نحوه یادگیری سئوی محلی: مهارت ها، خواندن و دوره ها


سئوی محلی یک مهارت هوشمندانه است که باید به آن مسلط شد، به خصوص اگر یک کسب و کار محلی دارید.

همه مشاغل محلی – از شرکت های حقوقی گرفته تا رستوران ها تا فروشگاه های خرده فروشی تا سالن های زیبایی – می توانند از SEO محلی بهره مند شوند.

چرا؟ زیرا گوگل یکی از برترین پلتفرم‌هایی است که مردم برای یافتن مشاغل محلی از آن استفاده می‌کنند.

چه در حال انجام سئوی محلی برای خود یا شخص دیگری باشید، در اینجا چند راه آسان و رایگان برای یادگیری سئوی محلی از ابتدا وجود دارد.

سئوی محلی را به عنوان یک مبتدی یاد بگیرید

مراحل زیر برای یادگیری سئوی محلی شروع است، اما همیشه بهتر است از اصول اولیه شروع کنید.

اینها بلوک های ساختمانی هستند که از آنها می آموزید و مهارت های SEO محلی خود را اصلاح می کنید.

سپس، بیشتر موضوع تمرین، تجربه و صبر است.

1. با یک وب سایت شروع کنید

وب سایت شما محل آزمایش اولیه استراتژی سئوی محلی شما است.

برخی از استراتژیست‌ها حتی با یک وب‌سایت اولیه «سوزکننده» شروع می‌کنند که می‌توانند برای آزمایش مهارت‌های سئوی خود در ابتدا، «شکست» آن را انجام دهند.

چه وردپرس، Squarespace یا هر CMS دیگری (سیستم مدیریت محتوا) داشته باشید، باید بتوانید بهینه سازی وب سایت خود را بر اساس بهترین شیوه های سئو شروع کنید.

این بهترین شیوه ها عبارتند از:

  • بهینه سازی وب سایت شما محتوا با کلمات کلیدی محلی و غیر محلی.
  • نوشتن منحصر به فرد برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و محتوای صفحه.
  • بهینه سازی شما سرعت سایت وب سایت و تجربه موبایل.
  • ردیابی ترافیک شما با ابزارهای تحلیلی
  • بهینه سازی تصویر اندازه ها و متن جایگزین تصویر.
  • افزودن لینک های داخلی به محتوای مرتبط
  • انتشار جدید، محتوای جذاب.
  • اسکن برای و رفع مشکلات فنی سئو.

2. ابزارهای SEO را یاد بگیرید

بیشتر ابزارهای سئو را می توان برای سئوی محلی و «معمولی» استفاده کرد، زیرا تعداد کاربرانی را که در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص هستند، میزان ترافیک یک وب سایت و سایر معیارهایی که برای اکثر وب سایت ها اعمال می شود را تعیین می کنند.

ابزارهای رایج سئو مانند Semrush یا Ahrefs می توانند به شما در تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقبا، تجزیه و تحلیل بک لینک ها و بهینه سازی محتوای خود کمک کنند.

یادگیری این ابزارهای سئو یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام شروع یادگیری سئوی محلی انجام دهید.

بیشتر ابزارها راهنماها و حتی دوره های آموزشی خود را دارند – به این موارد توجه کنید، بنابراین می توانید نحوه استفاده از ابزارهای سئو را مستقیماً از منبع یاد بگیرید.

3. محتوای خود را بهینه کنید

ابزارهای سئو به شما کمک می کند کلمات کلیدی را که کاربران برای یافتن وب سایت هایی مانند شما جستجو می کنند، کشف کنید.

هنگامی که نحوه استفاده از این ابزارها را یاد گرفتید – و سپس کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، رقابت و ارتباط پیدا کردید – می توانید شروع به بهینه سازی محتوای خود کنید.

بهینه سازی محتوای شما به معنای تعیین کلمه کلیدی هدف برای یک صفحه یا پست، استفاده از آن کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوای شما و نوشتن محتوایی است که آنچه کاربران در جستجوی آن هستند را برآورده کند.

این برای مشاغل محلی و غیر محلی صدق می کند.

4. در سئوی خارج از سایت تلاش کنید

سئوی «خارج از سایت» به هر فعالیت سئوی که خارج از وب سایت شما رخ می دهد اشاره دارد.

معمولاً این به معنای ایجاد پیوند، دسترسی به دایرکتوری، روابط عمومی و موارد مشابه است.

هنگامی که وب سایت شما به 9 بهینه شد، باید ضریب اعتماد وب سایت خود را با بک لینک های ارزشمند افزایش دهید.

این را می توان با بازاریابی محتوای ارزشمند برای سایر مشاغل، دسترسی به وبلاگ ها، اجرای کمپین های روابط عمومی، ارسال اطلاعات کسب و کار خود به فهرست ها و موارد دیگر انجام داد.

سئوی خارج از سایت برای کسب و کارهای محلی بسیار مهم است، بنابراین در منابع و دوره های زیر با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

مهارت های توصیه شده

چند مهارت وجود دارد که هر صاحب کسب و کار یا استراتژیست باید برای یادگیری سئوی محلی تلاش کند.

برخی از آنها عملی هستند و برخی مهارت های “نرم تر” هستند که انجام سئوی محلی را آسان تر و لذت بخش تر می کنند.

خلاقیت

حتی با وجود تمام ابزارها و ترفندهای تاکتیکی سئو که با آنها مواجه خواهید شد، در نهایت خواهید آموخت که خلاقیت تا حد زیادی پیش می رود.

بسیاری از صاحبان کسب و کار اصول اولیه را یاد خواهند گرفت، اما حل خلاقانه مشکل تفاوت را ایجاد می کند.

شما به خلاقیت نیاز دارید تا:

  • مجموعه کلمات کلیدی جدید را کشف کنید به هدف.
  • فکر کن ایده های محتوای جذاب
  • رسیدن به استراتژی های ایجاد لینک خلاق.
  • مشارکت های اهرمی و روابطی برای بهبود سئوی شما.
  • محتوای خود را برای تبدیل بهینه کنید، نه فقط کلیک.
  • با بازاریابی محتوا به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • بر چالش های سئو غلبه کنید با سهولت.

ارزش خلاقیت و حل مسئله را دست کم نگیرید!

صبر

شاید شنیده باشید که سئو یک بازی طولانی است.

اغلب، این درست است.

نتایج سئو ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص اگر در یک بازار رقابتی فعالیت می کنید.

اینجاست که صبر به کار می آید.

بدانید که سخت کوشی شما ممکن است فورا نتیجه ندهد.

و بدانید که این طبیعی است.

بسیاری از کارهایی که در سئو انجام می‌دهید، پایه و اساس محکمی ایجاد می‌کند که بعداً نتیجه خواهد داد. ممکن است در ابتدا نامرئی باشد، اما انجام کارها به روش صحیح (نداشتن میانبر) در نهایت به موفقیت شما منجر می شود.

Google Search Console و Google Analytics ابزارهای رایگان عالی هستند که می توانید از آنها برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید.

هنگامی که برای اولین بار شروع به کار کردید یک معیار تعیین کنید و سپس ببینید که سایت شما در طول زمان چقدر رشد می کند – حتی برنده های کوچک را جشن بگیرید!

بازاریابی محتوا

در سئو، “محتوا پادشاه است.”

محتوا همان چیزی است که کاربران هنگام ورود به وب سایت شما می خوانند.

این چیزی است که کاربران در رسانه های اجتماعی با آن تعامل دارند.

و این متن یا ویدیو است که در نهایت مشتری را متقاعد می کند که از شما خرید کند.

مهارت های بازاریابی محتوا مانند بازاریابی ایمیلی، محتوای رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویدیویی و وبلاگ نویسی می تواند به ایجاد نتایج برای وب سایت شما کمک کند.

شما برای ایجاد محتوای عالی و ایجاد بازدیدهای بیشتر در چندین پلتفرم مناسب تر خواهید بود.

در این صورت، پیشینه در بازاریابی محتوا به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

توسعه وب سایت

در حالی که توسعه وب سایت یک مهارت “باید” برای سئو نیست، قطعا مفید است.

افرادی که حداقل کمی تجربه توسعه وب دارند، ممکن است بهینه سازی یک وب سایت و استفاده از اصلاحات فنی سئو را آسان تر کنند.

گذراندن یک دوره اولیه توسعه وب یا خواندن راهنمای آنلاین در مورد مدیریت یک وب سایت را در نظر بگیرید.

حداقل، اصطلاحات رایجی را که در مورد وب سایت و سئو کاربرد دارند را یاد خواهید گرفت.

فراتر از آن، ممکن است کمی در مورد کدنویسی، پیاده سازی فنی، توسعه موبایل و مهارت های پیشرفته تر یاد بگیرید.

داده و تجزیه و تحلیل

هر استراتژیست و صاحب کسب و کار باید اصول اولیه داده و تجزیه و تحلیل را بیاموزد.

برای بیشتر، این به معنای توانایی تفسیر داده‌ها از کنسول جستجوی Google و Google Analytics است.

برخی از رایج ترین معیارهایی که باید بدانید عبارتند از:

  • برداشت ها
  • کلیک می کند.
  • موقعیت جستجو/کلمه کلیدی
  • نرخ تبدیل.
  • کاربران
  • بازدیدها
  • نرخ پرش.
  • ترافیک ارگانیک
  • ترافیک مستقیم
  • ترافیک ارجاعی

دانستن این موارد – و نحوه یافتن آنها در ابزار تجزیه و تحلیل انتخابی شما – به شما کمک می کند موفقیت تلاش های سئو و بازاریابی خود را پیگیری کنید.

خواندن آنلاین

آیا می خواهید SEO محلی را به صورت رایگان یاد بگیرید؟

خوشبختانه، منابع آنلاین زیادی برای مبتدیان وجود دارد. ما تعدادی از موارد مورد علاقه خود را جمع آوری کرده ایم!

  • سئوی محلی برای مبتدیان: شروع به کار – ژورنال موتور جستجو راهنمای مبتدی خود را برای سئوی محلی از همان ابتدا تا تاکتیک های پیشرفته تر به اشتراک می گذارد.
  • سئوی محلی: راهنمای قطعی برای بهبود رتبه بندی جستجوی محلی شما – منبعی عظیم برای یادگیری سئوی محلی. این راهنما شامل بهترین شیوه‌ها، استراتژی‌های متخصص، ابزارها، نکات و موارد دیگر است.
  • استراتژی، نکات و راهنماهای بازاریابی جستجوی محلی و سئوی محلی – خلاصه ای جامع از استراتژی ها، نکات و راهنماهای سئو محلی. اگر می‌خواهید بسیاری از تاکتیک‌های سئوی محلی را در یک مکان پیدا کنید، به اینجا نگاه کنید.
  • سئوی محلی چیست و چرا جستجوی محلی اهمیت دارد – با اینکه سئوی محلی چیست و چرا اهمیت دارد شروع کنید. هرچه فلسفه سئوی محلی را بهتر درک کنید، آمادگی بیشتری برای ایجاد یک برنامه سئو موفق خواهید داشت.
  • سئوی محلی | منابع سئو برای تمام سطوح مهارت – Moz – Moz یک منبع عالی برای صاحبان مشاغل و استراتژیست های سئو است. در اینجا، آنها منابع را برای تمام سطوح مهارت به اشتراک می گذارند.
  • سئوی محلی: راهنمای کامل – Ahrefs – Ahrefs یک پیشرو در صنعت در ابزارهای SEO است. در اینجا یک راهنمای سئو محلی قوی، به علاوه چند نکته برای نحوه استفاده از Ahrefs برای بهبود استراتژی جستجوی محلی خود آورده شده است.

دوره های سئو

دوره های آموزشی بسیار زیادی وجود دارد. گفته می شود، همه دوره ها یکسان ایجاد نمی شوند. در اینجا، ما برخی از برترین دوره های SEO محلی را به اشتراک می گذاریم – همه رایگان!

منابع سئوی محلی

سئوی محلی که عمدتاً با شرکت‌های حقوقی کار کرده‌ام، برای من نزدیک و عزیز است.

به همین دلیل است که من اغلب در مورد آن در مجله موتور جستجو می نویسم!

در اینجا چند منبع اضافی SEO محلی، مستقیماً از ستون من در SEJ وجود دارد:

سئوی محلی را از بهترین ها بیاموزید

بسیاری از راهنماها، دوره ها و وبینارهای آنلاین سئوی محلی را از ابتدا آموزش می دهند. اما، جادوی واقعی سئوی محلی در تجربه عملی است.

به همین دلیل است که من می گویم “یادگیری از بهترین ها” به معنای یادگیری از تجربیات، اشتباهات، آزمایش ها و استراتژی های خود است.

بهترین راه برای یادگیری آنچه برای وب سایت شما مفید است این است که تاکتیک های مختلف را امتحان کنید، نتایج را دنبال کنید و استراتژی خود را با توجه به آموخته های خود تنظیم کنید.

اینجاست که مهارت‌های خلاقیت و صبر وارد عمل می‌شوند.

خلاقیت شما الهام بخش استراتژی شما خواهد بود و صبر و حوصله اطمینان حاصل می کند که روی نتایج سرمایه گذاری می کنید. آنها پرداخت خواهند کرد!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تصویر زمینی / شاتر استاک





منبع