نکته Googler درباره Favicons می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند
جان مولر از گوگل به پست لینکدین در مورد تأثیر بصری فاویکون ها در نتایج جستجو پاسخ داد و نکته ای را به اشتراک گذاشت که به طور رسمی مستند نشده است اما می تواند دید آنها را بهبود بخشد.
فاویکون ها
فاویکون ها آیکون های کوچکی هستند که نشان دهنده برند یک وب سایت هستند که در برگه های مرورگر، نشانک ها، تاریخچه مرورگر و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نمایش داده می شوند. آنها شناخت برند را بهبود می بخشند، توجه را به خود جلب می کنند و شناسایی یک نام تجاری را در نتایج جستجو آسان تر می کنند.
بحث در مورد لینکدین
یک پست در لینکدین توسط مارک ویلیامز کوک (نمایه لینکدین) ارزش یک فاویکون خوب در نتایج جستجو را برجسته کرد، و حدس زد که ممکن است در تعاملات نتایج جستجو تفاوت ایجاد کند.
بحثی دنبال شد که در آن دیگران ارزش فاویکونی را مشاهده کردند که در نتایج جستجو توجه را به خود جلب می کند و اینکه یک فاویکون چشم نواز برای SearchGPT مفید است.
تصویر زیر نشان میدهد که چگونه برخی از فاویکونها در نتایج جستجو ترکیب میشوند در حالی که دو تا از آنها برجسته هستند، بهویژه یکی با طرح رنگ پررنگ.
اسکرین شات از فاویکون ها در SERP
فاویکون متمایز به رتبه بهتر سایت کمک نمی کند، اما همانطور که در بالا مشاهده می شود می تواند به برجسته شدن صفحه در نتایج جستجو کمک کند.
یک نکته خوب برای فاویکون ها
مشاهدات جان مولر در مورد فاویکون ها به چیزی بسیار واضح اشاره می کند، اما در هیچ یک از اسناد رسمی در مورد فاویکون ها ذکر نشده است. مولر به سادگی گفت که اگر فاویکون در یک دایره جذاب به نظر برسد، ایده بدی نیست.
این چیزی است که مولر گفت:
“فاویکونهای قابل برش گرد، برای کسانی که سئو فنی را دوست دارند.”
طراحی یک فاویکون که وقتی به صورت دایره ای بریده می شود جذاب به نظر می رسد، چیزی که در گذشته آشکار است اما به راحتی نادیده گرفته می شود. در نظر گرفتن فاویکون بر اساس برشخوردگی آن در یک دایره نشاندهنده سودمندی آزمایش یک فاویکون برای دیدن شکلی است که هنگام برش دادن به یک دایره یا حتی طراحی یک فاویکون که از قبل در یک دایره است، به طوری که تمام فضای موجود را پر کند. در نتایج جستجو (یا هر جای دیگری) نمایش داده می شود.
در هیچ یک از اسناد Google در مورد فاویکون ها ذکر نشده است که آنها به صورت دایره ای بریده شده اند و همچنین گوگل توصیه نمی کند که ممکن است ایده خوبی باشد که آنها را در یک پیکربندی گرد طراحی کنید.
این نکته کوچک و به ظاهر واضح است اما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
بحث لینکدین را اینجا بخوانید:
تصور میکنم فاویکونهای سفارشی با تعامل SERP تفاوت واقعی ایجاد میکنند…
اسناد فاویکون گوگل را بخوانید
یک فاویکون برای نمایش در نتایج جستجو تعریف کنید
دستورالعمل های صفحه فرود – فاویکون ها
گالری عناصر بصری جستجوی Google – Attribution
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands