برای نمایه بک لینک طبیعی چه لینک هایی باید بسازید؟


ستون این هفته از سئو بپرس از یک سوال کننده ناشناس می آید:

نمایه بک لینک چگونه باید باشد و چگونه می توان بک لینک های خوب ساخت؟

سوال عالی!

بک لینک ها بخشی از سئو به عنوان راهی برای ایجاد اعتماد و اعتبار برای دامنه شما هستند، اما به اندازه ادعای سازنده لینک اهمیتی ندارند.

شما می توانید یک وب سایت را بدون بک لینک رتبه بندی کنید. ترفند این است که روی مخاطبان خود تمرکز کنید و از آنها تقاضای برند ایجاد کنید. این می تواند از نظر وزن با بک لینک ها برابر باشد اما مشتریان بیشتری را هدایت می کند.

هنگامی که تقاضا را افزایش دادید و منابع قوی ایجاد کردید، بک لینک ها به طور طبیعی شروع به ایجاد می کنند. و هنگامی که مخاطبان فعالی دارید که از کانال های دیگر ساخته شده اند، می توانید برای ایجاد آنها نظرسنجی کنید “لینک شایسته” صفحاتی که می تواند منجر به تماس خبرنگاران شود.

با این گفته، و زمانی که همه چیز برابر است، داشتن اعتماد و اقتدار از یک پروفایل بک لینک سالم و طبیعی می تواند عامل تعیین کننده ای در مورد اینکه چه کسی در جایگاه های برتر قرار می گیرد و چه کسی هیچ ترافیکی دریافت نمی کند، باشد.

پروفایل بک لینک سالم، پروفایلی است که طبیعی به نظر می رسد.

موتورهای جستجو، از جمله گوگل، از دایرکتوری‌ها، ابزارهای نظارت بر وب‌سایت و حتی رقبایی که هرزنامه می‌زنند یا سعی می‌کنند یک حمله منفی سئو انجام دهند، انتظار مقدار مشخصی از لینک‌های هرزنامه را دارند. اینها بخشی از پروفایل بک لینک سالم هستند.

چیزی که غیرطبیعی است زمانی است که وب سایت یا شرکت شما هیچ کاری برای به دست آوردن یک لینک واقعی انجام نداده است.

وقتی هیچ چیز قابل توجهی وجود ندارد، هیچ رهبری فکری یا مطالعات اولیه وجود ندارد، یا چیزی که در فضای مجازی منتشر می شود و رسانه ها پوشش می دهند، هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی هرگز به شما پیوند داده باشد.

داشتن بک لینک بدون هیچ دلیلی احتمالاً یک پروفایل پیوند ناسالم در نظر گرفته می شود، به خصوص اگر آنها عمدتاً dofollow هستند.

نمایه‌های پیوند سالم حاوی ترکیبی از dofollow، nofollow، حمایت‌شده و اشاره‌های کاربران واقعی در انجمن‌ها، انجمن‌ها و اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی است.

پروفایل های بک لینک ناسالم جایی هستند که یک وب سایت دارای لینک هایی از وب سایت های بی ربط است، زمانی که در مقالات اشاره هایی به مارک های بزرگ و “قابل اعتماد” یا “اقتدار عالی” سایت ها، و سپس به طور تصادفی یک شرکت یا ارائه دهنده خدمات کوچکتر را با آنها معرفی کنید.

این یک ترفند قدیمی است که دیگر جواب نمی دهد. نمایه‌های پیوند ناسالم همچنین شامل شبکه‌های بلاگر خصوصی (PBN)، مزارع پیوند، چرخ‌های پیوند، شبکه‌های پیوند، و جایی که سایت‌ها دارای اعتبار دامنه بالایی (DA)، امتیاز اعتبار (AS) هستند، می‌شود.

نکته پاداش: DA، AS، و سایر معیارها توسط موتورهای جستجو استفاده نمی شود. آنها امتیازاتی هستند که ابزارهای سئو شخص ثالث ایجاد کرده اند و در مورد کیفیت یک وب سایت یا بک لینک هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

اگر کسی به شما می گوید DA بالا خوب است و گوگل به این سایت ها اعتماد دارد، به شما روغن مار می فروشد.

اگرچه بک لینک ها به اندازه قبل مهم نیستند، بک لینک ها هنوز اهمیت دارند. بنابراین، اگر به دنبال ساختن برخی از آنها هستید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید، از آن اجتناب کنید، و به راحتی با آنها قدم بردارید.

کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه و حمایت مالی

اینا کار نمیکنن گوگل می داند که شما به آنها پیشنهاد می کنید پیوندهای .edu و در موارد نادری پیوندهای .gov را دریافت کنند. و قطعا از خیریه ها و رویدادها.

