نحوه استفاده از راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل


اگر تا حد اصلی به کار بپردازید، هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هدف یکسانی دارد: متقاعد کردن Google صفحه وب خود بهترین پاسخ به درخواست کاربر است.

تاکتیک های زیادی وجود دارد که می توانید و باید برای رسیدن به این هدف استفاده کنید، اما هدف این است.

و با پیچیده‌تر شدن مغز گوگل، می‌تواند پاسخ‌های دقیق‌تر و مفیدتری را نمایش دهد.

به عنوان مثال، اگر به دنبال رزرو پرواز از شیکاگو اوهار به LAX هستید، Google اکنون می‌تواند گزینه‌ها را در بخش‌های غنی در صفحات نتایج جستجو به شما نشان دهد.

به همین ترتیب، اگر یک سالن کنسرت را اجرا می کنید، می توانید کدی به عنوان داده های ساختاریافته به وب سایت خود اضافه کنید که Google را تشویق می کند تا رویدادهای شما را زمانی که مربوط به جستجوگران وب هستند نمایش دهد.

اگر با اصطلاح “داده های ساختاریافته” آشنا نیستید، نگران نباشید – بسیاری از متخصصان سئو و بازاریابان وب هستند که اینطور نیستند.

در این مقاله، ما آن را درست می کنیم، به علاوه نکاتی را در مورد استفاده از راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته به شما ارائه می دهیم تا به راحتی آن را به سایت خود اضافه کنید.

داده های ساخت یافته چیست؟

همانطور که در این پست تعریف شد، داده های ساختاریافته اطلاعات هستند (داده ها) که سازماندهی شده است (ساختار یافته). اطلاعات سازماندهی شده اساساً همان داده های ساختار یافته است.

برای اهداف سئو، داده های ساختاریافته نوع خاصی از قالب بندی است که اطلاعاتی را در مورد معنای صفحه به گوگل می دهد.

به دنبال یک واژگان استاندارد شده که توسط Schema.org مشخص شده است، در چندین موتور جستجو از جمله Google، Bing، Yahoo و Yandex استفاده می شود.

داده های ساختاریافته می توانند از نحوی مانند JSON-LD، RDFa و Microdata و غیره استفاده کنند.

چرا داده های ساخت یافته مهم است؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا صفحات وب از داده های ساخت یافته استفاده می کنند.

برای یک چیز، ناوبری را هم برای خزنده های موتورهای جستجو و هم برای کاربران انسانی آسان تر می کند.

این به این دلیل است که اطلاعاتی را فراهم می‌کند که می‌تواند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به شکل ریچ اسنیپت‌ها، چرخ فلک‌های ویدیویی و سایر ویژگی‌ها و پیشرفت‌های ویژه نتایج جستجو نمایش داده شود.

این منجر به نمایه سازی سریعتر توسط عنکبوت های جستجو می شود و دید جستجوی سایت شما را افزایش می دهد. این همچنین می تواند به بهبود نرخ کلیک، افزایش تبدیل، و جذب ترافیک جستجوی صوتی بیشتر کمک کند.

در مقاله ای برای Search Engine Journal، وینستون برتون، معاون ارشد SEO در آژانس جستجو و بازاریابی جهانی Acronym، نتایج اضافه کردن داده های ساختاریافته به وب سایت مشتری را به تفصیل شرح داد.

بدون استفاده از هیچ استراتژی بهینه سازی دیگری، مشتری شاهد رشد خالص 400 درصدی در ترافیک ارگانیک با نتایج غنی و رشد 140 درصدی در برداشت ها برای مرکز پاسخگویی شرکت بود.

حتی اگر این یک آمار پرت باشد، همچنان پتانسیل عظیم استفاده از داده های ساخت یافته را برجسته می کند.

داده های ساخت یافته برای چه مواردی استفاده می شود؟

اکنون که به این موضوع پرداختیم که داده های ساختاریافته چیست و چرا مهم است، اجازه دهید به برخی از راه هایی که می توان از آنها استفاده کرد نگاهی بیندازیم.

جان مولر، مدافع جستجوی Google، در یک پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی Google در آوریل 2022، به داده‌های ساختاریافته و کاربردهای آن پرداخت.

اگر 30 دقیقه وقت دارید، ارزش تماشا کردن را دارد. اگر عجله دارید، قسمت مربوط به موضوع فعلی ساعت 27:19 شروع می شود. یا بهتر از آن، پوشش راجر مونتی از آن را اینجا بخوانید.

