گوگل می گوید بهترین روش ها می توانند تاثیر حداقلی داشته باشند


جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد که چه مدت طول می کشد تا سئو کار کند و اگر رتبه بندی ها بعد از یک سال تغییر نکند به چه معناست. گاهی اوقات بهترین شیوه ها کار نمی کنند و جان مولر توضیح می دهد که چرا گاهی اوقات چنین است.

سئو چیست؟

هیچ تعریف واحدی از سئو وجود ندارد. آنچه که سئوی خوب را تشکیل می دهد، ذهنی است و به شدت به جایی که فرد در مورد سئو آموخته است بستگی دارد.

  • برخی معتقدند سئو به معنای افزودن کلمات کلیدی به محتوا و ایجاد لینک است.
  • دیگران واقعاً با پیوندها زحمت نمی دهند و بیشتر به ساخت محتوا می پردازند.
  • برخی از آنها به شدت بر جنبه های فنی مانند معیارهای عملکرد سایت و داده های ساختاریافته متمرکز هستند.
  • در برخی از گوشه‌های جامعه سئو، کسانی هستند که مشتاقانه بر این باورند که سئو مهم نیست، زیرا گوگل تبلیغات، برندهای بزرگ، ویدیوهای یوتیوب، تبلیغات بیشتر را در اولویت قرار می‌دهد و سپس خرده‌های آنچه را که برای کسب‌وکارهای کوچک باقی می‌ماند باقی می‌گذارد.

بنابراین وقتی کسی می‌پرسد چرا سئو کار نمی‌کند، پاسخ می‌تواند یک سرگردانی باشد، و اگر ده سئوکار موافق باشند، این احتمال وجود دارد که مشکل را شناسایی نکرده باشند – آنها فقط بر روی واضح‌ترین دلیل توافق کرده‌اند. این وضعیتی بود که جان مولر وقتی از او پرسیده شد که چرا یک سایت با وجود پیروی از بهترین شیوه های سئو رتبه بندی نمی شود، با آن مواجه شد.

پاسخ دادن بدون مشخصات سخت است

جان مولر این سوال را نقل کرد:

من یک سال پیش وب سایت خود را تغییر دادم و کارهای زیادی روی سئو انجام دادم. آیا این موضوع باید در حال حاضر بر ترافیک وب سایت من تأثیر بگذارد؟»

وقتی مشخصات صفحه وب را پیش روی خود ندارید پاسخ دادن به این سوال سخت است. بنابراین مولر به شیوه ای نسبتاً کلی پاسخ داد که با توصیه او به او توصیه می کند از شخص دیگری در انجمن های راهنمایی گوگل راهنمایی بخواهد.

بخش اول پاسخ مولر دشواری پاسخ دادن به سوال را تصدیق می کند.

او پاسخ داد:

گفتن خیلی چیزها در اینجا مشکل است. من نمی‌دانم شما به‌طور خاص برای کار روی سئو چه کار کردید، و نمی‌دانم که آیا این منجر به تغییرات قابل توجهی می‌شد یا خیر.»

چرا سئو کار نمی کند

حق با مولر است شاید وب سایت دارای طرح بندی عالی، عملکرد سریع صفحه، داده های ساختار یافته و معماری منطقی سایت باشد که پیوندهای داخلی را بهینه می کند.

چه چیزی می تواند با یک وب سایت به درستی سئو شده اشتباه کند، درست است؟

  • خوب، ممکن است محتوا ناقص باشد.
  • محتوا می تواند بیش از حد جامع باشد.
  • محتوا ممکن است بدون تمرکز باشد، فاقد درک روشنی از موضوع باشد.
  • محتوا ممکن است بیش از حد روی کلمات کلیدی متمرکز باشد و به اندازه کافی روی کاربران متمرکز نباشد.
  • ممکن است محتوا با موضوع پیشنهاد شده توسط کلمات کلیدی در عنوان و عنوان مطابقت نداشته باشد.
  • شاید هدف محتوا بسیار بالا باشد، و سعی دارد برای یک عبارت جستجوی رقابتی رتبه بندی شود.

هیچ مقدار سئو سایتی را با مشکلات ذکر شده در بالا ذخیره نمی کند… و این فقط نمونه ای از اشتباهات است.

مولر این نقص سئو را در شرایطی که تأثیر صفر دارد برطرف کرد.

او در ادامه پاسخش گفت:

بهترین روش‌های بسیاری وجود دارند که کمترین تأثیر را بر عملکرد روزانه یک وب‌سایت دارند. به عنوان مثال، داشتن یک ساختار صفحه تمیز به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند، اما ممکن است لزوماً منجر به رتبه بندی فوری جستجو یا تغییرات ترافیکی نشود.

معیارهای رتبه بندی در موضوعات مختلف متفاوت است

عامل دیگری که مولر به آن اشاره می کند این است که آنچه برای سئو مهم است بسته به موضوع متفاوت است. برخی از موضوعات به محتوای تازه نیاز دارند، برخی از محتواها نیاز به ایجاد سیگنال‌های قابل اعتماد و اعتبار دارند، شاید حتی سیگنال‌هایی که ترجیح و محبوبیت نام تجاری کاربر را به اشتراک می‌گذارند، سیگنال‌هایی که نشان می‌دهند کاربران انتظار دارند یک مارک خاص را برای جستارهای خاص ببینند.

ممکن است یک جزء جغرافیایی وجود داشته باشد که سیگنال های محلی را در اولویت قرار دهد. این می تواند هدفی باشد که در آن کاربر فقط می خواهد آنچه را که شخص در یک انجمن نوشته است بخواند.

این ممکن است همان چیزی باشد که مولر می گوید بهترین عناصر سئو در وب سایت ها متفاوت است.

او پاسخ داد:

“موثرترین عناصر سئو در وب سایت ها متفاوت است، برای رفتن از یک چک لیست طولانی از موارد ممکن به یک لیست اولویت بندی شده کوتاه از موارد حیاتی، به تجربه زیادی نیاز است.”

تجربه مهم است

آخرین عاملی که مولر مورد بحث قرار گرفت، نقش تجربه در ایجاد سئوی بهتر است. این یک مثال است: فکر می‌کردم در ایجاد محتوایی که رتبه‌بندی می‌کند خیلی خوب هستم و سپس چند هزار مقاله برای ژورنال موتور جستجو نوشتم و این مفهوم کاملاً جدیدی از تولید محتوا را باز کرد، سطوحی از درک را کشف کردم که فقط از نوشتن می‌توان به دست آمد. حدود دو هزار مقاله

مربیگری، گزینه ای است که می تواند مدت زمان یادگیری را کاهش دهد، اما تجربه همچنان مهم است.

جان مولر تجربه را به عنوان یک عامل مهم برای درک سئو توصیه کرد.

او نوشت:

“تجربه شما در اینجا با گذشت زمان و با تمرین افزایش می یابد.

توصیه می‌کنم نظرات دیگران را دریافت کنید و با کمک به چالش‌هایی که دیگران در انجمن‌های راهنمایی پست می‌کنند، تمرین کنید. موفق باشید!»

دریافت نظرات دیگران توصیه خوبی است.

پادکست را در ساعت 17:43 دقیقه گوش دهید:

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Cast Of Thousands



منبع

مطالب مرتبط