چرا اعتبار سنجی داده های ساختاریافته گوگل خطاها را نشان می دهد در حالی که نسخه رسمی طرحواره اینطور نیست


در ساعت اداری سئو گوگل، مارتین اسپلیت از گوگل به سوالی در مورد اعتبارسنجی داده های ساخت یافته و اینکه چگونه اعتبارسنجی گوگل می تواند نتایج متفاوتی نسبت به اعتبارسنجی Schema.org نشان دهد، پاسخ داد.

اعتبار سنجی داده های ساخت یافته

هم Google و هم Schema.org ابزارهایی را برای تأیید صحت داده های ساخت یافته ارائه می دهند.

ابزار گوگل Rich Results Test نام دارد.

ابزار Schema.org Schema Markup Validator نام دارد.

ابزار گوگل داده های ساخت یافته را تایید می کند و همچنین بازخوردی را در مورد اینکه آیا داده های ساخت یافته آزمایش شده برای نتایج غنی در صفحات نتایج موتور جستجو واجد شرایط هستند ارائه می دهد.

نتایج غنی، فهرست های جستجوی پیشرفته ای هستند که فهرست را در نتایج جستجو متمایز می کند.

Schema.org Schema Markup Validator بررسی می کند که آیا داده های ساختاریافته طبق استانداردهای رسمی معتبر هستند یا خیر.

چرا اعتبارسنجی گوگل با Schema.org متفاوت است؟

می توان فکر کرد که هر دو اعتبار سنجی داده های ساخت یافته با قوانین یکسان اعتبارسنجی می کنند.

بنابراین این یک سوال خوب است که چرا هر دو تایید کننده ممکن است نتایج متفاوتی را نشان دهند.

فردی که این سوال را می‌پرسد خاطرنشان کرد که داده‌های ساختاریافته آنها در Schema.org کاملاً تأیید شده است، اما نه با اعتبارسنجی Google.

آنها پرسیدند:

چرا داده‌های ساختاریافته خطاها را در Google نشان می‌دهند اما schema.org را نشان نمی‌دهند؟

کنسول جستجوی گوگل خطاهایی را برای نامعتبر نشان می دهد enum مقدار در فیلدهزینه های بازگشتاما تست schema.org ما خطا نمی‌گوید.

لطفا راهنمایی کنید.»

مارتین اسپلیت از گوگل پاسخ داد:

Schema.org یک موجودیت باز و مستقل از فروشنده است که انواع داده ها و ویژگی های داده های ساخت یافته را تعریف می کند.

اما Google، به‌عنوان یک فروشنده، ممکن است برای استفاده از داده‌های ساختاریافته در ویژگی‌های محصول، مانند نتایج غنی ما در جستجوی Google، الزامات خاصی برای برخی ویژگی‌ها و انواع داشته باشد.

بنابراین، در حالی که صرفاً کنار گذاشتن برخی ویژگی‌ها یا استفاده از برخی از انواع مقادیر برای یک ویژگی برای Schema.org مناسب است، فروشندگانی مانند Google و دیگران ممکن است برای استفاده از داده‌های ساختاری که ارائه می‌دهید برای بهبود ویژگی‌ها و محصولات، الزامات خاص تری داشته باشند. ”

هدف اعتبارسنجی گوگل

اعتبارسنجی گوگل هدفی دارد که با بررسی صحت داده های ساختاریافته متفاوت است.

در حال بررسی است که آیا داده‌های ساختاریافته مورد نیاز Google (برای نمایش بالقوه یک صفحه وب در نتایج جستجوی پیشرفته) معتبر هستند یا خیر.

اعتبار سنجی Schema.org فقط استانداردها را بررسی می کند و ربطی به نحوه استفاده گوگل از داده های ساخت یافته ندارد.

آیا اعتبار سنجی گوگل بهتر است؟

یکی دیگر از چیزهایی که باید در مورد اعتبار سنجی Schema.org بدانید این است که گاهی اوقات می تواند به اشتباه گزارش کند که کد معتبر نامعتبر است.

من اخیراً با این مورد روبرو شدم که در آن یک نمونه داده ساختاریافته JSON-LD از کد صحیح را از Schema.org گرفتم و آن را در هر دو اعتبار سنجی آزمایش کردم.

اعتبارسنجی Schema.org یک خطای نادرست را نشان داد در حالی که اعتبار سنجی Google به درستی آن را تأیید کرد.

بنابراین حداقل در این مورد، اعتبارسنجی گوگل دقیق تر بود.

برای اطمینان از اینکه سایت شما برای گوگل کدنویسی می کند، همیشه یک تمرین خوب است که راهنمای داده های ساختاریافته Google را بررسی کنید، زیرا استفاده عمومی از داده های ساخت یافته برای فهرست های پیشرفته است.

ساعت اداری SEO را در 4 دقیقه گوش دهید:

تصویر برجسته توسط Shutterstock/ViDI Studio





منبع

مطالب مرتبط