در این پاتوق از مولر سوالی در مورد نحوه انتخاب بهترین قالب برای داده های ساختاریافته پرسیده شد.

پاسخ او این بود که مهم این نیست که یک صفحه از چه فرمتی استفاده می کند، بلکه بیشتر به این بستگی دارد که چه نوع نتیجه غنی برای صفحه در دسترس است.

داده‌های ساختاریافته بسیار متنوع هستند و فرصت‌های زیادی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا از آن برای افزایش کلیک استفاده کنند. برخی از این موارد که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید عبارتند از:

پانل های دانش

برای چیزهایی که بخشی از نمودار دانش Google هستند استفاده می‌شوند، مروری سریع از اطلاعات درباره یک موضوع ارائه می‌کنند.

نمونه پنل دانشاسکرین شات از جستجو، گوگل، ژوئن 2022

به عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید از پانل‌های دانش استفاده کنید تا در یک نگاه اطلاعاتی درباره نام برند، آرم، و شماره تلفن خود و سایر موارد به کاربران ارائه دهید.

ریچ اسنیپت ها

گاهی اوقات به عنوان نتایج غنی نامیده می شود، این داده های اضافی است که Google علاوه بر نتایج جستجوی معمولی به کاربران نشان می دهد. این ممکن است شامل مواردی مانند موسیقی، رویدادها یا دستور العمل ها باشد.

نمونه Rich Snippetsاسکرین شات از جستجو، گوگل، ژوئن 2022

برای مقاصد تجاری، این جایی است که می توان نظرات را نشان داد. همچنین می‌تواند مواردی مانند محصولات، آدرس‌ها و پیشنهادات ویژه را برجسته کند.

میزبان چرخ فلک ها

معمولاً در دستگاه های تلفن همراه، چندین “کارت” از یک سایت را نشان می دهد.

نباید با چرخ فلک های معمولی، که می تواند شامل تصاویر، ویدئو و سایر داده های استخراج شده از چندین سایت باشد، اشتباه شود، چرخ و فلک های میزبان تنها از محتوای یک سایت “میزبان” استفاده می کنند.

Google در حال حاضر انواع زیر از چرخ فلک های میزبانی شده را پشتیبانی می کند:

  • دوره آموزشی.
  • فیلم سینما.
  • دستور آشپزی.
  • رستوران.
نمونه چرخ فلکاسکرین شات از جستجو، گوگل، ژوئن 2022

کلمات پیشنهادی

اگر از تبلیغات خودکار گوگل به عنوان بخشی از استراتژی PPC خود استفاده می کنید، می توانید از قطعات ساختاریافته برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید از آنها برای ارائه اطلاعات در مورد یک سری از محصولات، ویژگی ها یا خدمات ارائه شده استفاده کنید.

مثال AdWordsاسکرین شات از جستجو، گوگل، ژوئن 2022

اما، قبل از اینکه خواه ناخواه قطعه‌های ساختاریافته را در صفحات وب خود وارد کنید، باید بدانید که این موارد مشمول خط‌مشی‌های استاندارد Google Ads هستند و باید تعدادی از الزامات را برآورده کنند که فهرست کامل آن‌ها را می‌توانید در اینجا بیابید.

شروع با داده های ساخت یافته

در حال حاضر باید مزایای داده های ساختاریافته را ببینید، بنابراین بیایید نحوه افزودن آن را به وب سایت خود بررسی کنیم.

ساده ترین راه برای افزودن داده های ساختاریافته به صفحه وب خود استفاده از ابزار برجسته کننده داده های گوگل است.

برای استفاده از این، به سادگی ابزار را باز کنید و داده هایی مانند نام، تاریخ، مکان و غیره را با ماوس خود برجسته کنید.

Google این اطلاعات را دفعه بعد که سایت شما را بررسی می کند یادداشت می کند و داده ها را به صورت ریچ اسنیپت در صفحات نتایج جستجو ارائه می کند.

همچنین می توانید به صورت دستی عناصر را در صفحات وب HTML نشانه گذاری کنید. ترسناک به نظر می رسد؟ این نیست. شما فقط باید دانش کاری کمی در زمینه کدنویسی داشته باشید.

