اگر من یک متخصص سئو نیستم ، آیا بهتر است که یک آژانس را راه اندازی کنم؟


سوال امروز از کازی چنین صادقانه و مهمی برای صنعت ما است. کازی می پرسد:

“من در این بخش تازه کار هستم. آیا باید به عنوان یک کارمند یک نفره آژانس را راه اندازی کنم؟ می دانم که این مسخره به نظر می رسد ، اما من بسیار به کار نیاز دارم-به طور خاص ، نیاز به پول دارم.

بنابراین ، من فکر می کنم یک آژانس قدرت کشش بهتری نسبت به من به عنوان بهینه ساز موتور جستجوی انفرادی خواهد داشت زیرا مشتری ها در صورت دیدن یک یادگیرنده جدید SEO جذب نمی شوند … “

من می فهمم که مهم این سوال است ، “اگر به عنوان آژانس به جای پیمانکار انفرادی ارائه می دهید ، به عنوان آژانس ارائه می دهید؟”

با این حال ، من واقعاً می خواهم به جنبه های مهم این موضوع بپردازم: آیا باید به عنوان شخصی که کاملاً جدید در صنعت است ، خدمات سئو را ارائه دهید؟

پاسخ من به آن نه. نه تنها نباید خدمات SEO را به عنوان آژانس ارائه دهید ، بلکه اگر کاملاً جدید در SEO هستید ، نباید آنها را به عنوان پیمانکار انفرادی ارائه دهید.

چرا سئو یک حرکت شغلی عالی است

من کاملاً جذابیت این را به عنوان یک حرکت شغلی دریافت می کنم. در مقابل آن ، سئو هیچ مانعی برای ورود ندارد ، که عالی است!

من این صنعت را کاملاً به هر کسی که علاقه مند به تحلیل ، روانشناسی ، خلاقیت ، پایداری و فناوری باشد ، کاملاً توصیه می کنم.

شما می شنوید که من آن را برای افرادی که دوست دارند مشکل حل کنند و راه حل هایی پیدا کنند که پاسخ های آشکار ندارند ، تشویق می کنم.

من آن را نه تنها برای کسانی که زمینه ای در زمینه های خلاقانه دارند ، بلکه برای کسانی که پیشینه آنها با تمرکز بیشتر فنی است ، توصیه می کنم. این شغلی است که علاقه های بسیاری از افراد مختلف را به خود جلب می کند.

نه تنها این فرصت را به شما می دهد تا از طریق مهارت هایی که تقاضا دارند ، درآمد کسب کنید بلکه هیچ هزینه ای گران قیمت نیز وجود ندارد.

هیچ صلاحیت رسمی لازم و نه نهاد نظارتی برای متقاعد کردن وجود ندارد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک کامپیوتر ، اینترنت و اشتیاق برای توسعه مهارت های خود است.

اما آسان نیست.

قبل از اینکه بتوانید واقعاً شروع به شارژ برای خدمات خود کنید ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. این فقط مربوط به مکانیک SEO نیست ، بلکه نحوه استفاده از آنها در شرایط مختلف است.

خطرات برای مشتری ها

اگر بدون دانستن نحوه استفاده از مفاهیم سئو در عمل ، کار سئو را برای یک تجارت یا سازمان انجام می دهید ، می توانید آنها را در معرض خطر قابل توجهی قرار دهید.

یادگیری در مورد کار

سئو یک عمل ساده نیست. متغیرها و شرایط زیادی وجود دارد که بر آنچه ما ممکن است “عمل خوب” بدانیم تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، شما نمی توانید یک راه حل پتو را برای هر موقعیتی که با آن روبرو هستید استفاده کنید.

اگر شما در SEO کاملاً جدید هستید ، ممکن است با صنعت ، وب سایت یا پشته فن آوری مشتری خود که از آن آگاه نیستید ، تفاوت های ظریف وجود داشته باشد ، این امر بر میزان موفقیت استراتژی شما تأثیر خواهد گذاشت.

بسیاری از سئو ها به حل مسئله می روند. این مهارتی است که با گذشت زمان مورد احترام قرار می گیرد. از آنجا که با موقعیت های بیشتری روبرو می شوید و از آنچه کار کرده است و چه کاری انجام نمی دهید ، می آموزید ، در ایجاد استراتژی های موفق مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد.

اگر شما یک سئو کاملاً جدید هستید که مسئولیت موفقیت عملکرد ارگانیک یک مشتری را بر عهده دارد ، ناخوشایند خواهید شد.

سئو یک صنعت عالی برای یادگیری در کار است. با این حال ، اگر شما از ابتدا SEO را یاد می گیرید ، نمی خواهید فشار پیرترین سئو در اتاق باشد. شما به احتمال زیاد اشتباه خواهید کرد و این می تواند برای مشتری شما پرهزینه باشد.

ممکن است باعث از بین رفتن ترافیک قابل توجهی شود

در برخی شرایط ، یک سئو جوان که به تنهایی در یک وب سایت کار می کند می تواند باعث از بین رفتن ترافیک قابل توجهی برای مشتری شود.

به عنوان مثال ، شما می توانید به طور تصادفی راه حلی را تنظیم کنید که کل سایت آنها را از بین ببرد. شاید شما نمی دانید چگونه در برابر این نوع اشتباه محافظت کنید. شما می توانید ببینید که ترافیک ارگانیک مشتری شما طی چند روز از بین می رود.

اینها خطراتی است که متخصصان با تجربه تر سئو نیز با آن روبرو هستند ، اما پس از سالها کار در سئو ، می توانیم پیش بینی کنیم که چه مواردی ممکن است از توصیه هایی که ارائه می دهیم ایجاد شود.

می تواند آسیب مالی ایجاد کند

اگر توصیه های سئو شما باعث ایجاد مشکلات عملکرد ارگانیک شود ، درآمد مشتری شما می تواند به میزان قابل توجهی تأثیر بگذارد.

اگر آنها شغلی را اداره کنند که به وب سایت آنها – و به ویژه ، ترافیک ارگانیک – متکی باشد ، اشتباهات شما می تواند بسیار پرهزینه باشد.

مردم به دلیل از دست دادن ترافیک ارگانیک شغل خود را از دست داده اند. بدون تجربه زیاد در سئو و هیچ کس ارشد دیگری برای کمک به خطرات پرچم ، این چیزی است که شما به راحتی می توانید ایجاد کنید.

خطرات برای شما

نه تنها هنگامی که هرگز این کار را نکرده اید ، مشتری های خود را در معرض خطر قرار دهید ، نه تنها برای خدمات شما به عنوان سئو شارژ می شود ، بلکه می تواند برای شما مضر باشد.

فشار قابل توجه

با فشار قابل توجهی روبرو خواهید شد. از شما انتظار می رود اهداف معقول را تعیین کرده و به موقع به آنها برسید.

بدون تجربه زیاد در سئو ، انجام این کار فوق العاده دشوار خواهد بود. شما یا اهداف غیرقابل دستیابی را تعیین می کنید که هیچ سئو نمی تواند واقع بینانه به آن دست یابد ، یا به سادگی مهارت لازم برای دستیابی به اهداف عملی تر را نخواهید داشت.

با این کار ، خود را در تلاش برای دلجویی از مشتری فزاینده ناراضی خواهید دید.

هر حرفه ای سئو که به عنوان یک آزادکار یا به عنوان بخشی از آژانس کار کرده است ، باید مکالمه های دشواری با مشتری داشته باشد. آنها نتایج انتظار داشته باشند که شما نتوانسته اید تحویل دهید.

با این حال ، یک سئو باتجربه قادر خواهد بود تا زمانی که احتمالاً موردی باشد و استراتژی را سازگار کند ، شناسایی کند ، یا مشتری را از جدول زمانی یا اهداف واقعی تر مطلع کند.

آنها همچنین راه هایی برای کمک به مشتری خواهند داشت که احساس می کند بازده واقعی سرمایه گذاری خود را دریافت می کند ، حتی اگر به همان اندازه یا به همان سرعت پیش بینی نشده باشد.

یک متخصص جدید SEO به سادگی نمی داند چگونه این کار را انجام دهد. انتظار خیلی زود در حرفه خود از کسی است. احتمالاً فشار آن را احساس خواهید کرد.

عدم تجربه شما به سرعت کشف خواهد شد

موارد فوق واقعاً بهترین سناریو است-شما در واقع آن را به جایی می رسانید که مشتری ها را متقاعد کرده اید که به شما اعتماد کنند ، و شما در حال دیدن این هستید که نمی توانید مطابق با استانداردهای عملکردی موعود باشید.

به احتمال زیاد ، عدم دانش و تجربه شما سریعتر شناسایی می شود. شما ممکن است با افرادی که دانش بیشتری نسبت به شما دارند ، مانند بازاریاب یا صاحبان محصول کار کنید.

آنها ممکن است خود را متخصص SEO در نظر نگیرند ، اما فرض می کنند اگر آن را به عنوان یک سرویس بفروشید ، شما هستید. آنها احتمالاً می توانند در روابط شما شکافهای قابل توجهی در دانش شما شناسایی کنند.

نه تنها این رابطه مشتری و آژانس را به احتمال زیاد ترشح می کند ، بلکه ممکن است خیلی سریع مشتری خود را پیدا کنید.

می تواند پیامدهای قانونی داشته باشد

در بعضی مواقع ، قرار دادن خود به عنوان کسی که می تواند از طریق ارائه خدمات – بدون توانایی تحقق آن – نتیجه بگیرد ، می تواند نقض قرارداد باشد.

من بسیار احتیاط می کنم که در مورد توانایی های خود به مشتریان قول بدهم ، مگر اینکه پیش فرض باشید که کاملاً جدید برای سئو هستید و آنها جزو اولین مشتری های شما هستند.

به جای آن می توانید امتحان کنید

بنابراین ، اگر من موفق شده ام در مورد تعهد ارائه خدمات سئو به عنوان پیمانکار یا آژانس به شما مکث کنم ، آیا می توانم روش های دیگری را به جلو پیشنهاد دهم؟

شما هنوز هم می توانید از طریق حرفه ای در سئو درآمد کسب کنید ، حتی اگر شروع به یادگیری در مورد آن کنید.

به عنوان کارآموز به یک شرکت بپیوندید

اگر در حال فکر کردن در مورد شروع کار در صنعت هستید ، به وضوح علاقه مند به سئو هستید. آن اشتیاق یک شروع عالی است.

در نظر بگیرید که یک کار در سطح ورود در زمینه SEO و یادگیری در مورد شغل را به روشی پشتیبان تر و کمتر تحت فشار تر در نظر بگیرید.

شما می توانید یک آژانس یا موقعیت داخلی را پیدا کنید که از درایو و جاه طلبی شما باشد اما می تواند از منابع و فرصت های مناسب برای یادگیری سئو در عین حال خطر برای خود و دیگران پشتیبانی کند.

در سایتهایی تمرین کنید که بتوانید با آنها شکست بخورید و یاد بگیرید

اگر در تلاش هستید تا در SEO اشتغال پیدا کنید اما می خواهید آن را یاد بگیرید تا به موقعیتی برسید که بتوانید به طور مشروعیت خدمات SEO را ارائه دهید ، به تمرین نیاز دارید.

در سایت هایی که به ترافیک ارگانیک متکی هستند تمرین نکنید. درعوض ، ایجاد سایت های خود را در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه مند هستید ، در نظر بگیرید و تجربه و اعتماد به نفس خود را در SEO توسعه دهید.

شما می توانید اشتباه کنید ، ترافیک آب و هوایی را کاهش دهید و با به روزرسانی های الگوریتم مورد اصابت قرار بگیرید – همه بدون خطر معیشت کسی. از این طریق ، مهارت های لازم برای کار در سایت های افراد دیگر را توسعه خواهید داد.

من هنوز هم فارغ التحصیل شدن در سایت های دیگر را در نظر می گیرم که خطر کم است. به عنوان مثال ، داوطلبانه وقت خود را برای کار در کنار سایر متخصصان سئو.

یا ، می توانید سعی کنید سایت دوستی را که می فهمد هنوز در حال یادگیری سئو هستید و از شما خوشحال است که در سایت خود تمرین کنید و اشتباه کنید ، می توانید بهینه سازی کنید.

سایت خود را تنظیم کرده و از آن درآمد کسب کنید

اگر مصمم هستید که بلافاصله از طریق سئو درآمد کسب کنید ، سایتی را که می توانید از آن درآمدزایی کنید ، بسازید و بهینه کنید.

این ممکن است به معنای یک سایت وابسته باشد ، یا شاید بتوانید شغلی را شروع کنید که حمل و نقل کشتی باشد.

هر دوره ای را که می گذرانید ، اطمینان حاصل کنید که خطر حداقل است و در صورت از دست دادن ترافیک و درآمد در حین تکمیل مهارت های سئو ، رنج نخواهید برد.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه به تنهایی تجربه کنید

از همه مهمتر ، درک کنید که یادگیری سئو به خوبی زمان می برد.

شما به راحتی می توانید در مورد سئو بخوانید و دانش نظری بسیار بالایی از آن داشته باشید ، اما هنوز هم باید آنچه را که آموخته اید عملی کنید.

به این ترتیب ، شما می توانید درک کنید که چگونه استراتژی ها را برای اهداف مختلف تطبیق دهید یا اینکه چگونه عملکرد را مطابق آنچه انتظار می رود ، تظاهرات کنید.

من می خواهم شما را ترغیب کنم که حرفه ای را در سئو دنبال کنید ، اما من قبل از راه رفتن به شما احتیاط می کنم.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: پائولو بابیتا/مجله موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط