ایجاد محتوایی که هدف جستجو را برآورده می کند و نیازهای مشتری را برآورده می کند
وقتی به بهینه سازی محتوا فکر می کنید، اولویت اصلی شما باید هدف جستجو باشد.
به این فکر کنید که چند بار چیزی را در گوگل تایپ کرده اید که عملاً بیهوده بوده است و گوگل دقیقاً منظور شما را متوجه شده است.
این چیزی است که ما ممکن است بدیهی تلقی کنیم، اما دقیقاً دلیل مهم بودن هدف جستجو است.
داشتن حجم جستجوی ماهانه خوب است، اما از آنجایی که ایجاد تقاضا غیرممکن است، باید محتوای با کیفیت بالا و صفحات فرود محصول خود را با هدف مشتری هماهنگ کنیم.
گوگل هرگز واقعاً به بهینه سازی محتوای خود اهمیت نداده است.
این مهم به ارائه مرتبط ترین و منحصر به فرد ترین محتوا برای کاربر کمک می کند تا آنچه را که به دنبالش است پیدا کند.
گوگل اغلب الگوریتم خود را بهروزرسانی میکند زیرا میخواهد مطمئن شود که با قلب، ذهن و روح کاربران خود ملاقات میکند و سؤالات آنها را با نتایج مرتبط مطابقت میدهد.
در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا هدف جستجو مهمترین چیزی است که در بهینه سازی محتوا باید در نظر گرفته شود، و چگونه می توان یک استراتژی محتوا بر اساس تحقیق در مورد هدف جستجو ایجاد کرد.
هدف جستجو چیست؟
هدف جستجو – که به عنوان قصد مشتری و قصد کاربر نیز شناخته می شود – دلیل اصلی مراجعه کاربران به موتور جستجو و تایپ یک پرس و جو است.
وقتی شخصی از یک موتور جستجو بازدید می کند، هدف خاصی را در ذهن دارد که سعی دارد با جستجوی خود به آن دست یابد.
به تمام دفعاتی که از یک موتور جستجو برای انجام تحقیقات پیرامون یک محصول یا برای دریافت پاسخ یک سوال استفاده کرده اید فکر کنید.
و با رشد جستجوی موبایل، ما اکنون یک موتور جستجو را همیشه در جیب خود داریم.
به همین دلیل است که به عنوان بازاریاب و متخصص سئو، باید بدانیم که مشتریان ما هنگام تایپ یک عبارت خاص، در چه بخشی از سفر خریدار هستند – و در کدام قسمت از محتوا یا صفحه فرود باید این عبارت را هدف قرار دهیم.
هدف جستجو واقعاً ستون فقرات یک صفحه فرود بهینه شده است و باید تمرکز اصلی ما هنگام ایجاد محتوا در سایت باشد.
اما، ما باید مراحل مختلف سفر جستجوی مشتری را در نظر داشته باشیم.
انواع مختلف هدف جستجو چیست؟
بارها بوده است که قبل از اینکه بدانم به دنبال چه چیزی هستم، گوگل را جستجو کرده ام.
مواقع دیگر، من از آن برای بررسی املا یا یادآوری نام یک فیلم خاص استفاده کرده ام.
در بیشتر موارد، میتوانیم هدف جستجو را به سه دسته اصلی گروهبندی کنیم.
ببینید چگونه می توانید برای برآوردن سه نوع هدف جستجوی زیر، برنامه ریزی و ایجاد محتوا کنید.
1. اطلاعاتی
اینها عبارتهای جستجوی مرحله اولیه هستند که در آن مشتری همچنان در تلاش است تا در مورد موضوع بیشتر بیاموزد.
زمانی که کاربر در مراحل اولیه جستجو است، هدف ما این است که مطمئن شویم کاربر اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات میآموزد.
مطالعات نشان میدهد که اگر کاربر چیزی از یک وبسایت یاد بگیرد و سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر در مورد موضوع معرفی کند، آن کاربر در نهایت به وبسایت باز میگردد – و بعداً، وقتی آماده شد، تبدیل میکند.
-
تصویر از گوگل، ژوئن 2022
2. مقایسه ای (همچنین به عنوان ناوبری شناخته می شود)
این محتوای مرحله میانی است که در آن مشتری به دنبال مقایسه محصول یا خدمات شما با دیگری است تا به او کمک کند تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد.
کاربرانی که در مرحله میانی یا مقایسهای قرار دارند، سعی میکنند ببینند که آیا واقعاً به محصول یا خدماتی که در مورد آن تحقیق کردهاند نیاز دارند یا خیر، یا حتی گزینههای بهتری نسبت به آنچه قبلا پیدا کرده بودند وجود دارد.
به تمام دفعاتی که رستوران های مختلف یا دو محصول مشابه را با یکدیگر مقایسه کرده اید فکر کنید.
-
تصویر از گوگل، ژوئن 2022
3. معاملاتی
این محتوایی در مرحله آخر است که مشتری آماده تبدیل است.
دلیل اینکه ما همه محتوای دیگر را ایجاد کرده ایم این است که مطمئن شویم از کاربران خود حمایت می کنیم و به آنها در این راه کمک می کنیم تا بتوانند تبدیل شوند.
محتوای تراکنشی یا مرحله پایانی ما معمولاً صفحههای دستهبندی یا محصولی است که میخواهیم کاربر پس از آماده شدن برای خرید در آنجا فرود بیاید.
-
تصویر از گوگل، ژوئن 2022
این مهم است که هنگام ایجاد محتوا، مطمئن شویم که عباراتی که هدف ما قرار می گیرد با هدف مورد نظر کاربر مطابقت داشته باشد.
با ایجاد محتوا و صفحات فرود که با تمام بخشهای سفر کاربر مطابقت دارند، میتوانیم مطمئن شویم که کلمات کلیدی مناسب را در بهترین صفحهای که گوگل میخواهد نشان دهد، هدف قرار دادهایم.
همچنین میتوانیم مطمئن شویم که حضور دیجیتالی خود را داریم و دید و تبدیلها را افزایش میدهیم.
در حالی که نیمی از نبرد این است که مطمئن شویم محتوای ما به درستی بهینه شده است، نیمی دیگر این است که مطمئن شویم Google حتی می خواهد محتوای ما را بر اساس عبارت نشان دهد – به همین دلیل است که هدف جستجو بسیار مهم است.
چه چیزی هدف جستجو را بسیار مهم می کند؟
هزاران عامل مختلف برای انجام تحقیقات کلیدواژه وجود دارد، مانند حجم جستجو، فصلی بودن، نام تجاری در مقابل غیر مارک، محلی سازی و غیره. اما هدف جستجو یا قصد کاربر، مهمترین آنهاست.
درک مقصود جستجوگر تضمین می کند که ما مرتبط بودن در محتوا و کلمات کلیدی خود را در اولویت قرار می دهیم.
هر چه کاربر عبارات بیشتری را در گوگل یا موتور جستجوی دیگری تایپ کند، در سفر خریدار بیشتر است و احتمال تبدیل آنها بیشتر می شود.
کشف هدف جستجو نیز بسیار دشوار است.
اما هنگامی که درک درستی از هدف جستجو داشته باشید، بهینهسازی محتوا را بسیار آسانتر میکند – زیرا در مورد نوع محتوایی که Google میخواهد در صفحه 1 نشان دهد بیشتر میدانید.
نکته اصلی که باید در نظر بگیریم این است که ما تصمیم نمی گیریم که هدف جستجو چیست – گوگل است.
اگر مخالف گفته های گوگل باشید، محتوای شما در SERP نمایش داده نمی شود.
همچنین موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان یا مدیران اجرایی با حجم جستجو کور می شوند. آنها به جای دنبال کردن عبارات با حجم کمتر، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند، عبارات با حجم بالاتر را دنبال می کنند – و در نهایت علامت را از دست می دهند.
چگونه می توانیم مطمئن شویم که محتوای ما با هدف جستجو مطابقت دارد؟
هنگامی که در تلاش برای درک مفهوم هدف جستجو هستید، یک قدم از شرکت خود به عقب بردارید و تصور کنید که یک کاربر هستید.
به این فکر کنید که چه چیزی را می توانید جستجو کنید تا در مقاله یا صفحه محصول وبلاگ خود قرار بگیرید.
آن عبارت را در Google تایپ کنید (ترجیحاً از طریق ناشناس یا مرور خصوصی، بنابراین برای تاریخچه جستجوی شما شخصی سازی نشده است)، و ببینید چه چیزی نشان داده می شود.
تجزیه و تحلیل SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) بهترین راه برای تأیید آنچه گوگل فکر می کند کاربر ممکن است بخواهد ببیند است.
آیا جمع آوری محتوا وجود دارد؟ آیا سایت های معاملاتی وجود دارد؟
آیا یک صفحه نتیجه موتور جستجو ترکیبی با محتوا و محتوای معاملاتی وجود دارد؟
خیلی وقتها پیش میآید که حتی گوگل هم نمیداند کاربر به دنبال چه چیزی است، بنابراین یک SERP ترکیبی را با انواع مختلف محتوا نشان میدهد.
با یافتن این اطلاعات به صورت زنده در SERPها، میتوانیم ببینیم که گوگل در جایگاههای برتر به چه چیزی پاداش میدهد، و هدف از پرس و جوی کاربر چیست.
تجزیه و تحلیل SERP یکی از بهترین راهها برای استفاده از دادههای رقابتی هنگام ایجاد محتوا است، زیرا میخواهیم بدانیم که آنها از چه عباراتی استفاده میکنند و ببینیم که آیا حتی میتوانیم برای همان عبارت بر اساس قصد رقابت کنیم یا خیر.
چگونه می توانیم یک استراتژی محتوا برای هدف جستجو ایجاد کنیم؟
محتوا ممکن است پادشاه باشد، اما کاربر تمام قدرت را دارد.
ما میتوانیم بهترین محتوا را در جهان ایجاد کنیم، اما اگر کلمات کلیدی مورد نظر ما با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد، واقعاً همه چیز بیهوده است.
وارد کردن ترافیک غیرمجاز به هیچ کس کمک نمی کند و باعث اتلاف وقت و انرژی ما می شود.
ما باید قبل از ایجاد محتوای خود مطمئن شویم که در حال انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقابتی هستیم.
با درک اینکه چه کسی در SERP رقابت می کند، اکنون می دانیم که آیا شانس رتبه بندی در صفحه 1 را داریم یا خیر.
تحقیقات رقابتی همچنین به ما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط معنایی را پیدا کنیم که ممکن است بخواهیم در محتوا از آنها استفاده کنیم. اینها کلمات کلیدی هستند که لزوما مترادف نیستند، اما ماهیت آنها نزدیک است.
کلمات کلیدی مرتبط معنایی به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای ما می دهد و همچنین به کاربرانی که در جستجوی چیزهای مشابه هستند (اما از کلمات کلیدی متفاوت استفاده می کنند) این امکان را می دهد تا محتوای ما را پیدا کنند.
یکی از بهترین راهها برای ایجاد استراتژی محتوا با هدف جستجو، مدل بازاریابی محتوای هاب و گفتاری است.
این مدل بازاریابی محتوا به ما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی تراکنشی خود را در صفحات هاب و کلمات کلیدی اطلاعاتی بیشتری را در صفحات اسپیکر هدف قرار دهیم.
با انجام این کار، می توانیم مطمئن شویم که محتوایی داریم که با جایی که کاربران ما ممکن است باشند و مراحل مختلف سفر آنها مطابقت دارد.
تحقیق کلمات کلیدی نان و کره یک استراتژی محتوا است و هنگام درک هدف جستجو بسیار مهم است.
کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو ممکن است جذاب باشند، اما همچنین می توانند بسیار مبهم باشند و ممکن است بهترین کلمات برای تمرکز بر روی آنها نباشند.
همچنین مواقعی وجود دارد که برخی از کلمات کلیدی – مفرد یا جمع – معنای متفاوتی دارند.
به عنوان مثال: اگر شما برای [TV] می توانید به دنبال راهنمای کانال تلویزیونی یا تاریخچه تلویزیون باشید.
اما اگر جستجو کنید [TVs]، احتمالاً به دنبال خرید تلویزیون از جایی هستید و نتایج جستجوی مربوطه را خواهید دید.
نکته این است که: متخصصان سئو باید به طور مداوم به آنچه قبلاً در Google نشان داده شده است نگاه کنند و هنگام جستجو از دیدگاه کاربر یا مشتری استفاده کنند.
این تصویر به ما کمک می کند تا استراتژی محتوایی را که در صورت فروش عینک مطالعه دنبال می کنیم، بهتر درک کنیم.
-
تصویر ایجاد شده توسط نویسنده، ژوئن 2022
ما باید کلمات کلیدی با حجم بالاتر را در صفحات اصلی یا صفحات دسته بندی خود هدف قرار دهیم.
سپس کلمات کلیدی با حجم کمتر را می توان در زیر شاخه ها، صفحات محصول و شاید یک مقاله وبلاگ هدف قرار داد.
با ایجاد تصویری مانند این، میتوانیم تعداد کل کلمات کلیدی را که میخواهیم دنبال کنیم را شناسایی کنیم، که میتواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه مقدار محتوا یا چه نوع محتوایی باید ایجاد کنیم.
در نتیجه
اولویت قرار دادن مشتریان و شناسایی هدف جستجوی درخواست آنها بهترین راه برای اطمینان از اینکه محتوای ما مطابق با نیازهای مشتری است.
ما همچنین فقط در مورد نیمی از داستان صحبت کرده ایم: جنبه تحقیقاتی.
بخش هیجانانگیز زمانی اتفاق میافتد که بتوانید از یک پلت فرم سئوی سازمانی برای نظارت بر رتبهبندی کلمات کلیدی استفاده کنید و تغییراتی را که ایجاد کردهاید به مدیران گزارش دهید – و اینکه چگونه آنها منجر به افزایش قابل توجه ترافیک یا تبدیل شدهاند.
با نظارت و گزارش مکرر برندههایمان، میتوانیم به برنامه سئوی خود علاقه بیشتری داشته باشیم و به این موضوع بپردازیم که چرا سئو برای سازمان ما مهم است، و این امر باعث میشود که برای تصمیمگیریهای بزرگتر، جایگاهی پشت میز داشته باشیم.
هدف جستجو همیشه مهم ترین عامل در مورد تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوای ما خواهد بود.
بهروزرسانیهای اخیر الگوریتم گوگل بسیار بر تجربه کاربر متمرکز شده است، اما همچنان تاکید بیشتری بر قصد کاربر دارد و موتور جستجوی خود را محاورهتر میکند تا دقیقترین نتایج جستجو را برای کاربران تولید کند.
بنابراین، هنگامی که شک دارید، مطمئن شوید که هدف جستجو و مرتبط بودن کلمات کلیدی، حوزه های اصلی تمرکز شما هنگام ایجاد و به روز رسانی محتوا است.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: maradon 333/Shutterstock