به راحتی می توان به افرادی که آنها را پرداخت کرده یا خریده اند نقشه برداری کرد و احتمالاً از نظر سئو برای شما به حساب نمی آیند.

اگر اکثر پیوندهای شما را تشکیل می دهند، باید انتظار داشته باشید که توسط موتورهای جستجو خنثی شوند یا یک اقدام دستی علیه سایت شما برای ایجاد لینک غیرطبیعی در کنسول جستجو از طرف گوگل دریافت کنید.

اگر در حال انجام یک حمایت مالی هستید، از وب سایتی که حمایت مالی می شود درخواست کنید “با حمایت مالی” به جای “nofollow.”

و اگر در حال انجام بورسیه یا کمک هزینه هستید، برنده را در سایت خود معرفی کنید، آموزش کامل ارائه دهید و در مورد آنها پیگیری کنید و از آنها بخواهید داستان خود را برای چند سال آینده در یک ستون ماهانه یا فصلی در وبلاگ شما به اشتراک بگذارند.

اگر واقعاً می خواهید کار خوبی انجام دهید، داستان و پیشرفت آنها را به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت، این فقط برای دریافت بک لینک بوده است، و این بر علیه شما کار می کند.

نقل قول ها و لینک های شکسته

وقتی در رسانه‌ها اشاره‌هایی دریافت می‌کنید، یا رقیبی پیوندی طبیعی به یک مطالعه دارد، اما به صفحه‌ای شکسته می‌رود، این یک راه خوب برای ایجاد یک پیوند طبیعی است. به این سایت‌ها مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید به جای مطالعه شما پیوند دهند.

می‌توانید ذکر کنید که بازدیدکنندگان آن‌ها در حال حاضر به یک صفحه مرده برخورد می‌کنند، اگر پیوند شکسته باشد، و مطالعه یا منبع خود را ارائه دهید که ارزش برابر یا بهتری دارد. یا به اشتراک بگذارید که منبع فعلی شما در جایی که منبع فعلی قدیمی است و دیگر کاربردی ندارد، به‌روزرسانی شده است.

برای نقل‌قول‌هایی که هیچ‌کس پیوندی ندارد، سعی کنید به مالک وب‌سایت اطلاع دهید که باعث می‌شود کاربر در سفر به موتور جستجو برای یافتن پاسخ دیگری صرفه‌جویی کند. و هنگامی که آنها تجربه خوبی در وب سایت داشته باشند، احتمالاً برای اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.

روابط عمومی مرتبط با موضوع

من به روابط عمومی برای به دست آوردن بک لینک به طور طبیعی اعتقاد زیادی دارم. اما باید کارهایی را انجام دهید که برای کسب و کار شما منطقی باشد.

  • فروشگاه های محلی و ارائه دهندگان خدمات باید پیوندهایی را از ایستگاه های خبری محلی، وبلاگ نویسان محلی و وب سایت های تخصصی صنعت خود دریافت کنند.
  • ارائه دهندگان خدمات باید بر نشریات تجاری، وبلاگ ها و نشریات مرتبط با صنعت، رویدادها و شبکه های اجتماعی تمرکز کنند.
  • فروشگاه ها با وبلاگ نویسان خاص و مرتبط با مخاطب، جوامع، نشریات یا وب سایت های رسانه ای و پوشش رسانه های جمعی که پیوندهای وابسته یا در یک پوشه وابسته نیستند، به خوبی عمل می کنند.

به این فکر کنید که چه کارهایی ارزشمند است که می توانید انجام دهید یا ارائه دهید که این گروه ها می خواهند پوشش دهند.

آژانس های روابط عمومی و سئو که با محتوا کار می کنند، می توانند ایده ارائه دهند، سپس می توانید انتخاب کنید که کدام را دوست دارید و با آنها اجرا کنید. هر کمپین کار نخواهد کرد، اما در آنجا بمانید – یک کمپین درست اتفاق خواهد افتاد.

همچنین می‌توانید از مخاطبان خود برای نقاط داده و مطالعات اصلی نظرسنجی کنید و سپس آنها را منتشر کنید. و این به نکته بعدی می رود.

برای کمک به سئو و جلوگیری از جریمه، نشریات باید به صورت موضوعی مرتبط با شما باشند.

اگر مشتریان و کاربران شما پایگاه خوانندگان وب سایت یا نشریه نباشند، پیوند و پوشش غیرطبیعی به نظر می رسد و در نهایت جریمه یا کاهش ارزش خواهید داشت.

بیانیه های مطبوعاتی

بک لینک های انتشار مطبوعاتی و بک لینک های سندیکایی علیه شما کار می کنند، نه برای شما. اما این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند در کسب لینک کمک کنند. برای اینکه این استراتژی کار کند، داده های کافی برای سنجش علاقه ارائه دهید.

برخی از داده‌های حاصل از این مطالعه را به صورت تیزر به اشتراک بگذارید و راهی را برای ویراستاران، روزنامه‌نگاران و متخصصان صنعت فراهم کنید تا با شما تماس بگیرند.

برای مطالعه هزینه نگیرید اما از آنها بخواهید که داده ها را در وب سایت شما منبع و استناد کنند یا به شرکت شما به عنوان منبع اطلاعات اشاره کنند.

اما به خاطر داشته باشید که اگر نقاط صحبت شما با رقبایتان یکسان است و نوع داده‌های مشابهی دارید، دلیلی برای اضافه کردن نقل قول دیگر یا پوشش شما وجود ندارد.

چه چیزی را می توانید کشف کنید و به اشتراک بگذارید که پوشش داده نشده است و مقالات نشریه را به روشی جدید ارتقا می دهد؟ خود را به جای خواننده قرار دهید و به این فکر کنید که چه چیزی کم است یا به چه سوالاتی پاسخ داده نشده است.

اگر نظرات در نشریات فعال است، به دنبال سؤالات بگردید و منبعی با پشتوانه داده‌هایی بسازید که به آنها پاسخ می‌دهد.

سپس می‌توانید با سردبیران تماس بگیرید و یک مورد قوی برای اضافه کردن شما یا ایجاد یک پست جدید در مورد موضوع جدید ایجاد کنید، زیرا موضوع قبلی به خوبی انجام شد.

نکته جایزه: حتی اگر یک بک لینک دریافت نکنید، استناد شدن می تواند راه درازی داشته باشد، زیرا ممکن است بتوانید از لوگوی شرکت در نوار روابط عمومی خود به عنوان یک اعتمادساز استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تیم روابط عمومی یا برند تماس بگیرید و با استفاده از استراتژی استناد ذکر شده در بالا، پیوند را بخواهید.

نظرات وبلاگ و انجمن

این کار نمی کند. موتورهای جستجو می‌دانند که هر کسی می‌تواند برود و این‌ها را اسپم کند، از یک ربات استفاده کند یا برای انجام این کار به کسی پول بدهد.

آنها علیه شما کار خواهند کرد، نه برای شما. فقط نکن. اجازه دهید انجمن ها و صاحبان سایت به طور طبیعی به شما پیوند دهند.

اگر مشتریان شما در وبلاگ یا در جامعه هستند، به انجمن بپیوندید و شرکت کنید. از آن برای جذب مخاطب و ایجاد اعتماد برای برند خود استفاده کنید.

نه برای بک لینک بک لینک ها و اشاره های انجمن در نهایت اتفاق می افتد. و اینگونه می توانند طبیعی شوند.

لینک های پروفایل رسانه های اجتماعی

این کار نمی کند زیرا هر کسی می تواند یک حساب کاربری ایجاد کند و پیوند را دریافت کند.

لینک هایی برای سئو باید کسب شود. رسانه های اجتماعی در مورد ایجاد مخاطب و آوردن آنها به وب سایت شما هستند.

بک لینک ها برای سئو بی فایده هستند، با یک استثنا. برخی از موتورهای جستجو حساب ها را می خزند و فهرست می کنند.

اگر برای خزیدن تلاش می کنید، یک حساب رسانه اجتماعی فعال که سریع خزیده و ایندکس می شود، می تواند عنکبوت ها را تشویق کند تا وب سایت و صفحات شما را راحت تر پیدا کنند.

روی ارزش پیوند دادن تمرکز کنید

هیچ کمبودی برای دریافت بک لینک وجود ندارد، اما همه لینک ها خوب نیستند. اگر پیوند را بتوان خرید یا به دست آورد، مانند دایرکتوری، برای سئو به شما کمکی نمی کند.

اگر مشتریان شما در آن وب‌سایت نیستند و اکثر وب‌سایت‌ها به طور موضعی به شما مربوط نیستند، به احتمال زیاد بک لینک علیه شما کار خواهد کرد.

پروفایل های پیوند سالم ترکیبی از خوب و بد، طبیعی و غیر طبیعی است. اگر شرکت شما هیچ کاری ارزشمند برای پیوند انجام نداده یا به اشتراک گذاشته است، هیچ بک لینکی وجود ندارد که بتواند موفقیت بلندمدتی برای شما به ارمغان بیاورد.

روی ارزش پیوند دادن تمرکز کنید و بک لینک ها به طور طبیعی به دست خواهند آمد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو



منبع

مطالب مرتبط