بررسی Seofomo نشان می دهد که چگونه SEO های تجارت الکترونیک در سال 2025 از AI استفاده می کنند


Aleyda Solis ‘Seofomo نظرسنجی از صاحبان تجارت الکترونیک و SEO را منتشر کرد که نشان دهنده طیف گسترده ای از کاربردهای هوش مصنوعی است و منعکس کننده تاکتیک های SEO محبوب و روش های جدید برای افزایش بهره وری است ، اما همچنین نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان هنوز به طور کامل این فناوری را اتخاذ نکرده اند زیرا هنوز می دانند که چگونه بهترین عملکرد را در جریان کار خود قرار می دهد. تعداد بسیار کمی از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که آنها AI را در نظر نمی گیرند.

پاسخ های نظرسنجی نشان داد که پنج کاربرد محبوب برای AI وجود دارد:

  1. محتوا
  2. تجزیه و تحلیل و تحقیق
  3. سئو فنی
  4. تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل
  5. مستندات ، آموزش و یادگیری مشتری را تولید کنید

محتوا

پاسخ دهندگان نظرسنجی از هوش مصنوعی به دلایل مهم مانند لیست محصول و توضیحات و همچنین برای مقیاس بندی توضیحات متا ، عناوین و متن ALT استفاده کردند. کاربردهای دیگر شامل ایجاد طرح های محتوا ، چک های دستور زبان و سایر کاربردهای کمکی هوش مصنوعی است.

اما برخی نیز از آن برای محتوای وبلاگ ، صفحات فرود و برای تولید محتوای سؤالات متداول استفاده کردند. هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی استفاده گسترده از هوش مصنوعی برای محتوای وبلاگ وجود ندارد ، اما به دلیل راهنمایی اخیر احتیاط Google در مورد استفاده گسترده از هوش مصنوعی برای محتوای اصلی ، می توان در مورد استفاده از آن برای تولید کامل محتوای اصلی با هوش مصنوعی استفاده کرد.
دنی سالیوان در Google در رویداد اخیر NYC Central NYC در مورد محتوای کم تلاش فاقد اصالت هشدار داد.

کاربردهای گزارش شده دیگر از هوش مصنوعی برای بررسی دستور زبان و وضوح است که روشهای عالی برای استفاده از هوش مصنوعی است. مراقبت باید حتی برای این اهداف مورد استفاده قرار گیرد زیرا هوش مصنوعی دارای سبکی است که می تواند حتی برای چیزی به سادگی چک کردن دستور زبان به محتوا تزریق شود.

استفاده جالب دیگر از هوش مصنوعی برای تجدید نظر در محتوا است به طوری که با “صدای برند” شرکت که در حال بررسی انتخاب کلمات ، لحن و حتی ساختار جمله است ، مطابقت دارد.

سرانجام ، پاسخ دهندگان نظرسنجی تجارت الکترونیک گزارش دادند که از AI برای ایده های محتوای طوفان مغزی استفاده می کنند که روش عالی دیگری برای استفاده از هوش مصنوعی است.

تجزیه و تحلیل و تحقیق

بخشی در مورد تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی جالب است زیرا این گزارش تحقیق و خوشه بندی کلمات کلیدی را به عنوان یکی از کاربردها ذکر می کند. کلمات کلیدی خوشه بندی با توجه به شباهت یک عمل خوب است زیرا نوشتن صفحات مطالب در مورد چیزهای مرتبط تا حدودی تکراری و اسپم است ، یک صفحه برای هر عبارت کلمه کلیدی وقتی یک صفحه قوی که کل موضوع را نشان می دهد کافی است.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی برای سئو تقریباً طولانی تر از Google بوده است ، و حتی خود Google از استفاده از کلمات کلیدی به عنوان راهی برای درک محتوا برای همچنین درک درک مطالب و محتوا به عنوان موضوعات تکامل یافته است. این در این واقعیت دیده می شود که Google از سیستم های اصلی موضوعی به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند. بنابراین تا حدودی کنجکاو است که تحقیقات موضعی به عنوان یکی از کاربردها ذکر نشده است ، مگر اینکه خوشه بندی کلمات کلیدی بخشی از آن محسوب شود. با این وجود ، تجزیه و تحلیل داده ها استفاده بزرگی از هوش مصنوعی است.

سئو فنی

SEO فنی یک کاربرد خارق العاده از هوش مصنوعی است زیرا این همه در مورد خودکار کردن وظایف تکراری SEO است بلکه برای کمک به تصمیم گیری در مورد آنچه باید انجام شود. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، از جمله با بارگذاری مجموعه ای از دستورالعمل ها و/یا نمودارها و درخواست AI برای تجزیه و تحلیل چیزهای خاص. برنامه هایی مانند Screaming Frog اجازه می دهد تا با OpenAI ادغام شود ، بنابراین پول و زمان را روی جدول می گذارد تا تمام راه های ادغام AI را با ابزارها و همچنین درخواست آن برای تجزیه و تحلیل Data.https: //www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/tutorials/how-to-to-crawlw-with-chatgptt/ بررسی کند.

به عنوان مثال ، یکی از کاربردهای گزارش شده در این نظرسنجی برای تولید یک استراتژی پیوند داخلی بود.

تجربه کاربر (UX) و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

روش دیگر صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربر و CRO است.

گزارش های این نظرسنجی:

  • “توصیه های محصول AI
  • Chatbots برای کشف محصول یا پشتیبانی مشتری
  • ممیزی های CRO/UX بر اساس رفتار کاربر “

آموزش و آموزش

سرانجام ، تعداد فزاینده ای از پاسخ دهندگان تجارت الکترونیک از استفاده از هوش مصنوعی برای تولید اسناد آموزشی برای استفاده داخلی و برای ایجاد مستندات مشتری گزارش دادند.

گزارش های این نظرسنجی:

“کمتر رایج اما در حال رشد:

  • یادگیری نحوه عملکرد ابزارهای AI
  • استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد مواد آموزشی یا منابع یادگیری سئو “

استفاده از AI یا استفاده محدود

آنچه تعجب آور بود ، میزان SEO هایی است که از AI به روشی معنی دار استفاده نمی کنند. 31 ٪ از پاسخ دهندگان گفتند كه آنها از هوش مصنوعی استفاده نمی كنند ، اما در حال برنامه ریزی هستند ، 3 ٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی پاشنه های خود را در زمین حفر می كردند و به طور صریح از استفاده از هوش مصنوعی به هیچ وجه امتناع می ورزند ، در حالی كه 4 ٪ اضافی پاسخ دادند كه آنها مطمئن نیستند.

این باعث می شود 37 ٪ کامل باشد که از AI به هیچ وجه معنی دار استفاده نمی کنند. به روش دیگری نگاه کرد ، 31 ٪ از پاسخ دهندگان در حال آماده شدن برای پذیرش هوش مصنوعی در گردش کار خود بودند. بسیاری از شرکت های میزبان وردپرس مدیریت شده در حال ادغام هوش مصنوعی در گردش کار سازنده WordPress خود مانند برخی از سازندگان وردپرس هستند. هوش مصنوعی می تواند از طریق افزونه های SEO وردپرس نیز ادغام شود. WIX قبلاً هوش مصنوعی را از طریق Chatbot اختصاصی Astro خود در گردش کار مشتری خود ادغام کرده است و شرکت هایی مانند Shopify نیز در حال برنامه ریزی روش های معنی دار و مفیدی برای ادغام هوش مصنوعی هستند.

بررسی Seofomo روشن می کند که هوش مصنوعی بخش مهمی از گردش کار سئو و تجارت الکترونیک است. کسانی که از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند ، نباید احساس کنند که مجبور هستند. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه آن را ادغام کنید ، یکی از راه های فکر کردن در مورد آن پرسیدن است: چه نوع کارهایی را به کارآموز واگذار می کنید؟ این انواع کارهایی است که هوش مصنوعی در آن برتری دارد و یک کارگر را قادر می سازد بدون استفاده از هوش مصنوعی ، پنج برابر بیشتر از آنچه ممکن است تولید کند.

نتایج نظرسنجی Seofomo در تجارت الکترونیک را بخوانید:

سئو تجارت الکترونیک Seofomo در نتایج بررسی سال 2025

تصویر برجسته توسط Shutterstock/tete_escape



منبع

مطالب مرتبط