چگونه کارشناسان سئو تغییرات تقاضا را با داده های جستجو پیش بینی و رفع می کنند
روندهای فصلی + داده های خاص عمودی به شما کمک می کند تا تغییرات تقاضا را سریعتر مشاهده کنید
جدا از رویدادهای فصلی معمولی در طول سال یا تعطیلات بینالمللی، که برای بخش تجارت الکترونیک شناخته شدهاند، هر عمودی ویژگیهای خاص خود را دارد – برخی از آنها چندان واضح نیستند، بهویژه هنگام کار با سهامداران B2B.
نشان دادن دانش مربوط به آن ویژگیها با دادههای جستجو، اعتماد به تواناییهای مشاوره شما را ایجاد میکند و شما را به یک شریک تبدیل میکند و نه فقط تیمی که اقدامات سئو را انجام میدهد.
به همین دلیل مهم است که ابزاری داشته باشید که ردیابی فصلی را مؤثر میکند تا روی گام استراتژیک بعدی تمرکز کنید.
در SEOmonitor، این کار با برچسبهای خودکار به دست میآید، که به شما اطلاع میدهد زمانی که کلمات کلیدی هدفمند به فصل اوج نزدیک میشوند یا خارج از فصل هستند، بنابراین شما را قادر میسازد تا محتوا را از قبل برنامهریزی کنید.
با این حال، همانطور که داستان دابسون ادامه مییابد، همه چیز این است که چگونه تمام دادههای کلیدی با هم جمع میشوند.
مرحله 2: دسته بندی کلمات کلیدی SEO را ایجاد کنید و به راحتی ببینید کدام بخش ها در حال نوسان هستند
برای اینکه داده ها برای شما کار کنند، سطح مناسبی از جزئیات نیز مهم است.
وقتی نوبت به سایت تجارت الکترونیک دابسون میرسد، آنها کلمات کلیدی هدف خود را بر اساس ساختار دستهبندی تقسیم میکنند، زیرا این سادهترین راه برای مشاهده عملکرد مناطق خاص است. این ساده و کارآمد است، زیرا منطق تجاری در معماری اطلاعات وب سایت تعبیه شده است.
بهعلاوه، توانایی ردیابی دستههای اولویت خاص و رقبای بخش آنها به معنای تشخیص زودتر شکافها، بنابراین تصمیمگیری سریعتر است.
به همین دلیل است که رسانه دیجیتال Bulldog از ردیاب رتبه SEOmonitor با داده های رتبه بندی روزانه برای دسکتاپ و موبایل به صورت استاندارد، همراه با یک سیستم گروه بندی کلمات کلیدی استفاده می کند که به آنها اجازه می دهد سلسله مراتب دسته را حفظ کنند.
«از آنجایی که ما همه دستهها را بهطور واضح تقسیمبندی کردهایم، میتوانیم با استفاده از دادههای جستجو به سرعت ببینیم کدام مناطق شاهد تقاضای پایدار، افزایش یا کاهش یافته هستند.»
چگونه به نظر می رسد؟
بیایید نمونه ای از دسته لیوان های کوکتل را در زیر مثال بزنیم. ما متوجه شدیم که دید، در کل، بهبود یافته است. با این حال، ترافیک از ارگانیک به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.
در واقع آنچه ما می بینیم این است که تقاضا به طور قابل توجهی کاهش یافته است و ما را با یک برد تلخ و شیرین روبرو کرده است، زیرا در حالی که رتبه مشتریان خود را بهبود بخشیده ایم، به لطف تغییرات تقاضا، اثرات مورد نظر رخ نداده است.
با داشتن ابزاری برای آوردن تمام دادههای حیاتی در یک دیدگاه، تیم میتواند این را در جلساتی با مشتری انجام دهد تا به آنها کمک کند تا سریعاً در مورد تغییرات در بازار مطلع شوند و در عین حال پاسخهایی به این موضوع بدهند که چرا ترافیک در آن جایی که انتظار داشتند نیست. بودن.
مرحله 3: از برچسب ها، حاشیه نویسی ها و شفافیت استفاده کنید تا سریعاً چه اتفاقی افتاده و چه زمانی رخ داده است
دابسون بر اهمیت بررسی مداوم و برقراری ارتباط هم در داخل و هم با مشتری تاکید می کند.
برای B2B، جایی که بخش مهماننوازی در شرف داشتن یک فصل تابستان کامل بود، ما همچنین میتوانیم از دادههای روند در همه دستهها استفاده کنیم تا ببینیم کدام خطوط محصول بیشترین تقاضا را دارند، و به سرعت استراتژی را برای تمرکز بر روی آن مناطق گرم متمرکز کنیم تا دید را به حداکثر برسانیم. او توضیح می دهد.
این موضوع ساختارمند و شفاف بودن از همان ابتدا بود.
برای کارایی بیشتر از حاشیه نویسی استفاده کنید
برای کارآمدتر کردن فرآیند مدیریت کمپین، او استفاده از حاشیه نویسی را توصیه می کند.
“در تجزیه و تحلیل مشتری، ما حاشیه نویسی را به رویدادهای کلیدی اضافه می کردیم که به ما امکان می داد هر الگوی سریع را به راحتی با رویدادها مطابقت دهیم.”
شما باید به بهبود عملکرد حاشیه نویسی در هر ابزار موجود در پشته SEO خود فکر کنید، زیرا:
- دقیقا بدانید چه اتفاقی افتاده و چه زمانی رخ داده است.
- گزارش عملکرد سئو در مقابل نیروهای خارجی موثر بر هدف.
- منطق و بازار را برای مشتریان خود توضیح دهید و در مورد هر گونه اصلاح دوره مورد نیاز فعال باشید.
مرحله پاداش برای آژانس های سئو: به طور مداوم انتظارات مشتری خود را مدیریت کنید
با هر تغییر تقاضا و کاهش ترافیک، رسانه دیجیتال Bulldog مشتری را در جریان نگه داشت.
«در حالی که مشتری نگرانیهایی در مورد سقوط ترافیک داشت، استفاده از دادهها و ابزارهایی که در دست ما بود به این معنی بود که میتوانیم برای ارائه بینشهای ارزشمند برای کسبوکارشان فعال باشیم. به عنوان مثال، در سال 2020، یکی از زمینه های رشد بزرگ برای کسب و کار، فروش جکوزی بود، عمدتاً به دلیل آب و هوا، اما همچنین به این دلیل که مردم می دانستند زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند. برای بهار 2021، ما میخواستیم از نزدیک بررسی کنیم که آیا میتوانیم افزایش مشابهی را پیشبینی کنیم، و اگر نه، به سرعت روند ترافیک و دادهها را هماهنگ کنیم تا ببینیم آیا جای دیگری را از دست دادهایم یا خیر.
با داشتن این سطح از چابکی و شفافیت، می توان به تیم SEO اعتماد کرد تا کسب و کار را در زمینه مناسب هدایت کند.
اما این بدان معناست که شما باید صادق باشید و هر مرحله از راه را گزارش دهید. حتی زمانی که افت اتفاق می افتد و به نظر می رسد کمپین سئو در حال تزلزل است.
“بازخورد از مشتری مثبت بود، او میتوانست آنچه را که اتفاق میافتد به سرعت مرتبط کند، اما همچنین میتوانست به صورت داخلی به مشتری کمک کند تا در مراحل بعدی چابک باشد و انتظارات را سریع تراز کند.”
سطوح زیادی وجود دارد که برای اینکه کمپین سئو در مسیر خود باقی بماند، باید هماهنگ شوند، بنابراین گزارش های مداوم، ارتباط بیش از حد و مداخلات سریع کلیدی هستند تا مطمئن شوید که هر یک از طرفین وظیفه خود را انجام می دهند.
برای برخی از مشتریان، رسانه دیجیتال Bulldog حتی دسترسی فقط خواندنی را در ابزار سئوی خود در نظر میگیرد تا به آنها در گزارشدهی و تراز داخلی کمک کند.
SEOmonitor می تواند به شما کمک کند تا تغییرات تقاضا در سئو را به راحتی شناسایی و رفع کنید
با توجه به تغییرات تقاضا در حلقههای سریعتر، بهویژه هنگام کار با سهامداران تجارت الکترونیک، نگاه کردن به حجم جستجو به خودی خود کافی نیست.
استفاده از روندهای جستجوی سال به سال، نظارت دقیق بر فصلی بودن، و درک چگونگی تغییرات بازار به تصمیم گیری صحیح و تطبیق مداوم تلاش های سئو کمک می کند.
البته، همانطور که رسانه دیجیتال Bulldog توضیح داد، شناخت کسب و کار مشتری، نقاط قوت آن و اینکه رقابت برای هر دسته محصول یا خدمات چگونه است، نیز مهم است.
و داشتن سطح مناسبی از دانه بندی برای دانستن اینکه چه زمانی مشکل عملکرد و چه زمانی مشکل بازار است.
با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، در SEOmonitor، ما یک ردیاب رتبه ایجاد کردیم که به متخصصان سئو کمک می کند مقیاس شوند. شما دریافت می کنید:
- رتبه های روزانه برای دسکتاپ و موبایل در همان قیمت گنجانده شده است.
- ردیابی همه رقبا، بنابراین شما فقط باید رقبای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
- سه سطح از گروه بندی کلمات کلیدی برای مدیریت آسان کمپین های پیچیده.
- کاربران نامحدود، بنابراین می توانید هم تیم و هم مشتریان خود را به پلتفرم دعوت کنید.
اینها تنها تعدادی از ویژگی هایی هستند که از تمرکز مشتریان بر رشد کسب و کارشان حمایت می کنند.
در سفر ما برای ایجاد شفافیت و اعتماد بیشتر در و برای صنعت سئو به ما بپیوندید.