نیمه انجام دهند. و از آنجایی که کلمات کلیدی در مرکز هر کاری که ما در سئو انجام می دهیم قرار دارند، زمان آن رسیده است که در مورد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، به ویژه ابزارهایی که برای مشتریان در سطح سازمانی هستند صحبت کنیم.
چه یک غول تجارت الکترونیک، یک شرکت حقوقی بزرگ، یا هر نوع تجارت دیگری، باید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کار کنید که بتواند حجم دادههایی را که تولید میکنید کنترل کند و معیارهایی را که برای شما و مشتریانتان مهم است را به شما نشان دهد.
در این لیست، تعدادی ضربه زن سنگین به همراه ابزارهایی که ممکن است قبلاً نامشان را نشنیده باشید، پیدا خواهید کرد. بزرگها به دلایل خوبی بزرگ هستند، اما این دلیلی برای کنار گذاشتن بازیکنان کمتر شناخته شده نیست.
بنابراین، بیایید مستقیماً وارد آن شویم. در اینجا هفت ابزار سئوی سازمانی برای تحقیق کلمات کلیدی با هم مقایسه شده اند!
1. Botify
قیمت گذاری
- این به رده های قیمت گذاری Essential، Pro و Enterprise تقسیم می شود.
Botify چیست؟
بنابراین، Botify چیست و چرا این لیست را در شماره 1 قرار داد؟
این یک ابزار SEO همه کاره است که به صراحت برای شرکت های سازمانی ساخته شده است. این برای مدیریت حجم و حجم طراحی شده است: خزنده سایت Botify می تواند تا 250 URL را در ثانیه مدیریت کند.
Botify Analytics همه چیزهایی است که در ابزار تجزیه و تحلیل سئو نیاز دارید و دادههای تعامل، ردیابی پرس و جو و فایلهای گزارش را در یک مکان به شما نشان میدهد. در همین حال، Botify Intelligence تمام مسائل مربوط به سئوی وب سایت شما را گرد هم می آورد و آنها را برای شما در یک لیست اولویت بندی می کند تا بتوانید به مهم ترین موارد بپردازید.
به راحتی می توان فهمید که چرا Botify برای تحقیقات سئو در سطح سازمانی برنده است.
چرا Botify برای تحقیق کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- Botify به مشاغل سازمانی کمک می کند تا بهترین فرصت های کلمات کلیدی را در رتبه بندی فعلی خود بیابند.
- لیستی از کلمات کلیدی را با هر گروه بندی موضوعی که می خواهید بسازید.
- Botify از دادههای سطح کنسول جستجو برای نشان دادن صفحاتی با نمایش خوب اما CTR پایین به کاربران استفاده میکند.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی Botify به شما کمک می کند تا با بهترین توانایی های کنسول جستجوی گوگل، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. بهعلاوه، به شما امکان میدهد درباره فرصتهای کلمات کلیدی جدید تحقیق کنید و مرتبطترین رتبهبندی فعلی خود را پیدا کنید.
2. Searchmetrics
قیمت گذاری
- ماهانه: 69 تا 149 دلار برای بستههای پایه، که میتوانید آنها را در سطح سازمانی سفارشی کنید.
Searchmetrics چیست؟
Searchmetrics خود را هوشمندانه برندسازی کرده است. مانند بسیاری از ابزارهای دیگر در این لیست، این یک چاقوی ارتش سوئیسی همه کاره برای تحقیقات سئو است. این ابزار به شما اجازه می دهد تا در مورد کلمات کلیدی، معیارها و داده های PPC تحقیق کنید. این به شما امکان می دهد محتوای خود را آزمایش کنید تا بتوانید مقالات متمرکزتری بنویسید که به کاربران کمک می کند تا تبدیل شوند. و شما را قادر می سازد تا نمونه کارها بک لینک خود را بررسی کنید.
Searchmetrics همچنین مقدار زیادی را در بسته های سازمانی خود بسته بندی می کند.
چرا Searchmetrics برای تحقیقات کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- در سطوح بالای بسته پلتفرم، کسبوکارهای سازمانی میتوانند به رتبهبندی 50000 تا 200000 کلمه کلیدی دسترسی داشته باشند که باید بیش از اندازه کافی داده برای تحقیقات عمیق کلمات کلیدی ارائه کند.
- گزارشهای تحقیقاتی کلیدواژه تمام دادههای مرتبط، از جمله حجم جستجو و حرکت در طول زمان را نشان میدهد
- این پلتفرم دارای یک ابزار مفید شکاف کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد رتبه بندی خود را برای کلمات کلیدی در مقابل رقبا مقایسه کنید.
Searchmetrics ابزاری است که شرکتها به خاطر بستههایش که به طور خاص به آنها و حجم مورد نیازشان پاسخ میدهد دوست دارند.
3. SISTRIX
قیمت گذاری
- ماهانه: 99-599 یورو (99.55-602.35 دلار).
SISTRIX چیست؟
SISTRIX یکی دیگر از ابزارهای جامع داده SEO است که به شما امکان می دهد هر کاری را که برای حفظ رتبه خود و حفظ سئوی خود نیاز دارید انجام دهید.
عملکرد کلمات کلیدی آن حجم جستجو، رقابت و روندها را در طول زمان به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد مجموعه کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید. همچنین می توانید رویکردهای کلیدواژه رقبای خود را مرور کنید تا بتوانید تلاش خود را افزایش دهید.
این ویژگیها – همراه با ممیزیهای جانبی، تحلیل محتوا، و دادههای رسانهای پولی، SISTRIX را به یک ابزار سئو تبدیل میکند که ارزش بررسی را دارد.
چرا SISTRIX برای تحقیق کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- ابزار کشف کلمه کلیدی به شما امکان می دهد اصطلاحات اولیه، کلمات کلیدی مرتبط و داده های مرتبط را بررسی کنید.
- شما روندهای تاریخی و رقابت برای همه کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که انتخاب های بالقوه کلمه کلیدی شما را در زمینه صنعت قرار می دهد.
- این پلتفرم به شما امکان می دهد تا 10000 کلمه کلیدی را به لیست اضافه کنید که می توانید از آنها برای بهینه سازی صفحه یا تولید محتوا استفاده کنید.
کسبوکارهای سازمانی از توانایی ایجاد فهرستهای کلیدی 10000 قوی از ایدههایی که در SISTRIX کشف میکنند، قدردانی خواهند کرد. این همان حجمی است که شرکت های بزرگ برای ماندن در بازی باید به آن دسترسی داشته باشند.
4. سمروش
قیمت گذاری
- ماهانه: 119.95-449.95 دلار.
سمروش چیست؟
شما نمی توانید Semrush را از لیست بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سازمانی کنار بگذارید. این ابزار عمق زیادی دارد، از ممیزی ها و داده های SEO سایت گرفته تا بینش PPC، داده های رتبه بندی فعلی، ابزار موضوع بازاریابی محتوا و دستیار نوشتن.
این یکی از شناخته شده ترین ابزارهای سئو همه در یک است. ارزشی که در قبال قیمت دریافت می کنید غیرقابل انکار است.
Semrush مانند هر ابزار سئو دیگری یک ربات است، و بنابراین، در حالی که به داده های مستقیم گوگل دسترسی ندارد، هنوز یکی از بهترین ابزارهای موجود برای ارائه روندها و داده های کلمات کلیدی است.
چرا Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- تحقیق کلمات کلیدی مرتبط ترین بینش شما را ارائه می دهد، از جمله داده های حجم جستجو، روندهای تاریخی، دشواری و CPC (هزینه هر کلیک).
- یک کلمه کلیدی را جستجو کنید و به بیش از 22 میلیارد ایده کلمه کلیدی از پایگاه داده Semrush دسترسی پیدا کنید.
- لیستی از کلمات کلیدی خود را با 1000 کلمه کلیدی در یک لیست بسازید.
- شکاف کلمات کلیدی بین شما و حداکثر پنج رقیب را بررسی کنید.
این توانایی ها، Semrush را به ابزاری برتر برای تحقیق کلمات کلیدی برای مشاغل سازمانی تبدیل می کند.
5. شفافیت seo
قیمت گذاری
seoClarity چیست؟
seoClarity خود را به عنوان یک پلتفرم سئوی همهجانبه با فلسفه آیندهنگر معرفی میکند. این دادههای SEO، معیارهای کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محتوا و اتوماسیون وظایف سئو را در یک ابزار جمعآوری میکند تا به شما امکان میدهد جادوی سئو را انجام دهید.
این ابزار رویکرد مبتنی بر داده خود را به سئو، به ویژه در مورد ردیابی کلمات کلیدی، ردیابی خطای وب سایت، و گزارش های تجزیه و تحلیل سوق می دهد.
چرا seoClarity برای تحقیقات کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- این پلتفرم ادعا میکند که دارای بزرگترین مجموعه کلیدواژه موجود در هر نقطه است، با بیش از 30 میلیارد مجموعه در بیش از 170 کشور.
- ایده های مرتبط با کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد.
- روند کلمات کلیدی از میلیاردها جستجو جمع آوری شده است.
- این ابزار به شما امکان می دهد 100 رتبه برتر رقبای خود را در هر موتور جستجو مشاهده کنید.
- شما می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی روزانه خود را در کنار پیش نمایش های SERP برای آن شرایط مشاهده کنید.
این نکات، بهعلاوه این واقعیت که این ابزار یک میلیارد کلمه کلیدی جدید را به مخزن ماهانه خود اضافه میکند، seoClarity را به یکی از مهمترین عوامل برای تحقیقات کلمات کلیدی در سطح سازمانی تبدیل میکند.
6. Long Tail Pro
قیمت گذاری
- ماهانه، 37-147 دلار. سالانه 297 تا 1177 دلار.
Long Tail Pro چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، Long Tail Pro روی زاویه کلمه کلیدی دم بلند تمرکز دارد.
این یک زاویه عملی نیز است، زیرا مشاغل در هر اندازه می توانند از استفاده از کلمات کلیدی طولانی سود ببرند.
به تجارت الکترونیکی فکر کنید که باید صفحات محصول خود را با عباراتی که مردم استفاده می کنند بهینه کند.
این ابزار همچنین A-game خود را در تحقیقات رقبا به ارمغان می آورد و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را جستجو کنید و فوراً SERP ها را پس بگیرید، بنابراین می دانید چگونه رویکرد محتوای خود را استراتژی کنید.
Long Tail Pro همچنین ویژگیهای اصلی دیگری را که از ابزار سئو انتظار دارید، از جمله ردیاب رتبهبندی فعلی، تحلیلگر بک لینک و ابزار ممیزی سایت دارد.
چرا Long Tail Pro برای تحقیقات کلمات کلیدی سازمانی کار می کند؟
- یک عبارت بذر را جستجو کنید و هزاران نوع دم بلند آن عبارت را دریافت کنید.
- از Google Keyword Planner تا 400 نوع دم بلند یک اصطلاح را دریافت کنید.
- آنها را بر اساس حجم جستجو یا هر معیار دیگری که می خواهید گروه بندی کنید.
شما می توانید رویکردهای کلیدواژه را دقیقاً در مقابل یکدیگر قرار دهید تا استراتژی های رقبای خود را ببینید و از آنها به نفع خود استفاده کنید.
رویکرد کلمه کلیدی دم بلند ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما تمرکز بر روی آن مزایایی دارد.
اصطلاحات طولانی معمولاً برای رتبهبندی آسانتر هستند (همیشه درست نیست) و همچنین در پایینتر قیف فروش قرار دارند، به همین دلیل است که میبینید مارکهای تجارت الکترونیک صفحات محصول را برای آنها بهینه میکنند.
Long Tail Pro هزاران ایده را در هر جستجو ارائه می دهد و اگر می خواهید یک استراتژی قوی دم بلند ایجاد کنید، ابزاری عالی است. این برای عملیات های تجارت الکترونیک بزرگ و جایگاه های بسیار رقابتی عالی است.
7. احرف
قیمت گذاری
Ahrefs چیست؟
مانند بسیاری از ابزارهای موجود در این لیست، Ahrefs یک پلت فرم جامع SEO است که به شما امکان می دهد تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید، رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در طول زمان ردیابی کنید، دامنه خود یا دیگران را تجزیه و تحلیل کنید، ممیزی سایت را انجام دهید و محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
این به بیان ساده است، اما بدانید که Ahrefs می تواند هر کاری را که شما نیاز به یک ابزار سئوی همه کاره برای شما داشته باشید انجام دهد. بک لینک های خود را ردیابی کنید، محتوای تکراری را بررسی کنید، جاوا اسکریپت خود را بررسی کنید و کارهای بیشتری را با این پلتفرم انجام دهید.
چرا Ahrefs برای تحقیقات کلمات کلیدی سازمانی خوب است؟
- ابزار Keyword Explorer بزرگترین مخزن شخص ثالث کلمات کلیدی است.
- این ابزار به شما امکان دسترسی به بیش از ۷ میلیارد ایده کلیدواژه را می دهد.
- داده ها از 171 کشور.
- کلمات کلیدی از 10 موتور جستجو در دسترس هستند.
- در دادههای کلمه کلیدی، کلیکها در هر جستجو، درصد کلیکهای پرداختشده و سایر معیارها، مایل بیشتری میگذرد.
- Ahrefs داده های حجم جستجو را ماهانه به روز می کند.
از نظر حجم گسترده گزینه هایی که با ایده های کلمه کلیدی و داده های کلمات کلیدی دارید، Ahrefs پلتفرمی است که نمی توانید از دست بدهید.
کسبوکارهای سازمانی از انبوه دادههای آن از کشورها و موتورهای جستجو سود خواهند برد. اگر جامع می خواهید، اینجاست.
کدام ابزار تحقیق کلمات کلیدی سازمانی برای شما مناسب است؟
زمانی که تصمیم می گیرید کدام ابزار سئو برای شما یا کسب و کار شما بهترین است، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.
به دلیل زیرساخت های عظیمی که در حفظ ابزارهای خراش داده های سئو واقعاً عالی وجود دارد، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ذکر شده در این پست، در برخی موارد، برچسب های قیمت هنگفتی دارند.
اما زمانی که به آنچه به دست میآورید فکر میکنید – و درآمدی که میتوانید با بهینهسازی سئوی وبسایت خود برای کلمات کلیدی مناسب به دست آورید – هزینهها زمانی توجیه میشوند که از ابزارها به طور مؤثر استفاده کنید.
کسبوکارهای سازمانی باید به اندازه هر شرکت دیگری در مورد استراتژی کلمات کلیدی خود متفکر باشند. ابزارهایی مانند این می توانند بهترین دوستان شما باشند.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock