آزمایش ادعاهای ترافیک Post-Aio Google


هفته گذشته ، در قسمت 1 (آن را در اینجا پیدا کنید) ، ما بررسی کردیم که آیا نمای کلی هوش مصنوعی Google در واقع در حال تغییر نحوه استفاده افراد از جستجو است.

داده ها نشان داد که در حالی که کاربران بیشتر با نمای کلی AI از Google بازدید می کنند ، آنها:

  1. در هر بازدید وقت کمتری را سپری کنید.
  2. نمایش داده های قابل توجهی طولانی تر یا پیچیده تر نیست.

اکنون ما به یک سؤال حتی بیشتر برای اکوسیستم وب روی می آوریم:

آیا گوگل وعده خود را برای “رشد ترافیک به اکوسیستم” از طریق نمای کلی AI ارائه می دهد؟

این ادعا توسط مدیر عامل Alphabet Sundar Pichai در چندین انجمن تکرار شده است:

  • “به طور کلی ، ما می دانیم که این کار در حال افزایش کلی است ، و وقتی سال به سال نگاه می کنیم ، توانسته ایم ترافیک اکوسیستم را افزایش دهیم.”1
  • “مردم از آن برای جستجوی روشهای کاملاً جدید استفاده می کنند … و به بهترین وجهی که وب ارائه می دهد باز می گردند.”2

برای صاحبان وب سایت ، ناشران و سازندگان محتوا ، این سوال میلیون دلاری است.

به علاوه ، اگر نمای کلی AI واقعاً ترافیک بیشتری را به وب سوق دهد ، آنها نشان دهنده تکامل جستجو هستند.

اما اگر آنها ترافیک بیشتری را به وب هدایت نکنند ، به طور بالقوه نشان دهنده اختلال قابل توجهی در رابطه بین گوگل و وب باز است.

بیایید بررسی کنیم که داده ها در مورد الگوهای ترافیک قبل و بعد از معرفی اجمالی AI چه چیزی را نشان می دهند.

به عنوان یک یادآوری ، من با SOAKEWEB همکاری کردم تا بیش از 5 میلیارد نمایش داده جستجو را در چندین بازار تجزیه و تحلیل کنم. و در اینجا آنچه این مجموعه داده ها را شامل می شود:

  • بیش از 5 میلیارد پرسش جستجو و 20 میلیون وب سایت.
  • میانگین زمان در سایت ، جستجو در هر جلسه و بازدید از هر کاربر در Google.com – هم در کل و هم در مقایسه با انگلیس ، ایالات متحده و آلمان.
  • مقایسه کلمات کلیدی با و بدون بررسی های AI که جستجو را در هر جلسه ، میانگین زمان صرف شده در گوگل ، و اشتراک صفر را تجزیه و تحلیل می کند.
  • نماهای صفحه و زمان صرف شده در Google.com برای کلمات کلیدی که نمای کلی در مقابل کلمات کلیدی را بدون بررسی اجمالی AI نشان می دهد.
  • متوسط ​​پرس و جو برای انگلیس ، ایالات متحده و آلمان.

ادعا: ما توانسته ایم ترافیک اکوسیستم را افزایش دهیم

داده های حاصل از تحلیل من نشان می دهد که این ادعا صحیح نیست.

در واقع ، مطالعه من نشان می دهد AIOS سهم صفر را از 76 → 76 ٪ افزایش می دهدبشر

همانطور که در قسمت 1 ذکر شد ، کاربرانی که Google را ترک می کنند ، بیشتر درگیر می شوند ، اما سهم بیشتری از نمایش داده ها هرگز “به وب باز نمی گردند.”

اعتبار تصویر: کوین ایندی

مکث در اینجا مهم است.

نگاه کنید به چند کلمه کلیدی (60 ٪ در پایین ترین نقطه ، که توسط خط سیاه نشان داده شده است) منجر به جستجوهای کلیک صفر می شود ، حتی اگر Google یک نمای کلی هوش مصنوعی را نشان ندهد.

بسیاری از کلمات کلیدی که پس از بررسی های AI که به طور رسمی در ماه مه 2024 آغاز شد ، با کلیک صفر رشد کردند ، همچنین قبل از راه اندازی ، با کلیک صفر بودند.

اما پس از شروع کار ، ما شاهد افزایش واضح در کلیک صفر برای کلمات کلیدی AIO و یک فلات در نوامبر 2024 با 76 ٪ (از 71.4 ٪ در آوریل 2024) هستیم.

سهم کلیک صفر نیز برای کلمات کلیدی غیر AIO رشد کرد ، که می توان با ویژگی های SERP مانند قطعه های برجسته توضیح داد.

به عنوان مثال ، Semrush روند صعودی روشنی را برای تعداد فیلم هایی که برای اصطلاحات ویکی پدیا ، یکی از بزرگترین سایت های موجود در وب نشان می دهند ، نشان می دهد.

اعتبار تصویر: کوین ایندی

در نتیجه ویژگی های SERP بیشتر ، شکاف در سهم با کلیک صفر بین کلمات کلیدی که نشان می دهد AIOS در مقابل نشان نمی دهد AIOS از 15.4 ٪ در ماه مه 2024 به 11.4 ٪ در فوریه 2025 بسته شده است.

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که ادعاهای Pichai و Google را به چالش می کشد:

نمایش داده شد بدون بررسی های AI منجر به دو بار به تعداد صفحه نمایش به عنوان کسانی که دارای نمای کلی هستند.

به این معنا ، AIOS به طور کلی ترافیک کمتری را به اکوسیستم ارسال می کند و منجر به نمای صفحه کمتری می شود. این یک ضربه مرگ برای ناشران است که به حجم تصور تبلیغاتی متکی هستند.

برای عادلانه بودن ، می توان به نفع نکته Pichai در اینجا در این صفحه مشاهده کرد که از کلمات کلیدی AIO 21.5 ٪ رشد کرده است ، از زمان چرخش در ماه مه 2024 ، در مقایسه با فقط 1.3 ٪ رشد برای کلمات کلیدی بدون بررسی های AI در همان دوره (تا نوامبر ’24 ، پس از آن آنها را رها می کنند).

بنابراین ، می توانید به آن روند نگاه کنید و بگویید ، “صفحه نمایش از نمایش داده شدگان AIO افزایش یافته است” ، اما این زمینه مهم بسیاری را از دست می دهد.

اعتبار تصویر: کوین ایندی

حکم: این ادعاها حقیقت کامل را بیان نمی کنند – در بهترین حالت

در قسمت 1 ، من به این نتیجه رسیدم:

هنگامی که داده ها را از نزدیک بررسی می کنیم ، الگوی روشنی پدیدار می شود: ادعاهای گوگل در مورد نمای کلی هوش مصنوعی اساساً تغییر می کند که چگونه ما جستجو می کنیم تا حد زیادی بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند.

بله ، کاربران بیشتر از این بازدید می کنند ، اما آنها زمان کمتری را برای هر بازدید می گذرانند و به طور قابل توجهی طولانی تر یا پرس و جوهای پیچیده تر نمی پردازند. این نشان می دهد که نمای کلی هوش مصنوعی به جای تعامل عمیق تر با جستجو ، الگوی رفتاری “پاسخ سریع” ایجاد می کنند.

و قسمت 2 تجزیه و تحلیل من این الگوی را تأیید می کند.

بله ، نمایش داده شدگان طولانی تر هستند و کلیک های مشتق از AIO با کیفیت بالا هستند.

با این حال ، رشد کلیک صفر با این ادعا که AIO به طور مداوم ترافیک بیشتری را “به وب باز می گرداند” مغایرت دارد.

اعتبار تصویر: کوین ایندی

افزایش طول پرس و جو افزایشی است-نه یک تغییر عمده فروشی به رفتار “کاملاً جدید”-و افزایش وضوح کلیک صفر به این معنی است که بسیاری از جستجوها در گوگل متوقف می شوند و نه رسیدن به “بهترین وب ارائه می دهند.”

حتماً مشترک شوید زیرا هفته آینده ، من اولین مطالعه قابلیت استفاده AIO را برای تکمیل داده های کمی که در طی پنج ماه گذشته منتشر کرده ام با بینش های کیفی منتشر می کنم.

بگذارید به شما بگویم … این باعث می شود مدل جستجو و بهینه سازی LLM شما تغییر کند.

مهارت های خود را با بینش هفتگی یادداشت یادداشت رشد تقویت کنید. به صورت رایگان مشترک شوید!


1 CNBC EXCLUSIVE: متن CNBC: مدیر عامل Alphabet Sundar Pichai با Deirdre Bosa CNBC در مورد “بسته شدن زنگ: اضافه کاری” صحبت می کند

2 Google I/O 2024: I/O برای نسل جدید


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط