نحوه نوشتن محتوای مفید با مدلسازی موضوع و خوشههای موضوعی
این پست توسط MarketMuse حمایت مالی شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.
آیا نمی دانید چگونه با به روز رسانی محتوای مفید گوگل مقابله کنید؟
اگر استراتژی های کلیدواژه شما دیگر موثر نباشند، از نحوه بازیابی ترافیک ارگانیک خود متضرر می شوید؟
به جای اینکه فقط اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی در هر قسمت از محتوا وجود دارد، سعی کنید روی مدلسازی کلی موضوع و دستههای موضوعی تمرکز کنید تا استراتژی محتوای SEO خود را هدایت کنید.
وقتی صحبت از ایجاد محتوای مفید می شود، مدل سازی موضوع و خوشه های موضوعی دست به دست هم می دهند. این مانند کره بادام زمینی و ژله، پخت و کیک است. شما عکس را دریافت می کنید!
در اینجا یک دستور العمل برای عملی کردن آن وجود دارد.
از مدلسازی موضوع و خوشههای موضوعی استفاده کنید، نه فقط از تحقیق کلمات کلیدی
مدلسازی موضوعی به این معناست که چگونه یادگیری ماشین موضوعات و مضامین مرتبط را در چندین بخش از اطلاعات شناسایی و درک میکند. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه قطعاتی را به عنوان بخشی از یک خوشه موضوعی ایجاد کنید.
خوشههای موضوعی گروههای واقعی محتوای مرتبط مرتبط هستند که موضوعی مشابه دارند.
همانطور که الگوریتم گوگل به تکامل خود ادامه می دهد، مشخص شده است که به خوشه های موضوعی علاقه مند است زیرا آنها بهتر با سفر جستجوی کامل کاربر و هدف کاربر مطابقت دارند.
تفاوت بین لیست کلمات کلیدی و مدل های موضوع
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، معمولاً با صدها اصطلاح مختلف مواجه می شوید و هنوز درک روشنی از آنچه برای پوشش کافی یک موضوع لازم است ندارید. این موردی است که بیشتر همیشه بهتر نیست.
با مدلسازی موضوع، نقشه راه واضحتری برای محتوای موفقتر دارید.
مدلسازی موضوع نشان میدهد که کارشناسان چگونه درباره آن موضوع مینویسند، که به طور مستقیم نحوه سفر خوانندگان را در یک موضوع نشان میدهد.
در اینجا یک مثال کوتاه با استفاده از عبارت کلیدی و موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” آورده شده است. همانطور که می بینید، مقایسه تحقیقات کلیدواژه با تحقیق موضوعی مانند مقایسه سیب و پرتقال است. آنها اساساً رویکردهای متفاوتی دارند.
در حالت ایدهآل، مدل موضوع MarketMuse ما 50 موضوع مرتبط معنایی را توصیه میکند، اما حتی گزیده کوچکی که در زیر نشان داده شده است بینش انتقادی را در مورد پوشش لازم ارائه میدهد.
تصویر توسط MarketMuse، اکتبر 2022
در سئو، یک مدل موضوع نقش دوگانه ای دارد – تجویزی و توصیفی.
- تجویزی به این معنی است که نشان می دهد چه موضوعاتی باید پوشش داده شوند.
- توصیفی به این معنی است که می توانید بررسی کنید که آیا یک مقاله آن موضوعات مورد نیاز را پوشش می دهد یا خیر.
گوگل این را دوست دارد.
چگونه اولین مدل موضوع خود را کشف کنم؟
در مورد MarketMuse، فناوری مدلسازی موضوع ثبت شده ما هزاران صفحه را تجزیه و تحلیل میکند تا به شما کمک کند آن موضوعات را سریعتر کشف کنید.
اکنون اولین مدل موضوع خود را واکشی کنید.
چگونه مدل سازی موضوع محتوای با کیفیت بالا تولید می کند
مدل سازی موضوع به عنوان نقشه ای برای تولید محتوای جامع عمل می کند.
در مورد “نحوه رشد گوجه فرنگی”، دنبال کردن نقشه نشان می دهد:
- یک بیماری خاص (پوسیدگی انتهای شکوفه ها) وجود دارد که بسیاری از تولیدکنندگان گوجه فرنگی باید با آن دست و پنجه نرم کنند. حداقل باید این را در مقاله خود بپذیرید، اما بهتر است راه حلی ارائه دهید.
- یک آفت (کرم شاخ گوجه فرنگی) وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود، درست مانند بیماری.
- خاک عامل مهمی در موفقیت کشت گوجه فرنگی است.
- شما باید برای رشد واریته های مختلف (معین و نامعین) حساب کنید.
- قفس گوجه فرنگی یکی از لوازم جانبی مفید و محبوب برای پرورش گوجه فرنگی است.
- شما می خواهید در مورد خرید پیوند گوجه فرنگی، علاوه بر رشد آنها از بذر، بحث کنید.
به علاوه بسیاری از موضوعات مرتبط دیگر که به مرتبطتر شدن مقاله کمک میکنند.
تصویری از MarketMuse Research، اکتبر 2022.
نحوه استفاده از مدل سازی موضوع برای ایجاد محتوای اصلی
محتوای اصلی صرفاً بیان مجدد آنچه دیگران میگویند نیست.
محتوای اصلی فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد و به ارزش افزوده به مکالمه کمک می کند.
شما می توانید به راحتی با کمک یک مدل موضوعی قوی، مدلی بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه داده های متعدد، به این امر دست یابید.
مرحله 1. مدل موضوع خود را با رقبای خود مقایسه کنید
اکنون که اولین مدل مبحث خود را ساختهاید، مشاهده کردهاید که صفحه بهینهسازی ما تضمین میکند که همه موضوعات مرتبط را درست مانند یک متخصص پوشش میدهیم.
در مرحله بعد، باید 20 نتیجه برتر SERP را با مدل موضوعی خود ترسیم کنید تا کمبودها را مشخص کنید.
مدلها را روی هر یک از URLهای محتوای آنها اجرا کنید تا مدلهای موضوعی و خوشههای موضوعی آنها را بفهمید، سپس مشخص کنید که شکافهای محتوا کجاست.
راه آسان: این مرحله را به صورت خودکار با MarketMuse انجام دهید. به سادگی از برگه “Compete” دیدن کنید و در اطراف مربع های قرمز محتوا بسازید.
اسکرین شات از MarketMuse Compete، اکتبر 2022
در اینجا، یک نقشه حرارتی با 20 نتیجه برتر در بالای صفحه به همراه URL و امتیاز محتوای آنها را مشاهده خواهید کرد. در پایین، همه موضوعات مرتبط به ترتیب مرتبط هستند.
مربعهای رنگی نشان میدهند که هر URL با توجه به تعداد ذکر شده، چقدر موضوع را پوشش میدهد.
مربع های قرمز نشان می دهد که رقبا این موضوعات را صفر بار ذکر کرده اند. اینها کسانی هستند که برای ساختن محتوا استفاده می کنند.
اکنون یک مدل موضوع تأیید شده برای ایجاد محتوا دارید.
هنوز در مورد نیاز به فراتر رفتن در تمایز محتوای خود متقاعد نشده اید؟
به خاطر داشته باشید که Google یک حق اختراع دارد (US20200349181) که می تواند هر سندی را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص کند که آیا اطلاعات اضافی ارائه می دهد یا خیر. بر اساس تاریخچه ثبت اختراع، آنها مدت زیادی در این نوع الگوریتم بوده اند.
مرحله 2. خوشه های موضوعی را با مدل های محتوای تأیید شده خود ایجاد کنید
تا کنون، ما از مدلسازی موضوع برای کشف مسیرهای فردی که کیفیت بالایی دارند، جامع هستند و شکافهای صنعت شما را پوشش میدهند، استفاده کردهایم.
اکنون، بیایید ببینیم که چگونه می تواند در توسعه خوشه های موضوعی کمک کند.
بیایید به مدل مبحث “نحوه رشد گوجه فرنگی” برگردیم.
چگونه یک خوشه محتوا، یک بخش یا یک سایت کامل پیرامون یک موضوع ایجاد کنیم؟
به جای ذکر مختصر این موضوعات در یک صفحه، صفحات اختصاصی برای هر موضوع ایجاد می کنیم. این فرصت بسیار بیشتری برای بررسی عمیق این موضوعات ارائه می دهد.
با «نحوه رشد گوجهفرنگی» به عنوان صفحه اصلی خود شروع کنید، سپس صفحات جداگانهای برای هر موضوع پشتیبانی ایجاد کنید، مانند «پوسیدگی انتهایی شکوفه».
تصویر توسط MarketMuse، اکتبر 2022
سپس، مدلهای موضوعی جداگانه برای هر یک از آن صفحات ایجاد کنید و محتوای پشتیبانی با کیفیت بالا را بسازید.
در نهایت، با استفاده از موضوعاتی از مدل برای عبارت «جریان خاک» به عنوان صفحات پشتیبان جداگانه، یک لایه دیگر به خوشه اضافه کنید.
تصویر توسط MarketMuse، اکتبر 2022
این فرآیند را در صورت نیاز برای کاوش موضوع تکرار کنید و خوشه را به سطحی حتی بیشتر بسازید.
مرحله 3. خوشه های موضوعی خود را در مقیاس با مدل سازی موضوع پیوند دهید
آخرین قطعه از پازل پیوند داخلی صفحات برای ایجاد قدرت و ایجاد مسیری برای مخاطبان شما برای کشف بیشتر موضوع است.
یک بار دیگر، ما از مدل سازی موضوع برای کمک استفاده می کنیم.
در صفحه ستون “چگونه می توان گوجه فرنگی را پرورش داد”، جایی که در مورد پوسیدگی انتهای شکوفه بحث می کنید، با استفاده از “پوسیدگی انتهای شکوفه” به عنوان متن اصلی به صفحه جدید در مورد آن موضوع پیوند دهید.
انجام این کار به این ترتیب تمام ستاره های سئو را در یک راستا قرار می دهد.
تصویر توسط MarketMuse، اکتبر 2022
هم صفحه ستون شما (درباره رشد گوجه فرنگی) و هم محتوای پشتیبانی کننده (درباره پوسیدگی انتهای شکوفه) از نظر معنایی به هم مرتبط هستند زیرا “پوسیدگی انتهای شکوفه” در مدل موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” ظاهر می شود. پیوند به خودی خود این ارتباط را تقویت می کند، زیرا از اصطلاح “پوسیدگی انتهایی شکوفه” نیز استفاده می کند.
اغلب، ممکن است محتوایی از قبل موجود داشته باشید که در یک دسته موضوعی قرار می گیرد که ممکن است از وجود آن اطلاع نداشته باشید.
MarketMuse Connect با تجزیه و تحلیل سایت شما برای صفحاتی که با موضوعات داخل مدل مطابقت دارند، به کشف این محتوا کمک می کند.
اسکرین شات از MarketMuse Connect، اکتبر 2022
این می تواند تا 10 موضوع را پیدا کند که برای آنها محتوای مشابه در سایت شما وجود دارد. علاوه بر این، MarketMuse Connect حداکثر 10 پیشنهاد منحصر به فرد برای هر یک از آن موضوعات ارائه می دهد. فقط مطمئن شوید که آن موضوع را در مقاله خود پوشش داده و به پیشنهاد پیوند دهید.
با MarketMuse شروع به ایجاد کلاسترهای موضوعی معتبر و محتوای بهتر کنید.
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: تصویر توسط MarketMuse. با اجازه استفاده شده