برای راحتی شما، ما یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در این فرآیند ارائه کرده ایم:

  1. راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل را باز کنید.
  2. روی برگه “وب سایت” کلیک کنید.
  3. نوع صفحه ای را که علامت گذاری می کنید انتخاب کنید (مثلاً آگهی های شغلی، رستوران ها، صفحه پرسش و پاسخ، مشاغل محلی و غیره)
  4. URL یک صفحه موجود یا صفحه خام HTML را وارد کنید.
  5. روی «شروع برچسب‌گذاری» کلیک کنید.
  6. قسمت‌هایی از صفحه را که می‌خواهید در ریچ اسنیپت‌ها گنجانده شوند، برجسته کنید و آن‌ها را در کرکره‌ای که ظاهر می‌شود شناسایی کنید.
  7. اطلاعات مورد نیاز را پر کنید. برای یک رویداد، این شامل نام رویداد، مکان و تاریخ است.
  8. پس از اتمام تگ کردن، روی دکمه “ایجاد HTML” کلیک کنید و یک فرمت خروجی را انتخاب کنید. JSON-LD فرمت ترجیحی گوگل است، اگرچه می توانید Microdata را نیز انتخاب کنید.
  9. کد را کپی یا دانلود کنید. اگر از JSON-LD استفاده می کنید، کد تولید شده را در بدنه صفحه موجود قرار دهید. اگر Microdata را انتخاب می کنید، صفحه خود را با HTML تولید شده جایگزین کنید.

چند نکته دیگر که باید توجه داشت:

  • برای تست کد تولید شده، آن را کپی کرده و در تست Rich Result قرار دهید، که فیلدهای گم شده ای را که باید پر کنید به شما نشان می دهد.
  • شما می توانید چندین مورد را در یک صفحه داشته باشید، اما گوگل توصیه می کند که همه آنها یک نوع باشند، به عنوان مثال، همه فیلم ها یا همه آگهی های شغلی.
  • همه صفحاتی که می خواهید ریچ اسنیپت ها را برایشان نمایش دهید باید در دسترس عموم باشند و در پشت صفحه های ورود پنهان نشوند.
  • ممکن است چند هفته طول بکشد تا Google صفحه جدید شما را بخزد، اما زمانی که این کار را انجام داد می‌تواند در قطعه‌های غنی نشان داده شود.

آیا داده های ساخت یافته یک سیگنال رتبه بندی است؟

اکنون برای سوال 10000 دلاری: آیا نشانه گذاری داده های ساختاریافته به سایت شما کمک می کند تا در رتبه بندی جستجو بالاتر ظاهر شود؟

متاسفانه نه.

در بررسی عمیق این موضوع، ژورنال موتور جستجو دریافت که در حالی که مزایای بسیاری را ارائه می دهد، هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که گوگل از نشانه گذاری طرحواره برای تعیین رتبه جستجو استفاده می کند.

گفته می‌شود، چون به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شما را راحت‌تر درک کنند، می‌تواند به شما کمک کند در جستارهای مرتبطی که ممکن است در گذشته از آنها حذف شده‌اید نشان داده شوید.

خوراکی های کلیدی

ترافیک همیشه نام بازی در بازاریابی دیجیتال است. و استفاده از داده های ساختاریافته در وب سایت شما یک راه عالی برای کمک به جذب بازدیدکنندگان است.

نه تنها ظاهر محتوای شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد، بلکه می تواند به ایندکس شدن سریعتر سایت شما کمک کند.

نتایج غنی (به ویژه بررسی های مثبت محصول) همچنین می تواند نرخ کلیک و میانگین زمان شما را در صفحه به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

اگر صفحه شما در یک قطعه برجسته استفاده شود، در بالای SERP ها نشان داده می شود.

علاوه بر افزایش دیدی که فراهم می‌کند، از قطعه‌های برجسته برای پاسخ به پرسش‌های جستجوی صوتی استفاده می‌شود. این بدان معناست که شما تنها نتیجه برای هر کسی خواهید بود که از سیری یا الکسا برای پرس و جو استفاده می کند.

دلیل نهایی اینکه باید از داده های ساختاریافته در وب سایت خود استفاده کنید این است که به شما کنترل بیشتری بر اطلاعات شما می دهد.

شما تعیین می کنید که گوگل چگونه برند شما را درک می کند و به شما اجازه می دهد تا نحوه تعریف اطلاعات خود را کنترل کنید.

داده های ساختاریافته ابزار مفیدی در جعبه ابزار شماست. این برای هر سایت و هر نوع محتوایی کار نمی کند، اما اگر در زمینه ای هستید که مفید است، چیزی است که باید از آن استفاده کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: NicoElNino/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط